راننده تیم رالی قهرمانی تویوتا، «کاله رووانپرا» (Kalle Rovanpera)،در رالی سوئد به سومین قهرمانی این مسابقات در طول عمر حرفهای خود دست یافت. این راننده با پشت سر گذاشتن «تیِری نوویل»، راننده تیم هیوندای، با ۲۲ ثانیه اختلاف به این مقام رسید. دیگر راننده تیم شرکت تویوتا «اساپکا لاپی» هم به در نهایت سوم شد.
رووانپرا پس از بخش (استیج) سوم جایگاه نخست را به خود اختصاص داد اما برای حفظ این جایگاه در روز جمعه درگیر کشمکش شد؛ چراکه پس از بخش پنجم اختلاف زمانی او با خودروی بعدی تنها ۸.۹ ثانیه بود. این راننده فنلاندی موفق شد تا برتری ۴.۳ ثانیهای نوویل را که در شنبهشب و در جریان بخش یکم به دست آورده بود، جبران کند.
رووانپرا پس از رسیدن به جایگاه نخست، توسط «اوانز»، راننده دیگر تیم تویوتا، تحت فشار بود. رقابت بر سر جایگاه نخست بسیار تنگاتنگ بود تا جایی که اوانز در پیچ آخر مرتکب اشتباه میشود و در رسیدن به جایگاه یکم ناکام میماند. این پایان نامتعارف باعث ثبت پنالتی ۱۰ ثانیهای برای این راننده اهل ولز (انگلستان) شد. او سپس در صبح یکشنبه و در بخش نخست مسابقه بهخاطر تصادفی دیگر و مشکل سیستم هیبرید خودروی خود از رقابت کنار رفت.
رووانپرا که تا آنجا موفق به پیروزی در ۶ بخش شده بود، توانست بهراحتی و با آرامش خیال برای رسیدن به عنوان قهرمانی رانندگی کند. او این قهرمانی را در جایی کسب کرد که پدرش تنها پیروزی WRC خود را در ۲۰۱۱ در آنجا کسب کرده بود. نوویل هم با رسیدن به جایگاه سوم توانست ۳ امتیاز بیشتر کسب کند و در ردهبندی کلی به مقام دوم دست یابد. لاپی با بازگشت قوی خود به WRC و پیروزی در یک بخش در روز جمعه، نهایتا با ۳۰.۶ ثانیه اختلاف به مقام سوم دست یافت. دیگر راننده تیم تویوتا، «تاکاموتو کاتسوتا»، نیز با یاریس خود موفق به کسب عنوان چهارم شد. برخورد اون با یک تل برفی باعث ایجاد ۳۹ ثانیه وقفه در عملکرد او شد.
پس از مسابقه مونته کارلو، تیم M-Sport به لطف راننده این تیم، «گاس گریناسمیث»، توانست به رتبه پنجم برسد. هم«کریگ برین» نیز دو بار با وقفه روبهرو شد؛ اول در بخش سوم مسابقه بهخاطر یک مشکل فنی تصادف کرد که باعث کنار رفتن او از مسابقه روز شنبه شد. او شنبه به میدان برگشت تا در بخش نهایی (Power Stage) بتواند امتیاز ار دست رفتهاش را جبران کند. همتیمی او «آدرین فورماکس» که در جایگاه ششم قرار داشت، شنبه شب بهخاطر مشکل برق خودروی خود از مسابقه کنار رفت.
«اولیور سولبرگ» راننده سوئدی تیم هیوندای، جمعه با خودروی i20 N در مقام دوم بود اما روز شنبه، اعتمادبهنفس خود را از دست داد. او سپس بهخاطر مشکل بخش پیشرانه خود در مسیر بخش نهایی رالی شنبه شب، ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه پنالتی دریافت کرد. همتیمی او، «تاناک»، شانس رقابت بر سر جایگاه نخست را داشت، تا آنجا که پس از بخش پنجم رالی روز جمعه، بهخاطر نقص سیستم هیبرید خودروی خود از رقابت کنار رفت. این راننده که در سال ۲۰۱۹ به عنوان قهرمانی رسیده بود، با ثبت پنج امتیاز بیشتر بهخاطر برتری ۱.۹ ثانیهای بر رووانپرا در بخش نهایی به میدان بازگشت.
مسابقات رالی قهرمانی تا زمان سفر به کروآسی برای برگزاری دور سوم مسابقات از ۲۱ تا ۲۴ آوریل ۲۰۲۲، وقفه خواهد داشت. در زیر میتوانید جدول ردهبندی ۱۰ راننده برتر مسابقات را مشاهده کنید. برای مشاهده لیست کامل، اینجا کلیک کنید.
آرش+وان
۱۰ اسفند ۱۴۰۰یادش به خیر سباستین لوب ، حاکم بلا منازع رالی WRC با ۹ بار قهرمانی پشت سر هم از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲
Hami
۱۰ اسفند ۱۴۰۰سباستین لوب اولین مرحله رالی ۲۰۲۲ را در مونت کارلو برد و رقابت جالبی با سباستین اوژیه داشت.
Sam
۱۰ اسفند ۱۴۰۰چرا پدال هیچ وقت ویدیو یی از مسابقات رالی نمیزاره🤔🤔🤔
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ اسفند ۱۴۰۰از این به بعد می گذاریم
الان من ویدئو اضافه کردم :)
Amir
۱۰ اسفند ۱۴۰۰دوستان اخبار رالی رو از کجا میشه دنبال کرد؟
mos
۱۰ اسفند ۱۴۰۰https://www.wrc.com/en/
محمد امین
۱۰ اسفند ۱۴۰۰فعلا در wrc و wec تویوتا روز های خوبی داره
هیوندایی هم تقریبا مشابه فورد هست توی wrc
slatanat JDM
۱۰ اسفند ۱۴۰۰و افتخار آفرینی دیگر از سامورایی ها