مسابقات

پایان فصل 2018 فرمول یک با قهرمانی دیگری برای همیلتون

ماجرای فرمول یک فصل ۲۰۱۸ در آخرین فصل خود در پیست یاس مارینای ابوظبی با پیروزی دیگری برای لوئیس همیلتون همراه بود. همیلتونی که پیش از این قهرمانی‌اش مسجل شده بود برای مرسدسی که آن‌ها هم قبلاً قهرمانی قطعی خود را جشن گرفته بودند، یک پایان‌بندی شیرین را مهیا ساخت.


همیلتون این بار هم مثل بسیاری از مسابقات این فصل، پل پوزیشن را در اختیار داشت. کمی عقب‌تر از او والتری بوتاس، هم‌تیمی او مسابقه را استارت زد و سایر رقبا از تیم‌های فراری و ردبول نیز پشت سر آن‌ها بودند. نکته جالب این بود که استارت بد ورشتاپن در همان ابتدا او را تا جایگاه دهم تنزل داد.


در همان ابتدای مسابقه برخورد هالکنبرگ از تیم رنو با گروژوان باعث شد تا خودروی او به پرواز در آمده و پس از دو بار معلق زدن در هوا در گوشه پیست متوقف شود. این حادثه که خوشبختانه صدمه‌ای جانی به همراه نداشت باعث ماندن خودروی ایمنی تا دور پنجم در پیست شد.

کیمی رایکونن نیز با مشکل الکتریکی در خودروی خود در میانه پیست متوقف شد که این موضوع هم باعث ورود سیفتی کار مجازی به جریان مسابقه شد. در این هنگام همیلتون از فرصت برای تعویض تایرهای خود استفاده کرد اما جایگاه خود را با پنجمی عوض نمود و پشت سر ورشتاپن قرار گرفت. از سویی کنار رفتن رایکونن از جریان مسابقه و از دست دادن امتیازات این مسابقه بدین معنی بود که جایگاه سومی این فصل نیز توسط یکی از رقبای او یعنی ورشتاپن یا بوتاس به خطر می‌افتاد و همین موضوع باعث افزایش رقابت بین این دو شد. هرچند در نهایت هیچ کدام از این دو نفر نتوانستند به امتیاز کافی برای گرفتن سکوی سوم دست یابند.


والتری بوتاس هم در نبردهای دو نفره با ورشتاپن و فتل بازنده بود و در نهایت فصل را با یک عنوان پنجمی به پایان رساند. لوئیس همیلتون نیز یک قهرمانی دیگر به کارنامه خود افزود و البته تیم مرسدس همچنان نشان داد که فراتر از رقبای خود است و ردبول و فراری باید تلاش‌های بسیار بیشتری برای به خطر انداختن جایگاه آن‌ها در فصل ۲۰۱۹ انجام دهند. سباستین فتل که تا نیم فصل، بسیار جنگنده و باصلابت نشان داده بود در ادامه کار کاملاً پر اشتباه و ناتوان بود و با فاصله عجیب ۸۸ امتیازی در رتبه دوم قرار گرفت. هم‌تیمی او یعنی کیمی رایکونن نیز ۲۵۱ امتیازی باقی ماند و در جایگاه سوم فصل ایستاد.

قهرمانی همیلتون در گرندپری ابوظبی
فرناندو آلونسو، راننده برگزیده تماشاگران
سباستین فتل، سریع ترین راننده پیست یاس مارینا
رده بندی مسابقه گرندپری ابوظبی ۲۰۱۸
رده بندی رانندگان در فصل ۲۰۱۸ فرمول یک
رده بندی تیم ها در فصل ۲۰۱۸ فرمول یک
لوئیس همیلتون، قهرمان فصل ۲۰۱۸
در فصل بعد با تغییراتی در رانندگان تیمها و همچنین تأمین‌کنندگان موتور خودروها شاید شاهد رقابت‌هایی پرشورتر باشیم.
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. Amin

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    مرسدس بنز یک بار دیگه اختلاف تکنولوژی خودشو با بقیه به رخ کشید
    پنج قهرمانی پیاپی،افتخاری دیگر برای پیشرفته ترین و بهترین خودروساز دنیا

  2. نوید جهرمی

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (3793 ديدگاه)

    بی هیجان ترین فصل فرمول 1

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      از سال 2013 که Redbull برای سومین بار قهرمان فرمول 1 شد ، تا الان هرگز فاصله ی امتیازی تیم اول و دوم فرمول 1 به زیر 100 امتیاز نرسیده بود
      در حالی که امسال فاصله ی مرسدس و فراری 84 امتیاز بوده
      از 1958 ، بیشترین اختلاف امتیاز بین تیم اول و دوم در تاریخ فرمول 1 ، سال 2016 (آخرین سال رزبرگ) بود که مرسدس 297 امتیاز بیشتر از فراری جمع کرد
      سال بعدش شد 146
      و امسال 84
      یعنی در 3 سال اخیر فراری مرتب به بنز نزدیک تر شده ، فاصلش رو نصف کرده ، و اگه بنز شاهکار جدیدی رو از آستین خودش بیرون نیاره و فراری هم همچنان به پیشرفت ادامه بده ، قطعا 2019 فصل هیجان انگیز تری رو شاهد خواهیم بود

      1. akrh78

        ۱۹ دی ۱۳۹۷
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        شما که میگفتی دنبال نمیکنم و خوشم نمیاد و فلان…حالا عدد و رقم رو میکنی
        1.سال 2013 چهارمین قهرمانی ردبول بود نه سومی
        2.سال 2016 مرسدس 19 تا از 21 مسابقه رو برد و اسپانیا رو هم با شیرین کاری همیلتون از دست دادن
        اون سال فراری حتی دوم هم نشد چون تمرکزشو کامل گذاشته بود رو 2017 و تغییر قوانین و دیدیم که بهترین شاسی و آیرو رو داشتن اون سال موتور رو هم نزدیک تر کردن
        این عددایی هم که رفتی سرچ کردی آوردی حداقل درست بنویس، فاصله مرسدس و تیم دوم که” ردبول” بود 297 بود و با فراری 367 امتیاز
        دلیل این کم شدن فاصله ها هم اینه که فراری نیم فصل اول رو داره خوب جمع میکنه وگرنه داستان نیم فصل دوم های فراری مثل سابقه و تو r&r عقب میفتن، حتی از ردبول
        همچنین امسال جناب اریوابنه بودجه توسعه دست برد و از تیم بنیتو گرفتش و لگن نیم فصل دوم رو پدید آوردن

    2. akrh78

      ۱۹ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      نیم فصل اول خوب جلو میرفت تا اینکه نیم فصل دوم مرسدس تقلب رینگ رو آورد و آریوابنه بودجه توسعه تیم رو از دست بنیتو در آورد، برا همین عقب افتاد فراری و رفت برا تست کردن ماشین 2019

  3. mohammadreza

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    فصل جذابی بود

  4. سینا

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (350 ديدگاه)

    و آخرین مسابقه فرناندو آلونسو : (

  5. ایمان

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اون شکوه و عظمت فراری در دوران مایکل شوماخر افسانه ای کجا و این فراری در حال افت و کسل کننده کجا
    به نظرم مشکل از راننده هاست مخصوصاً رایکونن که این فصل خیلی رو اعصاب بود
    ولی با این همه حال رسیدن به افتخارات فراری خیلی خیلی سخت و تا حدی ناممکنه ????

  6. ارش

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (1549 ديدگاه)

    پیشرفته ترین کمپانی جهان مرسدس بنز با اختلاف .اوج هنر مهندسی و تکنولوژی .هر کاری بخواد میکنه و هر چیزی رو میتونه بسازه به چه دلیل ؟ چون آلمانیه فقط یه یه آلمانی میتونه اینکارها رو انجام بده.

    1. سینا

      ۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (350 ديدگاه)

      البته تیم فرمول یک مرسدس تو انگلیسه : )

  7. ..::Majidio Lamborghini::..

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    باز هم مرسدس و باز هم همیلتون !
    امسال اوایل فصل همه شانس قهرمانی فراری به مرسدس رو 4 به 1 میدونستن ، من با خیلی ها که خیلی هم ادعای فرمول 1 دارن وقتی صحبت میکردم میگفتن 80 – 90 درصد امسال فراری قهرمانه
    خودمم همین فکر رو میکردم
    نمیدونم چی شد وسط فصل مرسدس که کاملا از فراری عقب افتاده بود یهویی موتورش روشن شد و از عقب آمد و همه رو کنار زد !
    هدف این مسابقات در درجه ی اول ارتقای صنعت خودروسازیه و هیچ چی از ارزش های پرافتخارترین تیم تاریخ فرمول 1 کم نمیشه ?? ، به مرسدس هم باید یه تبریک جانانه گفت به خاطر این فاصله ای که با بقیه باز کرده ، ??

    1. Mohammadreza

      ۵ آذر ۱۳۹۷
      سوابق: (870 ديدگاه)

      کلا فراری در نیمه دوم فصل که مسابقاتش غالبا در اسیا برگذار میشه خیلی ضعیف تر ظاهر میشه

  8. سعید

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (7 ديدگاه)

    سلام میدونم مطلبم یکم بی ربطه اما انصافا دارید میبینید که تو فرانسه برای گران شدن سوخت گازوییل دارن چه بلایی مردمش سر دولت میارن.یکم از این ملت ها یادبگیریم(که اولیش خودم باشم) حالا اگر به خدا فردا یه شرکت فرغون سازی بگه فردا پیش فروش یکی از محصولاتشونه برای ۲سال نوری دیگه با قیمت نامعلوم ببین اگر همه نرفتیم در نمایندگیو از جاش بکنیم

  9. Reza

    ۵ آذر ۱۳۹۷
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اگه شرایط جوری میشد که سباستین سال ۲۰۱۴ می رفت مرسدس، امسال باید شاهد نهمین قهرمانی متوالی سباستین فتل می بودیم و البته شکسته شدن رکورد های مایکل شوماخر.

    1. الف.ی

      ۱۷ دی ۱۳۹۷
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      لوییس هم که وای میساد همینجوری نگا میکرد که فتل بیاد قهرمان شه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا