مسابقاتهفته نامه

بهترین راننده‌های فصل 2023 فرمول یک، از همیلتون و آلونسو تا ورشتپن

فصل ۲۰۲۳ مسابقات فرمول یک به پایان رسیده و بنابراین، وقت آن است که بهترین راننده‌های این فصل را انتخاب کنیم. امتیازاتی که در ادامه خواهید دید، بیشتر به عملکرد راننده‌ها در مسابقهٔ اصلی داده شده اما عملکرد تعیین خط هم در این رتبه‌بندی لحاظ شده است.

۱۰-دنیل ریکاردو

امتیاز ۶.۷۹ (فقط در هفت مسابقه حضور داشت)

بازگشت دنیل ریکاردو به فرمول یک ممکن است مهر تأییدی بر شایستگی و مهارت‌های او نبوده باشد اما ریکاردو به دنبال اثبات این موضوع بود. بااین‌حال، این رانندهٔ استرالیایی بدشانسی آورد و با یک تصادف بد هنگام، چنیدن مسابقه را از دست داد. پس از بازگشت ریکاردو و درحالی‌که خودروی آلفا تائوری به لطف آپدیت‌ها سریع‌تر شده بود، بازهم همه‌چیز مطابق میل ریکاردو پیش نرفت و در آخرین مسابقهٔ فصل یک طلق استفاده‌شدهٔ کلاه ایمنی در خودروی او گیر کرد و داغ شدن ترمزها را به دنبال داشت.

۹-اسکار پیستری

امتیاز: ۶.۸۲

مک لارن اسکار پیاستری

اسکار پیستری را شاید بتوان تازه‌واردی با بهترین عملکرد از زمان لوئیس همیلتون سال ۲۰۰۷ دانست. در مسابقه‌های ابتدای فصل، به نظر می‌رسید او در عوض کردن صندلی آلپین با مک‌لارن، اشتباه وحشتناکی کرده است اما در سیلورستون مشخص شد که تصمیم پیستری درست بوده است. او در یک اسپرینت ریس پیروز شد، یکی از تنها سه رانندهٔ فصل ۲۰۲۳ بود که مکس ورشتپن را از سکوی اول باز داشت و برای یک سال اولی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود نشان داد.

۸-الکس آلبون

امتیاز: ۶.۸۴

با توجه به محدودیت‌های خودروی ویلیامز، سال ۲۰۲۳ سال بسیار خوبی برای آلبون بود. وی برای نشان دادن توانایی‌های خود فقط به پیست‌هایی نیاز داشت که مسیر مستقیمی طولانی داشته باشد زیرا خودروی ویلیامز فقط در این پیست‌ها خوب بود. وی بهترین نتیجهٔ سال خود را در گرندپری‌های کانادا و مونزا کسب کرد که به جایگاه هفتم رسید. آلبون در این فصل موفق به کسب ۲۷ امتیاز شد که تقریباً هفت برابر سال گذشته است.

۷-چارلز لکلرک

امتیاز: ۶.۸۹

لکلرک امسال فصل پرفرازونشیبی را تجربه کرد. او در مسابقاتی مثل ابوظبی، باکو و لاس‌وگاس عملکرد بسیار خوبی داشت اما در استرالیا، اسپانیا و هلند ضعیف عمل کرد. وی فصل ۲۰۲۳ را با شش سکو به پایان رساند که دو برابر هم‌تیمی‌اش است ولی این کارلوس ساینز بود که یک برد بسیار مهم کسب و نوار پیروزی‌های ردبول و مکس ورشتپن را پاره کرد.

۶-جورج راسل

امتیاز: ۷.۰۵

درحالی‌که با وجود دوران افول مرسدس، راسل سال گذشته عملکرد چشمگیری از خود نشان داد، امسال شرایط بسیار سخت‌تری داشت. او از همان ابتدای فصل درگیر مشکلات و بدشانسی‌ها بود و مغلوب هم‌تیمی باتجربهٔ خود شد. بااین‌حال، راسل با نمایشی قابل‌توجه در ابوظبی که برای نایب‌قهرمانی مرسدس در فصل ۲۰۲۳ حیاتی بود، در لحظهٔ آخر توانایی‌های خود را نشان داد.

۵-لیام لاوسون

امتیاز: ۷.۱۰ (فقط در پنج مسابقه حضور داشت)

هرچند لاوسون به خاطر تعداد کم مسابقاتش در این فصل امتیاز متوسطی را گرفته اما هرگز نمی‌توان موفقیت چشمگیر او را کتمان کرد. او که به‌طور ناگهانی جایگزین ریکاردوی مصدوم شد، فقط یک جلسه تمرین با اولین حضور رسمی خود در مسابقهٔ فرمول یک فاصله داشت. بااین‌حال، لاوسون حتی در مسابقهٔ بارانی هلند هم ثابت کرد آنچه لازم است را دارد. او حتی توانست در مسابقهٔ سنگاپور جایگاه نهم را کسب کند و از هر فرصتی استفاده کرد تا نشان دهد برای داشتن یک صندلی ثابت در فرمول یک آماده است.

۴-لوئیس همیلتون

امتیاز: ۷.۳۶

هرچند فصل ۲۰۲۳ به هشتمین قهرمانی جهان لوئیس همیلتون ختم نشد اما امسال قطعاً برای او یک پله بالاتر از نمایش وحشتناک فصل ۲۰۲۲ بود. عملکرد همیلتون امسال انعکاسی از عملکرد مرسدس W14 بود که در برخی پیست‌ها خوب بود و در برخی دیگر وحشتناک. تنها نقص جدی در کارنامهٔ ۲۰۲۳ همیلتون، مسابقهٔ آخر فصل است یعنی جایی که راسل توانست بسیار بیشتر از قهرمان هفت دورهٔ جهان از W14 سرعت بیرون بکشد. بهترین مسابقه‌های همیلتون را هم امسال در گرندپری‌های اسپانیا و آمریکا دیدیم.

۳-فرناندو آلونسو

امتیاز: ۷.۳۹

هرچند عملکرد خوب خودروی آستون‌مارتین در طول فصل ۲۰۲۳ افت کرد اما آلونسو هرگز این‌طور نبود. آستون‌مارتین از همان مسابقهٔ اول نشان داد که آلونسو برای اینکه جایگزین سباستین فتل شود تصمیم درستی گرفته است. زمانی که خودروی این تیم یکی از بهترین‌های گرید بود، آلونسو مرتب روی سکو می‌رفت اما پس از ضعیف‌تر شدن ماشین بود که این رانندهٔ اسپانیایی توانایی‌های واقعی خود را نشان داد. او لنس استرول را با اختلاف ۱۳۲ امتیاز مغلوب کرد و تقریباً به‌تنهایی تیم آستون‌مارتین را به بهترین نتیجهٔ تاریخ خود رساند.

۲-لندو نوریس

امتیاز: ۷.۵۵

پس‌ازاینکه در دو گرندپری اول فصل لندو نوریس جایگاهی بهتر از هفدهم کسب نکرد، اینکه او را در پایان فصل به‌عنوان دومین رانندهٔ برتر سال ۲۰۲۳ ببینیم غیرممکن به نظر می‌رسید اما بهبود خودروی مک‌لارن چنان فوق‌العاده بود که نوریس در چندین مسابقه با ردبول‌ها درگیر می‌شد و نهایتاً چهار سکو کسب کرد. البته او هنوز به پیروزی دست پیدا نکرده است اما مطمئناً اگر ردبول تا این حد بر فصل ۲۰۲۳ سلطه نداشت چنین اتفاقی برای نوریس رقم می‌خورد. بااین‌حال، وی تعداد سکوهای دوران حرفه‌ای خود در یک فصل را بیش از دو برابر کرده است.

۱-مکس ورشتپن

امتیاز: ۹.۳

قرار گرفتن ورشتپن در صدر این لیست تعجبی ندارد اما آنچه بسیار چشمگیرتر به نظر می‌رسد، اختلاف امتیاز او با دیگر راننده‌های برتر فصل است. وی با امتیاز ۹.۳، فاصلهٔ زیادی با امتیاز کامل ۱۰ ندارد. مکس امسال رکوردهای زیادی را جابجا کرد، در تمام مسابقات به‌جز سه تا پیروز شد، بیشترین اختلاف امتیاز را با هم‌تیمی خود داشت و رکورد بیشترین بردهای متوالی را شکست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۹ رای
منبع
PlanetF1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. mercedes

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (423 ديدگاه)

    همشون ورزشکار هستن
    همه گردن کلفت

    موافقم 18
  2. P

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    مکس ۱۹ مسابقه برد که رکورد قبلی خودش با ۱۵ برد شکست اما مسابقات ۲۲ بود که ۲ سهم سرجیو پرز و یکی هم سهم کارلوس ساینز بود ، لطفا تصحیح کنید

    موافقم 9
    مخالفم 0
    1. P

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (287 ديدگاه)

      در اصل ردبول بود که در تمام مسابقات به جز یکی پیروز شد ،نه مکس

      موافقم 11
      مخالفم 21
      1. Carbonado Aventador

        ۱۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (4496 ديدگاه)

        اره درست میگی..
        ردبول اشتباه کرد‌ه سالی ۴۰ میلیون یورو به مکس حقوق میده..

        شمارو میاوردن به جای دستمزد سالی یه بوکس آب معدنی میدادن هم ، بازم ۲۱ برد بدست میاوردن از ۲۲ مسابقه…

        موافقم 17
        مخالفم 10
        1. P

          ۱۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (287 ديدگاه)

          مرد مومن اصلا حالت خوبه ؟ من با مکس مکس و ردبول و شما چیکار دارم ، من به ویراستار متن گفتم که اصلاح کنه همین

          موافقم 8
          مخالفم 6
        2. P

          ۱۲ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (287 ديدگاه)

          من گفتم که متن اصلاح کنن که اصلاح شد وگرنه فک نکنم اطلاعات شما از فرمول یک بیشتر از ” وای حاجی چنتا میرن اینا ” بیشتر باشه

          موافقم 7
          مخالفم 5
      2. Arash

        ۲ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        ردبول برد نه مکس؟ببینم یک سوال از همه،ردبول‌ سازنده است؟یا راننده؟کدوم یکی؟حقیقت اینه ردبول بطور غیرقانونی در لیست سازندگان است.زیرا هیچ قطعه‌ای از ماشینی که داره رو نه میسازه و نه تکنولوژی اونو داره

  3. حسن

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    درامد سالانه ی فرمول یک 1.5 ملیارد درامد نسکار 3 ملیارد

    موافقم 5
    مخالفم 15
  4. حسن

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2136 ديدگاه)

    تنها ایراد فرمول یک اینه که یکی دائم میبره مثه لیگ المانه بایرن دائم قهرمانه و امسال از هر سال مزخرف تر بود ورشتپن دائم البرد بود ردبول فقط یکی را نگرفت قطعا باید مقررات جدید وضع کنن

    موافقم 10
    مخالفم 12
  5. new reventon

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (453 ديدگاه)

    یعنی بدترین ورزش بدنسازی هست، طرف پدر خودشو در میاره، به بدنش آسیب میزنه، سخت ترین تمرینا رو میکنه، اگه بشه نفر یک دنیا که همون مستر المپیا هسته ،فقط 400 هزار دلار بهش میدن. بعد تو ورزشای دیگه دنیا چه دستمزدایی میدن

    موافقم 7
    مخالفم 5
    1. Carbonado Aventador

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (4496 ديدگاه)

      البته درامدزایی قهرمان های مستر المپیا از اسپانسر ها و حاشیه ی مسابقات هست…

      تمامی کسایی که به مقام قهرمانی یا حداقل ۳ نفر اول هستن
      قراداد های میلیون دلاری با برندهای مکمل ، دارو ، پوشاک ، برنامه ها مستند های تلوزیونی و هرچیزی که به ورزش بدنسازی ربط داره میبندن

      موافقم 5
      مخالفم 2
      1. new reventon

        ۱۲ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (453 ديدگاه)

        از همین جایزش معلومه بقیه چیزا چه خبره
        نفر دوم 150 k

      2. Amir

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        عشق فقط لکلرک ، حیف نمی‌دونم دلیل این همه افت چیه ولی ۲۰۱۹ معرکه بود♥️

        موافقم 2
        مخالفم 3
  6. LH44

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (179 ديدگاه)

    در حال حاضر عکس لندو نوریس برای اسکار پیاستری گذاشته شده.

    بنظر خودم راننده اول اسکار پیاستری بود بعد ورستپن بعد هم نوریس و لوئیس و الونسو.
    پیاستری در پیست هایی که در مقاطع قبلی فرمول، رونده بود بسیار عملکرد خوبی برای یه سال اولی داشت. پا به پای لندو نوریسی که از سال 2019 در اف وان هست و کسی مثل ریکیاردو رو له کرده بود، اومد. هرچند جفت مکلارن ها عملکردشون از بعد از اتریش بررسی شده. وگرنه قبل اون اصلن عملکرد خوبی نداشتن که نشون میده چقدر عملکرد راننده به ماشین وابسته است.
    شخصن الونسو رو به هیچ عنوان بالاتر از لوئیس نمیدونم. عملکرد الونسو در اوایل و اواخر فصل خوب شد. دقیقن همون موقع هایی که ماشین استون مارتین هم خوب بود. یه صحبتی رو از چند تا از مهندسین و کارشناس های سوشیال مدیا میشنیدم که میگفتن بخاطر داون فورسی که استون ایجاد میکنه، آسون ترین ماشین گرید برای روندنه. حتی از ردبول هم راحت تر. اوایل فصل هم که بهترین مدیریت لاستیک رو داشت که اون داون فورس رو تایید میکنه. پس نمیشه مقایسش کرد با لوئیس که اون نتایج رو با w14 اورد که سر هر پیچ با پیچ دیگه عملکرد متفاوت و ناپایداری داشت.
    نبود کسی مثل ساینز هم در لیست برای من عجیبه.

    موافقم 6
    مخالفم 13
    1. علی یوسفی

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (269 ديدگاه)

      lh44 عزیز در مورد پیاستری با فرمایشتون موافقم ولی لوییس برتر از آلونسو نبود آلونسو فصل اولی بود که در آستون بود از همتیمی خوب و کمک در استراتژی هم بهره نمیبرد لوییس که دیگه با مرسدس عجینه و همتیمیش هم راسل و تیمش هم از هر نظر برتر از آستونه تازه در مورد خودرو هم خودم مرسدسو بالاتر از آستون در این فصل دیدم اینکه راسل و لوییس فرصت سوزی کردن و خطا داشتن دلیل نمیشه ماشین مرسدسو فاجعه بدونیم اما آلونسو پابه پای راننده های خودروهای برتر اومده و بالاتر از دو راننده ماهر فراری و نزدیک به پرز و لویییس فصلو تموم کرده پس بنظرم آلونسو همراه مکس و اسکار بهترینها بودن.

      موافقم 11
      مخالفم 6
      1. LH44

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        به نظرم اینکه بگیم طرف سال اول بوده که وارد یه تیم شده، به هیچ عنوان دلیل بر عملکرد بد نمیشه. مهم نیست سال چندم در یه تیمی هستی. مهم اینه که ماشین زیر پات چه فیدبکی میده. استون ماشین به اصطلاح مطیع تری نسبت به بقیه داشت. نیاز نبود سر هر پیچ با ماشین کلنجار رفت یا فرمون رو تصحیح کرد. انگار روی ریل بود. لوئیس و راسل دقیقن طرف مقابل بودن. نمیشه گفت چون لوئیس از 2013 با مرسدس بوده پس رفتار ماشینی هایی که مرسدس تولید میکنه کلن یکیه و لوئیس هم مثل کف دستش اون رو میشناسه. مرسدس ماشینی طراحی کرده که هیچ چیزش مشخص نیست. نه سریع بودنش، نه کند بودنش. نه اوور استیرش، نه اندر استیرش. این داستان برای بسیاری از ترم ها مثل لاستیک خوری و دمای موتور و ترمز گیری و … صدق میکنه. برای همین راننده های مرسدس باید خیلی بیشتر از راننده های ردبول و استون، تمرکزشون رو روی خنثی کردن رفتار های عجیب ماشین بذارن تا اینکه روی سریع تر شدن تمرکز کنن. وقتی نتونی به ماشین اعتماد کنی، نمیتونی با اون دور سریع بزنی. ماشین استون قابل اعتماد بود، الونسو هم تمام توان ماشین رو کشید بیرون. قطعن کار بزرگیه اما نه بیرون کشیدن پرفورمنس از ماشینی که هیچ چیزش قابل پیش بینی نیست.
        اینم باید بگم همتیمی، تاثیر روانی روی راننده میذاره. مثلن اگر همتیمی اینقدر خوب باشه که اعتماد به نفس رو از راننده بگیره و نتونه به فرم عادیش برگرده، موجب افت عملکرد راننده میشه. به عبارتی میشه گفت هرچی همتیمی قوی تر باشه، فشار بیشتری رو باید تحمل کنی. من نتیجه میگیرم که امثال لوئیس و لکرک و نوریس، خیلی بیشتر از الونسو و ورستپن و مثلن البون تحت فشار بودن. استرول به تیم ضربه زد، اما موی بینی الونسو هم نشد و فشاری روش نیاورد. پس باز هم به این نتیجه میرسیم شرایط برای لوئیس سخت تر بوده و اون نتیجه رو گرفته.
        ماشین استون مارتین توسط بهترین شاگرد ادرین نیوی طراحی شده. در یک سوم اول فصل به راحتی ماشین دوم بوده و در جنگ توسعه یه جورایی قافیه رو باخته. پس من نمیتونم بگم الونسو در طول فصل ماشین چهارم پنجم رو داشته و با این حال نزدیک لوئیس و پرز تموم کرده. باید کل فصل رو دید. اینقدر این ماشین خوب بود که الونسو تا یه مسابقه روی سکو نرفت، گفت این اخریشه. حرفی که مطمئنم اگه میتونست، پسش میگرفت.

        موافقم 2
        مخالفم 9
        1. علی یوسفی

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (269 ديدگاه)

          lh44 عزیز سال اول وارد یک تیم شدن بهانه برای بد بودن نیست اما طبعا مزیت های خیلی کمتری نسبت به تقریبا یک دهه در یک تیم بودن داره درسته خودروها تغییر میکنن اما فلسفه کاری یک تیم و ارتباط استراتژیست و مدیر با راننده و حتی جو روانی امریه که مثلا لوییس و مکس و نوریس از اون بهره مندن ولی آلونسو و اسکار و هالک نه نکته دیگه اینه اشکالات خودرو مرسدس چقدر واقعی و چقدر بزرگنماییه؟ صد در صد خودروی مرسدس پایینتر از ردبوله اما پایینتر از آستون نیست اما اینکه راننده های مرسدس توان مدیریت احساسات رو ندارن و در تعیین خط اشتباه میکنن و پایینتر از هالک با هاس!استارت بزنن و در استارت و مسابقه صعیف عمل کنن ربطی به خودرو نداره ضعف عملکرده بخشیش به خودرو مربوطه بخشیش به راننده بله همه اشتباه میکنن اما میزانش مهمه در مورد همتیمی یک نکته درستی فرمودین بله فشار رو آلونسو نبوده اما برکتی هم از استرول نبرده یعنی چی؟ وقتی شما از رده مثلا سوم استارت بزنی و همتیمیت از رده دوازدهم و شما در حال رقابت برای سکو باشید و همتیمیتون در اشرق و اغرب پیست! طبعا نمیتونید روی کمکش حساب کنید! پس داستان استراتژی خیلی تغییر میکنه مرسدس با دو راننده با آلونسو میجنگه دو به یک! اینم بگم اگه سباستین یا هالک امسال در آستون بود نه پرز دوم میشد و نه لوییس چهارم! این نکته هم که در مورد خطاهای رانندگان گفتم در مورد چکو هم صادقه حتی اگه بگیم خودروی متفاوتی از مکس داره اما نباید پایینتر از آلبون و لوییس و اسکار استارت بزنه و در مسابقه هم خطای ناشیانه کنه! مجموع موارد بنظرم نشون میده چرا آلونسو امسال خیلی خوب بود و بشخصه میگم عملکرد آلونسو انتظارات از آستونو بیش از ظرفیت این تیم بالا برد.

          موافقم 6
          مخالفم 4
        2. LH44

          ۱۳ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (179 ديدگاه)

          جناب یوسفی عزیز
          نظرت محترمه اما بنده احساس میکنم صحبت های شما مربوط به چند مسابقه اخر هست که لوئیس عملن هیچ کجا بود.
          جواب من به صحبت شما اینه که باید کل فصل رو نگاه کرد. نه چند مسابقه اخر رو!
          یک سوم اول فصل چه ماشینی دوم بود؟ تا جایی که خاطرم هست، در اون زمان، یه چیزی در گراف پدال گاز و ترمز ماشین های مرسدس با امثال استون و ردبول متفاوت بود. در ورودی اکثر پیچ ها راننده های مرسدس گیج بودن. نمی دونستن کی ترمز کنن، کی گاز بودن. هر دور با دور بعد متفاوت بود. وقتی نگاه میکردی می دیدی در ورودی پیچ گرافشون پله پله میشد. یعنی راننده هنوز نتونسته بفهمه ماشین چه رفتاری از خودش نشون میده. اگر یه راننده بود میگفتیم عملکرد بد اون بوده. اما وقتی برای جفت راننده های مرسدس اینجوری بود، میگیم رفتار ماشین عجیب بوده. یه چیزی هم باید بگم. وقتی میگم روندن ماشین مرسدس سخت تر بوده، به معنی کند تر بودنش نیست. در یک سوم دوم مرسدس هم چنان روندنش سخت تر از استون بود اما ماشین سریع تری بود.
          ارتباط لوئیس با پیتر بونینگتون(بونو) چقدر میتونه روی رانندگی تاثیر بذاره؟ همه مهندس ها میخوان راننده و در نتیجه تیم بهترین نتیجه رو بگیره پس تمام توانشون رو برای راننده میذارن. کوچ کردن راننده یه بخش کوچیک از کارشونه که ما متوجهش میشیم. نمیشه گفت مهندسین استون با الونسو رو راست و صمیمی نبودن و کم کاری کردن ولی مهندسای لوئیس چون رفیق صمیمیش بودن اخر توانشون رو گذاشتن!
          ببینید فرمول یک مثل ورزش های رزمی و دع.وا و.. نیست که دو به یک مزیت باشه. برای تیم هستا، برای راننده فرقی نداره. طرف داره رانندگیش رو میکنه. الان شما یه مورد مثال بزن که راسل در استراتژی به لوئیس کمک کرده باشه. و بلعکس.
          وجود دو راننده تراز اول در تیم، تیم رو مجبور میکنه برای جلوگیری از درگیری درون تیمی هم استراتژی متفاوت بچینه، هم در ستاپ مقداری اختلاف ایجاد کنه. این قضیه هم برای لکرک و ساینز و هم برای لوئیس و راسل صادق بود. مجبور بودن این کار رو کنن. سال بعد احتمالن مکلارن هم همین کار رو کنه. ولی اگه در تیمی یه نفر خوب باشه، تیم میتونه بدون در نظر گرفتن درگیری هم تیمی ها، بهترین ها رو به جفت راننده ها بده.

          موافقم 3
          مخالفم 4
    2. Mamad

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (57 ديدگاه)

      یه سوال پرز چی شد

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. LH44

        ۱۳ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (179 ديدگاه)

        پرز سوار دامینیت ترین ماشین تاریخ فرمول یک بود. ماشینی که اگر سارجنت هم پشتش میشست، احتمال اینکه در پنج تای اول تموم کنه بالای 90 درصد می بود.
        اون رانندگی، با اون ماشین یعنی عملکرد فوق العاده ضعیف. پرز جزو 15 تا راننده برتر این فصل هم نبود. حتی نمیدونست چطور باید دفاع کنه. یا چطور حمله کنه. برزیل یه بخشیش رانندگی الونسو بود. یه بخشیش افتضاح پرز. مهندس تیم اومده گفته از چه لاینی برونه!!!!!!!!!!!!!!!!!! بعد این ادم دوم شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        موافقم 5
        مخالفم 2
    3. محمدرضا

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (33 ديدگاه)

      دقیقا درست گفتی ،کاملا موافقم با تمام حرفهات

      موافقم 1
      مخالفم 1
  7. Amir mahdi

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (210 ديدگاه)

    به به لکلرک

    موافقم 5
    مخالفم 4
  8. Anti Tesla

    ۱۲ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1270 ديدگاه)

    آقای اشتری می‌شود یک مطلبی در مورد قرارداد جدید عربستان با شرکت امبرائر برای مونتاژ هواپیمای ترابریC-390 منتشر کنید.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  9. ‌ ‌

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (5011 ديدگاه)

    شت یه راننده دختر نیست :/

    موافقم 2
    مخالفم 6
  10. EODE

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    کارلوس ساینز رو به نظرم باید در این لیست میدیدیم ؛ جای لیام لاوسون یا جورج راسل . به غیر از تنها برد غیر ردبولی فصل و دو سه تا پول پوزیشن ، ساینز امسال عملکرد خودش رو خیلی بهبود بخشید و به نظرم فراری یکی از قویترین ترکیب رانندگان تاریخ خودش رو الان داره . نمیدونم شاید به خاطر عملکرد بدش تو مسابقه ابوظبی اسمش رو نیاوردین .

    موافقم 5
    مخالفم 2
  11. That Night In Abu Dhabi

    ۱۳ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جای تعجی نداشت کە مکس این جایگاە رو بدست بیارە،با اختلاف مکس رو میشە بهترین رانندەی تمام ادوار دونست،برای بهترین بودن لازم نیست حتما 8 بار قهرمان جهان بشی،بقول نیکی لاودای فقید مکس استعداد قرن هستش،این ماشین زیر پای مکس بە نظر اکثر کارشناسان از مرسدس 2019 خیلی خیلی کندتر و کم فرمانترە ، اما چیزی کە باعث شد ردبول تمامی عنوانها رو بدست بیارە ماشین خوبشون نبود بلکە حضور استعداد قرن پشت این ماشین بود،این ماشین روندنش سختە طبق گزارش کارشناسای اسکای ، روندن RB19 برای هر رانندەای امکانپذیر نیست یعنی تصور اینکە هرکسی از این 20تا رانندە پشت فرمونش باشە میتونە مثل مکس باشە یک توهمە ناشی از تعصب بە رانندە هاییە کە در برابر مکس شکست خوردن، یادمون نرە کە سرجیو پرز توی دوران مرسدس چە رانندگی های خوبی از خودش نشون داد و حتی توی فصل 2021 موی دماغ همیلتون شدە بود پس این نظر کە پرز رانندەی بدیە رو بیشتر طرفداری انگلیسی فرمولا شایعە کردن کە هنوز هم از دفاع جانانەی اون توی 2021 دلخورن و همچنین طرفدارای مکزیکی چکو هم هیزم این آتیش شدن،ولی واقعیت اینە کە هر کسی نمیتونە ماشین ردبول رو برونە چون توی قوانین دورەی جدید ماشین کامل تغییر کرد و خیلی از تیمها مثل مرسدس و فراری نتونستند درک مناسبی از ماشین داشتە باشن،حالا درستە مرسدس قهرمانیهاش مال همین چند سال پیشە و سابقەای درتاریخ فرمولا ندارە اما یادمون نرە از نظر فنی شوخی پذیر نیستند و مثل فراری فوقالعادە قوی هستن.
    در نهایت بهترین رانندەی تاریخ فرمولا یعنی مکس ورشتاپن ثابت کرد کە حتی اگر بهترین ماشین سال رو هم داشتە باشی ولی درصورتی کە ثبات نداشتە باشی و عملکردت رو ارتقا ندی نمیتونی موفق بشی،تنها کافیە دوربین روبروی داخل کابین ردبول مکس رو ببینید کە نشون میدە حتی سرعت پلک زدن این پسر 1سوم مردم عادیە و از رانندەهای برتر فرمولا هم بهترە،تمرین مداوم ،عدم نیاز بە شو آف و مشهور شدن و دیدە شدن ،زندگی دور از حاشیە و تمرکز 100% روی کاری کە انجام میدە و همچنین سیستم شبیە سازی و پیشبینی بسیار عالی و دقیق ORACEL کە اتفاقا جزو شرکتهای زیر نظر Chain Link هم هست باعث شدە کە مکس رو بە جرات بهترین تمام ادوار دونست.
    شک نکنید تا زمانی کە مکس پشت فرمون ردبولە اونها هرسال از همون میان فصل میرن روی ماشین سال بعدشون و این یعنی درک بیشتر،تجربەی بیشتر،وآمادگی بیشتر نسبت بە تمامی تیمهای فعال دگ در فرمولاست.

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. مجید

      ۱۳ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      مارتین برندل و دیوید کرافت باید بیان جلو شما لنگ بندازن، مفسر کی بودی تو؟ بیا پایین بابا سرمون درد گرفت

      موافقم 5
      مخالفم 5
  12. HAMED

    ۱۴ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (219 ديدگاه)

    آلونسو رسما استرول رو پودر کرد امسال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا