مسابقات موتو جی پی این هفته به ایتالیا رسید و این یعنی مسابقهی خانگی تیم والنتینو روسی در موجلو. والنتینو روسی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ تمام مسابقات در پیست موجلو را اول شد و حالا باید بینیم تیم این موتورسوار موفق در این پیست چه نتیجهای کسب خواهد کرد. در روز تعیین خط موتوجی پی ایتالیا ۲۰۲۲، فابیو دی جیاننانتونیو، موتورسوار تازهکار تیم گرسینی، به دلیل بارانی بودن هوا و پس از تصادف مارک مارکز با پرچم قرمز مواجه شد و اولین پل پوزیشن خود را به دست آورد. در جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب موتورسواران تیم والنتینو روسی، مارکو بزکی و لوکا مارینی قرار گرفتند. نتیجهای عجیب، که به دلیل شرایط خاص تعیین خط موتورسوارانی که در کورس رقابت قهرمانی نیستند موفق شدند به ردههای بالادست پیدا کنند.
در مسابقهی موتوجی پی ایتالیا فرانچسکو باگنایا از تیم دوکاتی موفق شد برای دومین بار در این فصل پیروز شود. او که مسابقه را در جایگاه پنجم شروع کرده بود در استارت تا ردهی نهم سقوط کرد و سپس با تلاش فراوان موفق به پیروزی در مسابقهی موجلو شد.
در استارت مسابقه جیاننانتونیو نتوانست جایگاه اولی خود را حفظ کند در ابتدا مارینی و سپس بزکی از او سبقت گرفتند. پس از آن بزکی از هم تیمی خود نیز سبقت گرفت و به جایگاه اول رسید.
تا ۸ دور بعد بزکی جایگاه اولی خود را حفظ کرد، همزمان باگنایا و فابیو کوارتارارو که در حال حاضر لیدر جدول قهرمانی جهان است، با سبقتهای زیاد خود را به گروه پیشتاز رساندند. دوکاتی باگنایا در مستقیمیها بسیار سریع بود و کوارتارارو هرچه قدر تلاش کرد نتوانست با یاماها M1 از او سبقت بگیرد. این موتورسوار در پیچها به زیبایی عمل میکرد اما در مسیر مستقیمی حریف دوکاتی باگنایا نبود.
۱۹ دورمانده به پایان مسابقه و پول اسپارگارو موتورسوار سوزوکی به زمین میخورد، در نتیجه مجبور به ترک مسابقه میشود. دو دور بعد جان میر دیگر موتورسوار سوزوکی نیز به زمین میخورد.
باید اشاره کنیم که به احتمال زیاد در انتهای این فصل سوزوکی موتوجی پی را برای همیشه ترک خواهد کرد.
خالی از لطف نیز که به عملکرد عالی الکس اسپارگارو در مسابقهی امروز نیز اشاره کنیم. این موتورسوار که مسابقه را از ردهی هفتم شروع کرده بود، در رقابتی زیبا در انتها مسابقه را در جایگاه سوم به پایان رساند.
مارک مارکز قهرمان ۶ دوره از رقابتهای موتوجی پی، که در روز تعیین خط موجلو زمین خورده بود اعلام کرد که پس از این مسابقه به آمریکا خواهد رفت تا بازوی او برای بار چهارم مورد عمل جراحی قرار گیرد. در نتیجه به احتمال زیاد مابقی فصل ۲۰۲۲ را از دست خواهد داد.
این عمل فقط مربوط به استخوان بازو مارکز نمیشود، بلکه برای تثبیت مفصل بر روی شانه او نیز است. مارکز میگوید که از موتورسواری لذت نمیبرد، و فقط در تقلا است.
مارکز ادعا کرد موتور مشکلی ندارد و مشکل از او است، زیرا استخوان بازوی او بسیار بد چرخیده و باعث شده که استایل او کاملاً غیرطبیعی باشد.
اگرچه موتورهای تیم والنتینو روسی به خوبی برای موجلو تنظیم شده بودند اما در نهایت نتوانستند نتایجی بهتر از پنجمی و ششمی به ترتیب برای بزکی و مارینی به دست بیاورند.
در انتهای این مسابقه فابیو کوارتارارو از تیم یاماها با ۱۲۲ امتیاز در ردهی اول جدول قهرمانی قرار دارد.
Humer
۸ خرداد ۱۴۰۱وقعا رانندگی با این موتور ها هم مهارت زیادی می خواد هم جرائت اهنین
مجتبی
۸ خرداد ۱۴۰۱بابا موتور جی پی خیلی از فرمول یک جذابتر، لطفا بیشتر از موتور پست بزارید ممنون
مجتبی
۸ خرداد ۱۴۰۱فکر کنم امتیاز ها رو اشتباه زدی
Carbonado Aventador
۱۰ خرداد ۱۴۰۱حد اکثر سرعت موتور دوکاتی در مسابقه دیروز:
۳۶۳ کیلومتر (خورخه مارتین)
حداکثرسرعت موتور یاماها
۳۴۰کیلومتر (فابیو کوارتارارو)
.
پ.ن:
این سرعت در ۹۰۰ متر کفی بدست اومده که ۱۰۰ متر هم نیاز به ترمز داره یعنی ۸۰۰ متر..
.
اونوقت موتور تبلیغاتی h2r با سوپرشارژ(اور ریت ترین موتور جهان)
نیاز به ۲ کیلو متر کفی داشت تا به سرعت ۴۱۰ کیلومتر در ساعت برسه..
.
۲ کیلومتر کفی رو به موتور دوکاتی بدن فکر کنم راحت بالای ۴۲۰ کیلومتر بره(با ۷۰ اسب بخار قدرت کمتر)..!!
Hamid...Audi
۱۰ خرداد ۱۴۰۱به نظرم یه خورده یه طرفه مقایسه کردی.
اولا که رسیدن از سرعت حدود ۱۵۰ که توی خروج پیچ داشتن به سرعت ۳۶۰ محدوده ی ترمز گیری باید راحت تر از رسیدن از سرعت ۳۶۰ تا ۴۱۰ باشه. (چون روند افزایش سرعت خیلی کند تر میشه و چون سرعت بالاست توی تایم کم مسافت زیادی طی میشه)
دوما هم توی سایت خود دوکاتی توان موتور موتو جیپی رو بالای ۳۰۰ اسب بخار گفته (نوشته Over 300hp) که با فرض ۳۰۰ اسب بخار بودن H2R موتور دوکاتی کمی قویتر هم هست.
ولی این نکته رو هم باید گفت که موتور دوکاتی تنفس طبیعیه و کاوازاکی با سوپرشارژر به این حد توان رسیده.
Carbonado Aventador
۱۰ خرداد ۱۴۰۱درود
این رو هم شما در نظر بگیر که موتور ها برای اینکه بتونن apex برسن باید خیای سریع سرعتکمکنن تا دچار لو ساید نشن پس مسافت زیادی از کفی رو باید ترمز بگیرن..
قطعا رسیدن از سرعت ۳۶۰ تا ۴۱۰ خیلی سخت تر از رسیدن سرعت از ۱۶۰ تا ۳۶۰ هست!
.
درمورد انجین دوکاتی هم من باید دوبار سایت دوکاتی رو ببینم.
چون موتور ارسالشون رو زده بود +250 اسب
ولی شما میگی امسال شده ۳۰۰ اسب!!!
.
هرچند که من قبول ندارم اگه تو یه سال ۵۰ اسب قویتر شه خیلی از رکورد هارو امسال باید به صورت فضایی میشکوندن..
ولی میانگین ۲ دهم سریعتر شدن نسبت به پارسال