اندی کاول رئیس بخش پیشرانهی تیم مرسدس اظهار داشت آنها به ساخت پیشرانهای با قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار نزدیک هستند.
مرسدس عصر پیشرانههای V6 توربو هایبرید فرمول یک را، با ۴ قهرمانی پیاپی تا اینجای کار تحت سلطهی خود درآورده. آنها در بحث توسعهی پیشرانه نیز در سال قبل به همین منوال برتر از بقیهی تیمها بودند. اندی کاول سال گذشته گفت که مرسدس به ۹۰۰ اسب بخار قدرت رسیده و حالا او اعلام کرده که آنها در حال شکستن رکورد ۱۰۰۰ اسب بخار هستند.
رئیس بخش پیشرانه تیم مرسدس دراینباره گفت:
ما به آن نزدیک هستیم. مطمئنم بهزودی این اتفاق خواهد افتاد.
امسال پیشرانهی مرسدس به یک دستاورد عظیم در تاریخ موتورهای احتراق داخلی رسید و با دستیابی به بازده گرمایی بیش از ۵۰ درصد، شاهکار کرد. انتظار میرود مرسدس پیشرانهی M08 EQ Power+ را بهعنوان پربازدهترین پیشرانهی مسابقهای تاریخ بسازد.
بازده گرمایی که بهصورت میزان کار (انرژی) تولیدشده تقسیم بر مقدار گرمای ورودی تعریف میشود، مرکز تمرکز تمام سازندگان مدرن پیشرانه در جهان بوده است.
بازده در فرمول یک، بسیار مهمتر از خودروهای عادی است. زیرا مصرف سوخت اتوموبیلهای فرمول یک، نباید از حد ۱۰۰ کیلوگرم در ساعت تجاوز کند.
هنگامیکه از کاول سؤال شد چه مدت طول میکشد که بازده ۵۰درصد از آزمایشگاه به پیست مسابقه منتقل شود، در جواب گفت:
اوایل سال بعد به این سؤال جواب خواهم داد. ما باید ببینیم توسعهی پیشرانه در زمستان چطور پیش میرود. البته این به اتوموبیل ما هم بستگی دارد. موتورهای ما روی داینو کار میکنند، اما این تنها یک بخش از کار است.
وقتی با یک ماشین زمان ثبت میکنید، نتیجهی کار شما برای بهبود پیشرانه و ایرودینامیک مشخص میشود. بیایید ببینیم نتیجه چه میشود.
اولین پیشرانهی توربو-هایبرید مرسدس که در سال ۲۰۱۴ معرفی شد، بازدهی برابر ۴۴درصد داشت و در طول این چند سال، آنها موفق به افزایش تدریجی بازده شدند تا به مرز ۵۰ درصد رسیدند.
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۶مرسدس بنز یک قرن از صنعت خودرو جلو هست .
Saeed Boroomand
۲۸ آذر ۱۳۹۶کلش اگه چند تا فرغون اول رو نادیده بگیریم یه قرن نیست…بعد این که چطور ممکنه از خودش جلوتر باشه …
اون یه جمله معروف دیگه بود که میگفتن ما دو قرن از ژاپن عقبیم مکزیک سه قرن از هند و این جور بحث ها …
.
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۶شما اگه میتونی همون فرغونها رو بسازیه چرخش رو هم نمیتونی بسازی بنده خدا بنز با علم اون زمان معجزه ای رو رقم زد که محصول دوسده تکامل و پیشرفت و پشتکار بود از زمانی که جیمز وات ماشین بخار رو ساخت پایه های ساخت ماشین رو بنیانگذاشت اونوقت شما به دو قرن تلاش و پیشرفت میگی فرغون ؟
Saeed Boroomand
۲۸ آذر ۱۳۹۶دارم بهترشو میسازم اگه مشکل اینه.
مسیله اینه که حرف ها رو با دقت بزنیم ، به جای این ، در مورد خوبی های بنز بگید که یه چیزی یاد بگیریم و لذت ببریم…
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۶شما ۱۲۰ ساله پیش کجا بودی ؟احتمالا یه جایی بودی مشابه جای من .اما اونموقع بنز ماشین رو اختراع کرد حالا شما بیا وبا علم امروز یه کاپوت یا یه تکه ساده از بدنه همون فرغونی رو که میگی رو درست کن ببینم میتونی به خدا اگه بتونی!!!??
الف.ی
۲۸ آذر ۱۳۹۶کسی که مرسدس رو این طور به سخره میگیره معلومه چقدر از دنیای خودرو درکش کمه
Saeed Boroomand
۲۹ آذر ۱۳۹۶همانا از خسران کاران باشد …
سطح بحث یه جوریه که مجبورم بگم اگر ماه را در دست چپ بگیرید و دست راستتان نسوزد باز هم نمیشه اون کاپوت رو الان طراحی کرد، چرخش رو اما از سر خیابون میشه گیر آورد نوشو…
http://www.oldcarsblog.com/wp-content/uploads/Benz_Patent_Motorwagen_1886.jpg
Ferrari Zonda SuperVeloce
۲۸ آذر ۱۳۹۶خیلی مسخره ست که سال ۲۰۰۰ موتور فرمول یک فرراری ۹۶۰ اسب قدرت داشت
الان بعد از ۱۷ سال فرراری و مرسیدس دارن به ۱۰۰۰ اسب میرسن
بخدا قدرت فرمول باید بالای ۱۵۰۰ باشه
فرمول باید تنها جایی باشه که حد نهایی قدرت.هندلینک و شتاب رو بشه تجربه کرد.
