مسابقات

گزارش فرمول یک ۲۰۲۲ باکو

بدشانسی‌های دنباله‌دار فراری همچنان ادامه دارد

هر سال مسابقه‌ی خیابانی فرمول یک باکو جزو مسابقات جذاب فصل به حساب می‌آید و با شگفتی‌های زیادی همراه است. در روز تعیین خط فرمول یک باکو ۲۰۲۲ چارلز لکلرک راننده‌ی تیم فراری موفق به کسی پل پوزیشن شد.

در لکلرک استارت مسابقه لکلرک ضعیف عمل می‌کند و با قفل کردن چرخ‌های ماشین خود جایگاه اولی خود را به پرز می‌دهد و دوم می‌شود.
فتل نیز در دور اول از سانودا سبقت گرفت و هشتم شد.

دور پنجم ورستپن که سرعت بیشتری نسبت به فراری‌ها دارد به منطقه‌ی دی ار اس لکلرک می‌رسد.
مشخصاً ردبول‌ها از فراری‌ها سریع‌تر هستند. فاصله‌ی ورستپن هر دور از لکلرک کمتر می‌شود، ولی فاصله‌ی لکلرک در جایگاه دوم با پرز در جایگاه اول در حال افزایش است.

چند دور بعد کارلوس ساینز که در جایگاه چهارم در حال مسابقه دادن بود در کنار پیست متوقف شد و از مسابقه خارج شد. ظاهراً پاور یونیت یا گیربکس ماشین این راننده دچار مشکل شده است، در نتیجه وضعیت سیفتی کار مجازی اعلام می‌شود. لکلرک سریعاً به پیت می‌آید. در زمان انجام پیت استاپ جک جلوی فراری لکلرک دچار مشکل می‌شود و این راننده زمان زیادی را از دست می‌دهد و در جایگاه سوم به پیست باز می‌گردد.

دور ۱۲ فتل که به پیت رفته و در جایگاه دهم قرار دارد وارد رقابت با اکون در رده‌ی نهم می‌شود. دور ۱۳ فتل از اکون سبقت می‌گیرد اما اسپین می‌شود و سانودا و همیلتون نیز از او سبقت می‌گیرد و به جایگاه ۱۲ سقوط می‌کند. همیلتون با سانودا برای جایگاه نهم وارد رقابت می‌شود.

در همین حین ورستپن به راحتی از پرز سبقت می‌گیرد و لیدر مسابقه می‌شود، اما ردبول‌ها هنوز به پیت استاپ نرفته‌اند. ظاهراً در رادیو به پرز اعلام شده است که در مقابل ورستپن مقاومتی نکند و به او اجازه‌ی عبور بدهد. این در حالی است که در طی دو هفته‌ی گذشته ردبول بار‌ها اعلام کرده اجازه‌ی رقابت برای قهرمانی را به هر دو راننده‌ی این تیم می‌دهد.

ظاهراً لاستیک مدیوم پرز در حال از بین رفتن است و لکرلک با لاستیک‌های هارد نو هر دور در حال نزدیک شدن به پرز است.

دور ۱۷ پرز به پیت می‌آید و به دلیل پیت استاپ ضعیف و طولانی در جایگاه سوم به پیست باز می‌گردد. راسل در رده‌ی چهارم به شدت به وی نزدیک شده است.

همیلتون بالاخره از اکون سبقت می‌گیرد و به جایگاه نهم می‌رسد.

سرانجام ورستپن به پیت فرا خوانده می‌شود و با فاصله‌ی بیش از ۱۳ ثانیه از لکلرک در جایگاه دوم به پیست باز می‌گردد.

دور ۲۰ از ماشین لکلرک که پیشتاز مسابقه است دود خارج می‌شود و مسابقه برای هر دو فراری در باکو به اتمام می‌رسد.

لکلرک در این مسابقه از یک موتور جدید استفاده کرده بود و این یک ناامیدی بزرگ برای فراری است. در آینده به دلیل محدودیت تعداد موتور‌های قابل استفاده در هر فصل شاهد پنالتی برای فراری خواهیم بود.

گسلی نیز از ریکاردو سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود.

۲۳ دور از ۵۵ دور مسابقه طی شده است، ورستپن اول، پرز دوم و راسل در جایگاه سوم قرار دارد.

فتل باز هم با اکون برای جایگاه نهم وارد رقابت شده است. فتل بالاخره از اکون سبقت می‌گیرد و نهم می‌شود.

دور ۳۳ نیز ماشین مگنوسن دچار مشکل می‌شود ظاهراً گیربکس خودروی این راننده در حال دود کردن است و این راننده مجبور به ترک مسابقه می‌شود.
دور بعدی ورستپن به پیت می‌آید. بلافاصله پرز نیز به پیت می‌آید و هر دو راننده به ترتیب در جایگاه‌های اول و دوم به پیست بازمی‌گردند.

دور ۳۹ و همیلتون هر دور در حال نزدیک شدن به گسلی برای کسب رده‌ی چهارم است. سانودا به پیت می‌آید، پیت استاپ او بسیار طولانی می‌شود ظاهراً باله‌ی عقب ماشین او در قسمت دی آر اس دچار مشکل شده است.

دور ۴۳ همیلتون به گسلی می‌رسد و رقابت برای کسب جایگاه چهارم شروع می‌شود. در نهایت همیلتون از گسلی سبقت می‌گیرد و چهارم می‌شود، در رده‌ی سوم نیز راسل هم تیمی او قرار دارد.

ریکاردو در حال کم کردن فاصله با آلونسو در جایگاه هفتم است. نوریس نیز به هم‌تیمی‌اش ریکاردو در جایگاه هشتم نزدیک شده است، اما کار به جایی نمی‌رسد.

در پایان ورستپن اول می‌شود، پرز و راسل نیز به ترتیب دوم و سوم می‌شوند. یک امتیاز سریع‌ترین دور نیز به پرز می‌رسد. همیلتون نیز بهترین راننده این مسابقه از دید تماشاگران شناخته می‌شود.

در حال حاضر در جدول قهرمانی فرمول یک ۲۰۲۲ مکس ورستپن راننده‌ی ردبول با ۱۵۰ امتیاز در جایگاه اول، سرجیو پرز دیگر راننده‌ی ردبول با ۱۲۹ امتیاز در رده‌ی بعدی و چارلز لکلرک با ۱۱۶ امتیاز سومین نفر در جدول قهرمانی فرمول یک سال ۲۰۲۲ است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. M@M@DRZ911

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (366 ديدگاه)

    چیز که واضحه اینه که اگر این بد شانسی ها بخواد همینجوری ادامه پیدا کنه فراری بد خاطره ای از این فصل خواهد داشت .
    عکس سوم هم اگه لکلرک رو ولش کنن می خواد جفت دستی بزنی تو سر خودش 😂

    موافقم 17
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      دقیقا ، هر بار دارن بازی درمیارن ، این مشکل موتور هم دیگه شده واویلا ….آخر فصل خودکشی نکنه خوبه 😅😅

  2. HamiD

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    فراری 😭 …
    واقعا حیفه این فصل …
    با این وضع …
    قهرمان مشخصه …

    موافقم 12
  3. MOTORE PUSHROD

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (24 ديدگاه)

    الان که فراری رقابتی شده داره بدشانسی میاره تففف

    ⬛همیلتون ⬛ بی استعداد هم باز پشت راسل در اومد اقا بخدا این دیگه شانس نیست ▪️همیلتون▪️بی استعداده یه بار میگیم شانسش بد بود راسل جلو زد نه دو بار نه سه بار این مردک هر بار پشته راسل ولی باز پیشرفتش خوبه از رقابت با لطیفی برای رتبه یکی مونده به آخر به وسطا رسیده ولی دیگه دیره باید از فرمول یک لفت بده

    موافقم 13
    مخالفم 40
    1. LH44

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      چشم استاد.
      بهش میگم خبرشو بهت میدم.

