مسابقات

مسابقه فرمول یک میامی، پیروزی برای ورشتاپن

گرندپری میامی یکی از مسابقات آمریکایی فرمول یک و اولین مسابقه در این کشور در فصل جدید است. فراری توانست با یک و دوی جذاب دو راننده خود، خط اول و دوم این مسابقه را کسب کند تا شانس پیروزی خود را در این رقابت بالاتر ببرد.

پول پوزیشن بی نقص چارلز لکلرک نشان می‌دهد که او تا چه اندازه عزم خود را برای قهرمانی در این فصل جزم کرده است. کارلوس ساینز هم در رده دوم استارت می‌زند و اگر برخلاف مسابقات قبلی، شروع خوبی داشته باشد می‌تواند از هم‌تیمی خود در برابر رانندگان ردبول هم دفاع کند.

مکس ورشتاپن با اشتباه در دور پایانی، پول پوزیشن را از دست داد. او تنها ۰.۱۹۵ ثانیه با لکلرک فاصله دارد. دیگر راننده ردبول خط چهار را پر می‌کند و بوتاس و همیلتون هم در رده‌های ۵ و ۶ استارت می‌زنند.

گزارش مسابقه

استارت مسابقه برای ورشتاپن بهترین فرصت بود تا در اولین پیچ، کارلوس ساینز را پشت سر گذاشته و خود را به رده دوم برساند. راننده ردبول تا دور نهم هم این رده را حفظ کرد و سپس توانست سبقتی راحت از لکلرک گرفته و به رده نخست برسد.

از این زمان به بعد ورشتاپن فاصله خوبی با رقیب خود باز کرد و یکه‌تاز مسابقه شد. مهم‌ترین اتفاق در دور ۴۱ برخورد نوریس و گسلی بود که با ترکیدن تایرهای خودروی مک لارن نوریس همراه شد و ورود خودروی ایمنی به جریان مسابقه را در پی داشت.

با خروج سیفتی کار، فاصله خودروها با هم کمتر شد و لکلرک هم به فاصله نیم ثانیه‌ای ورشتاپن رسید. سبقت راسل از همیلتون هم از دیگر لحظات جالب در اواخر مسابقه بود. اما مهم‌تر و تأثیرگذارتر از آن، اشتباه پرز و سبقت ساینز از او بود.

در اواخر مسابقه تصادف میک شوماخر و سباستین فتل نیز باعث شد تا راننده آستون مارتین این مسابقه را از دست بدهد.

سرانجام مکس ورشتاپن توانست قهرمان مسابقه میامی شود. او همچنین امتیاز سریع‌ترین دور را نیز کسی کرد و راننده برگزیده به انتخاب تماشاگران نیز شد. دو راننده فراری هم سکوهای دوم و سوم را به دست آوردند. لکلرک باوجود دومی در این مسابقه همچنان صدر جدول رانندگان را در اختیار دارد. اما در جدول تیم‌ها، ردبول به فاصله ۶ امتیازی فراری رسیده و زنگ‌های خطر را برای تیفوسی‌ها به صدا درآورده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Dna

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (297 ديدگاه)

    بوتاس و همیلتون

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. محمد+حسین

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (489 ديدگاه)

      رزبرگ و همیلتون

      موافقم 7
      مخالفم 7
  2. کافر مقدس

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    موتور استون مارتین چیه؟

    موافقم 5
    مخالفم 7
    1. مهدی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (41 ديدگاه)

      مرسدس پاوریونیت استون مارتینو تامین میکنه

      موافقم 13
      مخالفم 3
  3. محمد امین

    ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    😊😊

    موافقم 9
    مخالفم 2
  4. Aran+Milan

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (280 ديدگاه)

    کسی میتونه توضیح بده چرا امسال بنز مشکل داره? لطفا

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. بهزاد

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      تنها متخصصی که میتونه توضیح بده ایمان۹۹ با کوله باری از تجربه و دانش میباشد.

      موافقم 3
      مخالفم 4
    2. LH44

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      موتور ضعیف تر، شاسیی که روی کاغذ خوبه ولی در پیست مثل شتر سواری میمونه. بعید نیست فلسفه طراحیه ماشین اشتباه باشه. بشدت بالا پایین (پورپوسینگ) میکنن، ارتفاع ماشینو میارن بالا تا اسیب نبینن اما پرفورمنس رو از دست میدن. به خاطر پورپوزینگ نمیتونن نقطه درست ترمز گیری سر پیچ ها رو پیدا کنن. به همه اینها مشکلات گرم شدن و نگهداری تایر ها رو هم اضافه کن.

      موافقم 9
      مخالفم 2
    3. Carbonado Aventador

      ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      به گفته مرسدس فقط ۰.۱ ثانیه تایم از دست میده به خاطر موتور..
      مشکل اصلی آیرودینامیک و باونسینگشون هست..
      که ماشین بالا پایین میپره تو سرعت بالای ۲۵۰ کیلومتر..

      1. LH44

        ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
        سوابق: (179 ديدگاه)

        البته من اصلن ندیدم گفته باشن 0.1 ثانیه رو!!
        مرسدس تا الان گفته موتور خوبه و مشکل از شاسیه. به این راحتیا نمیگن موتور هم فاتحش خوندست. ولی به نظرم دارن روی پتروناس فشار میارن.
        پورپوسینگ مرسدس حتی در پیچ ها هم وجود داره. راسل دیروز گفت ماشین حتی توی پیچ ها هم بالا پایین میکرده و برا همین نتونسته تایم سریع بزنه.

        1. Iman99

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره lh44 درست فرمودید ۰.۱ ثانیه رو فقط بعضی جاها بهش اشاره کردن ولی قطعی نبوده چون دلیل عمده اون پتروناس تامین کننده سوخت مرسدس بوده که هنوز سوختی به خوبی سوخت شل و اکسان موبیل فراری و ردبول برای موتور مرسدس تامین نکرده ولی این مشکل به مرور رفع میشه و خود موتور مرسدس خوبه و مشکلی نداره مشکلات مرسدس الان رسیدن به تنظیمات درسته که همین کار بسیار سختیه باتوجه به محدودیت های بودجه و سایر محدودیت ها که امسال بیشتر هم شدن کار راحتی نیست بخصوص برای مرسدس که قهرمان سازندگان سال قبله و محدودیت بودجه بیشتری هم داره
          درمورد موتور هم پتروناس در مقایسه با تامین کنندگان فراری و ردبول در سطح پایین تریه و هنوز تکنولوژی که در اختیار داره در حد اونها نیست و همین به مرسدس ضربه زده و همون ‌۰.۱ ثانیه هم که گفتن تو خبر ها به گفته تحلیل گر های فرمول یک علتش مچ نشدن موتور مرسدس با سوخت جدیده که مقصر اونم پتروناس شرکت مالزیایی تامین کننده سوخت مرسدسه و در مقایسه با فراری و ردبول. سوخت پتروناس موتور مرسدس هنوز به اندازه شل و اکسان موبیل با e10 جدید هنوز بهینه و مچ نشده
          اکسان موبیل هم من طبق چیزای که خوندم تو توسعه سوخت جدید برای ردبول خیلی کمکش کرده و برای توسعه سوخت جدید و روغن موتور تکنولوژی بالایی در اختیار داشته که خیلی بهتر از پتروناس بوده و کمک زیادی به ردبول کرده
          فراری هم طبق خبر ها گفته شده از مدتها قبل با فیا و شل برای توسعه سوخت جدید امسال همکاری کرده که این تو بحث موتوری خیلی کمکش کرده
          دلیل عمده مچ نشدن موتور مرسدس با سوخت جدید هم همین پتروناس بوده ولی مهم نیست چون اینها به مرور برطرف میشه و مرسدس و فراری هردو بهترین و قوی ترین موتور و پاوریونیت های فرمول یک رو داشتن و دارن
          از اون سمت فراری شرایط خیلی خوبی داره چون الان هم از لحاظ موتوری عالی و برتره و هم طراحی فقط الان طبق چیزی که گفتن باید روی آیرودینامیکشون کارکن برای رسیدن به حد اکثر سرعت بالاتر و پیس مسابقه ای بهتر

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. بهزاد

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          تو این رمان ده بار کلمه ی پتروناس و سوخت به کار بردی که همش یک معنی داشت و اگه درس و مشقتو خوب یاد میگرفتی میتونستی الان با خلاصه نویسی نظرتو کوتاه برسونی‌.
          مرسدس چجوری بودجه ی کمتری به نسبت سایرین داره؟
          بر چه اساس برداشت کردید که فراری موتور قدرتمندی داره؟

          موافقم 2
          مخالفم 4
        3. Iman99

          ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بهزاد شما بالاتر تیکه انداختی چیزی نگفتم

          فعلا لزومی به جواب دادن به شما نمی بینم ولی فعلا فقط در این حد میشه گفت که اگه اخبار فرمول یک رو دنبال کرده باشید ابهامات واسه شما برطرف میشه
          طبق قوانین فرمول یک سقف بودجه تیم ها که از قبل بوده امسال کمتر هم شده سقف بودجه امسال به ۱۴۰ میلیون دلار رسیده و سال بعد به ۱۳۵ میلیون دلار کاهش پیدا میکنه
          که طبق گفته خودشون برای نزدیک تر کردن رقابت بین تیم ها صورت میگیره
          محدودیت ها فقط هم سقف بودجه نیست مبلغ سقف بودجه مشخصه ولی برای تیم های قوی تر محدودیت ها و سخت گیری های بیشتری هست که جدای از هزینه تصویب شده هست این محدودیت ها باعث سخت شدن توسعه خودرو میشن این محدودیت ها برای تیم های قوی نسبت به تیم های ضعیف تر بیشتر هستن مثل
          -زمان کمتر برای شبیه سازی تونل باد که برای تیم های قوی تر به همون نسبت کمتره در حال حاظر مرسدس بیشترین محدودیت رو در این مورد داره
          طبق اخبار تایید شده فیا قراره که همین شبیه سازی تونل باد هم در سال های آینده حذف شه که در آینده دقیقا این رو اعلام میکنن
          حتی پتوی گرمکن تایر ها رو هم قراره تا دو سه سال آینده حذف کنن که دیگه این ها برای همه یکسان میشه
          -محدودیت در تعداد مهندسان فعال در بخش های مشخص ( برای همین مورد ردبول تونست پارسال ۶ نفر از بهترین مهندسان بخش موتور و پیشرانه مرسدس رو شکار کنه و برای امسال هم ۵۰ نفر از مهندسان دپارتمان توسعه موتور و پاوریونیت مزسدس به تیم ردبول جذب شدن برای توسعه موتورش )
          حتی قرار شده که mgu-h در سال های آینده از پاوریونیت حذف شه که احتمالا از ۳ الی ۴ سال آینده انجام میشه
          کلا فیا تو اجرای این سیاست ها به قول معروف فعلا داره یکی به نعل میزنه یکی به میخ
          محدودیت های دیگه ای هم هست که فقط شامل سقف بودجه نمیشن
          بیشتر مشکلات و تلاش ها برای همین محدودیت ها هست وگرنه اگر محدودیت ها کم تر بود که دیگه کسی نمیتونست جلوی تیمی مثل مرسدس رو بگیره و مرسدس به راحتی میتونست مشکلات آیرودینامیکی که الان برای اون پیش اومده رو برطرف کنه
          هرچیزی هم که گفتیم ثابت شده و طبق آمار و اطلاعات علمیه مثل شما از رو هوا و باد معده حرف نمیزنیم شما از رو فشاری که میخوری نظر میدی ولی ما نه ما از روی خودمون نظر الکی نمیدیم اگه چیزی گفته باشیم مطمئنم میشیم تا اثبات شده باشه و طبق اخبار و آمار رسمی هست
          بیشتر اخبار و اطلاعات هم به زبان فارسی نیستن از سایت های خارجی و توییت های تحلیل گران و کارشناسان فعال در فرمول یک هستن خودتون میتونید برید مطالعه کنید

  5. amir

    ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱
    سوابق: (104 ديدگاه)

    امسال که فراری خوب شده راننده خوب نداره مخصوصا ساینز

    موافقم 1
    مخالفم 11

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا