مسابقات

گرندپری اتریش، کولاک ورشتاپن

نهمین دور از مسابقات فرمول یک این فصل در پیست اسپیلبرگ اتریش با امید فراوان به اتفاقات هیجان‌انگیز آغاز شد. چارلز لکلرک توانسته بود پول پوزیشن و خط اول را به دست آورد و پشت سر او ورشتاپن و بوتاس قرار داشتند. همیلتون هم سه رده پنالتی به دلیل سد کردن راه کیمی رایکونن در دور تعیین خط گرفته بود و از رده پنجم مسابقه را استارت زد.


اما استارت مسابقه همراه با اتفاقات دور از ذهنی بود. مکس ورشتاپن استارتی به مراتب بد داشت به‌گونه‌ای که حتی سباستین فتل از جایگاه نهم هم او را پشت سر گذاشت. اما هم‌تیمی او لکلرک این فرصت تاریخی در زندگی خود را برای پیشتازی غنیمت شمرد و جایگاه خود را حفظ کرد. لکلرک این پیشتازی را به‌خوبی در طول مسابقه حفظ کرد و همواره فاصله مناسبی با تعقیب‌کنندگان خود که در بیشتر مسابقه والتری بوتاس بود داشت.


مکس ورشتاپن با وجود عقب‌افتادگی اولیه توانست، جبران مافات کند و فاصله او با فتل نوید یک جنگ واقعی را می‌داد. این جنگ از دور ۴۸ که ورشتاپن به فاصله دی آر اس فتل رسید آغاز شد. سرانجام در دور ۵۰ مکس در سبقتی بی‌نقص و راحت، سب را جا گذاشت البته پس از این موضوع، فتل به پیت استاپ رفت و تایرهای خود را تعویض کرد.


مشکل باله‌های لوئیس همیلتون که با تعویض آن برطرف شد و همچنین ورود فتل به پیت لین در زمانی که هنوز تایرهای او برای تعویض آماده نبود از نکات جالب پیت استاپ‌های این مسابقه بود.


ورشتاپن بعد از عبور از فتل به سراغ بوتاس رفت و سرانجام در دور ۵۶ از بوتاس هم گذشت. این روند نشان می‌داد که اگر استارت مشکل‌دار ورشتاپن رخ نمی‌داد به‌راحتی می‌شد یک قهرمانی در این مسابقه را برای او در نظر داشت.

مسابقه درحالی‌که به دورهای آخر خود نزدیک‌تر می‌شد همراه با هیجان و جذابیت بیشتری می‌شد. نبرد لکلرک و ورشتاپن به‌عنوان رانندگان نسل جدید و جوان فرمول یک در لحظات آخر به اوج رسید و سرانجام دو دور مانده به پایان مسابقه، لکلرک با وجود دفاع‌های متعدد و خوب نتوانست دوام آورده و درحالی‌که ورشتاپن با برخورد به او، خودروی فراری را از پیست خارج کرده بود پیشتاز مسابقه شد و به‌عنوان خودروی اول از خط پایان گذشت. داوران بعد از اتمام مسابقه برخورد این دو را تحت بررسی قرار دادند که باعث تغییری در رده‌بندی نشد.


فتل نیز در دورهای آخر توانست از همیلتون عبور کند و پشت سر بوتاس مسابقه را تمام کند. این از معدود مسابقاتی بود که در این فصل با یک-دوی مرسدس تمام نشد و این موضوع نشان داد که نزدیکی رقبا چقدر در بالا بردن هیجان و سطح مسابقات می‌تواند تأثیرگذار باشد.


ورشتاپن بی‌شک بهترین راننده این مسابقه بود و با تایرهای هارد خود سریع‌ترین دورهای پیست را ثبت می‌کرد. جنگندگی و تلاش‌های او و سبقت از همه مدعیان و البته فاصله او با راننده دوم ردبول نشان از ارزش بالای او برای تیم دارد.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. مصطفی

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (100 ديدگاه)

    رانندگیش حرف نداره، اگه استارتو خراب نکرده بود با اختلاف اول میشد، البته به نظرم باید پنالتی بگیره، دقیقا لکلرکو انداخت بیرون

    1. یانکی

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2353 ديدگاه)

      فرمول1 از وقتی 6 سیلندر توربو شد مرد.

      1. Hamid...Audi

        ۱۰ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (713 ديدگاه)

        همه طرفدارای فتل همینو میگن.

    2. sina7

      ۱۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (436 ديدگاه)

      3 ساعت طول کشید تا رای رو بدن
      اگه فتل بود همون دقیقه اول پنالتی داده بودن
      کلا قوانین سفت و سخت فقط واسه فراری صدق میکنه
      واسه بقیه پنالتی معنا نداره

  2. Ferrari

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1956 ديدگاه)

    هیچ جایی برای لکلرک نذاشت درحالی که اصلا جلوتر از لکلرک نبود من نمیدونم داوران چه مشکلی با فراری دارن که انقدر راحت علیه فراری قضاوت میکنن

    1. M

      ۱۰ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      واقعا !
      حالا درسته دفعه قبلی واقعا مقصر فتل بود ولی اینجا هم مقصر ورشتاپن بود
      قدرت و پول بنزه دیگه چه میشه کرد متاسفانه فرمول یک یکی از کثیف ترین پشت پرده هارو داره!
      ولی لعنت به این شانس که یه بار بنز و همیلتون نبودن ایشون جفت پا پرید وسط همش دومی همش دومی همش دومی …
      این شایسته فراری نیست ولی خدا وکیلی تاکتیک هایی هم که برای مسابقه دادن درنظر میگیرن درست نیست تو مسابقه قبل میتونستن با توجه به سرعت دیوانه وار لکرک همیلتون رو پشت سر فتل نگه دارن (با سرعت کمتر فتل برونه و سی کنه که نزاره لوئیس سبقت بگیره ) تا لکرک بیاد و سبقت بگیره حد اقل ممکن تر از ایجاد اختلاف زمانی بیش از ثانیه با همیلتون بود

      1. الف.ی

        ۱۱ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        داداش من چی میگی قدرت و پول بنز؟
        راننده فراری خطا کرده جریمه شده
        اتفاقا قدرت فراری به حدی بالاعه که برای پوشش خطای راننده پر اشتباهشون، چنان جو رسانه ای راه انداخته بود که همه باور کرده بودند که واقعا پنالتی نداشته اون حرکت!
        در مورد مکس
        من به نظرم باید پنالتی دریافت میکرد
        کلا داورا از 2016 یه کم نسبت به مکس با رحم و مروت برخورد میکنن
        اما استوآرد ها شورش رو در آوردن
        هر مسابقه بر یه مبنای سلیقه ای و شخصی نظر میدن

        1. M

          ۱۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1 ديدگاه)

          تو که نظر منو فهمیدی چرا جواب میدی مگه همون اول نگفتم اونجا که تقصیر فراری بود (حرکت فتل تو گرند پری قبلی ) من پول و قدرت بنزو برای حرکت ورشتاپن گفتم

        2. الف.ی

          ۱۱ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          شما برخورد بین ردبول و فراری رو به پول بنز ربط میدی؟
          اصلا این دو تا این فصل در حد رقیب هم هستن برا قهرمانی مرسدس؟
          من مثال آوردم که بدونین پول و قدرت و مافیا دست کیه

  3. porschesport

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (141 ديدگاه)

    مسابقه بی نهایت جذاب بود , تبریک به طرفداران ردبول

  4. Car lover

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (688 ديدگاه)

    نمی دونم چرا همیلتون که جزو سه تا قرار نمیگیرع خیلی شاد میشم
    یعنی ب نظرم این بشر شخصیتش درحدی نیست که رانندگی و جایگاه فعلیش هست
    ینی رانندگیش هرچقدم خوب باشه ک خب هست آدمی مث شوماخر یا حتی فتل و چیمیدونم باتن و بقیه نیست ک جذبش بشم و از بردش خوشحال
    با مرسدس مشکل ندارما مثلا همچین چیزی برای بوتاس نیست
    این آدم ی جوریه مثل رامین رضاییان میمونه که وینگ تاتنهام بشه بازیش ب شخصیتش نمیاد بهرحال طرفداراش ناراحت نشن که درکنار رامین رضاییان گذاشتمش
    مثال ازین بهتر ب ذهنم نزد

    1. محمد

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (9 ديدگاه)

      منم نمیدونم چرا افرادی مثل شما با همیلتون مشکل دارن . کل افتخارات رضاییان چی بوده که جنابعالی با همیلتون مقایسش میکنی واقعا خنده داره

      1. car lover

        ۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (688 ديدگاه)

        :||||
        اخوی دقیقا منم معذرت خواهی کردم دیگ…
        اولین و شبیه ترین مثالی که به ذهنم زد
        حالا شما به مذاقت خوش نیومده و از رامین رضاییان خوشت نمیاد(مث من) و از همیلتون خیلی خوشت میاد(برعکس من) ی مثال دیگه بزنم
        همیلتون مثه یه اوروسی میمونه که تا خرخره کرده باشنش تو تیون بعد میورا رو بزنه تو 400 متر…
        خوب مشخصه هرچقدم خوب باشه این اوروس ی لامبورگینی واقعی نیست
        (لامبورگینی الان مجموعه رانندگان فرمول یک و میورا شوماخر و اوروسهمیلتون)
        علت مشکلمم گفتم چیه (البته مشکل نیس علت این که خوشم نمیاد ازش)
        ودرکل من کسی بغیر از خودم رو ندیدم که از همیلتون بدش بیاد بغیر از این اقا علیرضای پایین و ی بنده خدایی که من داشتم مسابقرو میدیدم اصن همیلتونو نمیشناختش گفت عیییی چقد موهاش چندشه:///که شما میگید افرادی…

        1. M

          ۱۰ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (161 ديدگاه)

          منم حالم از این همیلتون بهم میخوره ، یه چیزی تو مایه های جاستین بیبره واسه فرمول وان آخ عوضش روزبرگ عالیه ! خدایی کانالش رو تو یوتوب دنبال کنید ببینید چه شخصیت فوق العاده ایه حیف که کشید کنار …

        2. sina7

          ۱۰ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (436 ديدگاه)

          اقا مثال میزنی چرا لامبو رو خراب میکنی؟?
          اوروس چشه مگه
          لامبورگینی گفت شاسی بلند میزنیم ولی یه چیزی میزنیم که در حد سوپر اسپرت و قوی تر باشه حتی
          همین که اوروس تو درگ حتی سوپراسپورت هارو میزنه و هیچ شاسی بلند دیگه ای هنوز نتونسته تو درگ ببره اونو کافی نیس؟

    2. Alireza

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (639 ديدگاه)

      منم دقیقا مثل شمام از بوتاس خوشم میاد ولی نمیدونم چرا اصن از بردن همیلتون خوشحال نمیشم

  5. 22

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چه عجب یه بار دیدیم کسی غیر از همیلتون اول بشه … با اینکه ورشتاپن بد استارت زد اما واقعا عین تیتر میشه گفت کولاک کرد …

  6. charger

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (396 ديدگاه)

    جذابترین گرندپری امسال بود
    بیچاره گسلی هم تیمی خودش لپش کرد

  7. Mohammadreza

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (870 ديدگاه)

    از نکته های جالب این مسابقه لپ شدن گزلی توسط ورشتپن بود

  8. Seyed AMG

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (145 ديدگاه)

    دوستان لطفا به گروه کانال پدال هم سربزنید

    1. car lover

      ۹ تیر ۱۳۹۸
      سوابق: (688 ديدگاه)

      چی شد؟؟؟ گروه کانال؟؟؟
      اگه ی گروهه که ما همینجوری نمیتونیم بیایم که باید لینک بدی

      1. Seyed AMG

        ۹ تیر ۱۳۹۸
        سوابق: (145 ديدگاه)

        با آپدیت جدید تلگرام کانال سایت پدال در تلگرام یک گروه هم ایجاد کرده که هر پستی در کانال قرار داده میشه، یک نسخه از پست هم تو گروه ارسال میشه و اعضا میتونن تبادل نظر کنن

        1. car lover

          ۹ تیر ۱۳۹۸
          سوابق: (688 ديدگاه)

          اهان مرسی خیلی خوبه

  9. رضا

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    کاملا موافقم ، کلا نچسبه

  10. محمدرضا

    ۹ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (53 ديدگاه)

    با سلام و خسته نباشید میشه یک سری مطالب در مورد اصطلاحات و برنامه ریزی ها ارایه بفرمایید؟
    مثلا سیاست هایی در مورد پیت لین که چجوری تیم ها اون رو انتخاب میکنن ورود و خروج به پیت لین
    انتخاب لاستیک ها و …
    ممنون میشم

  11. سجاد

    ۱۰ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ضایع ترین اتفاقی که افتاد تاخیر تو پیت لین فتل بود شاید میتونست رتبه ای بهتر چهارم بگیره ورشتاپن و لکلرک عالی بودن

  12. Kian.nzb

    ۱۱ تیر ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا این داور ها چه ار سال ۲۰۱۶ و چه از الان نظراتشون یه جوری شده سر اون مسابقه هم پنالتی حق فتل بود چون می تونست به همیلتون جا بده تو این مسابقه هم ورستپن می تونست به لکلرک جا بده ولی داور ها به نسبت سرعتش پنالتی ندادن چرا که اگر به لکلرک جا هم می داد می تونست دوباره تو دور بعدی همون پیچ ۳ رو ازش سبقت بگیره ولی من با نظر شما در مورد همیلتون موافقم آدم از گردش خوشحال نمیشه کلا نچسب( با اون مدل موهاش)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا