مسابقات

گزارش مسابقه گرندپری فرمول یک ۲۰۲۳ اتریش

پیروزی مکس ورستپن در روز پر پنالتی

مکس ورستپن راننده‌ی تیم ردبول و مدعی اصلی قهرمانی فصل ۲۰۲۳ فرمول در گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۳ موفق به کسب مقام اول شد و یک قدم دیگر به قهرمانی این فصل نزدیک شد. این مسابقه که گرندپری خانگی تیم ردبول به‌حساب می‌آید از اهمیت ویژه‌ای برای این تیم اتریشی برخوردار است.

مکس ورستپن به‌خوبی استارت می‌زند لکلرک نیز پشت سر وی به‌خوبی مسابقه را شروع می‌کند بااین‌حال در پیچ سوم تقریباً لکلرک و ورستپن به هم برخورد می‌کنند. لکلرک می‌خواهد از مکس بگذرد ولی نمی‌تواند. همان د‌ر اول سونودا در استارت با خودروهای دیگر برخورد می‌کند و تکه‌های خودروی وی در پیست پخش می‌شود و درنتیجه خودروی ایمنی وارد پیست می‌شود.
دور سوم و با خروج خودروی ایمنی مسابقه بازهم آغاز می‌شود.
دور ششم دی آر اس فعال می‌شود. پرز در فاصله‌ی دی آر اس راسل در رده‌ی ۱۱ قرار دارد. ساینز نیز به همی تیمی خود، لکلرک رسیده است.
دور ۹ و ظاهراً همیلتون با ترمزهای خودروی خود مشکل دارد. دور بعدی پرز از راسل سبقت می‌گیرد و به جایگاه ۱۱ می‌رسد.
دور ۱۴ خودروی نیکو هالکنبرگ در کنار پیست متوقف می‌شود ظاهراً مشکل موتوری دارد. اعلام وضعیت خودروی ایمنی مجازی می‌شود. دو خودروی مرسدس هم‌زمان به پیت می‌آیند. فراری‌ها و آلونسو نیز به پیت می‌آیند. لکلرک در رده‌ی دوم و ساینز در رده‌ی ششم به مسابقه بازمی‌گردند. ساینز از نوریس سبقت می‌گیرد و پنجم می‌شود.

همیلتون به پشت پرز رسیده است و تلاش می‌کند با سبقت از راننده‌ی ردبول به رده‌ی چهارم برسد. پرز تایرهای کهنه دارد ولی از جایگاه خود در برابر همیلتون دفاع می‌کند.
دور ۲۵ ورستپن به پیت می‌آید و با تایرهای هارد در رده‌ی سوم پشت فراری‌ها به پیست باز می‌گردد. ظاهراً این بار استراتژی فراری کارساز بوده است. دور بعدی پرز به پیت می‌آید. در پیچ چهارم ورستپن از ساینز سبقت می‌گیرد و دوم می‌شود. فاصله‌ی ورستپن تا لکلرک در رده‌ی اول حدود ۶ ثانیه است.
دور ۲۸ نوریس از همیلتون سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود. در میانه‌ی پیچ سوم همیلتون چرخ‌های خود را قفل کرد و ظاهراً مشکل ترمز خودروی وی جدی است. کارلوس ساینز به دلیل رعایت نکردن محدوده‌ی پیست ۵ ثانیه پنالتی گرفت.
پرز از راسل می‌گذرد و هشتم می‌شود. دور ۳۴ و ورستپن به فاصله‌ی دی آر اس لکلرک رسیده است. دور بعدی ورستپن از لکلرک می‌گذرد و بازهم لیدر مسابقه می‌شود. پرز نیز از گسلی سبقت می‌گیرد و هفتم می‌شود.
دور ۴۳ همیلتون به پیت می‌آید و پس از گذراندن پنالتی خود و تعویض تایرها در رده‌ی هشتم پشت نوریس به پیست باز می‌گردد. دو دور بعدی آلونسو به پیت می‌آید و در رده‌ی ششم به مسابقه ادامه می‌دهد. ساینز نیز با ۵ ثانیه پنالتی به پیت می‌آید و پشت نوریس در رده‌ی پنجم به ریس باز می‌گردد و همان دور ساینز به زیبایی نوریس سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود. لکلرک نیز پس از پیت‌استاپ در رده‌ی سوم و پشت ردبول ها به پیست باز می‌گردد.
دور ۴۹ لیدر مسابقه به پیت می‌آید و در همان رده‌ی اول به مسابقه ادامه می‌دهد. پرز نیز بعد از پیت‌استاپ با تایرهای هارد در رده‌ی پنجم مسابقه می‌دهد.

دور ۵۶ پرز از نوریس راننده‌ی مکلارن سبقت می‌گیرد و پشت ساینز به رده‌ی چهارم می‌رسد. پرز در فاصله‌ی دی آر اس ساینز قرار دارد. سه دور بعد پرز بالاخره از ساینز سبقت می‌گیرد ولی ساینز بلافاصله جایگاه خود را پس می‌گیرد. دور بعدی این دو راننده بازهم با هم درگیر می‌شوند و پرز همچنان موفق به گذشتن از ساینز نشده است. دور ۶۲ بالاخره پرز از ساینز می‌گذرد و آخرین سکوی پودیوم را از آن خود می‌کند.

دور ۷۰ و ورستپن به پیت می‌آید وی برای کسب یک امتیاز سریع‌ترین دور تایرهای خود را به سافت تغییر می‌دهد.
در پایان مکس ورستپن موفق به کسب پیروزی در گرندپری فرمول یک اتریش ۲۰۲۳ شد. چارلز لکلرک سکوی دوم پودیوم را از آن خود کرد. سرجیو پرز نیز سوم شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. Rerace777

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    دلم برا اون روزایی که همیشه مرسدس و فراری تو مسابقه جای اول و دوم بینشون جا به جا میشد تنگه💔💔💔

    موافقم 16
    مخالفم 8
  2. علی جردن

    ۱۲ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    کاش سرمایه های فوتبال راهی مسابقات فرمول ۱ یا فرمول E یا رالی یا بقیه رویداد های ورزشی خودرویی سرازیر می شد خود فوتبالیست ها & بازیگرا ماشین بازن چه برسه بقیه جونامون

    موافقم 16
    مخالفم 1
    1. Alireza

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (198 ديدگاه)

      ماشین باز بودن ربطی به فوتبالیست یا بازیگر بودن نداره

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. harry.potter

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (192 ديدگاه)

        چرا هرکی هرچی میگه شما میای خلافش رو میگی؟

  3. Yasan

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (33 ديدگاه)

    دیگه فرمول یک خسته کننده شده قبلا دو نفر سر قهرمانی می جنگیدن الان فقط مکس می‌بره مثل بازی های ریسینگ افلاین شده فقط خودتی و خودت

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. soheil yo

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      دو فصله که مرسدس ماشین هاش قابل رقابت با رد بول نیستن . اگه مهندسی ماشین هارو عوض کنن همیلتون باز وارد رقابت میشه با مکس

      موافقم 4
      مخالفم 2
  4. *ALI*

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (313 ديدگاه)

    فراری این آخر هفته خوش درخشید همین طوری بره جلو کارای زیادی میتونه انجام بده تیم بنز هم بعضی مسابقه ها خوبه بعضی ها بد باید ببینیم تو انگلیس چیکار میکنه فکنم رکورد پناتی گرفتن هم توی این مسابقه شکسته شد سال پیش هم خیلی از راننده ها بخاطر محدوده پیست جریمه شدن و حواشی زیادی همون موقع باند شد سرجیو پرز هم بالاخره یه حرکتی توی این مسابقه زد و سکو گرفت

    موافقم 7
    مخالفم 2
  5. همایون

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (688 ديدگاه)

    راننده ردبول شام‌پایین😉مارک فراری بازکرد و باهاش جشن گرفت

  6. Saeed Jame

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    ناراضیم همیلتون واقعا ضعیف عمل میکنه یا خودش یا ماشینش فرقی نمیکنه

    موافقم 2
    مخالفم 7
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      از همون اول هم همیلتون توی رادیو گفت که با ترمز ها مشکل دارم
      بعد هم گزارش داد که این ماشین رو من نمیتونم کنترل کنم و همش میره بیرون پیست که باعث شد ۵ ثانیه هم پنالتی بگیره
      اما توی این پیست مرسدس همیشه ضعیف عمل کرده
      بخاطر قدرت زیادی که از دست میده توی این ارتفاع از سطح دریا بخاطر فشار هوا
      کلا تیم هایی که پاوریونیت مرسدس دارن ضعیف عمل کردن
      مکلارن(فاصله مکلارن با فراری و ردبول ها خیلی زیاد بود و فقط بین این چهار تیم تیم برتری بود)-ویلیامز-آستون مارتین و خود مرسدس
      مکلارن هم آپدیت هاش خیلی روی این پیست جواب داده بود و رانندگی نوریس هم همیشه توی این پیست خوب بوده
      ولی نباید انتظار خوب بودن توی مسابقه های آینده رو داشته باشیم
      مسابقه بعدی هم داخل انگلیس میشه گفت بهترین پیست ممکن برای مرسدس هست و با احتمال ۹۰ درصد بالای فراری هست
      البته نمیشه کاملا نظر داد چون هر سه تیم آستون مارتین،فراری و مرسدس آپدیت میارن
      ولی در کل سیلورستون پیست ایده آل مرسدس هست
      اما موضوع عجیب این مسابقه موضوع پنالتی ها بود
      همیلتون و ساینز هر دو گزارش بیرون رفتن پرز رو کردن ولی هیچ واکنشی نشون ندادن تا دور ۶۹ و پرچم سیاه و سفید دادن و ازش عبور کردن بدون هیچ جریمه ای
      این در حالی هست که هر راننده ای پرچم سیاه و سفید میگرفت سریعا دور بعد جریمه اش رو دریافت میکرد
      ولی خب ردبول هست و جریان ۲۰۲۱ به بعد…

      موافقم 11
      مخالفم 5
  7. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    پس کو همیلتون قهرمان 7 دوره.چقدر میگفتم عددی نیست اگه تو تیم متوسط باشه حتی تو 10 نفر هم نمیاد و مقامهاش به خاطر ماشینه.کسی میتونه خلافش رو ثابت کنه

    موافقم 6
    مخالفم 10
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۳ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2841 ديدگاه)

      همیلتون رو سال 2021 با ماشین تقریبا برابر با مکس دیدیم،که برای کنار زدنش دست به دامان فیا و مایکل مسی و انواع تقلب ها شدن.
      همیلتون نیازی با اثبات نداره.
      الانم که از راسل جلوتره،راسلی که میگفتن بیاد همیلتون رو نابود میکنه و….در واقع بهتره بگیم تو این دو فصل کلا جلوتر بوده چون فصل پیش نیمی از مسابقات رو با ماشین آزمایشی تایم میزده.

      موافقم 6
      مخالفم 7
      1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

        ۱۳ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (1222 ديدگاه)

        دانیال جان
        در واقع W12 نسبت به RB16B خیلی ضعف داشت
        همون قضیه ناتوانی در رفتن داخل خلا پشت ماشین جلویی و…
        اواخر فصل هم مرسدس این کمبود رو با تعویض موتور و مود موتوری بالا خواست جبران بکنه که خیلی ریسک داشت ولی خب خوشبختانه DNF نشدن
        چون معمولا موتور های مرسدس رو ی مود موتوری بالا مشکل دوام دارن
        مثل مسابقه استرالیا همین امسال که ماشین راسل رو با توانایی بیشتر برای رقابت با مکس مود موتورش رو بالا بردن و خیلی زود موتور به مشکل خورد

        موافقم 3
        مخالفم 3
        1. دانیال_Surrey،England

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2841 ديدگاه)

          ممنون از اطلاع رسانیتون.
          در واقع باید میگفتم با ماشین ضعیف تر،و همتیمی ضعیفتری مثل بوتاس که لوییس یه تنه ذهنیت قهرمانی رو تا آخرین مسابقه حفظ کرد و در نهایت حریف مکس و ردبول شد ولی مافیا نه.
          تو گپم بحث میکردیم مثل اینکه گفته شده پرز اون مسابقه آخر برای اینکه لوییس رو دفاع کنه از مود موتوری غیرقانونی استفاده کرده،حالا نمیدونم تا چه حدی واقعیت داره.

          موافقم 1
          مخالفم 3
        2. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          قربان شما
          اصلا پرز توی ابوظبی 2021 خیلی مشکوک بود
          حین سیفتی کار بی دلیل بردنش بیرون و خیلی هم بی سر و صدا
          که این یکی از مستندات غیر قانونی بودن مود موتور میشه
          ردبول کم این طی این فصل های اخیر حاشیه نداشته
          اون از 2021 و جریانات تصادف مونزا و انگلیس و…
          از 2022 برزیل که مکس دو دستی دومی رانندگان رو تقدیم لکلرک کرد و با ندادن جایگاهی که خیلی هیلی به نفع پرز بود پرز رو کله اش رو کرد زیر آب و یا اون ماجرای رد کردن سقف بودجه
          اینم از 2023 که خیلی حاشیه داره
          از بیچاره کردن و پایین کشیدن پرز که الان با توجه به آمار کمتر از نیکو هالکنبرگ به Q3 رسیده
          این در حالی هست که پرز امسال سودای قهرمانی به سر داشت
          کاری نداریم که در شرایط عادی از پس مکس بر میومد یا نه
          ولی با این رفتار ها مشخصا نه
          ولی خب اخبار زیادی هم میاد که هورنر و مارکو از موندن پرز در ردبول میگن
          این حرفی هست که هیچوقت با این اطمینان درباره کسایی مثل گسلی،آلبون یا ریکیاردو زده نشد و خیلی زود طرد میشدن با یک اشتباه
          اگه به سبک رانندگی اونا و پرز نگاه کاملا متوجه میشیم که پرز کاملا هم تیمی مطیع و حرف گوش کنی هست برای مکس نسبت به کسی مثل ریکیاردو
          و همین یه اطمینان به مکس و ردبول میده
          کلا ردبول کم حاشیه نداشته و نداره
          و اینا هم آخرین هاش نیستن قطعا

          موافقم 3
          مخالفم 3
        3. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۳ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          جریان مافیا هم قبل از 2021 خودشو نشون داد
          درست بعد از 2020
          درسته که به ظاهر هدفشون افزایش جذابیت و رقابت بوده ولی در باطن چیز دیگری رو میشه فهمید
          اگر قصد نزدیکی و رقابت تیم ها بوده که خب وقتی قرار بود از 2022 قوانین تغییر کنه میزاشتن تا مرسدس یکه تازی اش رو بکنه و بعد روی 2022 روی تنگاتنگی رقابت سرمایه گذاری کنن
          ولی خب براشون مشخص نبود که 2022 آیا ردبول میتونه ماشین خوبی بسازه یا نه
          حالا اینکه قهرمان 2022 ردبول شد رو کاری نداریم چون قوانین هم طی 2022 کم به ضرر فراری نشد
          فراری خودش هم خودش رو زمین زد
          به طوری که اگه دو تا سه مسابقه بیشتر داشتیم حتی مرسدس هم فراری رو میگرفت
          همه اینها به نظرم دلایل منطقی ای هستن
          و اگرنه به نظر شما چطور میشه که مرسدس از سریعترین خودروی فرمول یک تاریخ یعنی W11 که با لاستیک مدیوم پول پوزیشن می‌زده برسه به W12 که بار نقص های آیرودینامیکی اش رو بخش پاوریونیت به دوش میشه

          موافقم 8
          مخالفم 2
        4. بهزاد

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          با احترام به شما طرفدار گرامی اما تمام شک و ضن هایی که اعلام فرمودید کاملا برعکسه.
          تیم مرسدس فکر میکنم از سیلوراستون ۲۰۲۱ یا همان محدوده رفت سراغ یک تقلب قانونی.
          در بخش اینتر کولر و plenum به نوعی سنسور دمای هوا را با روشی خاص جوری تعبیه کردن برای هوای ورودی خنکتر که بتونن در زمان شتاب گیری قدرت بیشتری کسب کنند و از همان موقع برتری ماشین ردبول از دست رفت.
          فیا همواره طی سالهای بعد از ۲۰۱۴ به بعد خلع های قانونی به نفع مرسدس را برای یک فصل قانونی اعلام میکرد و بعد غیر قانونی و از سیستم تعلیق بگیرید تا رینگ و میزان روغن سوزی و … در حالی که در مورد فراری بارها دیدیم به سرعت قوانین وسط فصل تغییر میکنه.
          مظلوم نمایی در این موارد که مثل روز روشنه اشتباهه.
          سریعترین فراری برای ۲۰۰۴ بود که بعد از چند ماه تبدیل شد به فراری ۲۰۰۵ که برای کسب رده میجنگید.
          سریعترین ردبول برای ۲۰۱۳ بود و در زمان بسیار کوتاهی شد ۲۰۱۴ با اونهمه نقص.
          مرسدس ضعف پاور داره نه آیرو برای همین نمیتونه تعادلی بین چسبندگی و سرعت مستقیمی ایجاد کنه و دقیقا الان مشکل سالهای قبل ردبول و فراری را دارند و این ضعف ، هزینه ی کاری بود که در ۲۰۲۱ انجام دادن و فکر میکردن قانون اجازه میده با همان روش ادامه بدهند و بعد از غیر قانونی شدن دیگه زمانی برای توسعه ی انجین هم سطح هوندا و حتی فراری نداشتند.

          موافقم 2
          مخالفم 9
        5. IMAN1199

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا مرسدس بنز از اول دوره هایبرید بهترین و قویترین موتور یعنی پیشرانه و پاوریونیت رو داشته و داره و بقیه به گرد پاش نمیرسیدن
          و اتفاقا یکی از دلایل اصلی رکورد هشت ۸ دوره قهرمانی پیاپی سازندگان همین برتری در موتور و پاوریونیت و پیشرانه اش بوده و
          حتی از لحاظ دوام هم با دوامترین بوده یعنی بهترین و قویترین و بادوامترین کلا از هر لحاظ بهترین و اول۱ بوده
          و تنها رقیب واقعیش مگر فراری فورد باشه
          نکته دیگه هم از لحاظ مود موتوری بوده که اتفاقا اینم از برتری های مرسدس بوده
          چون اتفاقا وقتی مرسدس از مود موتوری بالاتر استفاده میکرد بقیه تیم ها همین کارو هم نمیتونسیتن انجام بدن چون جواب نمیداد
          ولی مرسدس اونقدر موتور و پیشرانه و پاوریونیت مطمئنی داشت
          که برای بالاتر بردن مود موتوری هم دستش باز بود
          در کل مرسدس بنز بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه در فرمول یک۱ رو داشته و از هر لحاظ بهترین و اول۱ چون یکی از دلایل اصلی رکورد هشت ۸ دوره قهرمانی پیاپی سازندگان مرسدس بنز برتری در همین موتور و پیشرانه و پاوریونیت مرسدس بنز بوده که بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پیشرانه و پاوریونیت متعلق به خود مرسدس بنز بوده هست
          مشکل الان مرسدس هم فقط آیرودینامیک هست چیزی که متخصصان و کارشناسان فرمول یک۱ فقط همین رو میگن که همین مشکل آیرودینامیک هم وقتی حل شه دوباره به برتری اول۱ میرسه فراری هم همینطور
          همیلتون هم یکی از بهترین های تاریخ هست قطعا چون بین اینهمه هم تیمی همیلتون بوده که تونست خودشو بالا بکشه

          موافقم 11
        6. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          اتفاقا مرسدس از ۲۰۱۴ خیلی از مواقع ها نقص های آیرودینامیکی اش رو بخش پاوریونیت اش به دوش میکشید
          و همیشه یکی از نقطه قوت های اصلی و شاید حتی مهم ترین مزیت مرسدس ها موتور قوی تر و بهتر بوده
          بحث سال ۲۰۱۳ ردبول به ۲۰۱۴ هم بحث منطقی ای نیست
          چون ۲۰۱۴ هایبرید ها پا به عرصه گذاشتن و کلا ماشین ها خیلی عوض شدن و این تغییرات هم به دلیل سازگاری با محیط زیست،پرفورمنس بهتر و هم تنگاتنگ شدن رقابت بین تیم ها هست
          اگر قرار بود ردبول ۲۰۱۴ هم مثل ۲۰۱۳ دامینیت باشه فکر نمیکنم جذابیتی داشت
          درست مثل وضع حال حاضر تا ۲۰۲۶
          شاید تا ۲۰۲۶ ردبول یکه تاز باشه
          ولی از ۲۰۲۶ به بعد مشخص نیست چه اتفاقی میوفته و شاید حتی آئودی بهتر از ردبول باشه
          در مورد اون حرفتان که فرمودین ردبول برتری اش رو بعد از تعویض موتور مرسدس از دست داد خوبه اشاره کنم به مسابقه قطر
          مکس خیلی زود به همیلتون نزدیک میشد
          ولی باله جلو اش کار دستش داد و نتونست برسه بهش
          ولی در شرایط عادی کاملا سریعتر بود
          قوانین هم یعنی شما فکر میکنی که الان فیا هیچ پشتیبانی ای از ردبول نمیکنه؟
          قضیه پنالتی ندادن به پرز همچین کم اهمیت هم نیست
          یا ۲۰۲۱ چی
          تصادف مونزا،عربستان،ایمولا
          اینا چرا هیچ واکنشی نداشتن
          حرکت مونزا حرکت کاملا انتحاری گونه ای بود
          مکس مشخص بود اون مسابقه رو نمیبره
          اما لوییس میتونست ببره و چون دید شانسی نداره با یک حرکت کاملا انتحاری خودش و همیلتون رو انداخت بیرون
          این ها هم موضوعاتی هستن که به حمایت از ردبول بی جواب موندن

        7. IMAN1199

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره منم همین رو به شکل دیگری گفتم
          دیگه تشخیصش راحته اونی که خلاف کرد ردبول بود که جریمه هم شد ( هرچند کم ) برای اینکه از سقف بودجه رد شد و اونقدر سر قصیه دست های پشت پرده و مافیا آبرو ریزی شد که از اون زمان به بعد سر قضیه ۲۰۲۱ و غش کردن فیا سمت ردبول که هر طوری که شده حتی به قیمت لج کردن با مرسدس ردبول رو قهرمان کنن ( حالا به هر دلیلی که میخواد افزایش تماشاچی یا هیجان یا مافیا یا هر چی باشه ) فرمول یک برای اونهایی که تو فرمول یک سرشون به تنشون می ارزه و کاره ای هستن وجهه اش به کلی تغییر کرد

        8. بهزاد

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          ایمان جان تا سال ۲۰۲۱ انجین مرسدس بهترین بود البته اگر مسابقات قبل از سیلوراستون اون فصل را کنار بزنیم.
          ولی از آغاز ۲۰۲۲ و تا پایان ۲۰۲۵ انجین مرسدس نمیتونه با انجین هوندا و شاید در ادامه با فراری رقابت کنه و در حال حاضر بدون کوچکترین شکی انجین هوندا برتری داره.
          فورد را کجای دلمون بزاریم نمیدونم!
          حداقل یک چیزی بگو عینیت داشته باشه.
          ده بار کانسپت آیرو را عوض کنند یا در شاسی و کفی و تعلیق تغییر داشته باشند بازهم نمیشه.
          حتی کانسپت نزدیک ردبول که استون داره استفاده میکنه به وضوح نشان میده اون چند اسب بخاری که کمتره نمیتونه عملکرد ردبول هوندا را رقم بزنه و در این مورد که ما از اول ۲۰۲۲ وارد بحث شدیم مشخصه شما به همراه کارشناسان مورد نظر نتونستید درک کنید که آیرو تحت تاثیر مستقیم قدرت انجین قرار داره و هرچقدر هم تلاش کنند بازهم در بخشی از پیست دهم های ثانیه به همین دلیل از دست میره.

        9. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          خبر ضعف پاوریونیت مرسدس بعد از بحرین ۲۰۲۲ منتشر شد مبنی بر اینکه این فاصله زیاد مربوط به ضعف کانسپت نیست ولی اون هم خیلی زود هم‌ مشخص شد شایعه هست مستند به اینکه در حال حاضر بهترین شتابگیری در گرید رو مرسدس داره
          این نشون دهنده بخش هایبرید قوی هست
          مشکل تاپ اسپید هم بخاطر درگ زیاد ماشین هست
          تاپ اسپید خیلی نسبت به W13 بهتر شد ولی کاملا رفع نشده بدلیل درگی بودن کانسپت
          مرسدس آپدیت هایی رو در اسپا بلژیک قرار هست بیاره که مربوط به بال عقب میشه
          که نشون دهنده تلاش مرسدس برای ضعف تاپ اسپید هست

          موافقم 5
          مخالفم 0
        10. IMAN1199

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نظر کارشناسان و متخصصان و اینکاره های فرمول یک مهمه که همشون میگن مشکل مرسدس آیرودینامیکی بوده و هست
          و اشتباه شما همینجاست
          که عمکرد ماشین های الان رو به انجین هاشون ربط میدی ( این موضوع مربوط به دوره قبل هایبرید بود که تاثیر زیادی داشت ولی الان نه ) که این نشون دهنده بی اطلاعی و شایدم تعصب بیجای شماست که میخوای الکی بیخود انجین رو ربط بدی به عملکرد که اشتباهه
          الان از دوره دوم هایبرید به بعد یعنی از ۲۰۲۲ به بعد قوانین طوری تغییر کرده که آیرودینامیک بهینه و درگ پایین و بهینه بودن طراحی شاسی بیشترین تاثیر رو روی عملکرد ماشینها داشته باشه نه موتور الان با ضعیفترین موتور هم ماشین ردبول براحتی قهرمان میشه که همین هم شد و دیدیم
          ردبول با ضعیفترین موتور و پاوریونیت هم به راحتی قهرمان میشه

