بعد از حمله پهپادی به تأسیسات نفتی عربستان در نزدیکی محل مسابقات گرندپری جده، باوجود ابراز نگرانی تیمها و رانندگان، فیا با نفوذ رئیس جدید خود، محمد بن سُلیم اعلام کرد که محل مسابقه برای رقابت ایمن بوده و جای نگرانی وجود ندارد. البته طبیعتاً پولهای کلانی که عربستان برای برگزاری این مسابقه صرف کرده، دلیل قابلقبولتری است.
گزارش تعیین خط
تعیین خط مسابقه فرمول یک عربستان این بار با شگفتآفرینی سرجیو پرز همراه بود. چکو در حالی اولین پول پوزیشن خود را کسب کرده که مکس ورشتاپن در رده چهارم قرار گرفت و چارلز لکلرک و کارلوس ساینز از فراری و پیشتازان مسابقه قبلی در رتبههای دوم و سوم قرار گرفتند.
لوئیس همیلتون تعیین خط را به علت مشکل فنی خودروی خود از دست داد و جورج راسل رتبهای بهتر از ششم کسب نکرد و این نشان از ادامه مشکلات فنی خودروی مرسدس دارد. میک شوماخر هم در تعیین خط تصادف شدیدی کرد که باعث انتقال او به بیمارستان شد. آستون مارتین در این مسابقه هم همچنان از هالکنبرگ بهجای سباستین فتل استفاده کرد.
گزارش مسابقه فرمول یک عربستان
فراری و ردبول همان طور که در تعیین خط و مسابقه قبلی نشان داده بودند، در این فصل یک گام جلوتر از سایر رقبا هستند. در استارت مسابقه، ورشتاپن توانست از ساینز عبور کند. اما سرجیو پرز پیشتازی خود را حفظ کرد و پشت سر او هم چارلز لکلرک فشار میآورد.
یکی از صحنههای جالب در ابتدای مسابقه هم رقابت درون تیمی آلونسو و اکون در آلپاین بود. اولین حادثه گرندپری، برخورد خودروی ویلیامز نیکولاس لطیفی با دیواره پیست بود که منجر به ورود سیفتی کار به جریان مسابقه شد. پیت استاپ خودروهای فراری و ردبول در زمان حضور خودروی ایمنی، باعث شد تا لکلرک و ورشتاپن جلوتر از پرز درآیند. بدشانسی پرز این بود که یک دور قبل از این حادثه پیت استاپ کرده بود.
هیجان مسابقه تقریباً از دور ۴۲ شروع شد. نبرد تن به تن چارلز و مکس در دورهای پایانی به اوج خود رسید و چندین بار با سبقت مکس و پاتک چارلز همراه بود. اما سرانجام مکس ورشتاپن توانست آخرین سبقت بدون جواب خود را گرفته و مسابقه فرمول یک عربستان را با پیروزی به پایان برساند.
چارلز لکلرک در این مسابقه، در رقابتی نزدیک و نفسگیر دوم شد و کارلوس ساینز هم سکوی سوم را کسب کرد. لکلرک همچنین راننده روز به انتخاب تماشاگران شد و امتیاز سریعترین دور را هم از آن خود کرد.
بعد از دو مسابقه در این فصل، فراری همچنان با ۷۸ امتیاز تیم نخست است و چارلز لکلرک با ۴۵ و کارلوس ساینز با ۳۳ امتیاز پیشتاز هستند.
GMA
۷ فروردین ۱۴۰۱در حالی که مرسدس تا اینجا به معنای واقعی افتضاح بوده، فراری با قدرت زیادی به پیش میره، باید دید مرسدس میتونه مشکلات رو رفع کنه یا نه
Amir Benz
۷ فروردین ۱۴۰۱مرسدس چرا اینجوری شده ؟
Farzad
۸ فروردین ۱۴۰۱هیچی گاراژ مرسدس گند زد ، البته تو ریس قبلی هم لوئیس گفته بود که تنظیمات و ستاپ ماشین مشکل داشته ، فکر میکنم دو تا مسابقه دیگه طول بکشه تا مشکلاتشون رفع بشه ، تو این زمان فراری باید تا تنور داغه نون رو سفت بچسبه ، البته حریف سزسختی به نام ردبول داره .
