مسابقات

گزارش گرندپری فرمول یک ۲۰۲۳ کانادا

مکس ورستپن بی‌رقیب در پیست

گرندپری کانادا از سال ۱۹۷۸ در پیست ژیل ویلنوو، در جزیره‌ی نوتردام برگزار می‌شود. یکی از قسمت‌های محبوب پیست خروجی پیچ ۱۴ است که راننده‌های زیادی ازجمله شوماخر، دیمون هیل و… را از مسابقه خارج کرده است، به همین دلیل به این قسمت از پیست و دیوار، دیوار قهرمانان می‌گویند. رقابت‌های فرمول یک ۲۰۲۳ این هفته به کانادا رسید و ظاهراً روند پیروزی‌های ردبول و مکس ورستپن ادامه دارد. در ادامه به بررسی گرندپری فرمول یک کانادا ۲۰۲۳ می‌پردازیم.

در استارت همیلتون جلوتر از آلونسو قرار می‌گیرد و دوم می‌شود، مکس ورستپن نیز جایگاه خود را در استارت حفظ می‌کند.

دور پنجم از هفتاد دور مسابقه و راسل در حال کم کردن فاصله‌ی خود با آلونسو است. لکلرک که در استارت یک رده به دست آورده است و نهم است، نیز به نوریس رسیده و تلاش می‌کند از وی سبقت بگیرد. پیستری نیز تلاش می‌کند از هالکنبرگ سبقت بگیرد.

Generated by pixel @ 2023-06-19T00:48:46.328048

دور هشتم خودروی سارجنت در کنار پیست متوقف می‌شود و اعلام وضعیت خودروی ایمنی مجازی می‌شود. آلونسو نیز به فاصله‌ی دی آر اس همیلتون رسیده است. راسل نیز به فاصله‌ی دی آر اس آلونسو رسیده است.
دور ۱۲ جرج راسل با دیواره‌ی پیست برخورد می‌کند و سیفتی کار به پیست می‌آید. ورستپن، همیلتون و آلونسو به پیت می‌آیند. راسل هم ظاهراً هنوز می‌تواند به مسابقه ادامه دهد به پیت می‌آید. اما فراری‌ها به پیت نمی‌آیند و در حال حاضر چهارم و پنجم هستند. به‌جز فراری‌ها که با لاستیک‌های مدیوم در پیست هستند بقیه‌ی راننده‌ها تایر هارد دارند. دور ۱۶ سیفتی کار از مسابقه خارج می‌شود.
دور ۲۲ و آلونسو در جایگاه سوم هرلحظه در حال نزدیک شدن به همیلتون است و در منطقه‌ی دی آر اس از همیلتون سبقت می‌گیرد همیلتون در حال تلاش برای برگرداندن جایگاه دومی خود است اما موفق نمی‌شود.

فراری استراتژی‌های متفاوتی برای رانندگان خود دارد و در رادیو به لکلرک اعلام می‌شود که در صورت رسیدن ساینز به وی اجازه‌ی عبور به او بدهد و با وی وارد رقابت نشود.

د‌ور ۳۸ سرجیو پرز برای اولین بار در این مسابقه به پیت می‌آید و با لاستیک‌های مدیوم در رده‌ی هفتم به مسابقه برمی‌گردد. دور بعدی ساینز نیز به پیت می‌آید و با تایرهای هارد در همان رده‌ی پنجم به مسابقه ادامه می‌دهد. دور بعدی نیز لکلرک به پیت فراخوانده می‌شود و با لاستیک‌های هارد در همان رده‌ی چهارم به مسابقه ادامه می‌دهد. در همین حین پرز از البون سبقت می‌گیرد و به رده‌ی ششم و پشت فراری‌ها می‌رسد.
دور بعدی هم همیلتون با پیت می‌آید و با تایرها مدیوم در همان رده‌ی سوم به پیست بازمی‌گردد. آلونسو نیز به پیت می‌آید و با یک پیت‌استاپ بسیار عالی با تایرهای هارد به مسابقه در جایگاه دوم ادامه می‌دهد.
دور ۴۲ و مکس ورستپن نیز برای تعویض تایرهای خودروی خود به پیت‌لین می‌آید و با یک پیت‌استاپ ۲/۷ ثانیه‌ای و با لاستیک‌های مدیوم به لیدری مسابقه ادامه می‌دهد.
دور ۵۳ در رادیو به جرج راسل اعلام می‌شود که باید از مسابقه خارج شود زیرا خودروی وی دچار مشکل شده است.
دور ۵۷ لوئیس همیلتون سریع‌ترین دور را به ثبت می‌رساند و در حال کم کردن فاصله‌ی خود با آلونسو است.

۱۰ دور به پایان مسابقه مانده است و در رادیو به همیلتون اعلام می‌شود که ظاهراً آلونسو مشکل ترمز دارد. ظاهراً همیلتون رده‌ی دومی را رها کرده است چون فاصله‌ی وی با آلونسو در حال افزایش است.

در نهایت مکس ورستپن راننده تیم ردبول برای دومین سال پیاپی پیروز گرندپری کانادا ۲۰۲۳ می‌شود و آلونسو نیز با یک رانندگی درخشان دوم می‌شود. همیلتون نیز آخرین رده‌ی سکو را از آن خود می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Scuderia Ferrari

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    از فراری فقط اسمش مونده و هیچ نشانی از پر افتخارترین تیم F1 نداره و این ناامیدی بزرگی برای تیفوسی هاست
    هی میگیم این فصل نشد فصل بعد ولی متاسفانه هیچ روزنه امید و روند رو به رشدی در “اسکودریا فراری” نمی بینیم !!

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. محمد

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (124 ديدگاه)

      متاسفانه فراری تا زمانی که همچنان بخواد لجبازی کنه و نخواد کارخانه تولید ماشین های فرمول یک خودش رو وارد انگلیس کنه مشکلش حل نمیشه، مهندس های برتر دنیا توی فرمول یک اکثرا انگلیسی اند و اون ها حاضر نمیشن انگلیس رو رها کنن وبا همون دست مزد انگلیس برن ایتالیا چون ایتالیا از نظر پیشرفت و امکانات اصلا در سطح انگلستان نیست و تازه کارخانه فراری در همون ایتالیا هم حتی در شهری مثل رم یا میلان هم نیست که برای اون مهندس ها کمی قابل تحمل تر باشه این حرف رو من یادمه اول علیرضا صباغ که به جرئت باسواد ترین فرد در زمینه فرمول یک در ایرانه در لایو اینستاگرامش زد بعد از حدود 10 روز از اون لایو خود مدیران فراری هم تلویحا به این موضوع انگلیس و مهندس های انگلیسی تو صحبت هاشون اشاره کردن.

      موافقم 11
      مخالفم 2
      1. Taha.mahdiloo

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (13 ديدگاه)

        متاسفانه فراری مشکلاتش یکی دوتا نیست
        یکی از مشکلاتش ، عدم ساختار منسجم سازمانش هست
        مدیر فنی و مدیر تیم هر چند سال یکبار عوض میشن . مدیران ارشد باهم تفاهم ندارن.مهندسا سر درگم شدن و همه این موضوعات دست به دست هم میده تا تیم ضعیف ترین عملکرد خودشو داشته باشه.

        ماتیا بینوتو ، مثال خیلی خوبی هست
        اصلا وقت و زمان مناسبی نبود که استعفاشو قبول کنن ( حداقل در سمت مدیر ارشد فنی باید نگه داشته میشد)
        چون این موتور ، تحت نظر خود اون ساخته و پرداخته شده و بهترین فرد برای افزایش دوام و حل مشکلات موتور خود ایشون بود(این حرف من نیست؛ همه کارشناسا اینو میگن)

        مشکل دیگه ای هم که داره ، اینه که ، توی روند توسعه (باز هم بخاطر منسجم نبودن تیم و مهندسا) اصلا خوب عمل نمیکنه . سال قبل ، مرسدس با اون وضع افتضاح ، آخر فصل به فراری رسیده بود و امسال هم که جلو تره. ولی اگه فراری میتونست ماشینشو تو مسیر درست توسعه قرار بده ، حتی اگر امسال برلی پیروزی میجنگید ، قطعا سال بعد حداقل یکی از قهرمانی هارو تو مشتش داشت.

        بایذ دید که این وضع قمر در عقرب فراری ، بدست کدوم شوالیه ایتالیایی(یا حتی انگلیسی) حل خواهد شد

      2. بهزاد

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        این صحبت ها در مورد بخش موتور اسپورت و تولید قوای محرکه ی فرمول یک هوندا هم زده میشد اما اونها در همان مقر ساکورا یکی از بهترین موتورهای این ورزش را فراهم کردند.
        همین الان سر طراح ارشد بخش آیرودینامیک ردبول آقای انریکو بالبو هست که ایتالیاییه و شاید یکی دو سال دیگه به اسکودریا فراری نقل مکان کنه.
        اگر منطق مهندسین انگلیسی و ساخت خودرو برنده در این کشور عینیت داشت الان دو تیم ویلیامز و مکلارن هم قاعدتا در کورس قرار داشتند.
        مارانلو نه کویره نه یخبندانه نه خالی از سکنه ست و یکی از آرامترین مکان ها در ایتالیاست که طبیعت و محیط آرام و زیبایی داره و مشکل این تیم شبیه ۹ تیم دیگست که نمیتونن با تیم اول رقابت کنند.
        از نظر امکانات تیم فراری بدون کوچکترین شکی بهترین تیم فرمول یکه منتهی تیم مهندسی از لحاظ کیفی فعلا جفت و جور نیستند و نتوستن خودروی قهرمان بسازند.

        موافقم 5
        مخالفم 2
        1. محمد

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (124 ديدگاه)

          موتور فقط یک بخشی از خودرو هست موتور آلفا توری و ردبول یکی هست ولی چرا نتایجشون یکسان نیست؟ انریکو بالبو ایتالیایی هست ولی کجا الان زندگی می کنه؟ و زیر دست کیه؟ رییس طراحی ردبول آدرین نیوی هستش که انگلیسیه و یک نابغه است حتی یکی از دلایل موفقیت استون مارتین در این فصل استخدام یکی از شاگردهای نیوی بوده که باعث شده استون مارتین انقدر این فصل پیشرفت کنه نسبت به فصل پیش ، مصاحبه سرجیو پرز بعد از اولین مسابقه فصل گفته بود خوشحالم که سه تا ماشین ردبول روی سکو رفتن (که یعنی اون طراح استون مارتین بعضی از رموز نیوی رو با خودش به استون مارتین برد) به نظرت امثال نیوی انگلیس رو رها میکنن میرن ایتالیا؟ فراری اگه می خواد پیشرفت کنه باید بره انگلیس تا مهندس هاش رموز کار رو یاد بگیرن.

        2. محمد

          ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (124 ديدگاه)

          مرسدس بنز چرا خط تولید خودروهای فرمول یکش رو آورد انگلیس مگه آلمان پیشرفته نیست؟ یا اشتوتگارت شهر ضعیفیه؟ ولی موتورهاشون از آلمان میاد یه سری چیزها تخصصیه الان این همه افرادی که میرن خارج از کشور تحصیل میکنن و برمیگردن چرا میرن؟(با اونایی که کلا میرن کار ندارم) چون باید حتما توی اون محیط و کشور خاص باشی تا تخصص لازمش رو به دست بیاری هزاری که مقالاتشون رو بخونی یا فیلم ببینی بازهم تا زمانی که کامل اونجا نباشی صدرصد متوجه نمیشی و درک نمی کنی برای همین میگم فراری باید بره داخل انگلیس یا اینکه دستمزدهای چندین برابر بده و اون مهندس ها رو بکشونه ایتالیا(مثل کاری که کشورهای عربی با فوتبالیست های اروپایی میکنن) هیچ راه سومی نیست اگه بود تو این 16 سال از 2007 به الان نتیجه میداد

  2. فرشاد

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    اصلا برام جالب نی که همیلتون با مرسدس اینجوری بشه
    بعد ردبول اول شه اخه ردبول؟
    منظورم برند و اسم ماشینه رانندش کار درسته

    موافقم 1
    مخالفم 18
    1. Mercedes.benz

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (527 ديدگاه)

      میدونی یذره شاید برای کسایی که تازه وارد دنیای فرمول یک شدن و اخبار هارو دنبال میکنن، مسخره باشه که چطور یه شرکت نوشابه سازی داره شرکت هایی که چند ده ساله خودرو میسازن رو میبره ولی خب قضیه واقعا جذاب تر و عجیب تر ار این حرفاس مخصوصا وقتی بفهمی که ردبول جدیدا خودش پیشرانه میسازه

      1. بهزاد

        ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2544 ديدگاه)

        ساخت موتور توسط ردبول از ۲۰۲۶ با همکاری و شراکت فورد به انجام میرسه.
        ردبول فعلا قوای محرکه نمیسازه و تا ۲۰۲۵ از انجین هوندا استفاده میکنه.

      2. فرشاد

        ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        با اینک تازه دنبال میکنم ولی حدقل میدونم ردبول فعلا انجین نمیسازه

  3. *ALI*

    ۲۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    از جورج راسل این اشتباه بعید بود امتیاز زیادی تیم بنز از دست داد و چه عجب بالاخره فراری یه استراتژی خوب رو به کار گرفت به نظرم لاستیک خوره کمتری نسبت به قبل داشتن
    یوکی سونودا و مگنوسن چیزی نموده بود هم دیگرو out بکنن

    موافقم 16
    مخالفم 0
    1. والاپور

      ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (6 ديدگاه)

      فراری دیگه به فنا رفته

      موافقم 7
      مخالفم 3
  4. گلاب

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (186 ديدگاه)
  5. سمیع

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بلاخره مرسدس به روزهای اوج خودش برمیگرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا