مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۲ به موناکو رسید. موناکو بهشت گردشگران و یکی از لوکسترین کشورهای قاره اروپا است که با تفریحات و دیدنیهای بسیار جذاب خود، یکی از مهمترین مقاصد گردشگری محسوب میشود. مسابقهی موناکو سالها است که به عنوان لوکسترین مسابقهی فصل شناخته میشود.
اگر بخواهیم لوکسترین مسابقات ورزشی را نام ببریم، گرندپری موناکو یکی از اولین مسابقاتی است که مطرح میشود. مسابقهی موناکو در خیابان برگزار میشوند و افراد مختلفی به این منطقه میآیند تا شاهد جدال پرسرعت باشند.
به سراغ هفتمین مسابقه فصل ۲۰۲۲ فرمول یک میرویم. در تمرین اول چارلز لکلرک در کشور خود موفق به ثبت بهترین زمان شد در جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب سرجیو پرز و کارلوس ساینز قرار گرفتند. از نکات تمرین اول میتوان به بهبود عملکرد مکلارنها بعد از آپدیتهای این تیم اشاره کرد. این تیم آپدیتهایی برای ترمز و بادگیر خنک کننده با خود به موناکو آورده است.
تمرین دوم نیز با برتری فراری همراه بود. در این تمرین فراریها به ترتیب لکلرک و ساینز در ردهی اول و دوم قرار گرفتند. در جایگاه سوم نیز مکس ورستپن قرار گرفت. در این تمرین دنیل ریکاردو تصادف شدیدی کرد که باعث متوقف شدن تمرین با پرچم قرمز شد، در نتیجه این راننده هیچ تایمی به ثبت نرساند.
اما تمرین سوم با برتری سرجیو پرز در ردهی اول و چارلز لکلرک در جایگاه دوم و کارلوس ساینز در ردهی سوم به پایان رسید تا پروندهی تمرینهای موناکو بسته شود.
از حواشی این تمرینها میتوان به اظهارات زک براون در مورد دنیل ریکاردو اشاره کرد. او در مورد عملکرد این رانندهی استرالیایی وماندن او در تیم گفت:
من با دنیل در مورد این مسئله صحبت کردهام. ما به نتایجی که میخواستیم نرسیدهایم. اما همچنان در حال ادامه دادن به تلاش خود هستیم.
وی در ادامه گفت:
او در مسابقهی مونزا پارسال نشان داد که رانندهی قابلی است. قبول دارم که ماشین مکلارن نیز توانایی رقابت با ردههای بالا برای برنده شدن را ندارد و باید برای توسعه و پیشرفت ماشین بیشتر تلاش کنیم. با این حال ما دوست داریم که دنیل را در ردههای بالاتر ببینیم. ما برنامهی پیشرفت خود را داریم و برای تصمیم گیری عجلهای نداریم.
به سراغ تعیین خط فرمول یک ۲۰۲۲ موناکو میرویم. جایی که اهمیت تعیین خط به دلیل سخت بودن سبقت گیری و باریک بودن پیست بسیار مهم است.
در مرحلهی اول تعیین خط زمانی که تنها دو دقیقه تا پایان آن مانده بود یوکی سونادا با دیوارهی پیست برخورد کرد و پنچر شد و به دلیل این برخورد اعلام وضعیت پرچم قرمز شد. این پرچم قرمز بد موقع نتایج را تحت تأثیر قرار داد و باعث حذف شدن، آلبون، گسلی، استرول، لطیفی و گوانیو شد.
مرحلهی دوم اما آرام و بدون حاشیهی خاصی برگزار شد و سونودا، بوتاس، مگنوسن، ریکاردو و شوماخر حذف شدند.
مرحلهی پایانی این تعیین خط با اتفاقات زیادی همراه بود. در آخرین دقایق تایم گیری پرز با دیوارهی پیست برخورد کرد و ساینز نیز با پرز که وسط پیست قرار داشت برخورد کرد. این دقایق ثانیههای آخر مرحلهی سوم زمان گیری رخ داد و چارلز لکلرک موفق به کسب پل پوزیشن برای دومین سال پیاپی در موناکو شد.
کارلوس ساینز نیز که پیش از برخورد با پرز زمان تقریباً خوبی را ثبت کرده بود فردا مسابقه را در ردهی دوم شروع خواهد کرد. پرز نیز سوم شد. مکس ورستپن نیز نتوانست به جایگاهی بهتر از چهارم برسد.
GMA
۸ خرداد ۱۴۰۱موناکو خیلی پیست تنگیه هرچند اصلا پیست به حساب نمیاد و خیابان های شهره، به همین خاطر احتمال تصادف خیلی بالاست
محمد امین
۸ خرداد ۱۴۰۱ولی فوقالعاده زیبا و ایکونیک هست ، هیرو های زیادی اینجا رستگار شدن
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۸ خرداد ۱۴۰۱موناکو اگر اتفاقی نیوفته نفر اول تایین خط رتبه اول رو هم میگیره.وگرنه پیست دیگه بود میگفتم تایین خط لکلرک پیروز مسابقه ورشتپن