M.Kkarimi
۸ فروردین ۱۴۰۱البته به نظرم این وضعیت مضحک حداقل تا یک سال دیگه و کنار اومدن با قوانین جدید و … طول بکشه … بعد از تمرینای پیش از فصل که همه امید داشتن تو یکی دو گرند پری اول مرسدس یه اقدام جدی بکنه ، ولی حتی یه روزنه امید هم نشون ندادن که یکم امید وار بشیم …
Philipp
۷ فروردین ۱۴۰۱من خوشحال و خندان بودم که فراری برگشته و برعکس پارسال رقابت سالم داریم
تا اینکه مهندسای مرسدس خنده رو روی لبم خشکوندن
2311
۷ فروردین ۱۴۰۱این مشکل قصیر مهندسا نیست بخاطر اشتباهات در پایه هست که بعید میدونم درست بشه )))))=
محمد
۷ فروردین ۱۴۰۱آقا یکی لطف کنه توضیح بده چه اتفاقی افتاده که مرسدس اینجوری شده؟
بهنام
۷ فروردین ۱۴۰۱مشکل مرسدس مانند مشکل فراری بعد از قهرمانی های پاپی مایکل شوماخر بود که هدف از تغییر قوانین جلوگیری از قهرمانی های دیگر فراری بود و بعد از آن دیگر فراری نتونست سلطه ی همیشگی رو بر فرمول یک داشته باشه . البته تغییر قوانین امسال دلایل دیگری داشته و هدف دور کردن مرسدس از قهرمانی نبود در حالیکه اون سال هدف کشیدن ترمز فراری بود ولاغیر.
Farzad
۸ فروردین ۱۴۰۱موشک و پهبادو بی خیال ، موشک جدید فراری رو بچسب ، لکلرک که دیگه واقعا داره نشون میده نابغس عجب استارت خفنی زد .فراری حالا شد فراری .
محمد امین
۸ فروردین ۱۴۰۱پرچم زرد سکتور یک در دور آخر باعث شد فراری نبره ، هرچند خیلی نزدیک بودن با اختلاف حدود نیم ثانیه تموم کردن ، این پیست سرعت بالایی بود و از سرعت بالاترین پیست های فصل هست ، وقتی فراری اینقدر نزدیک بود توی این پیست به ردبول که کل توانایی اش در خط مستقیم هست… برای پیست های دیگه فراری خیلی قوی تره
Hamid...Audi
۸ فروردین ۱۴۰۱مسابقه فوق العاده جذابی بود و کلی لذت بردم. البته مکس یه خورده خوش شانس بود که دور یکی مونده به آخر و دقیقا توی دی آر اس لکلرک پرچم زرد دادن و شارل مجبور شد سرعت خودش رو کم کنه.
در نهایت این فصل خیلی برام جذابه از رانندگی بی نظیر لکلرک و مکس توی ماشین های فوق العاده تا تقلای مرسدس و لوییس برای پیشرفت.
Ali Keyhani
۸ فروردین ۱۴۰۱فکرمیکنم اگر دو سه دور مکس زودتر سبقت میگرفت یا اگر پرچم زرد توی دو دور آخر نمیزدن لکلرک میتونست جایگاهشو پس بگیره
ولی خب ورشتاپن هم راننده توانمندیه
ناسلامتی قهرمان فصل قبله
اینجوری که توی این دو مسابقه دیدیم انگار رقابت امسال بین فراری و ردبوله
و مرسدس با این اوضاع از کورس رقابت خارجه
باید ببینیم در ادامه فصل چه تغییراتی اعمال میشه و چقدر این تغییرات روی نتایج تاثیر داره
Ali Keyhani
۸ فروردین ۱۴۰۱امتیازهای تیمی تا اینجای کار
فراری 78
مرسدس 38
ردبول 37
(ردبول توی ریس بحرین هردوتا ماشینش اوت شد و امتیازی نگرفت)
محمد
۸ فروردین ۱۴۰۱تحریریه عزیز سایت پدال لطفا در کنار اخبار جذاب فرمول ۱؛ مسابقات wrc و dtm رو هم پوشس بدید.تقریبا ۹۰ درصد اخبار موتور اسپورت که در سایت پدال بارگزارى میشه مربوط به فرمول ۱ هست.
Scuderia Ferrari
۸ فروردین ۱۴۰۱عزت و اعتبار فرمول یک برگشته
چه زیباست در اوج بودن فراری در F1
ستاپ فراری فعلاً روی دانفورس بالاست و به گفته “متیا بینوتو” در ادامه مسابقات ، فراری مودهای موتوری بالا برای رسیدن به حداکثر توانایی ماشین رو امتحان خواهد کرد
برعکس ردبول ، فراری هنوز از تمام توانش استفاده نکرده و دست بینوتو برای مسابقات آینده خیلی بازه
ماکسیمیلیان
۸ فروردین ۱۴۰۱شیوا نگارش کردید🌻
انشاءالله همیشه دست به قلمتان عالی باشد، یا علی🌷
بهزاد
۸ فروردین ۱۴۰۱مسابقه ی جذابی بود و حساسیت از این بالاتر و بهتر وجود نداره.
مرسدس هم در مسابقه فعلا حداقل ۱ ثانیه در هر دور عقبه و جبرانش به این راحتی ها نیست و خیلی سخت نگیریم غیر ممکنه جبران بشه.
سلامی هم به مغز مغزان دانای دانایان سالار سالاران جناب مهندس ایمان ۹۹ میکنیم.
هنوزم علاقه مندان دیرباور منتظر حل مشکل مرسدس هستند و نمیدونم تا مسابقه ی چندم این فصل قراره باورشون بشه مرسدس قدرتش کم شده و با قوانین جدید و سقف بودجه دیگه خبری از آپدیت های بزرگ نیست که به انتظار معجزه بشینند.
Iman99
۸ فروردین ۱۴۰۱متخصص این زمینه گفته اگه مرسدس امیدی به حل مشکلش نداشته باشه و برنامه ریزی اون این نباشه که برای برد بجنگه خیلی زود تر از این حرفا از فرمول یک بیرون میکشید تا نادان هایی چون شما نیان از روی هوا حرف مفت بزنن میتونید برید از خودش بپرسید همونطور که من پیگیری کردم و به نتیجه رسیدم به نتیجه درست چون وقتی حرفی میزنم علمی و با استناد و اثبات شده میگم نه حرفای کودکانه مثل شما پس یادتون باشه وقتی از اینجور نظرات میدین بدنید طوری جوابتون داده میشه که پشیمون شید تا یاد بگیرید و درست کامنت بزارید و کامنت گذاشتنتون مفید باشه نه اینکه مضر و باعث ناراحتی دیگران باشه پس جواب شما باید داده شه
طبق پیگیری ها حتی تو آخرین پست این صاحب نظر و متخصص فرمول یک بخاطر اینکه سوالات زیادی درمورد موتور مرسدس ازش پرسیده بودن اولا که گفت الان هرکسی گفت موتور مرسدس مشکل داره نادان هست و دوم اینکه تصویری از یک توییت در پستش که متعلق به یک صاحب نظر در فرمول یک گذاشت و گفت که به این دلیل حرفای شما در مورد موتور مرسدس کاملا بیخود هست
پس بشینید سر جاتون
تا کی حرفای شما رو با دلیل و سند رد کنم و حرفای خودم رو اثبات کنم
پوستت از جنس پوست کرگدن هم بود جر میخورد اینقد که ضایع شدی و حرفات رد شدن و بجاش حرفای من اثبات شد
مرسدس هدفش گرید ۱ هست و زمانی که به وضعیت استیبل خودش برسه بقیه برای دوم شدن باید باهاش رقابت کنن تا فصل های قبل که همینطور بوده و مرسدس از سال ۲۰۱۴ بهترین و قوی ترین و با دوام ترین موتور و پاوریونیت رو در فرمول یک داشته و داره ( رکورد قویترین توان در خودروهای فرمول یک البته دست ب ام و هست ) و مرسدس رکورد دار ۸ دوره قهرمانی پیاپی در فرمول یک هست که هیچ کس تا حالا به اون دست پیدا نکرده
ولی در مسابقه دیروز به وضوح نشون میداد که تنظیمات ستاپ آیرودینامیکی تا چه حد روی عملکرد خودروی اونها تاثیر داره و هنوز به تنظیمات دلخواهشون نرسیدن و همیلتون نسبت به هم تیمی خودش با کمی تغییرات چقدر عملکردش افت میکنه که وقتی این مسائل آیرودینامیکی و تنظیمات ماشین مرسدس درست شه دوباره برتری با خود مرسدسه
در نهایت این رو بگم ما مثل بهزاد عقده ای نیستیم که رو مشکلات تیم های دیگه زوم کنیم
شما به عقده گشایی هات ادامه بده
به حرفای ما هم توجه نکن چون برای شما مثل یاسین تو گوش .ر خوندنه
مهم برتری مرسدس از همه نظر هست که مرسدس از همه نظر بهترین و قوی ترین تیم هست این فصل هم یا هر فصلی دیگه هم وقتی طبق برنامه ریزی خودشون کار پیش بره دوباره به برتری مطلق برمیگردن و فقط تیمی مثل فراری میتونه باهاش رقابت کنه
matin
۸ فروردین ۱۴۰۱این مرسدس مرسدس سالهای قبل نیست
۲ سال پیش همیلتون به راحتی میتونست نفر اول بشه با اختلاف
سال قبل با ردبول رقابت سختی داشتن (اون صحنه تصادف که همیلتون و ورستاپن داشتن و نزدیک بود چرخ ورستاپن همیلتون رو داغون کنه سختی رقابت و جاه طلبی اونا رو نشون میده)
امسال هم که مرسدس…
چرا؟؟؟