فصل جدید مسابقات فرمول یک در بحرین شروع شد. امسال رقابت برای به زیرکشیدن ردبول بین فراری، مرسدس و آستون مارتین داغ است.
گزارش مسابقه
قبل از شروع مسابقه اعلام میشود که چارلز لکلرک یک منبع ذخیره انرژی جدید (باتری) میگیرد. هیچ جریمهای وجود نخواهد داشت، زیرا این دومین واحد مجاز به تغییر در طول فصل است.
در استارت دو رانندهٔ استون مارتین با یکدیگر برخورد کوچکی میکنند که نتیجهٔ این برخورد یک رده برای فرناندو آلونسو است.
در استارت پرز بهخوبی در مقابل ساینز دفاع میکند.
دور ۷ و فاصلهٔ مکس و لکلرک در حال زیاد شدن است. شاهد ضعف مکلارن هم هستیم.
دور ۱۰ پیتاستاپ ها آغاز میشود و گسلی به پیت میآید و در طی یک پیتاستاپ طولانی گسلی در ردهٔ آخر به پیست باز میگردد. آلونسو نیز به راسل رسیده است. آلونسو ۷ و راسل ۶ است.
دور ۱۳ همیلتون به پیت میآید راسل و آلونسو همچنان درگیر هستند و راسل بهخوبی دفاع میکند ولی در پیچ ۷ آلونسو از وی میگذرد و پنجم میشود.
دور ۱۴ لکلرک هم به پیت میآید ساینز و راسل هم به پیت میآیند. پیتاستاپ راسل کمی کند است.
پیاستری اعلام میکند که مشکل گیربکس دارد به پیت میآید و متوقف میشود.
مکس هم به پیت میآید و با سافت به مسابقه برمیگردد و دوم به پیست باز میگردد.
آلونسو هم به پیت میآید و در ردهٔ ۸ به پیست باز میکردد
راسل از مگنوسن سبقت میگیرد و پشت آلونسو است.
دور ۱۷ و آلونسو و بوتاس برای ردهٔ ۶ رقابت میکنند و آلونسو بهراحتی بوتاس را میگیرد.
دور ۱۸ پرز بالاخره به پیت میآید و در ردهٔ سوم به پیست باز میگردد.
راسل از بوتاس سبقت میگیرد و باز هم پشت آلونسو هفتم میشود و ۱/۵ ثانیه با وی فاصله دارد.
دور ۲۲ و فاصلهٔ مکس و لکلرک در ردهٔ دوم به ۱۱ ثانیه رسیده است.
دور ۲۵ و فاصلهٔ پرز و لکلرک که در ردهٔ دوم است در حال کم شدن است.
دور بعد در پیچ یک پرز بهراحتی از لکلرک سبقت میگیرد و دوم میشود.
دور ۳۲ همیلتون به پیت میآید اگرچه در رادیو اعلام میکند که تایرهایش خوب است و هارد انتخاب میکند و در ردهٔ ۷ باز میگردد.
ساینز هم به پیت میآید و جلوی همیلتون در ردهٔ ۵ به پیست باز میگردد.
دور ۳۴ لکلرک هم به پیت میآید و با لاستیکهای هارد در ردهٔ ۴ و پشت آلونسو به پیست برمیگردد.
پرز و آلونسو هم به پیت میآیند.
آلونسو پشت همیلتون در ردهٔ ششم به پیست میآید ولی فاصله کم است.
دور ۳۷ آلونسو به همیلتون رسیده است و دی آر اس هم دارد. فستس هم میزند. همیلتون دفاع نمیکند و در پیچ ۴ سبقت میگیرد ولی همیلتون مجدد جایگاهش را پس میگیرد.
دور بعد آلونسو باز هم به همیلتون حمله میکند در پیچ ۱ میخواهد سبقت بگیرد ولی در نهایت در پیچ ۱۰ به زیبایی از همیلتون سبقت میگیرد و پنجم میشود.
همیلتون تلاش میکند جایگاه خود را پس بگیرد. اما نمیتواند.
آلونسو در حال کم کردن فاصلهٔ خود با ساینز در ردهٔ ۴ است.
دور ۴۱ لکلرک در رادیو اعلام میکند که قدرت ندارد و از مسابقه خارج میشود.
اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی میشود تا لکلرک از پیست خارج شود.
آلونسو که ۴ ام است در حال کم کردن فاصله با ساینز در ردهٔ ۳ است.
دور ۴۴ و آلونسو به فاصلهٔ دی آر اس ساینز رسیده است.
دور ۴۶ و آلونسو داخل پیچ ۱۱ از ساینز سبقت میگیرد و سوم میشود.
در ادامه همیلتون در حال کم کردن فاصلهٔ خود با ساینز در ردهٔ ۴ است.
دور ۴۹ و همیلتون همچنان با ساینز درگیر است ولی نمیتواند سبقت بگیرد.
در آخر مکس ورستپن بافاصلهٔ زیاد از دیگر رانندگان اول میشود. در ردهٔ بعدی همتیمی او، پرز قرار میگیرد و آلونسو با یک رانندگی درخشان و عالی سوم میشود.
مهربد
۱۵ اسفند ۱۴۰۱وضعیت ناامید کننده فراری..!
LH44
۱۵ اسفند ۱۴۰۱و مرسدس
Taha.mahdiloo
۱۵ اسفند ۱۴۰۱کاملا حق با طرفدار هایی هست که از وضعیت تیمشون ناراحت هستن
ولی ، به فصل قبل نگاه کنید
ردبول تا مسابقه ، استرالیا داشت با مشکل قابلیت اطمینان و غیره دست و پنجه نرم میکرد ، درحالی که فراری داشت یکه تازی میکرد
ولی در انتهای فصل ، جفت قهرمانی ها به ردبول رسید
میخوام بگم ، شاید بهتر باشه از اولین مسابقه فصل ، فاتحه کل سال یک تیم رو نخونیم
چندین مسابقه پیش رو هست ، و چندین ماه فرصت . پس نا امید نشین
LH44
۱۶ اسفند ۱۴۰۱به کی امید داشته باشیم برادر. به چی؟ به راننده هایی که نیمتونن برد رو تو خواب ببینن؟ به تیمی که حتی نمیتونه یه تصمیم ساده رو بگیره؟ به ولفی که غرورش از عرش به فرشش آورده؟
این حرفت شاید برای فراری صادق باشه. اما برای مرسدس نه. فراری مشکل پایداری داره. مرسدس مشکل ساختاری. یعنی از شخص توتو ولف بگیر که بزرگ ترین نقطه ضعف تیم هست و به خاطر اون بزرگ ترین ضربه ها به تیم خورد، تا ادمین کانال های سوشال مدیاش. اینم بگم دارم برای فصل 2021 تا الان صحبت میکنم. قبلش توتو یکی از ارکان موثر تیم بود.
یکم دقیق باشیم می بینیم مرسدس از هم پاشیده. اینو من اول فصل پیش گفتم. هرچی جلو تر رفتیم بیشتر به حرفم رسیدم. الانم میگم. مرسدس تا سال 2026 حتی نمیتونه قهرمانی رو بو کنه. فراری یه سری مشکل پایداریش رو حل بکنه میتونه حداقل رقابت کنه برای قهرمانی. ردبول هم همش یکی دو مسابقه مشکل پایداری داشت. همون موقع هم مشخص بود این مشکل رو برطرف کنن موشک میشن. امیدوارم فراری هم این کار رو کنه. مرسدس تازه فهمیده اشتباه زده. بدم اشتباه زده!!!
بنظرت چطوری میخوان برسن بهشون. مرسدس دیگه اون مرسدس چند سال پیش نیست. لودا رو نداره. شصت هفتاد تا از بهترین مهندساش رو نداره. جیمز وولز رو نداره. اندی کاول رو نداره. بهترین موتور رو نداره. راننده های تشنه به برد نداره. یکی میگه من فقط اومدم دست تیمو بگیرم. اون یکی میگه همه برد ها مال ردبوله!!! نمیتونه از پول هاش استفاده کنه. توتو ولف افتضاح کار کرده در بخش مدیریت منابع مالی. ردبول چطور با چند برابر حقوق پنجاه تا از مهندسینش رو قاپید یه ابم روش و سقف بودجه رو هم فقط 1.7 میلیون رد کرد. جریمه فیا هم که قرار نبوده به ردبول ضربه بزنه. چرا هورنر اینقدر قوی شده تو فیا. پس فراری و مرسدس کجای فیا هستن؟؟؟ بینوتو و ولف خواب تشریف داشتن؟؟؟
همه این ها رو گفتم فقط یه طرف مسئلست. میگم مرسدس داره درجا میزنه. اینم حساب کن رقیباش دارن با سرعت پیشرفت میکنن. خودت ببین باید امید داشت یا واقع بین بود.
بی نهایت امیدوارم بعد چند مسابقه بیای به من و حرفام بخندی و بگی اشتباه میکردم. اما نمیتونم اون روز رو متصور بشم.
علی
۱۵ اسفند ۱۴۰۱باباجون این لکرک را اخراج کنین ! یه تنه گند زده به تیم فراری
LH44
۱۵ اسفند ۱۴۰۱در تکمیل خبر باید بگم مشکل پاوریونیت لکرک، باتریش بوده و نمیشه تعمیرش کرد. یعنی فراری لکرک دوتا باتری رو از دست داده. اگه نتونن از باتری اولش استفاده کنن، لکرک در عربستان برای باتری سومش پنالتی میگیره!!!!!!!!!!
KAMI
۱۵ اسفند ۱۴۰۱همون طور که گفتم و پیش بینی میشد وضعیت مرسدس و همیلتون مثل جوک میمونه
مک لارن که دیگه بدتر ۱۸ میلیون دلار داده به دانیال ریکاردو که این ماشین رده آخریو نرونه اونم تو این وضیعتی که دست به دامن اعراب برای پول شده
و همچنین درود بر آلونسو بزرگ
RENAULT5
۱۵ اسفند ۱۴۰۱استون مارتین چه گرد وخاکی کرده
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱امسال آستون مارتین رقابت رو سخت میکنه
آلونسو هم که عالی بودنش رو اثبات کرده.
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱راننده ها نشون دادن اگه خودروی بهتر دستشون باشه چقدر رانندگی همشون عالیه
در کل ۳ راننده برتر از نظر من
۱-همیلتون
۲-آلونسو
۳-ورشتپن
بهزاد
۱۵ اسفند ۱۴۰۱دوستان اگر کارشناس محترمی که میفرمودن مغز همان مغزه را دیدن سلام مارو به ایشون برسانید.
امسال بسیاری از طرفداران دو گروه احتمالا دنبال کننده ی آلونسو باشن چون چاره ای ندارن و برای تفریح و فان هم که شده از رقابت ناندو مجبورا لذت ببرند!
۹۹
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱متوجه حرفاتون نشدم بهزاد جان
بهزاد
۱۵ اسفند ۱۴۰۱دوست گرامی منظور بنده اشاره ای به مباحث اوایل فصل ۲۰۲۲ داره که در اون یکی از کاربران میگفت افت مرسدس کوتاه مدته و بزودی اونها لیدر خواهند شد و یک نقل قولی داشتن از زبان یک کارشناس که گفته بود مغزها همون مغز سابقند یا به عبارتی تیمی که تونسته ۸ بار پشت سر هم قهرمان بشه نمیتونه اینقدر ضعیف بشه و بزودی برمیگردن.
اگر اشتباه نکنم کاربران علاقه مند حداقل ۳ دوره ی فرمول یک را در این سالها دنبال کرده باشند:
دوران ردبول و فتل
دوران توربو و هیبرید مرسدس و همیلتون
و حالا که ردبول و مکس شروع شده
وقتی قوانین تغییر میکنه تیمی که تونست درک بهتری داشته و حداقل ضعف انجین نداشته باشه اصولا میتونه تا زمان تغییرات کلی قوانین بهترین عملکرد را داشته باشه.
تیم هایی که نتونن شرایط و تغییرات جدید را به خوبی اعمال کنند دچار مشکل شده و عملا به جای ارتقا همواره در حال رفع مشکلات خواهند بود و با این بودجه هم تقریبا عملیات غیر ممکنه.
