شاید پس از دیدن نقاط ضعف فراوان پیشرانههای هوندا، باور اینکه تیم دیگری از فرمول ۱ نیز برای استفاده از این پیشرانهها با هوندا قرارداد بسته سخت باشد. این تیم سائوبر است که فصل آینده از پیشرانههای این کمپانی ژاپنی استفاده خواهد کرد.
این تیم مستقل سوئیسی در گذشته اغلب از پیشرانههای فراری استفاده میکرده است. این تیم در خلال سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ تحت تملک ب ام و قرار داشت و از پیشرانههای آن استفاده میکرد اما هماکنون برای استفاده از پیشرانههای هوندا آماده میشود و این اولین باری است که سائوبر از سازندهای ژاپنی نیرو میگیرد. شایان ذکر است این کمپانی قبلاً و در دورههای محدودی از قوای محرکهی مرسدس و فورد نیز استفاده کرده بود.
مدیر ردهبالای سائوبر گفته است:
همکاری با هوندا در فصلهای آینده برای تیم فرمول ۱ سائوبر افتخار بزرگی است. ما به دنبال گسترش همکاریها با هوندا بوده و میخواهیم آیندهای موفقیتآمیز، هم از نظر استراتژیک و هم از نظر فنی رقم بزنیم.
موضوعی که شاید برای برخی افراد شگفتآور باشد این است که دو کمپانی یک نقطه اشتراک مهم داشته و آن عدم موفقیت چشمگیر در فرمول ۱ بوده است. سائوبر در طول ۲۵ سال گذشته تنها یک گرندپری را برنده شده (قهرمانی روبرت کوبیکا در مونترال ۲۰۰۸) و هوندا نیز به عنوان سازنده تنها سه بار امتیاز گرفته است.
این کمپانی ژاپنی رانندههای فوقالعادهای چون ککه رزبرگ، نایجل مانسل، نلسون پیکه، آلن پروست و آیرتون سنا را به جلو برده اما برنده نشده است. از زمان بازگشت به مسابقات با مک لارن در سه فصل پیش، هوندا هنوز نتوانسته یک پودیوم (سکو) را کسب کند.
Ahmad
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶قلب آهنین رو خوب اومدی.
سائوبر با خودش گفته من که همیشه آخرم پس چرا این ریسک رو نکنم.چون در صورت موفقیت هوندا در ساخت پیشرانه میتونه از جدیدترین موتور و آپدیت هوندا مثل مکلارن بهره مند بشه.ولی الان مجبوره از موتور سال گذشته فراری استفاده کنه.
محمد حسین
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶شایدم با اتفاقاتی که برای مک لارن افتاده ، هوندا برای موتور تخفیف خوبی می ده. به قول شما ساوئبر میگه ما که تو کورس رقابت بالای جدول نیستیم حداقل یه کم صرفه جویی کنیم. مشکلات رو هم میندازیم گردن هوندا !!!!!!!
عام پوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶اینطور ک پیداست فقط از سایپا و ایران خودرو قلب تپنده نگرفته. :)