در روز اول تست موتوجیپی خرز، آندره ایانونه از تیم سوزوکی با اختلاف بسیار کمی نسبت به موتورسوار تیم هوندا کل کراچلو در جای اول قرار گرفت. اختلافی کمتر از ۱ دهم ثانیه.
تست موتوجیپی خرز با شرکت اکثر تیمهای حاضر در موتوجیپی انجام شد درحالیکه تیمهای رپسول هوندا، یاماها، Tech 3 و آسپار از غایبان بودند.
ایانونه اندکی قبل از ظهر، با غلبه بر ستارهی تیم سوپربایک کاوازاکی، تام سایکس به بالای جدول زمانگیری رسید. این نتیجه تا حدود ۳ ساعت مانده به پایان تست باقی ماند. در این زمان خورخه لورنزو با زمان ۱:۳۸.۴۳۸ در ردهی نخست ایستاد. طولی نکشید که همتیمی او آندره داویتسیوزو با زمان ۱:۳۸.۳۹۸ برتر از او در جای نخست قرار گرفت.
دو ساعت بعد، آندره ایانونه با ثبت زمان ۱:۳۸.۲۸۰ دوباره به جایگاه اول رفت. کل کراچلو نیز دوباره خود را بالا کشید و بعد از ایانونه، زمان ۱:۳۸.۳۷۷ را ثبت کرد و دوم شد. سپس با تصادف موتورسوار تیم سوپربایک دوکاتی چاز داویس در پیچ ۱، وقفهای ۳۰ دقیقهای در تست ایجاد شد.
زمان ثبتشده توسط داوی کافی بود تا او را در جایگاه سوم و جلوتر از لورنزو و پل اسپارگارو قرار دهد.
زمان خوب سایکس در ساعات اولیه تست، کافی بود تا او در جایگاه ششم جلوتر از تیتو رابات و همتیمی او در تیم سوپربایک کاوازاکی جاناتان رِی قرار گیرد.
سیلویان گوئینتولی که با موتورسیکلت سوزوکی تست خرز را انجام داد، پانزدهمین مرد سریع تست بود و یوجین لاورتی که بهجای الیش اسپارگارو با موتورسیکلت آپریلیا کار میکرد شانزدهم شد.
الکس مارکز، برادر کوچک مارک مارکز که در موتو ۲ عملکرد خوبی داشت نیز یک روز قبل از برنامه، با موتورسیکلت تیم Mark VDS Honda، برای اولین بار طعم موتورسیکلتهای موتوجیپی را چشید. او کار خود را در ردهی بیست و پنجم با اختلاف ۳.۴ ثانیه نسبت به ایانونه تمام کرد.
جدول روز اول تست خرز(فقط موتوجیپی)
رده | موتورسوار | موتور | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Andrea Iannone | Suzuki | 1m38.280s | |
۲ | Cal Crutchlow | Honda | 1m38.337s | ۰.057s |
۳ | Andrea Dovizioso | Ducati | 1m38.398s | ۰.118s |
۴ | Jorge Lorenzo | Ducati | 1m38.418s | ۰.138s |
۵ | Pol Espargaro | KTM | 1m38.642s | ۰.362s |
۶ | Tito Rabat | Ducati | 1m38.854s | ۰.574s |
۷ | Bradley Smith | KTM | 1m39.353s | ۱.073s |
۸ | Scott Redding | Aprilia | 1m39.372s | ۱.092s |
۹ | Takaaki Nakagami | Honda | 1m39.584s | ۱.304s |
۱۰ | Franco Morbidelli | Honda | 1m39.740s | ۱.460s |
۱۱ | Sylvain Guintoli | Suzuki | 1m39.763s | ۱.483s |
۱۲ | Eugene Laverty | Aprilia | 1m39.995s | ۱.715s |
۱۳ | Xavier Simeon | Ducati | 1m40.891s | ۲.611s |
۱۴ | Takumi Takahashi | Honda | 1m41.089s | ۲.809s |
۱۵ | Alex Marquez | Honda | 1m41.750s | ۳.470s |
در روز دوم آندره داویتسیوزو با غلبه بر همتیمی خود خورخه لورنزو، در جای اول قرار گرفت.
بعد از دو ساعت از شروع تست روز دوم، این خورخه لورنزو بود که برای اولین بار رکورد روز قبل ایانونه را شکست و با ثبت زمان ۱:۳۷.965s وارد محدودهی ۱ دقیقه و ۳۷ ثانیه شد. این رکورد بهترین رکورد تست خرز بود تا اینکه داوی حدود نیم ثانیه سریعتر یک دور پیست خرز را طی کرد. زمان ۱:۳۷.663s داوی، رکورد پیست خرز را که با زمان ۱:۳۷.910s در دستان لورنزو بود شکست. این رکورد لورنزو در تعیین خط گرندپری سال ۲۰۱۵ خرز بهدستآمده بود.
کل کراچلو نیز زمان خود را بهبود قابلتوجهی داد و با زمان ۱:۳۷.818s در ردهی دوم ایستاد. لورنزو نیز سومین موتورسوار بود و با زمان ۱:۳۷.921s در این رده قرار گرفت.
الکس مارکز و فرانکو موربیدلی، موتورسواران جدید هوندا در روز دوم بودند. موربیدلی با اختلاف ۱.۲۶۰ ثانیه نسبت به داوی در جایگاه یازدهم قرار گرفت و الکس مارکز با اختلاف ۲.۱۱۹ ثانیه پانزدهم شد.
موتورسواران سوپربایک کاوازاکی، جاناتان رِی و تام سایکس که در روز چهارشنبه در میان ۱۰ نفر برتر بودند، از غایبان تست روز دوم بودند. چاز داویس موتورسوار دوکاتی نیز به دلیل جراحت زانوی راست در روز دوم تمرین حضور نداشت.
جدول روز دوم تست خرز(فقط موتوجیپی)
رده | موتورسوار | موتور | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Andrea Dovizioso | Ducati | 1m37.663s | |
۲ | Cal Crutchlow | Honda | 1m37.818s | ۰.155s |
۳ | Jorge Lorenzo | Ducati | 1m37.921s | ۰.258s |
۴ | Andrea Iannone | Suzuki | 1m38.067s | ۰.404s |
۵ | Pol Espargaro | KTM | 1m38.314s | ۰.651s |
۶ | Alex Rins | Suzuki | 1m38.360s | ۰.697s |
۷ | Tito Rabat | Ducati | 1m38.387s | ۰.725s |
۸ | Danilo Petrucci | Ducati | 1m38.688s | ۱.025s |
۹ | Jack Miller | Ducati | 1m38.876s | ۱.213s |
۱۰ | Bradley Smith | KTM | 1m38.900s | ۱.237s |
۱۱ | Franco Morbidelli | Honda | 1m38.923s | ۱.260s |
۱۲ | Takaaki Nakagami | Honda | 1m38.992s | ۱.329s |
۱۳ | Scott Redding | Aprilia | 1m39.295s | ۱.633s |
۱۴ | Eugene Laverty | Aprilia | 1m39.485s | ۱.823s |
۱۵ | Alex Marquez | Honda | 1m39.782s | ۲.119s |
۱۶ | Xavier Simeon | Ducati | 1m40.332s | ۲.669s |
جاناتان رِی، قهرمان سوپربایک ۲۰۱۷ جهان در روز سوم و پایانی تست موتوجیپی خرز موتورسواران موتوجیپی را پشت سر گذاشت و اول شد.
در تست روز سوم تنها ۹ نفر از موتورسواران موتوجیپی شرکت داشتند. تیمهای دوکاتی، LCR، Marc VDS و Avintia در روز پنجشنبه به کار خود پایان دادند. بنابراین در روز جمعه تنها تیمهای پارماک دوکاتی، سوزوکی، آپریلیا و KTM موتورسیکلتها و موتورسواران جدید خود را آزمودند.
در اوایل این تمرین جاناتان رِی و تام اسکایز موتورسواران تیم سوپربایک کاوازاکی زمانهای بسیار خوبی ثبت کردند و اول و دوم شدند. زمان رِی تا انتهای تست روز سوم بهترین زمان بود و او با همین زمان اول شد. بهترین موتورسوار موتوجیپی روز جمعه آندره ایانونه بود که تنها ۴۴ هزارم ثانیه با رِی فاصله داشت و در مکان دوم ایستاد. پل اسپارگارو و الکس رینز، سوم و چهارم شدند و تام اسکایز همتیمی رِی در کاوازاکی ششم شد.
ده موتورسوار برتر سومین روز تست خرز
رده | موتورسوار | موتور | زمان | فاصله زمانی |
۱ | Jonathan Rea | Kawasaki* | 1m37.986s | |
۲ | Andrea Iannone | Suzuki | 1m38.030s | ۰.044s |
۳ | Pol Espargaro | KTM | 1m38.230s | ۰.244s |
۴ | Alex Rins | Suzuki | 1m38.307s | ۰.321s |
۵ | Tom Sykes | Kawasaki* | 1m38.326s | ۰.340s |
۶ | Danilo Petrucci | Ducati | 1m38.607s | ۰.621s |
۷ | Alex Lowes | Yamaha* | 1m38.622s | ۰.636s |
۸ | Bradley Smith | KTM | 1m38.688s | ۰.702s |
۹ | Scott Redding | Aprilia | 1m38.778s | ۰.792s |
۱۰ | Jack Miller | Ducati | 1m38.998s | ۱.012s |
ردیفهای دارای (*) در ستون موتور، مربوط به موتورهای سوپربایک میباشند.
تست خرز آخرین تست ۲۰۱۷ موتوجیپی بود.
Hamid...Audi
۱۲ آذر ۱۳۹۶Kawasaki ZX-10RR
این موتور سیکلت بی نظییییره.با اینکه از تکنولوژی های خاص موتوجی پی استفاده نمیکنه بازم بین خیلی تیم های مطرح حرف اول رو میزنه.
کاوا یعنی عشق…
به امید روزی که همه مون بتونیم سوار یه نینجای دوست داشتنی بشیم.
Iman mclaren p1
۱۲ آذر ۱۳۹۶اول که حامد خان کاملا با حرفت موافقم…
دوما وایسا ببینم مگه کاواساکی وارد موتوچی پی شد؟؟؟؟!!!؟!!!!!!؟؟؟!!!!!!!!!!!
Hamid...Audi
۱۲ آذر ۱۳۹۶نه کاوازاکی همیشه گفته که موتوجی پی واسه ما خیلی گرونه…
این تست موتور فصل بعدش واسه مسابقات سوپر بایکه و جاناتان رئا و تام سایکس راننده های کاوازاکی تو اون مسابقات هستند.
ahmad
۱۳ آذر ۱۳۹۶گرونه ولی مطمئن باش هوندا یاماها سوزوکی و دوکاتی سود خودشون رو میبرن وگرنه اگه به ضرر دادن بود یک لحظه ادامه نمیدادن.به هر حال از تایم موتورهای سوپر بایک تعجب کردم
Hamid...Audi
۱۵ آذر ۱۳۹۶درسته
قطعا اسپانسرینگ و تبلیغات موتو جی پی و تاثیری که توی فروششون میزاره بسیار سودآوره.یعنی قطعا قهرمانی های یاماها با دکتر و لورنزو و قهرمانی های مارکز با هوندا توی فروش کمپانی های تاثیر مثبت داشته.
ولی در اصل کاوازاکی با همین سوپربایک و کیفیت خوب پر فروش ترین موتورساز جهان هست.
اون نقل قولی هم که من کردم مستقیم صحبت خود مدیر عامل کاوازاکی بود…
مخلص