گرندپری آمریکا این بار با قدرتنمایی ردبول در تعیین خط همراه بود. عملکرد پرز که حتی میتوانست پول پوزیشن را هم از آن خود کند، عالی بود. اما این ورشتاپن بود که خط اول را به دست آورد. همیلتون هم در رده دوم و جلوی پرز جای گرفت. بوتاس هم که چهارم شده بود با ۵ رده پنالتی پاور یونیت خود به رده نهم رفت.
اما استارت پرهیجان این مسابقه در حضور ۴۰۰ هزار تماشاگر باعث تغییراتی در این ردهها شد. لوئیس در نخستین پیچ توانست مکس را پشت سر بگذارد و البته دو راننده ردبول هم در تعقیب او بودند. این روند تا اولین پیتاستاپ ادامه یافت. جایی که ردبول با استراتژی جالب خود باعث شد تا همیلتون آندرکات شود و البته راننده مرسدس شانس آورد تا توسط دیگر راننده ردبول هم دابل آندرکات نشد. در این زمان ورشتاپن بالای ۶ ثانیه از همیلتون فاصله پیدا کرده بود و این میتوانست پشتوانه خوبی برای پیروزی در این مسابقه باشد.
اتفاقات خاصی تا پیتاستاپ دوم روی نداد و این بار هم ردبول زودتر رانندههای خود را به پیت لین فراخواند. همیلتون سعی کرد بیشتر در پیست باقی بماند و این به قیمت از دست دادن ثانیههای با ارزش او تمام میشد. سرانجام همیلتون با تأخیر به پیتاستاپ رفت و ۸ ثانیه پشت سر ورشتاپن در آمد.
ده دور مانده به پایان مسابقه، همیلتون خود را به فاصله ۳ ثانیهای ورشتاپن رساند تا دوز هیجان در این لحظات بالاتر رود. هرچند او در دور آخر به فاصله زیر یک ثانیهای رقیب خود هم رسید اما استراتژی اشتباه مرسدس باعث شد همیلتون، قهرمانی این رقابت را به مکس ورشتاپن از ردبول واگذار نماید. مکس در لحظات نفسگیر آخر توانست پیروزی خود را حفظ کند. هرچند سریعترین دور مسابقه و امتیاز آن به همیلتون رسید. راننده روز به انتخاب تماشاگران هم ورشتاپن بود. چکو، روی سکوی سوم رفت. لکلرک هم بی سروصدا چهارم شد. در عوض بوتاس به ششمی قناعت کرد و این زنگهای خطر را برای مرسدس به صدا درآورده است.
این مسابقه یک شروع و یک پایان پرهیجان داشت و بیشتر میانه مسابقه عاری از سبقتگیری و رقابت بود. اکنون در صدر جدول، ورشتاپن با ۱۲ امتیاز سبقت، جلوی حریف را گرفته است. پنج مسابقه و رقابت بعدی داغتر و حساستر دنبال خواهند شد. پیشبینی شما چیست؟
۱۳
۳ آبان ۱۴۰۰این وقت شب و این قدر سریع نتیجه و گزارش فرمول یک رو برای بچه های پدال گذاشتن پشتش چیزی جز عشق و احترام نداره
جواب ما هم چیزی جز عشق و احترام+تشکر نیست.
دست مریزاد
AMG GT R
۳ آبان ۱۴۰۰خسته نباشید آقای عقیلی
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳ آبان ۱۴۰۰آقای عقیلی واقعا دستتتون درد نکنه بابت زحمات شما و کادر پدال
جواد عقیلی
۳ آبان ۱۴۰۰انجام وظیفه هست. ارادت
porsche 919 hybrid evo
۳ آبان ۱۴۰۰آقای عقیلی دمتون گرم واقعا عالی هستین 💛💛
akrh78
۳ آبان ۱۴۰۰مرسدس با خیال اینکه این فصل هم دامیننت هستن ماشینش رو به رسم سال های قبل برای هوای تمیز ساخته و اینطور مواقع گریبان گیرشون میشه وگرنه استراتژی مشکلی نداشت
مرسدس نمیتونست با کپی استراتژی ردبول برنده بشه اما عملکرد ماشین تو هوای کثیف بدتر از چیزی بود که فکرشو میکردن این رو بوتاس هم نشون داد تو این مسابقه
برعکس ردبول که مکس از استارت تا پیت اول توی گیربکس همیلتون بود
Iman99
۳ آبان ۱۴۰۰آره به نظر منم این درسته هرچند امسال شرایطش خیلی خاصه از یه طرف فیا واسه رقابت بیشتر قوانین رو به ضرر خودروی مرسدس تغییر داد که نتیجش رو تو مسابقات امسال داریم میبینیم از طرفی هم مرسدس خیلی خوب کار میکنه ( اگه اشتباهات استراتژی و بعضی موارد رو در نظر نگیریم ) و خودشو نگه داشته که یکی از دلایلش موتور مرسدسه که به دلیل قدرت بالای پاوریونیت مرسدس که قویترین پاور یونیت هم هست هرجا که قدرت موتور موثره مرسدس پیشتازه ولی تو پیست های دیگه مثل سالای قبل نیست دو مسابقه بعدی هم پیست هایی دارن که مناسب مرسدس نیستن و قدرت موتور توشون تعیین کننده نیست واسه همین به احتمال زیاد گرندپری های مکزیک و برزیل رو که تا سالهای قبل ردبول خوب نتیجه گرفته امسال هم همین شرایط رو حفظ میکنن مگر اتفاق جدیدی بیوفته.
akrh78
۴ آبان ۱۴۰۰مرسدس امسال بخاطر رقابتی که تو دوره هایبرید تا حالا نداشته مجبوره پاوریونیتش رو تا حد لیمیت استفاده کنه و دیگه پایداری قدیم رو ندارن
برا ادامه فصل هم دوتا گرند پری ارتفاع زیاد داریم که مرسدس هیچ وقت توش خوب نبوده برعکس هوندا
به همین دلیل همیلتون برا مکزیک پکیج پاوریونیت رو باید عوض کنه تا بقیه فصل بتونن کامل فشار بیارن بدون نگرانی یا حداقل به توربو نو نیاز داره وگرنه یا باید با هاس رقابت کنه یا dnf میشه و برزیل هم پنالتی میگیره و عملا دیگه قهرمانی از دست رفته
بوتاس هم نهایت خرابکاری رو میکنن براش تا توی دست و پای همیلتون نباشه چون کامل رد داده و نمیشه جلوشو گرفت
Iman99
۴ آبان ۱۴۰۰شرایط مرسدس مشخصه این بحثی درش نیست این یعنی طبق چیزی که همه به اون واقف هستن برتری تو پاوریونیت مرسدس هست
ولی دیگه اگه اینکه بخاطر لج فیا با مرسدس شرایط رو واسه مرسدس سخت کنن دیگه واقعا بی انصافی میشه چون واقعا مرسدس ثابت کرد که نبوغ مهندسانش برتری مطلقی رو واسش به ارمغان آورده که لیاقتش رو هم داشته و داره تا اینجای کار
همیشه وقتی که یکی خوب هست رو نمیشه که انکار کرد بخصوص اگر در شرایط عادلانه ای قرار نداشته باشه تا سال قبل که فرصت برابری وجود داشت مرسدس برتری خودش رو به همه ثابت کرد ولی امسال شرایط متفاوته و بحث تو رقابت و تحت فشار بودن هم نیست چون شرایط که یکسان نیست که بخواهیم این موضوع رو مد نظر قرار بدیم پس این نشون دهنده برتری مرسدس بوده و هست حتی تو همین فصل
از طرفی دیگه اگه مرسدس امسال پکیج ردبول رو داشت یا اگر مثلا موتور مرسدس رو در خودروی ردبول قرار میدادن نتیجه کار میشد مدینه فاضله دیگه کسی به گرد پاش هم نمیرسید
ولی چه کنیم که مرسدس فعلا داره جور اولویت ها و مصلحت های فیا رو میکشه
در هر حال خود ردبولی ها هم به برتری موتور و پاوریونیت مرسدس اقرار کردن و در واقع درشرایط برابر موتور مرسدس برتری کاملی نسبت به موتور ردبول داره تو تمام زمینه ها حتی دوام و پایداری موتور مرسدس هم از همه بیشتره و اصل قضیه هم که مهم تامین قدرت باشه کاملا قدرت بالاتری نسبت به پاوریونیت دیگر سازندگان داره ولی تو همون دوام و پایداری هم درشرایط برابر بازم موتور مرسدس بیشترین دوام و پایداری رو هم داره چه برسه به سایر موارد که مرسدس برتری خودش رو ثابت کرده این دیگه چیزیه که مثل روز روشنه.
M.K karimi
۳ آبان ۱۴۰۰آخخخخخخخخخخخ حیف شد ندیدم
مگه همیشه ساعت 3:30 نبود ؟؟؟ اون موقع زدم موتو جی پی بود :(((
امیر
۳ آبان ۱۴۰۰میشه لطف کنین بگین از کجا فرمول یکو زنده می بینین؟
حمیدرضا آئینی
۳ آبان ۱۴۰۰یا سایت آنتن که با کیفیت پایین نشون میده مگه اینکه اشتراک بخری
یا برو تو گوگل سایت f1 stream سرچ کن اولیش رو بزن با کیفیت بالا و بدون هزینه زنده تماشا کن
Sadjad97
۳ آبان ۱۴۰۰ساعت 14 به وقت محلی، 22:30 به وقت ایران. در ضمن اکثر مسابقات این فصل به وقت ایران ساعت 17:30 بود.
احمد
۳ آبان ۱۴۰۰توجه داشته باش دوست عزیز ، موتو جی پی تو پیست سیمونچلی ایتالیا بود، اما فرمول یک تو استین تگزاس، اختلاف رمانی ایالات متحده و اروپا خیلی زیاده، طبیعیه که اون ساعت پخش شده
حسین دهمرد
۳ آبان ۱۴۰۰فراری کو رفته تو باقالیا؟
ادیب
۳ آبان ۱۴۰۰آقای محترم (دهمرد) درست نیست که به پر افتخار ترین تیم رقابت ها (فراری) توهین میکنی، خیلی طول نمی کشه که به اوج برگردن و دوباره همه رو از دم تیغ بگذرونن.
حسین دهمرد
۴ آبان ۱۴۰۰ملاک حال حاضره. ما هم امیدوار بودیم شاهد رقابت بنز و فراری باشیم. نه اینکه یه شرکت نوشابه سازی بیاد با بنز رقابت کنه. چندساله فقط امیدواریم. معلوم نیست چیکار دارن میکنن.
محمد
۸ آبان ۱۴۰۰دوست عزیز خیلی روشنه
هر جا که پول زیاده مگه میشه مافیا دستی توش نداشته باشه؟؟؟بدبخت بوتاس پارسال یا پارسال بود تو کورس رقابت برای قهرمانی بود ولی یک جوری پیچوندنش که به زور دوم شد..معلومه که مکس و همیلتون مافیا پشتونها
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۴ آبان ۱۴۰۰پدال ممنون