هر سال مسابقهی خیابانی فرمول یک باکو جزو مسابقات جذاب فصل به حساب میآید و با شگفتیهای زیادی همراه است. در روز تعیین خط فرمول یک باکو ۲۰۲۲ چارلز لکلرک رانندهی تیم فراری موفق به کسی پل پوزیشن شد.
در لکلرک استارت مسابقه لکلرک ضعیف عمل میکند و با قفل کردن چرخهای ماشین خود جایگاه اولی خود را به پرز میدهد و دوم میشود.
فتل نیز در دور اول از سانودا سبقت گرفت و هشتم شد.
دور پنجم ورستپن که سرعت بیشتری نسبت به فراریها دارد به منطقهی دی ار اس لکلرک میرسد.
مشخصاً ردبولها از فراریها سریعتر هستند. فاصلهی ورستپن هر دور از لکلرک کمتر میشود، ولی فاصلهی لکلرک در جایگاه دوم با پرز در جایگاه اول در حال افزایش است.
چند دور بعد کارلوس ساینز که در جایگاه چهارم در حال مسابقه دادن بود در کنار پیست متوقف شد و از مسابقه خارج شد. ظاهراً پاور یونیت یا گیربکس ماشین این راننده دچار مشکل شده است، در نتیجه وضعیت سیفتی کار مجازی اعلام میشود. لکلرک سریعاً به پیت میآید. در زمان انجام پیت استاپ جک جلوی فراری لکلرک دچار مشکل میشود و این راننده زمان زیادی را از دست میدهد و در جایگاه سوم به پیست باز میگردد.
دور ۱۲ فتل که به پیت رفته و در جایگاه دهم قرار دارد وارد رقابت با اکون در ردهی نهم میشود. دور ۱۳ فتل از اکون سبقت میگیرد اما اسپین میشود و سانودا و همیلتون نیز از او سبقت میگیرد و به جایگاه ۱۲ سقوط میکند. همیلتون با سانودا برای جایگاه نهم وارد رقابت میشود.
در همین حین ورستپن به راحتی از پرز سبقت میگیرد و لیدر مسابقه میشود، اما ردبولها هنوز به پیت استاپ نرفتهاند. ظاهراً در رادیو به پرز اعلام شده است که در مقابل ورستپن مقاومتی نکند و به او اجازهی عبور بدهد. این در حالی است که در طی دو هفتهی گذشته ردبول بارها اعلام کرده اجازهی رقابت برای قهرمانی را به هر دو رانندهی این تیم میدهد.
ظاهراً لاستیک مدیوم پرز در حال از بین رفتن است و لکرلک با لاستیکهای هارد نو هر دور در حال نزدیک شدن به پرز است.
دور ۱۷ پرز به پیت میآید و به دلیل پیت استاپ ضعیف و طولانی در جایگاه سوم به پیست باز میگردد. راسل در ردهی چهارم به شدت به وی نزدیک شده است.
همیلتون بالاخره از اکون سبقت میگیرد و به جایگاه نهم میرسد.
سرانجام ورستپن به پیت فرا خوانده میشود و با فاصلهی بیش از ۱۳ ثانیه از لکلرک در جایگاه دوم به پیست باز میگردد.
دور ۲۰ از ماشین لکلرک که پیشتاز مسابقه است دود خارج میشود و مسابقه برای هر دو فراری در باکو به اتمام میرسد.
لکلرک در این مسابقه از یک موتور جدید استفاده کرده بود و این یک ناامیدی بزرگ برای فراری است. در آینده به دلیل محدودیت تعداد موتورهای قابل استفاده در هر فصل شاهد پنالتی برای فراری خواهیم بود.
گسلی نیز از ریکاردو سبقت میگیرد و چهارم میشود.
۲۳ دور از ۵۵ دور مسابقه طی شده است، ورستپن اول، پرز دوم و راسل در جایگاه سوم قرار دارد.
فتل باز هم با اکون برای جایگاه نهم وارد رقابت شده است. فتل بالاخره از اکون سبقت میگیرد و نهم میشود.
دور ۳۳ نیز ماشین مگنوسن دچار مشکل میشود ظاهراً گیربکس خودروی این راننده در حال دود کردن است و این راننده مجبور به ترک مسابقه میشود.
دور بعدی ورستپن به پیت میآید. بلافاصله پرز نیز به پیت میآید و هر دو راننده به ترتیب در جایگاههای اول و دوم به پیست بازمیگردند.
دور ۳۹ و همیلتون هر دور در حال نزدیک شدن به گسلی برای کسب ردهی چهارم است. سانودا به پیت میآید، پیت استاپ او بسیار طولانی میشود ظاهراً بالهی عقب ماشین او در قسمت دی آر اس دچار مشکل شده است.
دور ۴۳ همیلتون به گسلی میرسد و رقابت برای کسب جایگاه چهارم شروع میشود. در نهایت همیلتون از گسلی سبقت میگیرد و چهارم میشود، در ردهی سوم نیز راسل هم تیمی او قرار دارد.
ریکاردو در حال کم کردن فاصله با آلونسو در جایگاه هفتم است. نوریس نیز به همتیمیاش ریکاردو در جایگاه هشتم نزدیک شده است، اما کار به جایی نمیرسد.
در پایان ورستپن اول میشود، پرز و راسل نیز به ترتیب دوم و سوم میشوند. یک امتیاز سریعترین دور نیز به پرز میرسد. همیلتون نیز بهترین راننده این مسابقه از دید تماشاگران شناخته میشود.
در حال حاضر در جدول قهرمانی فرمول یک ۲۰۲۲ مکس ورستپن رانندهی ردبول با ۱۵۰ امتیاز در جایگاه اول، سرجیو پرز دیگر رانندهی ردبول با ۱۲۹ امتیاز در ردهی بعدی و چارلز لکلرک با ۱۱۶ امتیاز سومین نفر در جدول قهرمانی فرمول یک سال ۲۰۲۲ است.
M@M@DRZ911
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چیز که واضحه اینه که اگر این بد شانسی ها بخواد همینجوری ادامه پیدا کنه فراری بد خاطره ای از این فصل خواهد داشت .
عکس سوم هم اگه لکلرک رو ولش کنن می خواد جفت دستی بزنی تو سر خودش 😂
محمد امین
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دقیقا ، هر بار دارن بازی درمیارن ، این مشکل موتور هم دیگه شده واویلا ….آخر فصل خودکشی نکنه خوبه 😅😅
HamiD
۲۲ خرداد ۱۴۰۱فراری 😭 …
واقعا حیفه این فصل …
با این وضع …
قهرمان مشخصه …
MOTORE PUSHROD
۲۲ خرداد ۱۴۰۱الان که فراری رقابتی شده داره بدشانسی میاره تففف
⬛همیلتون ⬛ بی استعداد هم باز پشت راسل در اومد اقا بخدا این دیگه شانس نیست ▪️همیلتون▪️بی استعداده یه بار میگیم شانسش بد بود راسل جلو زد نه دو بار نه سه بار این مردک هر بار پشته راسل ولی باز پیشرفتش خوبه از رقابت با لطیفی برای رتبه یکی مونده به آخر به وسطا رسیده ولی دیگه دیره باید از فرمول یک لفت بده
LH44
۲۲ خرداد ۱۴۰۱چشم استاد.
بهش میگم خبرشو بهت میدم.
Clean energy (سلام فرمانده)
۲۲ خرداد ۱۴۰۱شاید عجیب باشه برات
ولی تو رنک ۱۰ بود و به طرز زیبایی همش سبقت میگرفت
Hamid...Audi
۲۳ خرداد ۱۴۰۱خواهشا مسابقه رو نگاه کن بعد نظر بده. اگه نمیبینی هم عینک بزن ببینی و اگر میبینی عینک تعصب رو درار بعد نگاه کن.
این چندمین مسابقهایه که با عملکرد خوبش داره بدشانسی ها رو خنثی میکنه. شده مثل فصل ۲۰۱۶ که اگه بدشانسی ها و DNFها نبود الان همه چی فرق میکرد.
seyedjavad.mercedesbenz
۲۲ خرداد ۱۴۰۱نتایج مرسدس امیدوار کننده تر شده ، فراری هم ماشین و راننده با هم لج کردن 😂
LH44
۲۲ خرداد ۱۴۰۱برعکس. ماشین از نظر پورپوسینگ تغییری نکرده. موناکو و باکو هم به خاطر شکل موجی اسفالت اوضاع مرسدس بدتر هم شده بود. همیلتون از تو ماشین به زور اومد بیرون. توتو ولف به ماشین تیم خودش در حالی که تکنیکال دایرکتور کنار دستش بود به لوئیس گفت روندن w13 یکم مثل روندن ش*ت باکس میمونه!!!! یادم نمیاد اخرین دفعه ای که مدیر تیم به ماشینش اینو گفته کی بوده!!!
اوضاع مرسدس خوب نیست.
viper2
۲۲ خرداد ۱۴۰۱من هیچ وقت به فرمول یک علاقه نداشتم نمیدونم چرا . ولی کاش مسابقه برنوت داشتیم
Erfan
۲۲ خرداد ۱۴۰۱عزیزم منم به مسابقات فرمول یک علاقهای ندارم ولی بالا ترین سطح تکنولوژی و فناوری روز ماشین های جهان توی همین مسابقاته فناوری های که هرکدام برق از سر آدم میندازن.
بعد آخه مسابقه Burn outیاpeek outرو که ببخشید ولی یه پراید تقویت شده هم میتونه انجام بده و تکنولوژی مورد توجهی نمیخواد.یعنی اصلا هیچ تکنولوژی نمیخواد.برای همین مسابقات Burn outفاقد اهمیت
viper2
۲۳ خرداد ۱۴۰۱اره درسته .
mohsen
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دوستان مسابقات فرمول وان و موتوجیپی رو تو چه شبکه ای میشه با کیفیت خوب تماشا کرد؟
احمدرضا
۲۳ خرداد ۱۴۰۱F1livegp.me
Mans
۲۲ خرداد ۱۴۰۱آقا متن و بخونید پر از اشتبااااه فاااحش لکلرک لیدر بود که انجین زد
متن و لطفا اصلاح کنید
اول متن هم نوشتید راسل میخواست از مکس سبقت بگیره….!!!!!!!
Scuderia Ferrari
۲۲ خرداد ۱۴۰۱دیگه نمیدونم چی باید بگم
تیفوسی ها دیگه خسته شدن ، موهای سرشون سفید شد
جناب بینوتو اگه نمیتونی مشکلات رو حل کنی در آخر فصل با یه خداحافظی خوشحالمون کن
akrh78
۲۳ خرداد ۱۴۰۱فراری اول فصل داشت با دمش گردو میشکست پز موتورش رو میداد تا چند مسابقه میگفت هنوز قدرت موتور رو آزاد نکردیم
اینم از قدرت کامل موتورت اقای بینوتو
4 تا از 6 موتورات ترکیدن تو این مسابقه
هاس و الفا یه هفته در میون مشکل موتوری دارن
ferrari’s back