موتور V6 ابرخودروی A424-بتا ۶۷۵ اسب بخار قدرت تولید کرده و بدنه آن از زبان طراحی آینده آلپین سود میبرد.
این دومین بار است که آلپین در سالهای اخیر تلاش میکند در بالاترین سطح قهرمانی استقامت جهان به رقابت بپردازد. سابقه حضور تیم موتوراسپرت این برند فرانسوی زیرمجموعه رنو در کلاس LMP2 به یک دهه میرسد اما حال و به لطف قوانین تازه، تصمیم گرفته تا بهصورت جدی از تجربیاتش استفاده کرده و به بالاترین سطح این رقابتها باز گردد. ابرخودروی A424-بتا ۲۰۲۴ در کلاس LMDh جای گرفته و بهصورت رسمی، پیش از شروع نود و یکمین مسابقه لمان در تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ پردهبرداری خواهد شد.
آلپین درباره نام این ابرخودروی زیبا میگوید:
نام A424-بتا به سنت آلپین در پیروزی در مسابقات ۲۴ ساعتی احترام میگذارد؛ عدد ۲۴ نشانه مسابقات ۲۴ ساعتی لمان و سال ۲۰۲۴ و حرف بتا هم یادآور آخرین فاز توسعه خودرو پیش از رونمایی آن است.
همانگونه که در تصاویر هم مشخص است، چراغهای این خودرو شباهت بسیاری به چراغهای کانسپتهای پیشین آلپین دارد. این خودروساز توضیح میدهد که طراحی بیرونی بدنه از المانهای محصولات آینده این شرکت همچون چراغهای کریستالی گسسته استفاده میکند. آلپین، کابین A424-بتا را الهامگرفته از سوپرخودروهای جادهای میداند.
مسلما یکی از مهمترین فاکتورهای موفقیت یک خودروی مسابقهای، فناوری بهکاررفته زیر بدنه آن به شمار میرود. آلپین برای اطمینان از ظرفیت A424-بتا برای رقابت با حریفان نامدارش، آن را به یک موتور ۳.۴ لیتری V6 با یک توربوشارژر مجهز کرده است که تا دور ۹ هزار rpm دور میگیرد. موتور نامبرده سرانجام ۶۷۵ اسب بخار تولید میکند. مهندسان فرانسوی یک موتور برقی ۶۷ اسب بخاری را هم در محور عقب این خودرو قرار داده اند. قطعاتی چون گیربکس و مجموعه تعلیق A424-بتا هم مانند سایر خودروهای این کلاس، توسط «بوش»، «اکسترک» و «ویلیامز ادونسد انجینیرینگ» تامین خواهد شد.
گزارش مجموعه «Motorsport.com» نشان میدهد که آلپین از شاسی نسل بعدی یک دستگاه «اورکا LMP2» برای توسعه A424-بتا استفاده کرده و سپس جعبهدنده ۷ سرعتی، پدالهای روی فرمان و کنترلهای پنوماتیک خودرو را تعبیه کرده است. تایرهای میشلین این ابرخودرو میزبان چرخهای ۱۸ اینچی شدهاند که با کالیپرهای ترمز ۶ پیستونی و دیسک کربن-سرامیکی متوقف خواهند شد.
مدیرعامل آلپین، «لارنت روسی»، میگوید:
این نمونه اولیه برای همسویی با ارزشهای ما، بهعنوان پروژهای برای حرکت ما به سوی آینده و با دنبال کردن ردپای خلاقیت ما در مدلهایی چون آلپینگلو و A290-بتا معرفی شده است. این خودرو مسابقهای به لطف طراحی مملو از شخصیت و سمبولیک خود، شیک و متمایز است. A424-بتا به لطف همراهی و درگیری طراحان ما در مرحله توسعه آن، حال و آینده ما را در بر میگیرد.
آلپین تنها تیمی نیست که در سال آینده به پورشه، پژو، تویوتا، فراری، کادیلاک و گلیکنهاوس میپیوندد. برندهای بیامو و لامبورگینی هم وعده ورود به بالاترین سطح مسابقات استقامت جهان در سال ۲۰۲۴ را دادهاند. آلپین دو خودرو را برای حضور در دشوارترین قهرمانی جهان آماده میکند که با همکاری مجموعه «سیگناتک» آماده خواهد شد. نظر شما درباره این ابرخودروی تازه و شانس موفقیت آن در WEC 2024 چیست؟!
Hamilton1970
۲۰ خرداد ۱۴۰۲آلپاین داره به لمان برمیگرده…
همایون
۲۰ خرداد ۱۴۰۲یعنی BMW خودروی جدیدی قراره توسعه بده یا از همون خودرو Mهایبرید واسه حضور در این کلاس استفاده میکنه؟
محمدهادی
۲۰ خرداد ۱۴۰۲خودروی بی ام و همون ماشین معرفی شده ی معروفه که بشدت در حال پشت سر گذاشتن آخرین تنظیمات دقیقه
کلاس LMHD درواقع همون کلاس اصلی ابر هیولاهای لمانه که امسال برگزار نشد و موکول شد به اجرای دائمی از سال آینده
بیصبرانه منتظر شروع رقابت های اسقامت جهانی در سال ۲۰۲۴ هستم
بی ام و اون نقطه ی کرکزی رو نشانه رفته،و با هیولای بسیار دقیق خود،مجددا مانند سالهای پرخاطره ی ۱۹۹۹ و ۲۰۰۰ و ۲۰۰۱ شگفتی خلق خواهد کرد
PRPR
۲۰ خرداد ۱۴۰۲ماشالله آلپاین امروز ترکوند
میرسلیم
۲۰ خرداد ۱۴۰۲تو دست اندازه زیرش میگیره
پس پراید بهتره
حسین
۲۰ خرداد ۱۴۰۲هر دوشون چهارتا چرخ دارن پس نتیجه میگیریم
به قول آقای میرسلیم فرق نمیکنه 😂
میرسلیم
۲۰ خرداد ۱۴۰۲احسنت عزیزم
Hamidreza
۲۰ خرداد ۱۴۰۲خیلی زیباست و عالیه!
فقط منظر لامبورگینی هستم ببینم چه میکنه…!!
BMW
۲۰ خرداد ۱۴۰۲هیلی گوگولی درست کردن انگار ماشین کنترلی داری از رله دور میبینی ولی خوشگل و پرقدرت و تمام عیار میخواد به میدون جنگ بفرستتش
Alireza
۲۰ خرداد ۱۴۰۲چقدر شبیه مگنوم توی انیمیشن برندگان کوچکه
Python
۲۰ خرداد ۱۴۰۲امیدوارم یه تالار گفتگو بزنن که توش کاربرا هم فعالیت کنن
ومسابقه خودرویی وبحث خودرویی و.. داشته باشیم
چون واقعا بخش کامنتا جواب گو نیست.
BMWghini
۲۰ خرداد ۱۴۰۲اگه ته سایت بری علامتهای تلگرام و یوتیوب و … رو میبینی و میتونی عضو شی