بعد از آخر هفتهای بارانی در میسانو، در آراگون شاهد مسابقه در هوای آفتابی بودیم. ولنتینو روسی که خود را به شیوه غیرمنتظرهای به مسابقه رسانده بود، از جایگاه سوم در کنار خورخه لورنزو و ماوریک وینیالز، مسابقه را شروع کرد.
روسی استارت بسیار بدی داشت، چرخ جلوی موتور او از زمین جدا شد و موتور او اندکی به راست متمایل شد، وینیالز نیز استارت خوبی نداشت. از طرفی خورخه لورنزو از فرصت استفاده کرد و به پیشتازی مسابقه رسید. انتظار میرفت لورنزو همانند دیگر مسابقهها، قادر به حفظ برتری نباشد اما با گذشت زمان مسابقه، او برتری خود را حفظ کرد.
بعد از گذشت چند دور، موتورسواران به دو گروه تقسیم شدند. در گروه پیشتاز، لورنزو اول بود و روسی، داوی و مارکز در مکانهای دوم تا چهارم قرار داشتند. گروه دوم بهوسیله وینیالز رهبری میشد و پدروسا و کراچلو نیز در تعقیب او بودند.
۱۷ دور مانده به پایان، مارکز که از لاستیکهای سخت استفاده میکرد، از داوی با لاستیکهای نرم گذشت و خود را به رده سوم و پشت سر روسی رساند. این آخرین نزول داوی نبود. موتورسواران دوکاتی از لاستیکهای نرم استفاده میکردند و در پایان مسابقه، عملکرد آنها افت فراوان ای داشت و جایگاههای خود را واگذار کردند. وینیالز، پدروسا و الیش اسپارگارو نیز تا پایان مسابقه از داوی گذشتند و درنهایت این مبارز عنوان قهرمانی کار خود را در رده هفتم به پایان رساند و از صدر جدول فاصله گرفت.
۱۲ دور مانده به پایان مسابقه، در پیچ آخر مارکز از روسی نیز سبقت گرفت و خود را به رده دوم رساند. چند لحظه بعد نیز پدروسا دیگر موتورسوار هوندا از وینیالز عبور کرد و به رده پنجم رسید. سپس مارکز با جدا شدن از روسی، به لورنزو فشار آورد و فاصله خود را با روسی به حدود ۲ ثانیه رساند.
درنهایت مارکز ۸ دور مانده به پایان، از لورنزو نیز گذشت تا پیشتاز رقابت شود و چند لحظه بعد پدروسا نیز از روسی عبور کرد تا جایگاه سوم مسابقه را بهدست آورد. خورخه لورنزو که بعد از مدتها جایگاه اول را ازدستداده بود، موفق به حفظ جایگاه دوم نیز نشد و نتوانست در برابر حملههای پدروسا مقاومت کند و همانند همتیمی خود داوی، جایگاهش را واگذار کرد. از طرف دیگر نبردی سنگین میان دو همتیمی یاماها سوار در جریان بود. در پایان این نبرد این وینیالز بود که موفق شد علیرغم دفاعهای روسی، از او سبقت گرفته و رده چهارم را بهدست آورد که با توجه به وضعیت سلامتی روسی، این عملکرد برای دکتر خوشنام موتو جی پی خیرهکننده بود.
الیش اسپارگارو با عملکرد خوب خود و سبقت از داوی، در مکان ششم قرار گرفت و آلوارو باتیستا، یوهان زارکو و پُل اسپارگارو هشتم تا دهم شدند.
جدول کامل گرندپری موتو جی پی آراگون
رده | موتورسوار | تیم | زمان/فاصله زمانی |
۱ | Marc MARQUEZ | Repsol Honda Team | ۴۲’۰۶.۸۱۶ |
۲ | Dani PEDROSA | Repsol Honda Team | +۰.۸۷۹ |
۳ | Jorge LORENZO | Ducati Team | +۲.۰۲۸ |
۴ | Maverick VIÑALES | Movistar Yamaha MotoGP | +۵.۲۵۶ |
۵ | Valentino ROSSI | Movistar Yamaha MotoGP | +۵.۸۸۲ |
۶ | Aleix ESPARGARO | Aprilia Racing Team Gresini | +۶.۹۶۲ |
۷ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati Team | +۷.۴۵۵ |
۸ | Alvaro BAUTISTA | Pull&Bear Aspar Team | +۷.۹۱۰ |
۹ | Johann ZARCO | Monster Yamaha Tech 3 | +۱۳.۰۰۲ |
۱۰ | Pol ESPARGARO | Red Bull KTM Factory Racing | +۱۴.۰۷۵ |
۱۱ | Mika KALLIO | Red Bull KTM Factory Racing | +۱۷.۱۹۲ |
۱۲ | Andrea IANNONE | Team SUZUKI ECSTAR | +۲۰.۶۳۲ |
۱۳ | Jack MILLER | EG 0,0 Marc VDS | +۲۳.۸۸۶ |
۱۴ | Scott REDDING | OCTO Pramac Racing | +۲۵.۵۲۳ |
۱۵ | Tito RABAT | EG 0,0 Marc VDS | +۲۶.۰۸۲ |
۱۶ | Jonas FOLGER | Monster Yamaha Tech 3 | +۳۰.۳۰۲ |
۱۷ | Alex RINS | Team SUZUKI ECSTAR | +۳۱.۸۷۴ |
۱۸ | Hector BARBERA | Reale Avintia Racing | +۳۱.۹۴۸ |
۱۹ | Bradley SMITH | Red Bull KTM Factory Racing | +۳۶.۲۹۶ |
۲۰ | Danilo PETRUCCI | OCTO Pramac Racing | +۳۷.۸۴۲ |
۲۱ | Loris BAZ | Reale Avintia Racing | +۴۷.۵۹۹ |
۲۲ | Sam LOWES | Aprilia Racing Team Gresini | +۴۷.۶۴۷ |
Cal CRUTCHLOW | LCR Honda | ۷ Laps | |
Karel ABRAHAM | Pull&Bear Aspar Team | ۱۳ Laps |
با این نتیجه، مارکز با رسیدن به ۲۲۴ امتیاز در صدر جدول قرار گرفت. داوی که قبل از مسابقه با مارکز هم امتیاز بود در مکان دوم باقیماند اما ۱۶ امتیاز از مارکز عقب افتاد. وینیالز، پدروسا و روسی نیز در رده های سوم تا پنجم جدول قرار دارند.
جدول امتیازات موتورسواران
رده | موتورسوار | موتور | ملیت | امتیاز |
۱ | Marc MARQUEZ | Honda | SPA | ۲۲۴ |
۲ | Andrea DOVIZIOSO | Ducati | ITA | ۲۰۸ |
۳ | Maverick VIÑALES | Yamaha | SPA | ۱۹۶ |
۴ | Dani PEDROSA | Honda | SPA | ۱۷۰ |
۵ | Valentino ROSSI | Yamaha | ITA | ۱۶۸ |
۶ | Johann ZARCO | Yamaha | FRA | ۱۱۷ |
۷ | Jorge LORENZO | Ducati | SPA | ۱۰۶ |
۸ | Danilo PETRUCCI | Ducati | ITA | ۹۵ |
۹ | Cal CRUTCHLOW | Honda | GBR | ۹۲ |
۱۰ | Jonas FOLGER | Yamaha | GER | ۸۴ |
۱۱ | Alvaro BAUTISTA | Ducati | SPA | ۷۰ |
۱۲ | Jack MILLER | Honda | AUS | ۵۶ |
۱۳ | Scott REDDING | Ducati | GBR | ۵۶ |
۱۴ | Aleix ESPARGARO | Aprilia | SPA | ۵۳ |
۱۵ | Loris BAZ | Ducati | FRA | ۳۹ |
۱۶ | Andrea IANNONE | Suzuki | ITA | ۳۷ |
۱۷ | Pol ESPARGARO | KTM | SPA | ۳۷ |
۱۸ | Karel ABRAHAM | Ducati | CZE | ۲۸ |
۱۹ | Tito RABAT | Honda | SPA | ۲۸ |
۲۰ | Alex RINS | Suzuki | SPA | ۲۷ |
۲۱ | Hector BARBERA | Ducati | SPA | ۲۳ |
۲۲ | Michele PIRRO | Ducati | ITA | ۱۸ |
۲۳ | Bradley SMITH | KTM | GBR | ۱۴ |
۲۴ | Mika KALLIO | KTM | FIN | ۱۱ |
۲۵ | Sam LOWES | Aprilia | GBR | ۲ |
۲۶ | Sylvain GUINTOLI | Suzuki | FRA | ۱ |
۲۷ | Takuya TSUDA | Suzuki | JPN |
Iman mclaren p1
۲ مهر ۱۳۹۶تو دنیا کسیو تو موتور سواری بهتر از مارکز ندیدم و نخواهم دید…
Ahmad
۲ مهر ۱۳۹۶بازم مثل همیشه مارکز برنده میشه.
فوق العاده این پسر …مسابقه امروز بهترین مسابقه از ابتدای فصل بود
حمید رضا
۳ مهر ۱۳۹۶مثل همیشه زیبا و عالی . سپاس