گرندپری فرمول یک باکو ۲۰۲۲ با مشکل فنی برای هر دو ماشین فراری به پایان رسید. اتفاقی که بسیار خبرساز شد و خبر از آیندهی سخت فراری در فصل ۲۰۲۲ داد.
ماتیا بینوتو مدیر تیم فراری در مورد اتفاقی که رخ داده است، اعتراف کرد که علاوه بر ناامیدی از ناکام ماندن هر دو ماشین فراری در مسابقهی باکو، مسائل مربوط به قابلیت اطمینان و پایداری، هر دو رقابت قهرمانی رانندگان و سازندگان را در خطر انداخته است.
بعد از مسابقه ماشینهای رانندگان فراری به مقر این تیم در ایتالیا یعنی مارانللو فرستاده شد. بررسیهای انجام شده نشان میدهد که انجین احتراق داخلی (ICE) و توربو ماشین چارلز لکلرک به طور کامل از بین رفته است، اما فراری میتواند در گرندپری کانادا برای جلوگیری از دریافت پنالتی از توربو موتور اول استفاده کند.
در مورد ماشین کارلوس ساینز نیز قطعات هیدرولیک ماشین و همچنین گیربکس ماشین وی دچار مشکل شده بودند که ظاهرا مشکلات بر طرف شدهاند.
چارلز لکلرک در مورد اتفاق باکو اعلام کرد:
اتفاق بسیار بدی بود. هر DNF ما را از رقابت و قهرمانی دور میکند. این سومین اتفاق ناامید کنندهی این فصل است. اما مطمئن هستم که در مسابقهی بعدی با قدرت بازخواهیم گشت و برای پیشتازی و قهرمانی تلاش میکنیم.
مکس ورستپن در گرندپری باکو ۲۰۲۲ پیروز مسابقه شد، اما صحبتهای در مورد دستور تیمی در حین مسابقه وجود دارد. پیش از این مسابقه و پس از پیروزی سرجیو پرز در گرندپری موناکو ۲۰۲۲ مدیران ردبول بارها اعلام کردند که به هر دو رانندهی خود برای قهرمانی اجازهی رقابت میدهد، با این حال در مسابقهی باکو شاهد دستور تیمی بودیم.
کریستین هورنر، مدیر ردبول در این مورد بیان کرد:
پیامی که در رادیو به پرز اعلام شد دستور تیمی نبود. سرعت مکس در آن مرحله از مسابقه به طور واضح از پرز بیشتر بود. خوردگی لاستیک عقب پرز زیاد بود و اگر مکس از پرز عبور نمیکرد سرعت خود را از دست میداد. به همین دلیل ما تلاش کردیم روی کسب بهترین نتیجه برای تیم تلاش کنیم.
لوئیس همیلتون نیز در طول مسابقه با ماشین خود درگیر بود و به دلیل ضربات زیاد ماشین بعد از مسابقه دچار کمردرد شدید شده است. شایعاتی مبنی بر حضور نداشتن این راننده به دلیل کمردرد در گرندپری کانادا ۲۰۲۲ عنوان شد که همیلتون به این شایعات پایان داد و اعلام کرد در کانادا مسابقه خواهد داد.
با اینکه هنوز مدت طولانی از فصل ۲۰۲۲ باقی مانده است، اما شایعهها و گمانهزنیها برای فصل ۲۰۲۳ شروع شده است. بر اساس برخی منابع خبری، فرناندو آلونسو رانندهی اسپانیایی تیم آلپاین برای سال ۲۰۲۳ نیز با این تیم خواهد ماند. همچنین قرار است اسکار پیاستری به عنوان جانشین لطیفی یک صندلی فرمول یک در تیم ویلیامز داشته باشد، حتی برخی منابع اعلام کردهاند این جایگزینی ممکن از در فصل ۲۰۲۲ اتفاق بیفتد. شایعهی دیگر فصل ۲۰۲۳ نیز بازگشت مسابقهی آفریقای جنوبی به تقویم مسابقات فصل ۲۰۲۳ است. همچنین ممکن است تستهای پیش از فصل ۲۰۲۳ نیز دیگر در بارسلونا انجام نشود.
ماشین باز
۲۵ خرداد ۱۴۰۱چه شبکه ای نشون میده فرمول یک رو
احمدرضا
۲۵ خرداد ۱۴۰۱من از سایت f1livegp.me میبینم
شاهین
۲۶ خرداد ۱۴۰۱از آنتن و f1gp.me اینا زبان اصلی هستن شبکه ورزش هم پخش میکنه با گزارش فارسی
Amard
۲۶ خرداد ۱۴۰۱صد افسوس که آذربایجان که از ایران جداش کردن فرمول یک برگزار میکنه ایران نه حتی بحرین هم فرمول یک دارع
HamiD
۲۶ خرداد ۱۴۰۱راستش میخواستم بگم عوضش امنیت داریم یادم اومد همونم نداریم 😂😐