          از استال دیفیوزر یا طراحی پیچیده کف و سایدپاد و پلنک و… ماشین ردبول که با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی به این مرحله رسیده که پیچیده ترین و بهترین عملکرد آیرودینامیکی در بین ماشین های حال حاظر رو داره چیزی نمیدونید نظر ‌الکی ندهید لطفا نمیتونی روی چیزی که نیست اصرار بیخود و اشتباه داشته باشی

          الان دیگه مثل دوره قبل نیست که تیمی مثل مرسدس بتونه با برتری در پاوریونیت و قدرت بیشتر موتور و برتری در پیشرانه قهرمان شه و برتری به دست بیاره
          مرسدس با قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه هم همین نتیجه رو میگیره مرسدس با قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه هم همین نتیجه رو میگیره
          یکی از دلایل تغییر قوانین همین بوده

          اشتباه شما همینجاست
          که نمیدونید دلیل مشکل مرسدس از فصل ۲۰۲۲ به بعد فقط مشکل آیرودینامیکی بوده و هست
          فقط هم متخصصان و کارشناسان فرمول یک روی همین مسئله تاکید دارن
          دیگه مهم نیست شما چی میگی که همینم اشتباهه
          حد اقل خودتون یکم فکر کنید میفهمید
          وقتی یه ماشین درگ بالایی داشته باشه ( ماشین مرسدس ) حد اکثر سرعتش پایین میاد قویترین موتور رو هم که داشته باشه بازم حد اکثر سرعت پایین میاد و علاوه بر درگ بالا کلا از لحاظ آیرودینامیکی مشکل داشته الانم که دارن اون طرح قبلی رو تغییر میدن تا مشکل حل شه
          ماشین ویلیامز با موتور مرسدس همیشه تو پیست های مختلف با موتور مرسدس رکورد های اسپید ترپ ( حد اکثر سرعت ) رو میزنه چون درگ کمتری از خود ماشین مرسدس داره پس بحث قدر موتور نیست
          مرسدس خودش از اول دوره هایبرید بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پاوریونیت رو داشته و اول۱ از هر لحاط در هر چیزی ولی الان مشکلش جایی دیگست مشکلش فقط آیرودینامیکه مرسدس فراری هم همینطور اینها موقتا به مشکلاتی برخوردن که دارن حلشون میکنن و وقتی به حالت عادی برگردن نشون میدن کت تن کیه بخصوص مرسدس بنز که بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پاور یونیت و پیشرانه رو داشته و همیشه بهترین نوآوری ها از مرسدس بوده و اول۱ تو هر چیزی از هر لحاظ الانم مشکلات آیرودینامیک و طراحی شاسی رو دارن حل میکنن حتی بحث تامین کننده سوخت رو هم نمیدنید
          که بازم یه بحثی دیگست shell و exon mobill این دوشرکت که یکی اروپایی هست یکی هم امریکایی که تامین کننده های سوخت فراری و ردبول هستن اینها با سوخت مصنوعی بهتری که داشتن باعث افزایش قدرت بیشتری شدن ولی Petronas مالزی که با مرسدس برای سوخت و روغن قرارداد داره تا به خودش اومد دیدن که اوایل ۲۰۲۲ مشکل داشتن که الانم از لحاظ لاست پاور که فقط به دلیل تامین کننده سوخت بوده مشکلی ایجاد نمیکنه با کمک مرسدس به اون شرکت و بهینه سازی فرمول سوخت به روال عادی برگشته

        11. IMAN1199

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آفرین Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
          شما درست گفتی نظر شما تأیید میشه نظر شما هم مثل نظر من درسته

          موافقم 9
          مخالفم 1
        12. بهزاد

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          چه حوصله ای داری این همه طومار که از اول تا آخر مینویسی.
          فرمول یک تاریخ داره و چندین بار این موارد تکرار شده.
          سال ۲۰۱۷ تیم فراری میگفت ما درگ زیادی داریم و در پیست های قدرتی و سرعتی نمیتونست به پای مرسدس برسه و در ۲۰۱۸ با تغییراتی اوضاع به یک سمت دیگه کشیده شد و در آخر تیر خلاصی که در ۲۰۱۹ خورد.
          ما درگ زیادی داریم خزعبلات مدیریتی هست برای توجیه ضعفی که حالا حالاها درست بشو نیست و اگر مقصر یک چیز موهوم باشه چه بهتر!
          شما میتونی به حداکثر سرعت مستقیمی برسی اما در پیچ ها چسبندگی لازم برای کسب رده را نداری و ماشین ردبول به خاطر توان مناسب و عالی انجین میتونه یک بالانس مناسب در مستقیمی و پیچ ها ایجاد کنه.
          مرسدس اگر به سمت سرعت مستقیمی در حد ردبول بره در پیچ ها ضعیف عمل میکنه و بلعکس.
          حتی با وجود دیدن این نتیجه ها و پیش بینی های بنده از تست های پیش فصل بحرین در ۲۰۲۲ فقط یک بی اطلاع میتونه بیاد تفاسیر پوچ ارائه کنه و شما با هر خطی که از اول ۲۰۲۲ راجب شرایط نوشتی…

        13. IMAN1199

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا شما چه حوصله ای داری این همه طومار که از اول تا آخرش اشتباه هست مینویسی.
          کم جک بگو مومن
          اخه به حرف متعصبانه و اشتباه شما که نیست
          به نظر مهندسان و متخصصان این امر هست
          که همشون میگن بحث اصلی الان آیرودینامیک هستش
          برعکس دوره قبل یعنی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ که مرسدس با برتری در قدرت بالای موتور و پاوریونیت خودش و قدرت بالای انجین خودش به برتری دست پیدا کرد
          الان
          همه حرفشون یکی هست الان بحث اصلی آیرودینامیک هستش
          از هرکی بپرسی
          بگی الان ضعف مرسدس چی هست میگه مشکل آیرودینامیک
          بپرسی الان نقطه قوت برتری ردبول چیه میگه طراحی بهتر آیرودینامیک
          آره فرمول یک تاریخ داره و چندین بار این موارد تکرار شده.
          بله ولی به همون صورتی که گفتم درستش همینه که ماگفتیم
          سال ۲۰۱۷ تیم فراری میگفت ما درگ زیادی داریم و در پیست های قدرتی و سرعتی نمیتونست به پای مرسدس برسیم بله ردبول که این مشکلو نداشت ولی بازم با موتور هوندا به گرد پای مرسدس نرسید
          چون دلیل اصلی برتری مرسدس بنز تو اون دوره که باعث شد رکورد هشت ۸ دوره قهرمانی پیاپی تو فرمول یک رو بدست بیاره و از هر لحاظ اول۱ بهترین باشه و سریعترین خودروی فرمول یک تاریخ رو بسازه همین برتری در بخش موتور و پاوریونیت و پیشرانه و قدرت بالای انجینش بود تو اون دوره فراری هم قوی بود مثل مرسدس ولی مشکلاتی دیگه داشت از اون موقع که هنوزم پابرجاست ولی الان دیگه مثل اون دوره نیست که با قدرت بالای موتور بتونن به برتری دست پیدا کنند الان برعکس شده

          الان مرسدس و فراری با قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین هم به دلیل مشکلات آیرودینامیکی وضعشون همینه الان مرسدس و فراری با قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین وضعشون همینه

          و از اون طرف ردبول هم با ضعیف ترین موتور و پاوریونیت و انجین و پیشرانه هم به راحتی برنده میشه ردبول هوندا با ضعیف ترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین هم براحتی برنده میشه

          چون مسئله اصلی الان آیرودینامیکه
          اینجورم نیست بگیم الان ردبول سریعه نه واقعیتش اینه که الان‌ مرسدس و فراری در وضعیت نرمال آیرودینامیکی قرار ندارن مسئله همینه چون الان سریعترین ماشین گرید رو هم بیاریم بازم به گرد پای ماشین ۲۰۲۰ مرسدس و کلا ماشینای w11 w12 مرسدس که رکورد های ترک تایم پیست ها رو میزد نمیرسن

          اگه هرکی قبول نداشته مشکلات مرسدس و فراری آیرودینامیکی و درگ بالا هست و چیزی دیگه بگه و بحث موتور رو بکشه وسط همش خزعبلات متعصبانه ای بیش نگفته برای حرف متعصبانه خودش و اینم فقط دروغی هستن از بدخواهان اونها!
          چون الان برعکس دوره قبل هست
          و برتری فقط با آیرودینامک بهینه بدست میاد

          در ادامه هم یه حرف موهوم زدی که نشون میده تعصبت جلوی منطقی نظر دادنتون رو گرفته
          چون همانطور که گفتم دلیل برتری تو این دوره هایبرید یعتی از ۲۰۲۲ به بعد فقط آیرودینامیکی بوده
          دلیل تغییر قوانین هم همین بوده و هست
          حالا شما تا فردا بیای حرفی دیگه بزنی به حرف شما که نیست حرفت رد میشه چون اشتباه و الان دیگه میخندن به این حرف
          که بگی دلیل برتری الان موتورش هست این حرفو نشون هرکی بدی میگه این رو کدوم متعصب گفته

          این همه همه متخصصان فرمول یک دارن میگن دلیل مشکل مرسدس آیرودینامیکی هست همه متفق القول با اثبات و انواع تحلیل ها همش درمورد آیرودینامیک و درگ حرف میزنن

          بعد شما سرخود اومدی واسه ما تز میدی اونم حرف دلخواه خودتو میگی اونم از روی تعصب نابجا

          بفرما برو جمع کن داداش این حرفا دیگه دورش گذشته دیگه نمیتونی حرف اشتباه خودتو بگی بقیه بمونن نگاه کنن حرفت شما اشتباهه

          مرسدس اگر به سمت سرعت مستقیمی در حد ردبول بره در پیچ ها ضعیف عمل میکنه و بلعکس، همین دلیلش مسئله آیرودینامیکی هست چون الان به کلی نوع داونفورس ماشین ها تغییر کرده تو این دوره از ۲۰۲۲ به بعد اصلا موضوع اصلی همینه دیگه بحث موتور نیست موتور ها هم فریز شدن و تغیری ندارن هرچی توسعه و سریعتر شدن هست مربوط به غیر از موتور هست که اصلی ترینش و مهمترینش آیرودینامیک هستش

          حتی با وجود دیدن این نتیجه ها و پیش بینی های بنده از تست های پیش فصل بحرین در۲۰۲۲
          ( پیش بینی های شما؟ شما کی هستی ,؟ خودتو معرفی کن اگه تو این زمینه رزومه داری که نداری خود متاخصصان فرمول یک و مهندسان فرمول یک اینجور پبشبینی هایی نمیکنن و همش با دیتا حرف میزنن و اخرشم ممکنه مثلا اون دیتا خوب نشون بده ولی در عمل برعکس از آب در بیاد )
          ما رو چی فرض کردی ؟
          باید جوابت رو بدیم تا اینجور گستاخانه نظر اشتباه و متعصبانه ندید

          ابنم بگم اگه قوانین ایرودینامیک تغییر نمیکرد مرسدسی که ما میدیدیم رو کسی حریفش نمیشد مگر فراری
          چون اون موقع با برتری در موتور و پاوریونیت و قدرت بالای انجین و پیشرانه مرسدس میتونست به برتری دست پیدا کنه
          ولی وقتی قوانین تغییر میکنه اینها هم کانسپت ماشین رو تغییر دادن و یه طرح رادیکال رو آوردن روی کار که از لحاظ آیرودینامیکی مشکل داشت دیگه این رو خود همون مهندسان و متخصصان هم پیشبینی نمیکردن چه برسه به ما
          الانم دارن روی آیرودینامیکش کار میکنن و طرح بدون ساید پاد رو گذاشتن کنار و جیمز آلیسون رو هم آوردن سر جایگاه اصلیش

          فقط یک بی اطلاع میتونه بیاد تفاسیر پوچ ارائه کنه اینم مگر خود شما باشی چون دارید نشون میدید که تو روز روشن دارید دروغ میگی و روی حرف اشتباه خودت اصرار میکنی واتفاقا شما با هر خطی که از اول ۲۰۲۲ راجب شرایط نوشتی فقط خودتو مضحکه میکنی و تا دو سال دیگر این بساط پهنه برای خود شما و دیگه شناختیم که چی کاره ای و شما کماکان داری طومار دوزاری مینویسی.

        14. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          IMAN1199
          درسته
          سال 2022 توی بحث سوخت Petronas نسبت به رقیبانش مثل shell عقب تر بود
          امسال قبل از رونمایی از W14 هم petronas اعلام کرد که از سوخت جدید و ویژه ای برای مرسدس استفاده میکنه
          این دوستمون خیلی اصرار داره که موتور هوندا موتور بهتری هست
          من فکر میکنم به ریشه علاقه مند به ژاپن بودنش برمیگرده
          کلا برای اینکه این دوستمون آگاه بشه میگم
          زرای اینکه تشخیص بدیم یک پاوریونیت در بخش هایبرید و درون سوز در چه سطحی قرار داره
          هر وقت ماشینی در شتابگیری قوی ظاهر شد یعنی از لحاظ سیستم هایبرید قوی هست
          و هرچی شتاب ثانویه و تاپ اسپید بیشتری داشته باشه یعنی بخش درون سوز بهتری داره
          من فکر میکنم این ایشون سیستم DRS نو آورانه ردبول رو ربط میدن به قدرت موتور هوندا
          در صورتی که حتی پارسال خبر هایی اومد که موتور هوندا در حد چند اسب بخار از موتور superfast فراری ضعیف تره
          نمیدونم که چطور این دوستمون درگ رو لفظ دروغ و درپوشی برای مشکلات میدونن
          این ماشین ها فقط توسط مهندسان تیم ها تحلیل نمیشن
          هزاران نفر تو دنیا واجد شرایط برای بررسی و اظهار نظر در زمینه های مختلف این خودرو ها هستن و تمامی این دیتا ها که ما امروز داریم باهاشون سر و کله می‌زنیم
          گفته های اونهاست
          همه ی این اظهارات کاملا درست نیست ولی قابل استناد هستن
          و تحقیقات و بررسی ها نشون داده که فلسفه ماشین مرسدس دارای درگ بالا بوده
          و الان با تغییر فلسفه در صدد رفع و کاهش مشکل درگش هستن
          شما فصل 2017 رو مثال میزنی و میگی که ماشین فراری 2017 مشکل سرعت و قدرت داشته
          ولی توی 2018 تاپ اسپید بهتری داشتن
          بنظرت طی یک سال تونستن موتور رو زیر و رو کنن؟
          فکر میکنم درگ دلیل بهتری برای این مشکلات هست تا موتور
          سالهاست که در فرمول و کلا موتور اسپرت موتور در درجه اهمیت اول نیست

        15. بهزاد

          ۱۴ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          هنوز یادمونه در عالم تخیل میگفتی مغز همون مغزه چون یک کارشناس خبره فرمول یک اینو میگه و بازهم قدرت تخیلت میگفت مرسدس میرسه در حالی که فاصله بیشتر هم شد.
          شما حتی نمیدونی الان ردبول با مود پایین تر داره مسابقه میده و اگر از تمام توان انجین هوندا استفاده کنه کلا فاصله ها به سمت یک فاجعه میل میکنه!
          قدرت انجین در هیچ دوره ای از این ورزش برتری خودشو از دست نداده به خصوص در دوران معاصر که بخش آیرو پیچیده تر شده و کافیه ۲۰ تا ۳۰ اسب بخار توان کمتری داشته باشی تا در بخش توسعه نتونی به ایده آلها برسی و ساخت یک ماشین رقابتی دور از دسترس باشه.
          مثل شروع فصل قبل الانم تاکید میکنم با فریز شدن توسعه انجین تیم هایی که مقداری توان کمتری دارند رقابتی نخواهند شد و ممکنه در چند پیست تکنیکال نزدیک باشند اما در کل مسابقات فاصله خواهند داشت.
          هر باری که مسابقه ای برگذار میشه و نتیجه ی حاصله فقط نشان دهنده ی بی اطلاعی شما از این ورزشه چون در ذهنیت خودتون نمیتونید قبول کنید یک سازنده ی شرقی تونسته باشه همچین انجینی بسازه هرچند ما اصلا طرفدار ردبول نیستیم و خوشحالیش نوش جان طرفدارانش.
          برتری ها دائمی نیست و انجین هوندا مثلا ۲۰۱۹ با ۲۰۲۳ زمین تا آسمون تفاوت داره و تنها کسی فکر میکنه ضعف ها غیر قابل جبرانه ایمان تخیله و خبر بد اینجاست که خیلی وقته ورق برگشته و شما هنوز در تخیلات گذشته هستید و با چند اصطلاح آیرودینامیک فکر میکنید میشه این گپ را توجیه کرد.
          حالا یک تاریخی اعلام کن ببینیم مرسدس کی رقابتی میشه و مغز های همون مغز چرا نمیتونن راه حل آیرو پیدا کنند!؟
          اصلا از زبان کدوم کارشناس داری حرف میزنی یک لینکی چیزی بزار ببینیم این مشکل کجاست؟
          اصلا فرمول یک میبینی؟

          موافقم 0
          مخالفم 10
        16. IMAN1199

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اتفاقا ما هنوز یادمونه در عالم تخیل میگفتی و ما هم حرفاتو ردش میدیم چون اشتباه بود و الانشم همینطوره
          و اتفاقا مغز هم همون مغزه چون وقتی یک کارشناس و متخصص خبره فرمول یک اینو میگه یعنی یه چیزی می‌دونه نه شما که از روی تعصب نظر اشتباه میدی

          چون تازمانی که قوانین تغییر نمیکرد وضع همین بود ولی قوانین آیرودینامیکی جدید و طرح آیرودینامیکی اشتباه باعث مشکلات برای مرسدس شد که الانم دارن طراحی شاسی و آیرودینامیک رو تغییر میدن تا دوباره به برتری برسه
          وگرنه از لحاظ موتور و پیشرانه و پاوریونیت و انجین برتری و اول۱ بودن مرسدس بخصوص در بخش موتور پاوریونیت و انجین و پیشرانه سرجاش بوده و هست و مرسدس از هر لحاظ مثل فراری اول۱ بخصوص در بخش موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین که مرسدس اول۱ بهترین و قوی ترین و بادوامترینش رو داشته و داره

          ولی بازهم شما تعصبتت میگفت از انجین ردبول در حالی که الان تمام مهندسان بخش پیشرانه و انجین ردبول از مرسدس و فراری جذب شدن ولی بازم به گرد پای خود فراری و مرسدس نمیرسه و نخواهد رسید

          و اتفاقا شما حتی نمیدونی الان که ردبول با ضعیفترین موتور و انجین با مود پایین تر داره مسابقه میده فقط دلیلش اینه که از لحاظ آیرودینامیکی رقبا عقب هستن و وقتی که میبینن که رقبا نمیرسن بهشون معلومه که مود موتوری رو پایینتر رو حتی با ضعیفترین موتور و انجین انتخاب میکنن تا موتور دیرتر بسوزه
          اینو دیگه هر ننه قمری میدونه
          که دلیلشم فقط بهینه بودن آیرودینامیک ردبول هست
          واز طرفی دیگه مشکلات آیرودینامیکی و درگ بالای مرسدس و فراری
          و اتفاقا این مرسدس هست که که به دلیل مشکلات آیرودینامیکی از مود موتوری پایینتری استفاده می‌کنه که اینم به مرور داره برطرف میشه
          دلیلش فقط همینه نه ا‌ونی که شما گفتی
          هرکی نظر شما رو بخونه به دروغ بودن و اشتباه بودن نظر شما پی میبره
          چون واقعیت برعکس اینه که همونی هست که توضیحش رو گفتیم که اینها رو هم همه متخصصان و مهندسان فرمول یک گفتن

          و اگر همین انجین ها رو تو ماشین های ۲۰۲۰ بزاریم و از از تمام توان انجین مرسدس استفاده بشه کلا فاصله ها به سمت یک فاجعه میل میکنه! و برتری مرسدس دوباره مهرز میشه چون قویترین انجین و موتور و پیشرانه و پاوریونیت متعلق به مرسدس و فراری هست که قویترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه رو دارن

          شما چرا نمیخوای بفهمی که الان قدرت انجین بیشتر مرسدس و فراری به هیچ دردی برای برتری به خصوص در دوران معاصر که بخش آیرو پیچیده تر شده و حتی اگه ۴۰ تا ۵۰ اسب بخار توان بیشتری داشته باشی مثل الان مرسدس و فراری که قدرت موتوری بالاتری دارن ‌ و قویترین موتور و انجین و وپاوریونیت و پیشرانه در فرمول یک رو دارن بازم به دلیل مشکل در بخش آیرودینامیکی باعث میشه در توسعه نتونن به ایده آلها برسن و ساخت یک ماشین رقابتی دور از دسترس باشه.

          مثل شروع فصل قبل الانم تاکید میکنم با فریز شدن توسعه انجین تیم هایی که که حتی توان بیشتری هم دارند مثل فراری و مرسدس بنز رقابتی نخواهند شد و ممکنه در چند پیست تکنیکال نزدیک باشند اما در کل مسابقات فاصله خواهند داشت.
          چون مشکلشون در بخش آیرودینامیکی هست

          هر باری که مسابقه ای برگذار میشه و نتیجه ی حاصله فقط نشان دهنده ی بی اطلاعی شما از این ورزشه چون در ذهنیت متعصبانه خودتون نمیتونید قبول کنید یک سازنده ی شرقی هیچوقت نمیتونه و نتونسته باشه انجینی بسازه که با برتر ها و اول۱ ها از هر لحاظ در هر چیزی چیز یعنی غربی هایی مثل فراری و مرسدس که اول۱ و برتر هستن از هرلحاظ در هر چیز رقابت کنه هرچند که همینی هم که داره همش از غرب و اروپا و امریکاست ولی همینشم به گرد پای خود اروپا و امریکا کلا نمیرسه و خوشحالیش نوش جان طرفدارانش.

          برتری ها دائمی نیست و انجین هوندا مثلا ۲۰۱۹ با ۲۰۲۳ زمین تا هرجا تفاوت داره چون الان تمام مهندسان بخش پیشرانه و موتور و انجین و پاوریونیت ردبول از مرسدس و فراری جذب شدن ولی با این وجود بازم به گرد پای خود مرسدس و فراری کلا نمیرسه و تنها کسی فکر میکنه ضعف ها غیر قابل جبرانه بهزاد تعصب تخیله و خبر بد اینجاست که خیلی وقته ورق برگشته و شما هنوز در تعصبات و تخیلات گذشته هستید و با چند نظر اشتباه و دروغ فکر میکنید میشه این گپ را توجیه کرد.

          حالا شما یک تاریخی اعلام کن ببینیم ردبول تا کی به همین منوال میمونه که نمیمونه و دیر یا زود برتری و اول۱ بودن بازم برمیگرده به اسطوره های مثل فراری و فورد و مرسدس که از هر لحاظ در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن و قویترین و بادوامترین و بهترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه رو در فرمول یک۱ رو دارن مرسدس و فورد و فراری از اروپا و امریکا که همیشه اثبات کردن که اسطوره مطلق هستن و از هر لحاظ در هر چیزی اول۱ هستن و بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه رو در فرمول۱ رو دارن

          و مغز های همون مغز ها بازم میتونن راه حل آیرو پیدا کنند!؟ بله قطعا مشکلات آیرودینامیکی دیر یا زود حل میشه و اونموقه شما رو میبینم

          در ادامه هم گفتی اصلا از زبان کدوم کارشناس داری حرف میزنی یک لینکی چیزی بزار ببینیم این مشکل کجاست؟
          شما از اخبار بی اطلاعی چرا من جوابشو بدم خودت تعصبت رو بذار کنار و واقعیت رو ببین به همین نتایج میرسی
          ما برای عضو شدن در در پیح های تخصصی در فرمول یک۱ پول دادیم تا مطالب درست و حقایق دست اول۱ و تحلیل های مهندسی و تخصصی دستمون برسه نه اخبار زرد و اشتباه و متعصبانه ای که شما می‌خونی
          ما که نظر شما رو قبول نداریم چون نشون دادید که کلا حرفاتون اشتباهه و متعصبانست و واقعیت بر عکس اینی هست که گفتی
          اصلا فرمول یک میبینی؟
          واقعیت همینی هست که گفتیم خوب بخوانش

          موافقم 10
        17. IMAN1199

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          از ۲۰۲۶ به بعد هم باید دلتون رو‌خوش کنید به استون مارتین تا ببینم اونموقه با انجین ضعیف هوندا که ضعیف هست در مقایسه با انجین قوی مرسدس و فراری که قوی هستن چیکار میکنه

          موافقم 10
        18. IMAN1199

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          قشنگ هم مشخصه داری عمدا نظر اشتباه و متعصبانه میدی بهزاد در خصوص چیزی که اصلا وجود نداره و اشتباهه

          و اینجاست که شما گیر میوفتی بهزاد
          چون که دست گذاشتی روی بحثی که خیلی دوست داری اینجور باشه بدلیل تعصبی که روش داری ولی واقعیتش اینه که نمیتونید واقعیت رو انکارکنید و چیزی که دلخواه خودتون هست رو‌ بگید چون خیلی تابلو اشتباه بودن و متعصبانه نظر دادنتون رو داره نشون میده
          و از بی اطلاعی هم گذشتی شما
          و عمدا میخوای با فریبکاری یه چیزی رو به یه چیزی دیگه بچسبونی و بگی شاید این فریبکاری جواب داد ولی نه اصلا از این حرفا نیست ما هم همش رو رد میکنیم تا فکر نکنید هرچی دروغ و اشتباه هست رو بتونید قالب کنید

          چون برتری مرسدس
          در قویترین و بهترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه فرمول یک۱ که متعلق به مرسدس هست و اثبات شدست رو مگر فراری رقیب مرسدس باشه در بهترین قویترین موتور و پیشرانه و انجین و پاوریونیت فرمول یک ۱

          بحث برتری در این دوره هم برعکس دوره قبل یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ که مرسدس یکه تاز بود و برتری مرسدس با پیشرانه برتر و قویترین و بهترین و با دوامترین موتور و پاوریونیت و انجین بدست اومده توسط مرسدس بنز که بهترین و بادو‌امترین و قویترین موتور و انجین و پیشرانه و پاوریونیت فرمول یک۱ در اختیار مرسدس داشت و به یکه تازی رسید

          ولی الان برعکس دوره قبل برتری اصلی با طراحی و بهینه‌سازی آیرودینامیکی بدست میاد هدف از تغییر قوانین جدید از ۲۰۲۲ به بعد هم ‌همین بوده برای همینه که الان میبینیم مرسدس و فراری با قویترین و بهترین انجین و موتور و پاوریونیت و پیشرانه بازم به دلیل بهینه نکردن آیرودینامیک نتیجه ای که مرسدس و فراری میخوان رو نگرفتن چون باوجود اینکه قویترین و بهترین انجین و موتور و پاوریونیت و پیشرانه رو هم مرسدس و فراری دارن ولی هنوز مشکلات آیرودینامیکی مانع رسیدن به نتیجه و دامینیت شدن ماشیناشون میشه

          فیا، ( مافیا ) و دست های پشت پرده در حمایت از ردبول و رد شدن ردبول از سقف بودجه و لج کردن فیا و.. با مرسدس از طریق ناداوری و تغییر قوانین و ..‌ باعث شدن برتری رو موقتا از مرسدس بگیرن
          ولی بازم دوباره برتری دوباره از مرسدس خواهد بود

          و الان اگه تیمی مثل ردبول برنده میشه فقط با طراحی فوق العاده آیرودینامیک آدرین نیوی نابغه برنده شده و به برتری دست پیدا کرده برعکس دوره قبل که با آیرودینامیک نمی‌شد به برتری دست پیدا کرد
          الان اصل کار شده آیرودینامیک

          نکته جالب تر اینکه ما دقیقا همین بحث ر‌و از متخصص و مهندس فرمول یک که پیجش هم هست و معروفه و همه میشناسنش پرسیدیم
          سوالات و جواب ها رو هم همین الان اگه تو هایلایت پیجش گذاسته باشه میتونیم ببینیم خودم دوباره میرم چک میکنم ببینم هستن یا نه

          دقیقا همین سوالات یعنی پرسیدیم دلیل این عملکرد حال حاظر مرسدس چیه؟ جواب فقط یک کلمه نوشتن « آیرودینامیک »

          و در نقطه مقابل هم سوال پرسیدیم دلیل برتری در عملکرد ردبول چیه؟ بازم ایشون نوشتن « آیرودینامیک »

          و چندین و چند تحلیل دیگه از طرف تحلیل گران و مهندسان در فرمول یک۱ که همشون به همین موضوع اشاره کردن

          اینم دیگه اثبات قطعی تمام حرفای من و رد کردن تمام حرفای اشتباه بهزاد که همش اشتباه
          دلیل اینکه اینجا هستیم همینه که دست شما رو رو کنیم تا اینهمه عمدا نظر اشتباه و دروغ ندید بهزاد چون دارید تو روز روشن نظر دروغ و اشتباه میدید

          یعنی اگه نظر اشتباه و متعصبانه بهزاد که همش اشتباه هست
          رو بزاریم در کنار نظر علمی متخصصان و مهندسان فرمول۱
          دیگه همه چیز روشن مشخص میشه
          بهزاد تو چرا اینجایی
          هشت ۸ ساله تو کف این بودین تا یکه تازی و برتری مرسدس رو نبینید و چشم دیدن برتری و یکه تازی مرسدس رو نداشتید

          الانم که ردبول به لطف قوانین آیرودینامیکی و با طراحی نابغه ای مثل آدرین نیوی و مهندسان جذب شده از مرسدس به یه نوایی رسیده اونم با انجین و موتور ضعیف گرید هوندا که انجین و موتور ضعیف گرید هست و به گرد پای انجین و موتور مرسدس و فراری نمیرسه

          میخواهید به ناحق و دروغ و اشتباه این نتایجش رو بهزاد از روی تعصب نابجا به ناحق و اشتباه و دروغ بچسبونید به انجینش که دروغی بیش نیست
          که ما هم جهت روشن کردن قضیه واقعیتش رو میگیم
          تا تیرتون به سنگ بخوره و باعث به اشتباه انداختن دیگران نشید

          الان هرکی که کوچکترین اطلاعاتی از فرمول یک حالیش بشه متوجه شده و میدونن که
          الان مثل دوره قبل نیست که تیمی بتونه با انجین قویتر قهرمان شه الان برعکس دوره قبل هست یعنی ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ و مسئله اصلی آیرودینامیک بهینه هست هرتیمی تو آیرودینامیک طرح بهتری رو تویعه داده باشه به برتری میرسه برای همینه که تیمی مثل ردبول با ضعیف ترین انجین ‌هم با اتکا به طراحی بهینه آیرودینامیکی براحتی تیمی مثل ردبول با ضعیف ترین انجین هم قهرمان میشه با اتکا به طراحی بهینه آیرودینامیکی
          کی میخواهید این رو بفهمید

          در نقطه مقابل هم این ‌مسئله برای مرسدس و فراری هم هست یعنی مرسدس الان تو این دوره جدید با قویترین موتور و انجین و پاوریونیت و پیشرانه هم وضعش همینه چون مرسدس و فراری با قویترین موتور و انجین و پاوریونیت بازم وضعشون همینه تا زمانی که مشکلات آیرودینامیکی رو حل کنن وضع همینه

          الان مثل دوره قبل هایبرید یعنی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ نیستش که مرسدس بتونه با تکیه بر قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین که داره برتری کسب کنه و اول۱ شه هرچند که اول۱ هست از هر لحاظ در هر چیزی الان مرسدس یا فورد یا فراری از اروپا و امریکا با بهترین و قویترین و باد‌وامترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه که اول۱ هست از هر لحاظ در هر چیزی ولی بازم وضعش همینه تا زمانی که این مسئله آیرودینامیکی که خودشون ایجادش کردن رو‌ دوباره درستش کنن بعد از این دوباره برتری مرسدس رو میبینیم

          اون دوره که مرسدس یکه تازی میکرد تو فرمول یک برتریش ر‌و با موتور قدرتمندش بدست آورد که مرسدس تونست هشت سال پیاپی رکورد ۸ قهرمانی سازندگان رو بدست بیاره با برتری در موتور و انجین ‌ و پاوریونیت و پیشرانه قدرتمند مرسدس بنز که بهترین و قویترین و بادوامترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین که متعلق به مرسدس هست

          ولی الان دیگه مثل دوره قبل نیست باید صبر کرد تا آیرودینامیست ها کارشون رو انجام بدن و طراحی ر‌و بهینه کنن تا با بهینه کردن آیرودینامیک دستشون تو رقابت باز باشه و بتونن از تمام پتانسیل ماشین استفاده کنن و رقابت کنن اونموقه متوکه میشید قویترین موتور و انجین و پاوریونیت متعلق به مرسدس هست همونطور که تا الانشم همین بوده

        19. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1222 ديدگاه)

