والتری بوتاس که همانند مسابقه قبل در برزیل از پول پوزیشن آغازگر مسابقه بود، اما اشتباه خود در برزیل را تکرار نکرد و با استارت خوب، از ابتدا تا انتهای مسابقه پیشتاز بود و سومین برد خود در ۲۰۱۷ را کسب کرد. همیلتون و فتل که از ردههای دوم و سوم استارت زده بودند، در همان جایگاهها به کار خود پایان دادند.
بوتاس در ابتدای مسابقه فاصلهی یکثانیهای با همیلتون ایجاد کرد و تا قبل از پیت استاپ اول این فاصله را به حدود ۲ ثانیه رساند. بوتاس زودتر از همیلتون پیت استاپ خود را انجام داد. او تایرهای آلتراسافت خود را با سوپرسافت تعویض کرد و در جایگاه دوم به مسابقه بازگشت. همیلتون سه دور دیگر با لاستیکهای آلترای خود زد، او سریعترین دور مسابقه را ثبت کرد و بعد از پیت استاپ در جایگاه دوم پشت سر بوتاس قرار گرفت.
همیلتون در پی حمله به همتیمی خود بود. او که فاصلهای کمتر از یک ثانیه با بوتاس داشت، بعد از استفاده از DRS، در پیچ ۱۷ ترمز گیری خوبی نداشت و از پیست خارج شد و زمان از دست داد. همیلتون اما دست از مبارزه نکشید. او دوباره به بوتاس نزدیک شد و حتی بعد از اینکه بوتاس هم زمان از دست داد به نیم ثانیهای او رسید، اما بوتاس هم واکنش نشان داد و با رانندگی خوب و تهاجمی از همیلتون فاصله گرفت.
مرسدسها فاصله زیادی با اتوموبیلهای بعد داشتند و برخلاف اکثر مسابقات ۲۰۱۷، کسی برای آنها مزاحمتی ایجاد نکرد. درنهایت بوتاس و همیلتون با ترتیب از خط پایان عبور کردند و برای سومین بار در این فصل، سکوهای اول و دوم را از آن مرسدس کردند.
فتل مسابقهی آرامی داشت. او که نه آنقدر خوب بود که به رانندگان مرسدس نزدیک شود و نه آنقدر خوب نبود که دیگر رانندگان به او برسند، بهتنهایی رانندگی میکرد و درنهایت با اختلاف ۱۹.۳ ثانیه بعد از همیلتون، سومین رانندهای بود که از خط پایان عبور کرد.
از دنیل ریکاردو انتظار میرفت طبق روال مسابقه، در جایگاه چهارم به کار خود پایان دهد. اما در اواسط مسابقه، از پیست خارج شد و به دلیل مشکل هیدرولیک، مسابقه را ناتمام رها کرد.
رایکونن چهارم شد و مکس ورشتپن با اختلاف ۰.۸ ثانیه بعد از او از خط پایان گذشت. نیکو هالکنبرگ نیز ششم شد تا جایگاه ششم تیمی را برای رنو حفظ کند. هالکنبرگ به دلیل بریدن پیست و کسب زمان در مبارزه با سرجیو پرز، ۵ ثانیه جریمه نیز دریافت کرده بود.
کارلوس ساینز دیگر رانندهی رنو برای بار چهارم در ۶ مسابقهی اخیر از تمام کردن مسابقه بازماند. چرخ جلو سمت چپ او در پیت استاپ بهدرستی کار گذاشته نشد، ساینز بعد از حرکت متوجه این مورد شد و به همین دلیل مجبور به ترک مسابقه شد.
پرز ۶.۸ ثانیه جلوتر از همتیمی خود استبان اکن، ششم شد و اکن در جایگاه هفتم قرار گرفت. فرناندو آلونسو هم در آخرین مسابقه با موتورهای بدخیم ۲۰۱۷ هوندا، نهم شد و برای سومین مسابقهی پیاپی تیم را به امتیاز رساند.
فیلیپه ماسا، دویست و شصت و نهمین و آخرین گرندپری خود را در جایگاه دهم تمام کرد تا با کسب امتیاز و مقداری دونات بعد از مسابقه از فرمول یک خداحافظی کند.
رومن گروژان درگیر جذابترین جدال مسابقه بود. او که با لنس استرول برای جایگاه سیزدهم رقابت میکرد، درنهایت در جایگاه یازدهم و جلوتر از استافل وندورن و کوین مگنوسن به کار خود پایان داد.
رانندگان جدید تورو روسو در ردههای بعد قرار گرفتند و مارکوس اریکسون و لنس استرول هم آخرین نفرات آخرین گرندپری ۲۰۱۷ بودند.
جدول نهایی گرندپری فرمول یک ابوظبی
رده | راننده | تیم | تعداد دور | زمان/ فاصله زمانی |
۱ | Valtteri Bottas | MERCEDES | ۵۵ | ۱:۳۴:۱۴.۰۶۲ |
۲ | Lewis Hamilton | MERCEDES | ۵۵ | +۳.899s |
۳ | Sebastian Vettel | FERRARI | ۵۵ | +۱۹.330s |
۴ | Kimi Räikkönen | FERRARI | ۵۵ | +۴۵.386s |
۵ | Max Verstappen | RED BULL RACING | ۵۵ | +۴۶.269s |
۶ | Nico Hulkenberg | RENAULT | ۵۵ | +۸۵.713s |
۷ | Sergio Perez | FORCE INDIA | ۵۵ | +۹۲.062s |
۸ | Esteban Ocon | FORCE INDIA | ۵۵ | +۹۸.911s |
۹ | Fernando Alonso | MCLAREN HONDA | ۵۴ | +۱ lap |
۱۰ | Felipe Massa | WILLIAMS | ۵۴ | +۱ lap |
۱۱ | Romain Grosjean | HAAS | ۵۴ | +۱ lap |
۱۲ | Stoffel Vandoorne | MCLAREN HONDA | ۵۴ | +۱ lap |
۱۳ | Kevin Magnussen | HAAS | ۵۴ | +۱ lap |
۱۴ | Pascal Wehrlein | SAUBER | ۵۴ | +۱ lap |
۱۵ | Brendon Hartley | TORO ROSSO | ۵۴ | +۱ lap |
۱۶ | Pierre Gasly | TORO ROSSO | ۵۴ | +۱ lap |
۱۷ | Marcus Ericsson | SAUBER | ۵۴ | +۱ lap |
۱۸ | Lance Stroll | WILLIAMS | ۵۴ | +۱ lap |
NC | Carlos Sainz | RENAULT | ۳۱ | DNF |
NC | Daniel Ricciardo | RED BULL RACING | ۲۰ | DNF |
محمد حسین
۵ آذر ۱۳۹۶کاش جدول مجموع امتیازات تیمی رو هم میذاشتین
Yaser1986
۶ آذر ۱۳۹۶میتونی تو صفحه اصلی آخراش هم امتیاز رانندها هم امتیاز تیمی رو ببینی
علی
۵ آذر ۱۳۹۶با سلام
گرند اسم بوتاس در این مسابقه هم پول را داشت و هم رهبر مسابقه بود و هم سریعترین دور را زد با این هیولای ساخت مرسدس .مرسدس امسال فوق العاده بود دوام موتوری عالی هیچ مسابقه ای را به خاطر خرابی موتور از دست ندادن برعکس فراری .با این تفاسیر سال دیگه هم مرسدس حرف اول و آخر رو می زنه .تبریک به فتل دوست داشتنی که به نظرم هدفش فقط تموم کردن مسابقه بود یعنی نمی خاس بجنگه نه بد بود و نه خوب ماشالله دو تا مرسدس هم که انگار فصلهای قبل شده بود حسابی فاصله گرفته بودن از بقیه من خودم می گفتم تو این پیست فراری بهتره ولی تیم مرسدس ایرودینامیک بسیار قوی را برا این پیست گذاشتن به هر حال این فصل هم با قهرمانی لوییس 44 و نایب قهرمانی فتل و سومی بوتاس تمام شد مرسدس هم اول شد .تا فصل بعد باید صبر کنیم ولی واقعا هالو و 3 موتور برا هر راننده اصلا قوانین جالبی نیستن به نفع تیمهای ضعیف و به ضرر تیمهای قوی است البته باید صبر کرد و دید