وی۶ ۱۶۰۰ اصن با دی ان ای فرمول یک نمیخونه..
به هر حال توی زمان تغییر قوانین موتوری ,همیشه تغییرات بزرگی بودن.
باید تغییرات واقعا حماسی باشن تا بیننده ها برگردن باید موتورا رو که توی ابوظبی روشن کردن ما اینجا توی اهواز صدا تلویزیون رو ببندیم .صدا ماشینا از پنجره بیاد!!!!!!!!!!!!!
*اگه فرمول فقط جای تکنولوژیه و تکنولوژی توش اولویت اوله
بهتره که تکنولوژی راننده خودران رو هم توش گسترش بدن و کاملش کنن
و فرراری و مکلارن و ردبول هم بزنن بیرون و سری مسابقات خودشون رو تاسیس کنن!!!
والا
Saeed Boroomand
۲۸ آذر ۱۳۹۶خوب لذت که میفرمایید درست و همیشه لازم هم هست اما یه بخشی از قوانین وضعشون واسه عدم شکل گیری انحصاره و یه بخشی نیز مربوط به اینه که همیشه در تلاش هستن که فرمول یک حول تکنولوژی های شکل بگیره که واسه صنعت خودروسازی در کل مفید باشن، مثل همین ماجرای توربو شارژر ها و یا بحث هایبرید که گفتین. هرچند این وسط تعادل مهمه??
F۲۲RAPTOR
۲۸ آذر ۱۳۹۶۱۰۰ کیلوگرم در ساعت؟
با این راندمانشان عجب مصرفی داره.؟
۱۰۰لیتر.
عطا
۲۸ آذر ۱۳۹۶تو یه ساعت صد کیلو بنزین مصرف کنه با توجه به چگالی بنزین ( اب نیست که صد کیلو صد لیتر باشه !) میشه 147 لیتر در ساعت
F۲۲RAPTOR
۲۹ آذر ۱۳۹۶حالا شما مارو ببخش
ما یه اشتباه کردیم
اب تو ابش میکردی میرفت
اینقد آب تو بنزینا قاطی کردن لا بنزینا بهمون فروختن به کسی برخورد مگه؟
Saeed Boroomand
۲۸ آذر ۱۳۹۶سوال این که بازده موتور هیبرید توربو اینقده یا فقط با توربو به این نتیجه رسیده، فشار تقریبا غیر ممکنی لازمه تا اینقدر سوخت و هوا با ضریب کمپرس مطلوب توی چیمبر منفجر شن که توان فرار نداشته باشن از دیواره و یا توسط ارتعاش ها، تا بشه به این بازدهی رسید و بشه اون حجم دمای اگزوز رو هم مدیریت کرد.
صدی چهل پنجاه میسوزونه… البته بستگی به پیست داره و چیزای دیگه… مصرفی زیادی نیست، ما وقتی سوار یه ماشین دویست اسب میشیم که از تمام دویست اسبش توی اوج لود استفاده نمیکنیم هیچوقت، و گرنه…
Meysam..LaFerrari
۲۸ آذر ۱۳۹۶این بازده موتور احتراق داخلی نیست فقط ، این بازده بالا به کمک سیستم بازیابی انرژی جنبشی و انرژی گرمایی (MGU-H و MGU-K) به دست میاد که در نهایت ERS تلقی میشه ؛ نتیجه ی این بازیابی انرژی میشه 166 اسب بخار که تو هر دور حدود 30 ثانیه در دسترس راننده هاست و از انرژی ذخیره شده داخل باتریشون تو مستقیمی های پیست استفاده میکنن معمولا ؛ یا تو مسابقه برای دفاع و سبقت خیلی به کار میاد.
اگه بازیابی انرژی انجام نگیره ، خروجی نهایی پاور یونیت خیلی پایین تر خواهد بود از 1000 اسب بخار.
Meysam..LaFerrari
۲۸ آذر ۱۳۹۶یه نکته ی دیگه اینه که اینکه میگن به 1000 اسب خواهیم رسید منظورشون Peak قدرت هست ، تو مودهای مسابقه ای و لانگ ران ها قدرت یه مقدار پایین تره برای نگهداری بهتر موتور.
hamid
۲۸ آذر ۱۳۹۶بنز کارش درسته!
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۶مرسدس به همراه فراری و پورشه شاهکاردنیای خودرو هستن این سه تن و دیگر هیچ.
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۸ آذر ۱۳۹۶اندی کاول یک نابغه واقعی هس مخصوصا در زمینه موتورهای هیبرید ، مطمئنا اگه از کازورث نمیرفت قدرت کازورث خیلی بیشتر میشد.
علی
۲۸ آذر ۱۳۹۶با سلام
والا دوست عزیز به نظر مشکل بیشتز از خود کازورث هست که تکلیفش با خودش معلوم نیست به همین خاطر ایشون از کازورث رفتن تو پروفایل خود اندی کاول به همچین نکته ای مشابهش البته اشاره کرده که نظم بیشتری اینجا حاکمه تا کازورث ولی پشت پرده این ماجراها از خودش جذابتره
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۸ آذر ۱۳۹۶والا من اصن حرفی ازین ک مشکل کی هس نزدم! مطمئنا اگه مشکلی نباشه کسی کارشو ول نمیکنه! از طرفی مرسدس قدرت مالی بیشتری داره و میتونه موقعیت شغلی بهتری ایجاد کنه.
Love Cars
۲۸ آذر ۱۳۹۶عالیه.
mohsen
۶ دی ۱۳۹۶کار برای فراری انگار قراره باز هم سخت تر بشه