فراری این فصل را با قدرت تمام آغاز کرده و همچنان در حال تاخت و تاز است. چارلز لکلرک در مسابقه ملبورن استرالیا باز هم یک نمایش بینقص و پرقدرت داشت. خودروی فراری او هم سریعترین خودروی پیست بود.
تعیین خط
در روزی که لطیفی و استرول با تصادف باعث پرچم قرمز شده بودند، لکلرک پول پوزیشن را به دست آورد. البته پرچم قرمز دوم که به علت خرابی خودروی آلونسو نشان داده شد برای فراری خوشیمن نبود و راننده دیگر این تیم یعنی کارلوس ساینز را به رده نهم فرستاد. قرارگیری دو راننده ردبول یعنی ورشتاپن و پرز در پشت سر لکلرک قابل انتظار بود اما همیلتون در رده پنجم و پشت سر نوریس جای گرفت تا هنوز نگرانیها بابت مشکلات خودروهای مرسدس در این فصل ادامه داشته باشد.
گزارش مسابقه فرمول یک استرالیا ۲۰۲۲
استارت مسابقه با خیزش خودروهای مرسدس همراه بود بهگونهای که همیلتون توانست خود را به رده سوم برساند. اما لکلرک و ورشتاپن هم استارتی خوب داشتند و ردههای خود را حفظ کردند. اولین اتفاق مهم در دور سوم مسابقه، خروج کارلوس ساینز از پیست و درنتیجه مسابقه بود که باعث ورود خودروی ایمنی که این بار از نوع آستون مارتین بود به مسابقه شد.
سباستین فتل هم یک بار از پیست خارج شده و وارد ماسههای کنار پیست شد و بار دیگر هم در دور ۲۴ به دیواره پیست برخورد کرد و مسابقه را از دست داد. هرچه که از زمان مسابقه میگذشت، لکلرک با ثبت سریعترین دورها، فاصله خود را از ورشتاپن بیشتر میکرد. در این میان پرز هم بعد از دفاعهای جانانه راسل، سرانجام از او سبقت گرفت و در رده سوم قرار گرفت.
اما مهمترین واقعه این رقابت، خروج مکس ورشتاپن به علت نقص فنی خودرو در دور ۳۹ بود. این بدشانسی برای مکس، به سود خودروهای پشت سر او تمام شد و پرز را به سکوی دوم و راسل را به سکوی سوم رساند. این یکی از معدود مسابقات فصل های اخیر بود که سه سکوی آن به سه راننده از سه تیم فراری، ردبول و مرسدس تعلق گرفت.
چارلز لکلرک توانست یک پیروزی بدون دردسر و نسبتاً آسان را با خودروی پرقدرت و سریع فراری کسب کند. او امتیاز سریعترین دور را هم به نام خود کرد و بهترین راننده مسابقه از نگاه تماشاگران هم شناخته شد.
هرچند هنوز برای کام بک مرسدس دیر نشده و امکان قهرمانی هر تیمی ازجمله ردبول هم وجود دارد اما مهمترین چیزی که تاکنون اثبات شده، بازگشت باشکوه فراری به رقابتهای قهرمانی فرمول یک است که بعد از سالها رخوت و قرارگیری در سایه باعث جذابیت بیشتر این مسابقات شده است.
Aboalfazl demon
۲۱ فروردین ۱۴۰۱فراری برگشته
zeg02
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ولی به پای کونیگ زگ نمیرسه
Ferrari
۲۱ فروردین ۱۴۰۱عالی بود. تو پیستی که به نظر نمیومد فراری بهترین باشه، با اختلاف فاحشی برنده شدن البته بعد از ۱۵ سال فراری تونست از پل پوزیشن مسابقه رو شروع کنه و برنده مسابقه باشه اخرین بار کیمی رایکونن سال ۲۰۰۷ موفق به اینکار شد
البته اختلاف زمانی لکلرک با بقیه رانندها بیشتر از این حرفها بود که دوبار ماشین ایمنی وارد پیست شد و اختلاف رو صفر کرد.
به هرحال واقعا جذاب بود
محمد امین
۲۱ فروردین ۱۴۰۱سریع تر دور مرسدس حدود یک و هفت دهم ثانیه کند تر بود نسبت به سریع ترین دور فراری توی مسابقه …. باید برن سراغ فصل بعد مرسدس ، این فصلی با کلی خوششانسی سوم هستن با اختلاف ، ردبول مشکل پایداری داره و گرنه سرعتش از مرسدس خیلی بیشتره
Jdm باز
۲۱ فروردین ۱۴۰۱فراری برگشته، چه جورم🔥
Clean energy (صیانت!)
۲۱ فروردین ۱۴۰۱برگام از فراری
برگام از بدشانسی ورشتاپن و ساینز😐
و برگام از خوش شانسی مرسدس😐
Ali Keyhani
۲۱ فروردین ۱۴۰۱یک پیروزی کامل برای لکلرک
پل پوزیشن
سریع ترین دور
لیدری توی تمام 58 دور
قهرمانی
بهترین راننده روز
اختلاف 20.500 ثانیه ای با نفر دوم
Ali Keyhani
۲۱ فروردین ۱۴۰۱قبل از اینکه ورشتپن بره پیت لکلرک 9 ثانیه فاصله انداخت
بعدش سیفتی کار اومد اختلاف از بین رفت
و دوباره لکلرک اختلاف پنج شیش ثانیه انداخته بود که دور 39 ورشتپن اوت شد
فاصلش با پرز رو هم بعد از اوت شدن مکس از 12 ثانیه به 20 ثانیه تا پایان مسابقه رسوند
Ali Keyhani
۲۱ فروردین ۱۴۰۱و در کمال تعجب مرسدس امروز بیشترین امتیاز رو گرفت 27 امتیاز همیلتون و راسل(لکلرک و فراری 26 امتیاز)
و هنوز توی جدول امتیازها از ردبول جلوعه
توی سه تا مسابقه این فصل سه بار ماشینای ردبول اوت شدن که سهم ورشتپن به تنهایی دوبار بوده
و این باعث شده 49 امتیاز توی همین سه تا مسابقه از فراری عقب بیوفته
و یه نکته که واسم جالب بود این بود که تنها تیمی که هنوز موفق به کسب امتیاز تا اینجای فصل نشده استون مارتینه
Scuderia Ferrari
۲۱ فروردین ۱۴۰۱خوشحالم بابت لکلرک و ناراحتم بابت ساینز
امروز دیدیم که فراری در خط مستقیم هم از ردبول سریع تر بود
ورود “ماشین ایمنی” در این مسابقه هم نتونست کمکی به ردبول بکنه تا شانس سبقت از فراری رو داشته باشه
تا اینجای فصل باید به رانندگی بی نقص لکلرک و استارت های فوق العاده ، تنظیمات مناسب و استراتژی های خوب فراری ، خرابی ماشین های ردبول بابت مودهای موتوری بالا و خوش شانسی مرسدس بنز اشاره کرد
به نظر میاد پادشاه F1 برگشته 👑👑
Farzad
۲۱ فروردین ۱۴۰۱گرند اسلم شارل شیر دل واقعا چسبید .
امیدوارم ساینز هم تو ریس های بعدی به خودش بیاد ، تیم و لکلرک هم باید بهش کمک کنه ، فراری باید به قهرمانی تیمی هم فکر کنه چه بسا قهرمان شدن لکلرک در این فصل به ساینز بستگی داشته باشه ، فراری همچنان نباید ردبول و مرسدس رو دست کم بگیره و باید باقدرت بیشتری تاخت و تاز کنه .
Scuderia Ferrari
۲۱ فروردین ۱۴۰۱آقا فرزاد عزیز
قهرمانی تیمی لذت بخش تر از قهرمانی فردی هست
گرچه دوست دارم فراری و لکلرک همزمان به این افتخار دست پیدا کنن
ساینز از اول مسابقه با اون استارت ضعیفش معلوم بود روی فرم نیست و باید به فکر جبران در مسابقات بعدی باشه تا زحمات یک تیم رو هدر نده
بنا به گفته جناب “بینوتو” دست فراری برای سریع تر بودن در آینده باز هست و فقط در تست های پیش فصل مودهای بالا رو روی تیم “هاس” امتحان کرده و جواب هم داده بود
معلوم میشه قابلیت اطمینان انجین های این فصل فراری هم بیشتر شده
Ali Keyhani
۲۱ فروردین ۱۴۰۱قطعا
لکلرک به تنهایی نمیتونه هم خودش قهرمان بشه هم تیمو قهرمان کنه
اعصابم بهم ریخت واسه اوت شدن ساینز همون اول مسابقه
ورشتپن اوت نمیشد ردبول 2 و 3 رو میگرفت و اختلاف با فراری کم میشد
فراری واسه قهرمانی به ساینز نیاز داره
GMA
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ماشالا به فراری واقعا عالیه، امیدوارم مشکلات مرسدس هم رفع بشه
راستی این لطیفی دقیقا چه نقشی در مسابقه داره؟ چرا انقد فاجعست؟! به چه امیدی با این ببو گلابی قرارداد امضا میکنن، F1 باید سیاه لشکر ها رو حذف کنه از مسابقه
2311
۲۱ فروردین ۱۴۰۱بخاطر اینکه پدرش ده درصد از سهام مکلارن رو خریداری کرده
Ali Keyhani
۲۱ فروردین ۱۴۰۱پیشرفت جزئی رو میبینم واسه ماشینای مرسدس نسبت به دو مسابقه قبلی
ولی هنوز خیلی ضعیف تر از ردبول و بخصوص فراری هستن
باید ببینیم میتونن ایراداتشونو در ادامه فصل به حداقل برسونن یا خیر
و اگر این اتفاق بیوفته خیلی فصل جذاب تری رو میتونیم تجربه کنیم
Alireza
۲۱ فروردین ۱۴۰۱چقدرررر سریعه فراری!
حس میکنم از این هم میتونه سریع تر باشه
R@m!n
۲۱ فروردین ۱۴۰۱قهرمانی فراری خیلی محتمل به نظر میاد. از طرفی ساینز واقعا یار خوبی برای لکرک نیست و کاش راننده بهتری استخدام می کردن.
Scuderia Ferrari
۲۱ فروردین ۱۴۰۱آقا رامین
گزینه بهتری به نظرم نمیاد
ساینز به نظرم تنها مشکلش نفر دوم بودنه
یه جورایی دلش نمیخواد زیر سایه لکلرک باشه
دوست داره وقتی پیشتازه ، دستور تیمی از رادیو بهش نرسه که سرعت خودتو کم کن تا لکلرک ازت سبقت بگیره
این حرکت خیلی عذاب آوره و طرف از نظر روحی روانی به هم میریزه
با ذهنیت نفر اول بودن همه چی درست میشه
R@m!n
۲۱ فروردین ۱۴۰۱خب این یعنی اوجه مبتدی بودن یه نفر
خودت قطعا بهتر می دونی تو مسابقات موتور اسپرت یک نفر راننده لیدر هست که کارش حمله هست و نفرات بعدی باید باید و باید نفر اول رو ساپورت کنن، دفاع کنن، به تیم های حریف ضربه بزنن، این چیزیه که قبلش تو استراتژی تیم ها تعیین میشه.
برای مثال همین پرز و ورشتپن. پرز همیشه پشت ورشتپن می مونه و ازش حمایت می کنه. با اینکارای ساینز اگر ردبول به فراری برسه و لکرک تنها بمونه به راحتی قیچی میشه.
Scuderia Ferrari
۲۱ فروردین ۱۴۰۱کاملاً صحیح
استراتژی ها از قبل تعریف شده هست ولی اون حس و غرور جوانی ساینز ، نفر دوم بودن رو قبول نمیکنه
خوب یادمه روزی که اومد فراری گفت برای رقابت اومدم و یکی از مدیران F1 مکلارن هم گفته بود ساینز برای دومی به فراری نمیره
امیدوارم حالا که فراری دوباره اوج گرفته ، این مشکلات کوچک هم برطرف بشه
ادیب
۲۱ فروردین ۱۴۰۱شیهه اسب سرکش مارانلو در پیست ملبورن پارک، چقدر پیشتازی در بین سازندگان به پر افتخارترین تیم فرمول یک، فراری جاودانه میاد. همچنین لقب پروفسور واقعاً برازنده شاهزاده موناکویی هست، دوست دارم شارل نازنین.
Amin
۲۱ فروردین ۱۴۰۱ماشین های مرسدس بهتر شدن هرچند هنوز با فراری و ردبول فاصله دارن
از ۶ماشین اول ۴تا مرسدس نشانه های پیشرفت ه
این فصل با اختلاف زیاد فراری قهرمان میشه
و ردبول با لرزشی که داشت و دوام کم موتور نمیتونه به راحتی سکوی دوم تیمی رو بگیره و در طول فصل با مرسدس رقابت تقریبا جذابی خواهیم داشت .
اما فصل آینده ۳رقیب بشدت رقابتی نزدیک خواهند داشت و کوچکترین اشتباه از هر تیمی باعث تغییرات جایگاه خواهد شد .