والتری بوتاس در مسابقه فرمول یک ترکیه، خطری را حس نکرد. او با اینکه سریعترین زمان را در دور تعیین خط به دست نیاورده بود اما در این مسابقه از خط اول استارت زد. دلیل این موضوع این بود که همتیمی او، لوئیس همیلتون با ۱۰ رده پنالتی بابت تعویض موتور، رده اولی را در تعیین خط از دست داده بود.
از سویی ورشتاپن که در خودرویی با رنگآمیزی جدید نشسته بود، پشت سر بوتاس به فکر پیروزی در این مسابقه بود. ردبول خودروهایش را به نشانه قدردانی از شریکش هوندا و به بهانه آخرین سال حضور هوندا در فرمول یک، با رنگآمیزی جدیدی به این مسابقه آورده بود.
استارت مسابقه در هوایی بارانی رقم خورد و بوتاس توانست پیشتازیاش را حفظ کند. در همان پیچ نخست فرناندو آلونسو هم پس از برخورد گسلی با او از مسیر مسابقه خارج شد اما به سرعت به جریان مسابقه برگشت. همیلتون هم به سرعت از رده یازدهم خود را چند ردهای بالا کشید.
با این حال پیشتاز مسابقه یعنی والتری بوتاس با مدیریت جریان مسابقه هیچ گاه اجازه نزدیک شدن بیش از حد ورشتاپن به خود را نداد. از سویی همیلتون هم در سد پرز گرفتار شد و نتوانست از رده پنجمی فراتر رود. در این میان لکلرک نیز جلوتر از همیلتون قرار گرفت. عملکرد ساینز هم بسیار خوب بود زیرا توانست ۱۱ رده صعود کرده و به رتبه هشتم برسد. او بهترین راننده مسابقه در نظرسنجی تماشاگران شناخته شد.
در نهایت بوتاس یک پیروزی شیرین را به کارنامه خود در مرسدس اضافه کرد. همیلتون با رتبهای که به دست آورد صدر جدول را فعلاً از دست داده است. با فاصله اندک و میلیمتری بین مرسدس، ردبول و رانندگان آنها، مسابقات پیش رو بهشدت داغ و هیجانانگیز شدهاند.
محمد امین
۱۸ مهر ۱۴۰۰چند تا مطلب هم من اضافه کنم راجب این گرند پری
اول اینکه ، دنیل ریکاردو و کارلوس ساینز به خاطر پنالتی پاوریونیت از آخر استارت زدن ، روز خوبی برای ساینز بود و حتی میتونست تا ۶ ام هم بیاد ، اما در پیت استاپ به خاطر حرکت یوی از ماشین های هاس در پیتلین ، گرفتار شد و در آخر ۸ ام شد ولی ریکاردو کار خاصی نکرد و فکر میکنم سرعت شون مناسب نبود
لوییس و لکلرک هر دو یک اشتباه رو کردن ، میخواستن بدون پیت استاپ مسابقه رو تموم کنن اما مشکل تایر های و شرایط آب هوایی که بر طبق خواسته اشون پیش نرفت باعث شد که هم لکلرک و هم همیلتون توی جایگاه اصلیشون نباشن ، لکلرک میتونست دوم باشه به راحتی و همیلتون سوم یا شاید هم اول ..
و در آخر باید به رانندکی خوب بوتاس هم اشاره کرد
برنده ی امروز ردبول بود که با استراتژی ساده با ماشین ضعیف تر دو تا سکو گرفت
نکته ی بعد این هست که فراری با آپدیت پاوریونیت خودش، در پیست خشک نسبت به ردبول اسپید ادونتیج گرفته و این یعنی ماشین فراری در پیست های بعد وارد رقابت با مرسدس و ردبول میشه البته هنوز هم مرسدس سرعت تره در خط مستقیم
Iman99
۲۰ مهر ۱۴۰۰مرسی از تو محمد امین این نکته رو هم اضافه کنم که همه پیشبینی میکردن که ردبول تو این پیست بهتر باشه ولی تو آخر هفته دور های تمرینی عکس این موضوع دیده شد تا روز تایم گیری که مرسدس به وضوح سریعتر بود و فقط ماشین های مرسدس بودن که وارد زون ۱.۲۲ شدن بقیه تیم ها همه تایم های ۱.۲۳ و بیشتر داشتن این موضوع نشون میده که تیم مرسدس رو که با قوانین امسال کند کردن بازم طوری خودش رو ارتقا میده که برتری خودشو حفظ می کنه این جادو گری فقط از مرسدس برمیاد
میتونیم بگیم مرسدس جادوگری میکنه چون همه از کار هاش شگفت زده میشن و همچنین مرسدس قوی ترین موتور و بهترین ماشین رو داره و بقی هرکاری می کنن به پای مرسدس نمی رسن هرچند بقیه بد نیستن ولی این به این معنی هست که مرسدس خیلی خوب بوده و از بقیه خیلی بهتر عمل کرده و مهندسان باهوش تری داشته که تونسته این برتری رو داشته باشه
از اون طرف ردبول هرکاری کرده نتونسته به پای مرسدس برسه حتی با آپدیت مخفی موتور هوندا برای ردبول که از چند مسابقه قبل به طور گسترده رو موتور هوندا اجرا شده و گفته شده ده ها میلیون دلار ( بیش از ۵۰ میلیون دلار ) واسه این آپدیت هزینه کردن ولی بازم با این وجود به هیچ وجه نتونسته به پای مرسدس برسه که این نشون میده که مرسدس از همه نظر بهتره و به راحتی بهترین ماشین و قویترین موتور رو تو فورمولا وان ساخته که این نشون دهنده نبوغ و هوش بالاتر مهندسان مرسدس نسبت به بقیه تیم های شرکت کنندس
محمدرسول+صمدی
۱۸ مهر ۱۴۰۰حیف شد من ندیدم
🤦♂️🤦♂️
GT
۱۸ مهر ۱۴۰۰منم فراموش کردم ببینم، فکر میکنم شبکه ورزش تو چند روز آینده دوباره تکرارش را بزاره
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰آقا یه چیزی دقت کردید گزارشگر فرمول یک رو چند گرند پریه که عوض کردن ؟؟ خدایی قبلی خیلی خوب بود
این یکی حتی درست نمیتونه رادیو هایی که رد و بدل میشه رو ترجمه کنه !!!
راستی راستی داشتم به قبلی وابسته میشدم :)) معلوم نیست چه مشکل باهاش پیش اومده کلا خارجش کردن :(
Carbonado Aventador
۱۹ مهر ۱۴۰۰علیرضا صباغ رو تو گوگل سرچ کن ، پیج ایسنتاشو بالا میاره.میتونی هم اطلاعات کامل فرمول یک رو تو پیجش بدست بیاری هم علت خداحافظیشو.
GT
۲۰ مهر ۱۴۰۰واقعا قبول دارم قبلی عالی گزارش میکرد مخصوصا گرند پری مونزا.
شهرام
۱۹ مهر ۱۴۰۰شبکه ام بی سی پرشیا روزهای جمعه ساعت 14 با کلیه حواشی با گزارش فارسی پخش می کنه
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۸ مهر ۱۴۰۰واقعا برام خیلی خوشحال کنندس که هوندا همچین موتورهای ماشینو میسازه و یکی از برندهای مورد علاقه ژاپنیه من
بزرگترین تولیدکننده موتورسیکلت در جهان میباشد. این ابرشرکت همچنین با تولید ۱۴ میلیون موتور خودرو در سال، بهعنوان بزرگترین سازنده موتورهای درونسوز جهان، شناخته میشود.
هوندا بهجز صنعت خودروسازی، در حوزههای دیگر، همچون تولید موتورهای هواگرد، هواپیماهای جت، قایقهای موتوری، پمپهای آب، تجهیزات الکتریکی، تیلرها، ژنراتورها، ربات و تجهیزات انتقال برق نیز فعالیت گستردهای دارد.
ابرشرکت هوندا نخستین خودروساز ژاپنی بود، که اقدام به تولید خودروهای لوکس، تحت برند اکیورا نمود و شرکتهای تویوتا و نیسان نیز با الگوبرداری از هوندا، اقدام به راهاندازی برندهای لکسوس و اینفینیتی کردند.
😊😊😊
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۸ مهر ۱۴۰۰موتور جت ساختن خیلی کاره تاپیه
از اون مواد مهندسی بگیرید که نباید در اون دما دچار failed شدن بشود و همچنین روشهای ساخت و تولید از ریخته گری و فورج تا ماشین کاریهای چندمحوره با پرداخت عالی
حالا همه اینا باید ابتدا طراحی و بعد با نرم افزارهای مهندسی مکانیک آنالیزگر تست شود.
و اینقدر باید درست تست شود و ساخته شود که مشکلی برای اون هواپیما گرون قیمت و جان خلبان ایجاد نکند.
ازاینجا باید فهمید شرکت هوندا واقعا شرکت تاپیه حیف که آکورد به اون خوبی کم وارد ایران شد و دیگه هم واردات بسته شد.
رقیب اصلی تویوتا تو هزینه نگهداری خودشه واقعا گزارش پدال در مورد هزینه نگهداریش عالی بود که ماه های پیش داد.
دوست دار شما❤❤
Iman99
۳۰ مهر ۱۴۰۰موتور جت هوندا رو جنرال الکتریک امریکا که یکی از پیشرو ترین شرکت ها تو این زمینه هست واسه هوندا ساخته وگرنه هوندا که از موتور جت که سر در نمیاره کلا جت هوندا به طور کامل با کمک چند شرکت امریکایی ساخته شده تو همون امریکا هم تولید میشه.
datsun
۱۸ مهر ۱۴۰۰حرف شما درسته ولی تویوتا و نیسان خیلی قبل تر از هوندا ماشینهای لوکس رو با برند خودشون تولید میکردن.
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۱۹ مهر ۱۴۰۰اره قبول دارم
ولی اولین شرکت ژاپنی بود که برند لوکس برا خودش جداگانه زد(جداگانه)
🙂🙂
mos
۱۸ مهر ۱۴۰۰رنگ جدید ردبول برای تشکر از هوندا خیلی زیبا شده بود، مشابه RA271 خودرویی که هوندا سال ۱۹۶۵ باهاش وارد فرمول یک شد.
در مورد ادامه همکاری ردبول و هوندا
برای سال ۲۰۲۲ هوندا همچنان ردبول رو ساپورت میکنه ولی انجین زیر نظر RedBull Powertrains ساخته میشه.
برای سال ۲۰۲۳ و سال های بعد ردبول مستقل میشه و انجین رو خودش میسازه (و طبق قراردادی بعضی از مهندس های هوندا برای این کار به ردبول میپیوندن)
akrh78
۱۸ مهر ۱۴۰۰باز ملت میان میگن msx پروژه شکست خوردس 🙃
Mad.z.Max
۱۹ مهر ۱۴۰۰msx رو نمیدونم ولی nsx رو خود هوندا اعتراف به شکستش کرد، مقالشم همینجا هست. خوده کمپانی اعلام شکست پروژه کرده، ولی تو بگو نه :))
Iman99
۱۸ مهر ۱۴۰۰Mos قسمت اول حرفت درسته ولی در ادامه یه نکته هست. هوندا ممکنه یکی دو سال از نظر زیرساختی ردبول رو تامین کنه ولی عملا دیگه نقش تعیین کننده ای تو پیشرانه ردبول نداره و چون امسال دیگه از فرمولا وان خارج میشه دیگه نقشی تو توسعه موتور ردبول هم نداره درسته که ردبول تا یکی دوسال آینده از زیر ساخت هوندا ممکنه بطور فیزیکی استفاده کنه ولی واقعا دیگه هوندا تاثیری تو عملکرد موتور ردبول نداره.
از طرفی دیگه گفته شده
ردبول از امسال شروع کرده به جذب مهندسان توسعه موتور تا موتور خودش رو تامین کنه و تا اینجا همین امسال ۶ نفر از مهندسای مرسدس رو وارد تیم خودش کرده و قراره از سال آینده برای توسعه موتور خودش ۵۰ نفر دیگه از مهندسان مرسدس رو به استخدام خودش در بیاره که این به احتمال زیاد هم عملی میشه چون تقریبا چیزی از سازمان ۷۰۰ نفره مرسدس کم نمیشه
حالا نکته ای که هست اینه که بطور غیر مستقیم
مرسدس بیشترین نقش رو تو آینده موتور ردبول ایفا میکنه و دیگه هوندا نقش فعالی در ردبول نخواهد داشت حالا باید ببینیم که مرسدس که تا حالا قوی ترین و بهترین موتور رو تونسته توسعه بده از سال آینده قراره چیکار کنه.
لینک منبع خبر جذب ۵۰ مهندس توسعه پیشرانه مرسدس برای ردبول رو میزارم
https://www.news24.com/amp/wheels/formulaone/50-mercedes-staff-heading-to-red-bull-report-20210531
تو خبر های دیگه هم گفته شده ممکنه پورشه یا آئودی یا فولکس واگن هم وارد فرمولا وان بشن و فعلا بعنوان تامین کننده ادامه بدن
akrh78
۱۸ مهر ۱۴۰۰مسابقه ای بسیار خواب آور و قطاری
مکس هم میگفت تو ماشین تلاش میکردم خوابم نبره 🤣
شاهین
۱۸ مهر ۱۴۰۰ترکیه کشور همسایه و مسلمون ماس
توش رالی و فرمولا وان هم برگزار میشه
حالا یکی به زبون و تفکر اسلامی ایرانی به ما بگه چی شد که ما نتونستیم توی روابط بین المللی خوب باشیم که حداقل همچین تجربیاتی داشته باشیم از دنیای خودرویی. حالا سوار شدن ماشین های خوب فدای جوونیمون
نکنه میترسن با موشک بزننشون؟!
HamiD
۱۸ مهر ۱۴۰۰ممکنه راننده های مرسدس جاسوس باشن و قصد خراب کاری داشته باشن!
چی بگم والا …
M.K karimi
۱۸ مهر ۱۴۰۰چه ربطی داره خواهشا اییینقدر الکی قیمه ها رو قاطی ماستا نکنید !!!
اولا به کشوری که تعداد کثیری مسلمون توش باشه نمیگن کشور مسلمان ! به کشوری که بتونه قوانین پایه ای اسلام رو به اجرا در بیاره میگن کشور مسلمان !
دوما ترکیه کشور مسلمون آمار فساد و فحشا و تجاوز های جنسیش سر به فلک نمیکشید !!
از این بحث خارج بشیم …. سوما این که تو ایران برگزار نمیشه ربطی به این موضوعات نداره کما این که اینجا هم سازمان اتومبیل رانی ( اسم دقیقشو یادم رفته ) و هم پیست های مختلفی وجود داره و مسابقات مختلفی هم برگزار میشه ( کاری به کیفیتشون نداریم …. !!)
شاید دلایل اصلیش وجود نداشتن امکانات کافی ، بنوعی تحریم بودن ( البته نمیشه خیلی ربط داد ، همین چند وقت پیش بود که رقابتای جهانی والیبال جوانان تو آزادی برگزار شد ) ، وجود نداشتن بودجه کافی ، تو اولویت نبودن این جور چیزا برای مسئولینش ، ابدا وجود نداشتن زیر ساخت هاش و….
( نمیخوام خیلی سیاسیش کنم از پدالم خواهش میکن این پیام رو حذف نکنه ) اما خیلی ها تو این زمینه معتقد به ضرب المثل خواهی نشوی رسوا همرنگ جماعت شو هستن که بند کردن همچین موضوعاتی به این ضرب المثل از ریشه غلط عین بی عقلیه ….!!!
شاهین
۱۹ مهر ۱۴۰۰ترکیه تقریبا نصف جمعیتش مسلمون هستن و صرفا اسلامی نیستن و دلیل موفقیت اقتصادی و اجتماعیشون هم همینه!
راه دوری نریم تو همین ایران اسلامی الاصل خودمون فحشا داره جیغ میزنه و کم نیستن خبراش توی فضای مجازی، حالا صدا سیما صداشو درنمیاره هیچ میخوان از صیانت از ما در فضای مجازی هم تخته کنن که گند و فحشای مملکت رو نشه اخه زشته برای مملکت اسلامی الاصل!!!
پیست های مختلف منظور شما پیست خیابونیه که میان با سلطان ای ال ایکس ۳۶۰ درجه میزنن دیگه؟! وگرنه بجز پیست ازادی که مثل پیست کارتینگه من پیست دیگه ای نمیشناسم توی ایران که معروف و بزرگ باشه
رقابت رالی ایرانی هم دیدم که با ال ۹۰ و پژو ۲۰۶ که حداقل مسائل ایمنی هم توش رعایت شده بود نهایت ۸۰ تا سرعت داشتن و انگار طنز مهران مدیری بود نه مسابقات رالی!
مملکت ما میتونست واقعا گل و بلبل باشه با سیاست های درست، ولی انگار دزدی های کلان وقت نمیزاره که این مملکت درست بشه
دو تا جزیره داریم به اسم قشم و کیش که خوراک همچین رقابت ها هستن و صد البته جاذبه توریستی و گردشگری ولی خب … حیف
Reza Waffen SS
۱۹ مهر ۱۴۰۰ما ایرانیام با حسرت فقط نگاه میکنیم
امیر علی
۲۰ مهر ۱۴۰۰وقتی خودروسازی ما انحصاری هرچه پسرفت کنیم پیشرفت نمی کنیم با این ماشین سازهامون