      موافقم 23
      مخالفم 6
    2. Clean energy (سلام فرمانده)

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1333 ديدگاه)

      شاید عجیب باشه برات
      ولی تو رنک ۱۰ بود و به طرز زیبایی همش سبقت میگرفت

      موافقم 22
      مخالفم 4
    3. Hamid...Audi

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (713 ديدگاه)

      خواهشا مسابقه رو نگاه کن بعد نظر بده. اگه نمی‌بینی هم عینک بزن ببینی و اگر می‌بینی عینک تعصب رو درار بعد نگاه کن.
      این چندمین مسابقه‌ایه که با عملکرد خوبش داره بدشانسی ها رو خنثی میکنه. شده مثل فصل ۲۰۱۶ که اگه بدشانسی ها و DNFها نبود الان همه چی فرق میکرد.

      موافقم 15
      مخالفم 1
  4. seyedjavad.mercedesbenz

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (527 ديدگاه)

    نتایج مرسدس امیدوار کننده تر شده ، فراری هم ماشین و راننده با هم لج کردن 😂

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. LH44

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (179 ديدگاه)

      برعکس. ماشین از نظر پورپوسینگ تغییری نکرده. موناکو و باکو هم به خاطر شکل موجی اسفالت اوضاع مرسدس بدتر هم شده بود. همیلتون از تو ماشین به زور اومد بیرون. توتو ولف به ماشین تیم خودش در حالی که تکنیکال دایرکتور کنار دستش بود به لوئیس گفت روندن w13 یکم مثل روندن ش*ت باکس میمونه!!!! یادم نمیاد اخرین دفعه ای که مدیر تیم به ماشینش اینو گفته کی بوده!!!
      اوضاع مرسدس خوب نیست.

      موافقم 10
      مخالفم 1
  5. viper2

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1144 ديدگاه)

    من هیچ وقت به فرمول یک علاقه نداشتم نمیدونم چرا . ولی کاش مسابقه برنوت داشتیم

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. Erfan

      ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (536 ديدگاه)

      عزیزم منم به مسابقات فرمول یک علاقه‌ای ندارم ولی بالا ترین سطح تکنولوژی و فناوری روز ماشین های جهان توی همین مسابقاته فناوری های که هرکدام برق از سر آدم میندازن.
      بعد آخه مسابقه Burn outیاpeek outرو که ببخشید ولی یه پراید تقویت شده هم میتونه انجام بده و تکنولوژی مورد توجهی نمی‌خواد.یعنی اصلا هیچ تکنولوژی نمی‌خواد.برای همین مسابقات Burn outفاقد اهمیت

      موافقم 19
      1. viper2

        ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (1144 ديدگاه)

        اره درسته .

  6. mohsen

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (8 ديدگاه)

    دوستان مسابقات فرمول وان و موتوجیپی رو تو چه شبکه ای میشه با کیفیت خوب تماشا کرد؟

    1. احمدرضا

      ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (749 ديدگاه)

      F1livegp.me

  7. Mans

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (51 ديدگاه)

    آقا متن و بخونید پر از اشتبااااه فاااحش لکلرک لیدر بود که انجین زد
    متن و لطفا اصلاح کنید
    اول متن هم نوشتید راسل میخواست از مکس سبقت بگیره….!!!!!!!

  8. Scuderia Ferrari

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    دیگه نمیدونم چی باید بگم
    تیفوسی ها دیگه خسته شدن ، موهای سرشون سفید شد
    جناب بینوتو اگه نمیتونی مشکلات رو حل کنی در آخر فصل با یه خداحافظی خوشحالمون کن

    موافقم 10
  9. akrh78

    ۲۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    فراری اول فصل داشت با دمش گردو میشکست پز موتورش رو میداد تا چند مسابقه میگفت هنوز قدرت موتور رو آزاد نکردیم
    اینم از قدرت کامل موتورت اقای بینوتو
    4 تا از 6 موتورات ترکیدن تو این مسابقه
    هاس و الفا یه هفته در میون مشکل موتوری دارن
    ferrari’s back

    موافقم 8
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا