مسابقه فرمول یک روسیه از ابتدا همراه با هیجان بود و میشد یک رقابت جذاب و دیدنی را پیشبینی کرد. تعیین خط این مسابقه به لندو نوریس از مکلارن رسیده بود و پشت سر او ساینز و راسل قرار داشتند. ترکیبی که کمتر کسی انتظار داشت. همیلتون در رده چهارم بود و ورشتاپن هم بهواسطه پنالتی تغییر پاور یونیت، از رده آخر مسابقه را شروع کرد.
استارت مسابقه با پیشتازی ساینز همراه شد و ریکاردو و آلونسو هم از همیلتون رد شدند. با این وجود همیلتون کمی بعد توانست به رده ششم برگردد. ورشتاپن و لکلرک هم از انتهای خط رانندگان جدا شده و خود را به نیمههای رانندگان رساندند. سرانجام در دور ۱۳ نوریس توانست از رقیب خود از فراری سبقتی تماشایی بگیرد.
در دور ۲۰، ورشتاپن یکییکی رانندگان پیش رو را شکار کرده و خود را به رتبه پنجم رساند. در دور ۲۸ نوریس به پیت لین آمد و پیشتازی مسابقه در دست پرز افتاد. در دور ۳۰ همیلتون به رده چهارم رسیده بود در حالی که روبروی او تنها نوریس بود که پیتاستاپ انجام داده بود و این نویدبخش یک سکو برای او میتوانست باشد.
پرز در پیتاستاپ تا ۹ ثانیه معطل شد و در رده پنجم به مسابقه برگشت. در این هنگام همیلتون در حال تعقیب نوریس بهعنوان پیشتاز مسابقه بود. به نظر میرسید که همیلتون فرصت کافی برای عبور از حریف مکلارنی خود را داشته باشد. نزدیک شدن این دو باعث افزایش هیجان در دورهای انتهایی مسابقه میشد.
اما داستان مسابقه از دور ۴۷ تغییر کرد. آسمان شروع به باریدن کرد و رانندگان به سمت پیت لین سرازیر شدند تا تایرهای بارانی را انتخاب کنند. در این میان نوریس با انتخابی اشتباه و پر از ریسک، با همان تایرها در مسابقه باقی ماند. بهزودی تأثیر این استراتژی اشتباه مکلارن خود را نمایان کرد و نوریس با سُر خوردنهای پیاپی نهتنها رده خود را به همیلتون تقدیم کرد، بلکه با خارج شدن از پیست تا رده هفتم سقوط کرد.
این پایانی دراماتیک برای راننده جوان مکلارن بود که میتوانست روی سکوی اول یا لااقل دوم این مسابقه قرار گیرد. البته او توانست سریعترین راننده این مسابقه باشد.
همیلتون با این پیروزی، شکستناپذیری در این پیست را تمدید کرد و البته صدمین پیروزی خود را هم کسب نمود. او دوباره در رقابتی تنگاتنگ به صدر جدول رانندگان برگشته است. رتبه دومی ورشتاپن هم نشان از جنگندگی همراه با شایستگی او دارد که از رده آخر به چنین مقامی رسید. ساینز هم یک سکوی ارزشمند برای فراری کسب کرد. رتبه چهارم ریکاردو و پیشتازی نوریس تا دورهای پایانی نشان از خیزش مکلارن دارد و خوشحال خواهیم شد که با پیوستن فراری به این روند در فصل آینده، شاهد رقابت چهارگانه پرهیجان این تیمها باشیم.
سوچی شاهد یک هدیه آسمانی برای همیلتون یا یک بلای آسمانی برای نوریس بود. البته این ظاهر ماجراست و استراتژی، تجربه و تواناییها در شرایط بحرانی، به کار میآیند و نتیجه میدهند. نظر شما چیست؟
محمد
۴ مهر ۱۴۰۰100 پیروزی در فرمول وان،بینظره همیلتون
Iman99
۶ مهر ۱۴۰۰هدیه آسمانی بیشتر واسه مکس ورشتپن بود که تا ۶ دور مونده به آخر هفتم بود هرچی هم زور زد تا به مکلارن ها برسه حتی مونده بود پشت ریکاردو از راننده دوم مکلارن هم نمیتونست سبقت بگیره تا همون ۵ دور آخر بارون که اومد به محض اینکه همیلتون رفت پیت مکس هم پشت سرش رفت پیت نوریس بیچار موند وگرنه واقعا حقش بود حد اقل دوم شه چون همیلتون از ریکاردو و بقیه سبقت گرفته بود و فاصله ۱۵ ثانیه ای خودش رو با نوریس کم کرد تا رسید به زیر یک ثانیه واسه سبقت گرفتن حتی تا زیر نیم ثانیه هم رسید و تو چند دور آخر میتونست سبقت رو بگیره ولی بارون مانع کارش شد و بعد هم ادامه ماجرا هم این مسابقه و هم دور های تمرینی و تا ۵ دقیقه مونده به آخر تایم گیری این پیست قبل از اینکه بارون بیاد مشخص بود که مرسدس قوی ترین موتور رو تو فرمول یک داره که اینم خودش کمک بزرگیه تو همچین پیست هایی.
akrh78
۴ مهر ۱۴۰۰واقعا دلم سوخت برا لندو اگه بارون نمیومد حتما میبرد
مکلارن اشتباه بدی کرد درسته لندو گفت اینتر نمیخوام ولی تیم رادار آب و هوا جلوش بود باید میگفت بیا پیت
یک دور بعد از همیلتون میومد دومی تو چنگش بود
ردبول هم برا مکس سنگ تموم گذاشت اونا هم پیت استاپ به موقعی داشتن
جالبیش اینه که وقتی مسابقه تموم شد دیگه بارون نمیومد شده مثل داستان سیفتی کارایی که فقط میومدن که همیلتون پیت کنه، از پیت که میومد بیرون سیفتی کار تموم میشد
ehsan fa
۵ مهر ۱۴۰۰من داشتم میدیدم تیم بهش التماس میکرد بیاد پیت این داد زد no و قطع کرد 5 بار بیشتر بهش گفتن بیاد پیت آخرشم رفت پیت ولی دیگه کار از کار گذشته بود واقعا فاجعه بود لندو دیروز.
الان فرق همیلتون با بقیه مشخص شد خیلی باهوشه
amir???
۵ مهر ۱۴۰۰تیم اصلا بهش دستور اومدن به پیت رو نداد
با اینکه خودشون اون همه اطلاعات تو مانیتوراشون هست از لندو پرسیدن که لاستیک اینتر میخوای یا نه
برید مرسدس رو ببینید که مستقیم به همیلتون با اون همه تجربه دستور دادن که بیا تو
سهند
۴ مهر ۱۴۰۰چرا فراری مدت زیادی است که اول نمیشه؟
SF90 STRADALE
۴ مهر ۱۴۰۰زیاد اول شدن خوب نیست ، چشم میخوری
تو wikipedia سرچ کن List of Formula One World Constructors’ Champions
بهت جواب میده اول فقط فراری ، دوم سایر تیم ها 😅😅
۱۶ قهرمانی تیمی با انجین خودِ فراری و ۲۳۸ پیروزی در گرندپری ها ، فراری رو از دسترس همه تیم ها خارج کرده
یانکی
۴ مهر ۱۴۰۰خوب پس چرا الان تو فرمول شرکت میکنه.آها مضحکه بقیه باشه.فراری دورش تموم شده دیگه.البته اگر همچنان انجینها تنفس طبیعی بود خودم طرفدارش بودم.
SF90 STRADALE
۵ مهر ۱۴۰۰فراری عزت و اعتبار F1 به حساب میاد
اگه فراری تو F1 نباشه دیگه هیجانی نداره
مثل اینکه رئال مادرید رو از لیگ قهرمانان کنار بزاری
درسته همه از فراری توقع قهرمانی دارن ولی هر تیمی یه دوره اُفت هم داره
رئال مادرید هم بعد از چند سال ناکامی در لیگ قهرمانان اومد ۳ دوره پشت سر هم قهرمان شد
خلاصه فراری یک برند معمولی نیست و میلیون ها تیفوسی نظاره گر نتایج تیم هستن و همشون انتظار قهرمانی دارن
حسین دهمرد
۵ مهر ۱۴۰۰چرا ایران وضعش اینجوریه؟
آها 5 هزار سال تمدن داره.
فراری باید اسمش رعشه بندازه به جون بقیه ی تیمها نه اینکه یه شرکت نوشابه سازی ازش بالاتر باشه.
محمد امین
۵ مهر ۱۴۰۰عزیز ، مگ همیشه تیم ها باید روی برد باشن قطعا پستی ها و بلندی ها زیاده ، وضعیت الان فراری به خاطر این دلیل هست که موتور خوبشون رو که حدود ۷۰ اسب بخار از مرسدس قوی تر بود ، فیا ازشون گرفت و مجبور شدن یه موتور ضعیف بسازن که حدود ۲۰ اسب بخار از مرسدس ضعیف تره ، دلیلیش فقط همینه
و اون آقایی که میگه فراری دورش تموم شده ، نمیدونم چه جوابی بدم، فقط میزارم پای مطالعات کم
akrh78
۵ مهر ۱۴۰۰اره 13 ساله دارین سندبگینگ میکنین
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰چه رقابت تنگاتنگی بین ورشتاپن و همیلتون هست! خیلی منتظرم ببینم چی پیش میاد…
GT
۵ مهر ۱۴۰۰آخرش هم دیگه رو به کشتن میدن، مونزا، باکو و…
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۵ مهر ۱۴۰۰آره دیگه حرص جلوی چشاشون رو گرفته!😅
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۵ مهر ۱۴۰۰ببینید شاید همتون بگید این پیروزی های همیلتون بخاطر ماشینشه ولی نکته مهم اینه که هیچکدوم از اسطوره های دیگه هم با پراید مسابقه ندادن سنا که تو دوران اوج ماشین مکلارن تو مکلارن بود ، شوماخر تو دوران اوج فراری ، همیلتون راننده خیلی خوبیه ، خیلی باهوشه و خیلی زیرکانه از بقیه جلو میزنه ، هر چقدرم ماشینت قوی باشه اگه راننده فوق العاده ای نباشی نمیتونی ۱۰۰ تا پیروزی کسب کنی
Mad.z.Max
۶ مهر ۱۴۰۰شما قهرمانی های پشت سر همیلتون رو با مرسدس ببین، بعد این فصل رقابتها که ماشینش در حد ماشینای ردبول ضعیف شده (یا اونا قوی تر شدن) هم ببین. چطوریه که الان باید با چنگ و دندون بجنگه واسه سکو، ولی فصلای قبلی کلا سکوی اول و دوم مرسدس بود بعد بقیه؟ یک جواب داره اونم ماشین برتر هست!
همیلتون هیچوقت هیییچوقت در حد شوماخر یا آیرتون سنا نیست. من حتی در حد ورشتاپن یا دنیل ریکاردو هم نمیبینمش. (البته نظر من تاثیری در پیروزیهاش نداره قطعا 😅 ) اینو فقط من نمیگم، توی فزوم های فرمول اگه ببینید، طرفدارای پرپا قرص خارجی هم همچین حرفی رو زیاد میگن
همیلتون راننده ی قابلی هست، ولی باید قبول کرد که توی هر تیم دیگه ای بود هرگز هرگز به این تعداد پیروزی نمیرسید
PHILIPP
۵ مهر ۱۴۰۰باز تاثیر توتو ولف بر نتیجه همیلتون رو دیدیم
ایران
۵ مهر ۱۴۰۰مسابقه جالبی بود من چند سال از شبکه دنبال میکنم همیلتون ده ثانیه از نورس عقب بود اختلافدجبران کرد تا ۱ و نیم ثاینیه ولی از اون به بعد نویس خیلی خوب رانندگی کرد و نذاشت که همیلتسون سبقت بگیره بعد دور ۴۷ که بارون شد به آخر پیست که رسیدن اول همیلتون رفت پیت استاب حدود ۳۰ ثانیه بعد هم ورشتاپن نورس همش سر میخورد و کتد بود واقعا با این لاستیکا پیچ ۵ سر خورد همیلتون ازش سبقت گرفت ۵۰ ثانیه عقب تر بود ورشتاپن تا آخر اون دور به قدری کند بود اونم بهش رسید و عبور کرد بعد رفت پیت استاب که خیلی دیر شده بود واقعا نوریس حقش یه سکو بود