          همونطور که گفتم مشخص شد ایشون بیشتر طرفداری از موتور هوندا میکنه تا ردبول و میخواد خوب بودن ردبول رو دلیلش رو موتور هوندا بدونه
          اولا کاملا مشخصه مود موتوری ردبول پایینه چون نیازی به رقابت نداره
          شما الان فکر میکنی پاوریونیت های مرسدس و فراری روی بالاترین مود تنظیم شدن؟
          الان داخل بازی خود F1 بری ببینی موتور هوندا از نظر پرفورمنس ضعیف تر از مرسدس و فراریه
          و این داره مجموع موتور رو بررسی میکنه نه مود موتور های فعلی رو
          شما الان توی تلمتری های خود فرمول یک ۲۰۲۱ میتونستی ببینی قدرت موتور مرسدس رو بالاتر زده ولی در کل پیس ردبول بیشتره
          خب دلیلش چیه؟
          دلیلش آیرودینامیک بهتره
          تونستن بهتر جریان هوا رو کنترل کنن
          شما هم بنظرم اگه دنبال طرفداری از هوندا هستی برو توکیو دریفت نکاه کن خیلی بهتره
          الکی هم نمیخواد حرفت رو منطقی جلوه بدی و از ما درخواست لینک بکنی
          ما حرفی زدیم که شما اومدی و ردش میکنی
          پس شما باید مدرک بدی نه ما
          قضیه ۲۰۲۶ هم بزار خیالت رو راحت کنم
          ردبول کاملا از توسعه موتورش عقب افتاده و الان به دست و پا فرمول و فیا افتاده تا قوانین رو عوض کنن
          خودشون فهمیدن که فورد به هیچ دردی نمیخوره و فقط فورد هست که لوگو اش روی یه ماشین فرمول یک میخوره و سود میکنه
          و شما هم با موتور ساز محشرتون باید با آستون مارتین دست و پنجه نرم کنین

        20. بهزاد

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2515 ديدگاه)

          ما کاری نداریم که کدوم کارشناس چی میگه یا نمیگه فقط عملکرد درون پیست معیاره.
          هیچ منبع موثقی در مورد قدرت انجین تیم ها وجود نداره و حتی تحلیل آیرودینامیک هم به صورت چشمی و از روی عکس ها انجام میگیره و تنها راه حل برای معیار درست بردن همزمان خودروی همه ی تیم ها به تونل باد و شبیه ساز هست که امکانش مساویه صفر است.
          نیوی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ هم در ردبول بود و جایی نرفت و چندین سال به خاطر ضعف انجین رنو نتونستن رقابتی باشند و با شروع همکاری با هوندا به این جایگاه رسیدن و فقط شماها در یک اقدام کودکانه این تلاشهارو کوچک میشمارید.
          وقتی انجین خوبی در اختیار باشه طراح آیرودینامیک دستش بازه البته برای تیم های برتر نه قعر نشین و یک خودروی رقابتی دست راننده میده.
          خود ردبول هم احتمالا پشیمونه که رفت سراغ فورد و به خاطر تعلل هوندا این شراکت خراب شد و شما هم منتظر ۲۰۲۶ باشید تا عملکرد استون مارتین هوندا را مشاهده کنید.

        21. IMAN1199

          ۱۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ما کاری نداریم که کدوم کارشناس چی میگه یا نمیگه ؟!!!!!
          واقعا کاری ندارید ؟!!! پس حتما کاری به حرفای اشتباه شما داشته باشیم که همش اشتباه و دروغه
          اشتباهتون همینه دیگه
          کم جک بگو مومن

          خب همون فقط عملکر درون پیست که معیاره همینش دلایل مختلفی داره
          که الان دلیل اصلی عملکرد متفاوت تیمها آیرودینامیک هست به دلیل تغییر قوانین تیمها هنوز در بخش آیرودینامیکی خیلی مشکل دارن بخصوص فراری و مرسدس که هنوز با عملکرد حد اکثری ماشیناشون فرسنگ ها فاصله دارن
          که توضیحش رو هم دادیم که از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱
          سه تیم برتر فراری و ردبول و مرسدس آیرودینامیک نزدیک به هم داشتن
          و تفاوت اصلی رو قدرت بیشتر موتور و پاوریونیت ایجاد میکرد که مرسدس و با قدرت بیشتر و بالای موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین خودش برتری خودش رو نشون داد

          ولی الان در حال حاظر از ۲۰۲۲ به بعد تیم ها هنوز در بخش آیرودینامیک خیلی مشکل دارند واصلا به مرحله استفاده از حد اکثر ظرفیت پیشرانه و خود ماشین نرسیدن

          بعد شما واسه ما تز اشتباه میدی واسه چی ؟

          هیچ منبع موثقی در مورد قدرت انجین تیم ها وجود نداره، عجب چی شد تا الان شما در مورد قدرت موتور ها چیزی دیگه میگفتی الان که گیر افتادی حرفی نداری

          همون تحلیل آیرودینامیک هم به صورت چشمی و از روی عکس ها انجام میگیره ؟!!!! آره شما فکر کن همینه

          نیوی از ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ هم در ردبول بود و جایی نرفت و چندین سال به خاطر ضعف انجین رنو نتونستن رقابتی باشند ؟!!!!!!! پس همون سالهای ابتدایی دوره اول هایبرید که مکلارن بخاطر ضعف انجین هوندا که ضعیفترین انجین بود و بیدوام ترین و کم توام ترین انجین هم بود انجین هوندا که ضعیف ترین انجین و کم دوامترین انجین هم بود شما کجا بودی ؟؟!!
          چرا تاریخ رو تحریف میکنی چرا هر جاییش رو که دوست داری و به نفع خودته میگی ؟؟؟!!!!

          و با شروع همکاری با هوندا به کدوم جایگاه رسیدن؟؟؟؟!!!! شروع همکاریشون که همون وضعیت انجین داغون و ضعیف هوندا رو داشتند که چند سال همین وضع بود با انجین داغون و ضعیف هوندا تا اینکه تعداد زیادی مهندس بخش انجین و پاوریونیت از مرسدس و فراری رو جذب کردن و به دادشون رسیدن تا تازه مشکلات انجینشون انجین هوندا رو که بی دوام و ضعیف بود رو برطرف کنن ولی بازم آخرش به پای خود انجین خود مرسدس و فراری نرسیدن

          و اتفاقا فقط شما در یک اقدام کودکانه ا ین برتری های مرسدس رو کوچک میشمارید. و واقعیت رو نمیبینید
          و واقعیت رو تحریف میکنید
          و هرجاییش که به نفع خودتون هست رو‌میگید که همینم اشتباهه و جایی که به ضررتون هست رو پاک میکنید

          منتظر باش تا زمانی که اینطور متعصبانه و اشتباه نظرمیدید این حرفا دوزار خریدار نداره رو قبول نداریم

          وقتی انجین خوبی در اختیار باشه طراح آیرودینامیک دستش بازه ( دستش برای کجا بازه وقتی همون آیرودینامیک مشکل داشته باشه ) شما کلا صورت مسئله رو پاک کردی و خودتم میدونی که حرفات دروغ و اشتباهه ولی عمدا و از روی تعصب اینها رو گفتی همه اینها البته برای تیم های برتره نه قعر نشین که یک خودروی رقابتی دست راننده میده اتفاقا همین مسئله باعث تفاوت آیرودینامیکی بین تیم های صدر جدول و قعر جدول شده اصل کار همین آیرودینامیک هست در حال حاظر

          الان شما آیرودینامیک خودروی هاس رو ببین و آیرودینامیک فراری رو هم ببین با موتور یکسان ولی تفاوت از زمین تا آسمونه

          وای بازم هنوزم آیرودینامیک فراری اصلا در حد ردبول نیست تفاوت اینها همینه

          وگرنه از لحاظ موتور و انجین بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت و پیشرانه و انجین رو مرسدس و فراری دارن و الانشم همینطوره و بهترین و قویترین موتور و پاورپوینت و انجین و پیشرانه رو مرسدس و فراری دارن

          شما هم کاری به ردبول که رفت سراغ فورد نداشته باشید فعلا که ردبول راضی هست از شراکت فورد هم کار پشتیبانی و زیرساخت رو انجام میدم و توسعه هایبرید رو بخش انجین درونسوز رو کار توسعه اش رو خود کارکنان شرکت ردبول فورد پاورترینز که تقریبا همشون هم از مهندسان مرسدس و فراری هستن و جذب شدن رو انجام میدن
          همین دیروز ردبول بکی از مهندسان بخش انجین و پاوریونیت فراری رو جذب کرد
          و ورشتپن گفته که قوانین انجین و پاوریونیت برای ۲۰۲۶ و توسعه موتور و انجین برای اون زمان وحشتناکه براشون طبق بازخوردی که از مهندسان دریافت کرده این رو گفته بود
          و قطعا ما هم منتظر ۲۰۲۶ هستیم تا عملکرد استون مارتین با موتور ضعیف هوندا را با موتور ضعیفش مشاهده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا