مرسدس بنزمسابقات

مروری بر تیم مرسدس در فصل 2025: آغاز دوران پسا همیلتون

سال ۲۰۲۵ برای تیم مرسدس به معنای یک شروع تازه است. با جدایی لوئیس همیلتون، قهرمان هفت‌باره‌ی جهان، از این تیم و پیوستن او به فراری، مرسدس به دوره‌ای جدید وارد می‌شود. آیا این تیم موفق خواهد شد نوسانات عملکردی سال گذشته را برطرف کند و به روزهای اوج خود بازگردد؟

رانندگان مرسدس در فصل ۲۰۲۵

🔹 آندریا کیمی آنتونلی (#۱۲) – اولین فصل حضور در فرمول ۱
🔹 جورج راسل (#۶۳) – ۳ پیروزی گرندپری، ۵ پول‌پوزیشن، ۱۵ سکو، ۷۱۴ امتیاز، ۱۲۸ استارت

برای نخستین بار از سال ۲۰۱۲، نام همیلتون در لیست رانندگان مرسدس دیده نمی‌شود. در عوض، تیم به آندریا کیمی آنتونلی ۱۸ ساله، ستاره‌ی نوظهور ایتالیایی، اعتماد کرده است. مرسدس از دوران کارتینگ از او حمایت کرده و این راننده‌ی جوان مسیر فوق‌العاده‌ای را در فرمول ۴، فرمول ریجنال و فرمول ۲ طی کرده است.

در کنار او، جورج راسل که حالا راننده‌ی ارشد تیم محسوب می‌شود، وارد چهارمین فصل خود در مرسدس می‌شود. او در سال ۲۰۲۴ دو پیروزی به نام خود ثبت کرد (اگرچه یک بردش در بلژیک به دلیل دیسکوالیفه شدن از دست رفت).

علاوه بر این، مرسدس یک ذخیره باتجربه نیز در اختیار دارد: والتری بوتاس، راننده فنلاندی که بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ با مرسدس ۱۰ پیروزی کسب کرد. بوتاس که نتوانست برای ۲۰۲۵ صندلی مسابقه‌ای پیدا کند، پس از سه سال حضور در آلفارومئو/سائوبر، تصمیم گرفت به‌عنوان راننده‌ی ذخیره به مرسدس بازگردد.

فصل گذشته چگونه گذشت؟

در سال ۲۰۲۴، هر دو راننده‌ی مرسدس، همیلتون و راسل، موفق به کسب دو پیروزی شدند. راسل در اتریش پس از برخورد مکس ورشتاپن و لاندو نوریس پیروز شد و در خیابان‌های لاس‌وگاس نیز بردی دیگر به دست آورد.

همیلتون در بلژیک (پس از دیسکوالیفه شدن راسل) و به‌ویژه در گرندپری بریتانیا، پس از ۹۴۵ روز توانست یک پیروزی احساسی را جشن بگیرد و با نهمین برد خود در سیلورستون، رکوردی تاریخی ثبت کند.

اما در مجموع، فصل ۲۰۲۴ برای مرسدس سالی پر از نوسان بود. این تیم هنوز نتوانسته بود با تغییرات آیرودینامیکی قوانین ۲۰۲۲ کاملاً سازگار شود و در نهایت، در جایگاه چهارم جدول سازندگان ایستاد – ضعیف‌ترین عملکرد مرسدس از سال ۲۰۱۲ تاکنون.

تاریخچه‌ای کوتاه از مرسدس در فرمول ۱

نام مرسدس از سال ۱۹۵۴ در فرمول ۱ حضور داشته، اما پس از حادثه‌ی مرگبار لمانز ۱۹۵۵، این شرکت تا سال‌ها از مسابقات کناره‌گیری کرد.

تیم امروزی مرسدس در دهه ۱۹۶۰ با نام تایرل شکل گرفت و سپس در طول سال‌ها تحت مالکیت تیم‌هایی چون BAR، هوندا و براون GP درآمد. در سال ۲۰۰۹، براون GP موفق شد در اولین و تنها فصل حضورش، قهرمان فرمول ۱ شود. پس از آن، مرسدس این تیم را خرید و با ورود همیلتون در سال ۲۰۱۳، دوران طلایی خود را آغاز کرد.

بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، مرسدس ۸ عنوان قهرمانی متوالی سازندگان را کسب کرد و همیلتون ۶ بار قهرمان جهان شد. تنها مکس ورشتاپن در سال ۲۰۲۱ توانست این روند را متوقف کند.

بزرگ‌ترین موفقیت مرسدس در F1

هشت قهرمانی متوالی سازندگان بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱، رکوردی است که تنها چند تیم بزرگ تاریخ فرمول ۱ توانسته‌اند به آن نزدیک شوند. در این دوران، همیلتون ۶ بار و نیکو رزبرگ یک بار قهرمان جهان شدند.

اما از سال ۲۰۲۲، با تغییر قوانین فنی، مرسدس از جایگاه برتر خود فاصله گرفت. حالا با تغییر قوانین در سال ۲۰۲۶، شاید این تیم فرصتی دوباره برای بازگشت به قله داشته باشد.

هدف اصلی مرسدس در ۲۰۲۵ چیست؟

عبور از دوران همیلتون و ساختن آینده‌ای جدید.

خروج همیلتون پایان یکی از موفق‌ترین همکاری‌های تاریخ F1 است، اما مرسدس باید این تغییر را به فرصتی برای آینده تبدیل کند. در کنار تلاش برای بهبود عملکرد خودرو، یکی از مأموریت‌های اصلی تیم، پرورش و آماده‌سازی کیمی آنتونلی خواهد بود.

آنتونلی خودش گفته که نمی‌خواهد جایگزین همیلتون باشد، بلکه می‌خواهد داستان خودش را بسازد. حالا باید دید آیا این جوان ایتالیایی می‌تواند انتظارات را برآورده کند یا نه.

 آیا مرسدس می‌تواند در ۲۰۲۵ دوباره به دوران اوج خود بازگردد؟ یا همچنان در سایه تیم‌های برتر خواهد ماند؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۶ رای

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. همایون

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (977 ديدگاه)

    اگه بنز میتونست لندونوریس را به خدمت بگیره به احتمال هستاد درصد جای همیلتون رو پر میکرد واسه تیم ولی خب ریسک کرد و امیدوارم جواب بده و دوباره به روزهای اوج برگردن
    تیم دیگه‌ای که یکی از بهترین خودروهارو در اختیار خواهد داشت آستون مارتین خواهد بود با کمک گرفتن از جادوگر آیرودینامیک ولی متاسفانه راننده های خوبی ندارند یعنی آلونسو خوبه ولی باید یه راننده تاپ کنارش باشه نه پسر مالک کمپانی که به خاطر باباش اون صندلی رو بدست آورده و زحمات یه تیم رو به باد میده

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. LH44

      ۵ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (196 ديدگاه)

      نوریس اصلن در حد راننده هایی مثل لوئیس (حتی در این سن و سال) و ورستپن و لکرک نیست. اگر بود با ماشینی که حدود دو سوم فصل برتر بود، قهرمان میشد. داستان لوئیس – مرسدس بعیده در اینده نزدیک تکرار بشه.

      موافقم 9
      مخالفم 1
  2. DNA

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (299 ديدگاه)

    تنها مکس ورشتاپن در سال ۲۰۲۱ توانست این روند را متوقف کند .
    ای کاش تنها بود

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. Mr.negative

    ۵ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    من اولین بار با تماشای اول شدنای پشت سر هم همیلتون با مرسدس به فرمول یک علاقه مند شدم و تازه فهمیدم چقدر هیجان انگیزه این ورزش
    امیدوارم امسال برای مرسدس خوب باشه و دوباره مقام اول سازنده رو به دست بیاره

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Navid AJ

      ۶ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (3890 ديدگاه)

      دقیقا منم از همون زمان دیگه فرمول ۱ رو دنبال نکردم. برام کسل کننده و تکراری شد. نه ماشین ها جذابیت و هیجان قبل رو داشتن،‌ نه صداشون آدرنالین برام ترشح میکرد. کل رقابت هم برای رتبه ۲ به بعد بود.

      موافقم 2
      مخالفم 4
  4. یوسف

    ۱۲ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (4 ديدگاه)

    فصل ۲۰۲۱ مک اصلا کاری تونست انجام بده تمامش کار مایکل مسی بود که قانون رو زیر پا گذاشت و چوبش هم خورد شاید یه پول حسابی به جیب زده باشه ولی لکه ننگی تو تاریخ فرمول ۱ به نام خودش ثبت کرد مثل سال ۱۹۸۸ که بالستر سر ایرتون سنا آورد و تو ۲۰۲۱ هم مایکل مسی قانون رو زیر پا گذاشت چونکه نه فرصتی مونده بود که ماشینها لپ بشن نه مکس تو یک دور میتونست ماشینهای لپی رو رد کنه پس استاد فصل ۲۰۲۱ مایکل مسی به تنهای توانست قهرمانی مرسدس رو متوقف کنه مکس فقط چرخ به چرخ لویس با لاستیک‌های فوق سریع قرار گرفت کافی بود گاز بده الیته ردبول باید مجسمه طلایی از استاد لطیفی بسازن چونکه ۱۲ ثانیه فاصله با ۵ خودرو بین مکس و لویس پیشتاز بود پس مکس به تنهایی کاره ای تو قهرمانی و مسابقه ابوظبی ۲۰۲۱ نداشت ترکیب از حوادث که استاد لطیفی و توانی و زیرپا گذاشتن قانون فرمول۱ توسط مایکل مسی بود نه مکس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا