پس از گرندپری میامی این هفته به سراغ اسپانیا و ششمین مسابقهی این فصل از مسابقات فرمول یک میرویم.
رانندگان و تیمها این هفته در پیست کاتالونیا در شهر بارسلون با یکدیگر به رقابت میپردازند. پیست کاتالونیا جز پیستهای قدیمی و پرخاطره بهحساب میآید که میتوان در بین آنها به برخورد نیکو روزبرگ و لوئیس همیلتون در سال ۲۰۱۶ و اولین قهرمانی مکس ورستپن در فرمول یک و رقابت دیدنی والنتینو روسی و خورخه لورنزو در سال ۲۰۰۹ در رقابتهای موتو جی پی اشاره کرد.
مرسدس که امسال از دوران اوج خود فاصله گرفته است برای این مسابقه آپدیتهای را انجام داده است که مهمترین آنها آپدیت کف ماشین (floor) ماشینهای این تیم است. با ارزیابی سه تمرین انجام شده مشخص شده که این آپدیت مؤثر بوده است. تمرین اول به ترتیب چارلز لکلرک، کارلوس ساینز و مکس فرستپن در ردهی اول تا سوم قرار گرفتند. فرستپن اعلام کرد که در ترافیک پیست قرار گرفته بود و نمیتوانست زمان بهتری را به ثبت برساند.
بعدازظهر جمعه تمرین دوم برگزار شد. این بار نوبت مرسدس بود که نشان دهد شاید برای این فصل حرفی برای گفتن داشته باشند. چارلز لکلرک، جورج راسل و لوئیس همیلتون ردههای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. آلفارومئو والتری بوتاس نیز دچار مشکل شد و فقط توانست سه دور را به پایان برساند.
در تمرین سوم نیز بازهم چارلز لکلرک در جایگاه اول قرار گرفت تا قدرت فراری را در این پیست نشان دهد. در جایگاه دوم و سوم نیز به ترتیب مکس ورستپن و جرج راسل قرار گرفتند.
نتیجهی تمرینها و نزدیک بودن تیمها خبر از تعیین خطی نزدیک و هیجانانگیز میداد.
پس از تمرین سوم به سراغ تعیین خط میرویم. چارلز لکلرک برخلاف اینکه دور ابتدایی خود را در مرحله نهایی تعیین خط فرمول یک اسپانیا از دست داد اما در دور دوم بینقص ظاهر شد. میتوان گفت بهترین دوری بود که یک راننده میتواند به ثبت برساند این دور که حاصل عملکرد بینقص وی بود پل پوزیشن این مسابقه را برای رانندهی فراری به ارمغان آورد.
مکس ورستپن که تا دقایق آخر در رده اول قرار داشت، برای دور دوم خود به تیم اعلام کرد که قدرت موتور را از دست داده و همین موضوع دلیل رده دوم او بود. در پایان اما مشخص شد که مشکل اصلی باز نشدن DRS ماشین او بوده است.
کارلوس ساینز نیز مسابقه خانگی خود را از جایگاه سوم آغاز خواهد کرد. همانطور که قبلتر اشاره شد آپدیتهای مرسدس کارساز بوده است و رانندهی دوم این تیم یعنی جرج راسل فردا مسابقه را در ردیف دوم استارت در جایگاه چهارم شروع خواهد کرد.
نتایج تمرینها و تعیین خط خبر از رقابتی تنگاتنگ برای روز مسابقه میدهد. باید منتظر بمانیم و ببینیم چه کسی پیروز این میدان خواهد شد.
محمد امین
۱ خرداد ۱۴۰۱دور چارلز عالی بود ….
امیدوارمکه فردا سرعت مسابقه ای خوبی داشته باشه
Dna
۱ خرداد ۱۴۰۱یکی بوتاس رو بگیر💪
و بلاخره مرسدس 😊
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱ خرداد ۱۴۰۱وقتی میگفتم همیلتون یه راننده معمولیه و هر کسی پشت ماشین برتر بشینه قهرمان میشه میگفتن که اشتباه میکنی.چی شد پس چرا چیده پس.راننده خوب فقط ورشتپن چونکه نترس و وحشیه.شک ندارم پراید موتور bp بدی بهش بازم تو پول پوزیشن هست.بنز هم که مشخص شد با مافیا و کلک صدر بوده و الان که دستشون رو شده تو زیر جدول دست و پا میزنن
LH44
۱ خرداد ۱۴۰۱خب مرسدس هم یه حرکت مثبت کرد. فاصله هنوز زیاده ولی این بار برعکس بحرین همه خوشحالن. توتو ولف قاطعانه گفت راه حل مشکل پورپوسینگ رو پیدا کردیم. از الان به بعد میرن سراغ کم کردن وزن ماشین و افزایش پرفورمنس. دقیقن جایی که مرسدس بهتر از ردبول و مخصوصن فراریه. حالا باید دید اون وقت زیاد مرسدس برای طراحیه ماشین چقدر میتونه در اپدیت دادن هاش کمکش کنه. به نظرم فصل جذابی بشه. امیدوارم مرسدس به ردبول برسه و فراری هم از ردبولا عقب نمونه. اینطور که بوش میاد ماشین ردبول سرعت مسابقه ای بالاتری نسبت به بقیه داره. لاستیک خوری کمتری هم داره که بشدت بهش کمک میکنه.
seyedjavad.mercedesbenz
۱ خرداد ۱۴۰۱چیزی که منو غافلگیر کرد عملکرد واقعا خوب جورج راسله که به نظرم بعد از حل مشکل پورپوسینگ میتونه خوش بدرخشه و به احتمال زیاد تا آخر فصل از همیلتون بی رمق جلوتر میمونه ، امیدوارم در ادامه فصل شاهد رقابت نزدیک تری بین سه تیم باشیم چون در حال حاضر انگار جایگاه ها مرزبندی شدن ، در کل به نظرم فصل جالبی میشه ، تلاش مرسدس برای پس گرفتن جایگاه شایسته خودش و کامبک ، سعی ردبول برای گرفتن فراری و فراری ای که نمیخواد بعد از چندسال صبر اول بودنشو از دست بده