مثلا مشکل آیرو برطرف میشه اما تعلیق مشکل داره یا شاسی و کفی هنوز بهینه نیست یا سیستم ترمز باعث فرسایش بالای تایرها میشه و پولی برای رفع همه ی این مشکلات نیست و تنها شانس ۹ تیم دیگر اینجاست که تیم اول ماشینی ساخته باشه که در حداکثر توانایی قرار داره و آپدیت هاشون نتونه باعث ایجاد فاصله بیشتر بشه تا در آینده به اون برسند.
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱خودروهای برتر از نظر من
۱-آستون مارتین . ردبول
۲-فراری
۳-مرسدس بنز
Porsche 911
۱۵ اسفند ۱۴۰۱آستون مارتین اصلا در حد ردبول نیست
ردبول به قولی در سیاره دیگه ای سیر میکنه
و اینطرف به ترتیب آستون مارتین،فراری و مرسدس هستن
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱امسال دیگه اینطور نیست پارسال هم فراری از نظر فنی خیلی نزدیک ردبول بود شاید هم ازش بهتر بود
امسال سال آستون مارتینه.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱کجاس همیلتون که 7 دوره قهرمان شد.همون موقع میگفتم که ایشون راننده خوبیه ولی به محض اینکه بره تیم رده میانی نهایت سوم یا چهارم میشه بره رده پایین که بین 10 نفر هم نخواهد بود ولی فکر نمیکردم تو بنز بمونه ولی عددی حساب نشه.اون زمان هر کی جای همیلتون بود هم قهرمان میشد.ولی مکس واقعا بی نظیره
دانیال_Surrey،England
۱۵ اسفند ۱۴۰۱همیلتون تو مک لارنم خودشو ثابت کرده اونم با درس دادن به آلونسویی که خبرش در اومد بین تیم شیرینی پخش میکرده که هواشو داشته باشن!!
..
جناب مکس حتی بین 4 راننده ی برتر هم نیست فقط این میل به تهاجمی بودنشه که مقداری خاصش میکنه و به اصطلاح تینیجرا جدیدا طرفدارش شدن.
دور 10 نشده بود 10 ثانیه فاصله افتاده بود،آره واقعا مکس زمانی که بهش فشار نیاد واقعا بی نظیره.
سال پیش هم که هر موقع پرز خواست از این سریع تر بشه بهش گفتن آروم تر بره و….
به لحاظ اخلاقیاتم که 0 مطلقه.
مرام و معرفت فقط خود لوییس و پدرش که دو سال پیش اینو ثابت کردن.
در کنارش فتل بد شانس.
KAMI
۱۵ اسفند ۱۴۰۱لازمه اشاره کنم شما نه از ماشین سر در میارید نه حتی اخبار F1 و صنعت خودرو رو درست دنبال میکنید صرفا دنبال گیر دادن به بقیه مخصوصا افراد موفق و همینطور خ.اله زنک بازی هستید
چطور شخصی که گواهینامه نداره میتونه در مورد آلونسویی که ۲۰ ساله داره تو رده بالای موتوراسپرت ریس میده و قهرمانی لمانز و داکار داره نظر بده و به اصطلاح طرف رو هیت کنه
همینطور در مورد مکس ورستپن که تو این سن به این موفقیت رسیده چنین چیزی بگه ؟
خیلی مودبانه سعی کردم پاسخ بدم امیدوارم جنابعالی منظور واقعیم رو بفهمید و پدال هم کامنت منو پاک نکنه چون بنده مثل بعضیها پارتی ندارم توهین کنم بعد با یه tag در یک گروهی تایید شدن کامنتمو ردیف کنم
Porsche 911
۱۶ اسفند ۱۴۰۱😂😂😂حرف شما درست
چطوری میشه که کسی که گیریم گواهینامه داره یا نداره درباره دارنده عنوان های ۷ قهرمان جهان،بیشترین تعداد پیروزی و… رو داره اظهار نظر بکنه؟!
فقط انگلستان
۱۵ اسفند ۱۴۰۱دیگه خیلی خنده داره این حرفا در مورد همیلتون که رکوردای شوماخر رو هم جابه جا کرده
شبیه این هست که بگی چون مسی در تیم های قوی بازی میکنه و هم تیمی های قوی کنارشن اینقدر قویه
همیلتون-مسیِ دنیای فرمول یکه
بهتره شما هم از نظرهای بی معنی در مورد مسابقات فرمول یک که جزو بهترین رشته های ورزشیه دست برداری.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ اسفند ۱۴۰۱همیلتون رو الهه ورزش مقایسه میکنی.اگه همیلتون خوبه الان کجاست.یعنی میگی اگر تو هاس هم بود هفت دور قهرمان میشد
Porsche 911
۱۶ اسفند ۱۴۰۱طوری صحبت میکنید انگار آلونسو با تیمی مثل هاس و ویلیامز قهرمان شده
آلونسو هم برای قهرمانی ماشین خوبی در اختیار داشته
ground zero
۱۵ اسفند ۱۴۰۱تا اسم مکس میاد فراری فنا یا مرسدس فنا کلا دیسلایک میکنن ولی سال 2021کماشین ردبول ومرسدس نزدیک هم بود حتی باید گفت مرسدس سریعتربود کی پاب پای همیلتون اومدفقط مکس پس مکسو باید جدای همه راننده ها دونست سال قبل سه یا چهارتا اسپین شد ولی همشو واقعا عالی برگشت و سریعاهم اشتباهشو جبران میکرد حتی اون سبقتی که از لکرلک گرفت ولی اسپین شد اما دوباره برگشت یا با اون اشتباه تو پیت ک یازده ثانیه موند با لاستیک مدیوم برگشت درصورتیکه ک همیلتون هارد داشت کسی فکرشو نمیکرد بیاد جاشو پس بگیره اما با مدیریت لاستیک عالی از همیلتون سبقت گرفت و همیلتون پشت مکس فقط داشت با رادیو میگفت کجا بیرون رفت یا نرفت خودم بعد مکس همیلتونو قبول دارم ولی انصافا سال قبل و امسال میشه این نتیجه روگرفت ک همیلتون فقط با ماشین برتر پیشتاز پیست بود اما امسال تو تستا دیدین ک ردبول و استون وفراری اختلاف زیادی نداشتن اما مکس گردوخاکب پا کردش.مکس وقتی پشت کسی باشه واقعا میچسبه بهش تا طرف یا لاستیکش خورده بشه یا هرطریقی شده سبقتشو میگیره و همیشه هم عین ساعت دقیق و منظم دور میزنه مسابقاتشو ببینین متوجه حرفم اما حیف ک اینجا فقط از رو تعصب نظر میدن
Porsche 911
۱۶ اسفند ۱۴۰۱جوری میگی مکس با مدیوم هملیتون با هارد انگار هارد از مدیوم سریعتره!!
دوما در اینکه مکس راننده خوبی هست شکی نیست مشکل اکثریت مخالف بی اخلاق بودنش هست
سوما ما تا جایی که یادمون میاد مرسدس با طرح W11 پادشاهی میکرد
این قوانین بود که همه چی رو به ضرر مرسدس کرد و W12 در بعضی پیست ها از RB16B کندتر بود
Taha Malek
۱۷ اسفند ۱۴۰۱یا هیچی از فرمول وان نمیدونی
یا خودتو زدی به اون راه
Taha Malek
۱۷ اسفند ۱۴۰۱نکه مکس الان تو ماشین هاس بینظیره
فقط لوییس با بهترین ماشین گرید قهرمان شده
مطمئنم پیش خودت به سواپ موتور پوشارد رو ماشین فرمول یک هم فک میکنی تورو چ به فرمول وان برو نسکارتو ببین
خودم
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲جوجه رو آخر پاییز میشمرند. مکس بسیار جاه طلب و خودخواهه. بسیار امکان داره که با یه حادثه ،برای همیشه کنار بره . البته که رانندگیشو تحسین میکنم
یوسف
۱۵ اسفند ۱۴۰۱بچه ها خبری از لطیفی نیست….. کسی آمارشو داره
Razdell
۱۷ اسفند ۱۴۰۱سلام فکرمیکنم زودداریدقضاوت میکنیدمرسدس بیدی نیست که بااین بادابلرزه صبورباشیدجوجه روآخرپاییزمیشمرن
Taha Malek
۱۷ اسفند ۱۴۰۱متاسفانه با این مفهوم زیروسایدپاد امیدی نیست البته با برگشت جیمز آلیسون افسانه ای شاید فرجی شد.