بینوتو مدیر تیم فرمول یک فراری استعفای خود را اعلام کرد.
ماتیا بینوتو در بیانیهای رسمی اعلام کرد:
تصمیم گرفتم همکاری خود را با فراری به پایان برسانم. شرکتی را ترک میکنم که دوستش دارم و ۲۸ سال است که بخشی از آن بودهام. مطمئن هستم که تمام تلاش خود را برای رسیدن به اهداف تعیین شده، کردهام. در حال حاضر تیمی متحد و رو به رشد را ترک میکنم. فراری، تیمی قوی، آماده و مطمئن برای رسیدن به بالاترین اهداف است. برای این تیم بزرگ بهترینها را برای آینده آرزو میکنم. این تصمیم برای من بسیار سخت است.میخواهم از همه افرادی که در مقر اصلی فراری این سفر را با من همراه بودهاند، در کنار مشکلات و دست آوردهای موجود، تشکر کنم.
در نتیجهی این استعفا جان الکان رسما مذاکرات با نامزدهای جایگزینی بینوتو را شروع کرد. روند انتخاب مدیر تیم جدید اسکودریا فراری در حال انجام است و انتظار میرود در سال جدید به مرحلهی نهایی برسد.
همچنین ادعا میشود که ۴ تیم جمله آلپین و استون مارتین به دنبال جذب متیا بینوتو به تیم خودشان هستند.
فراری علاوه بر یافتن مدیر تیم باید به دنبال مدیر فنی نیز باشد که این کار را برای فراری سخت خواهد کرد، زیرا متیا بینوتو در این چند سال، مدیریت هر دو بخش را بر عهده داشت.
براساس شایعات گزینه اصلی برای جایگزینی ماتیا بینوتو در فراری، فردریک واسر مدیر فعلی آلفارومئو است. این مدیر فرانسوی در حال مذاکره با تیم فراری است اما برای قبول این پست، به نظر مثبت تیم خود احتیاج دارد.
پیش از این، سال گذشته اسکودریا فراری پست مدیریت را به آندریاس سایدل و کریستین هورنر پیشنهاد داده بود، با این حال این پیشنهاد توسط هر دوی آنها رد شد و به همین دلیل بینوتو یک سال دیگر به عنوان مدیریت تیم فراری باقی ماند.
phonix
۱۰ آذر ۱۴۰۱تبریک به تمام فراری فن های
مرتیکه هزار پلن
Dna
۱۰ آذر ۱۴۰۱بخش استراتژیست قوی لازم داشت که نداشت و قبول هم نمیکردن ندارن
ماشینشون امسال خوب بود البته نمیشه از مشکل قابلیت اطمینان ضعیف چشم پوشی کرد
و چیزی که برام جالب بود رد کردن پیشنهاد فراری به هورنر و سایدل بود
چشم براهتم گونتر جان 😂
LH44
۱۰ آذر ۱۴۰۱ای کاش فراری با بینوتو راه میومد تا در بخش پاوریونیت بمونه. مدیر تیم خوبی نبود اما مهندس پاوریونیت درجه یکیه. موتور امسال فراری شاید از نظر پایداری مشکل داشته باشه، اما با اینکه موتور ها فریز شدن میشه براشون اپدیت پایداری داد. منطقیه یه موتور یکم ناپایدار و قوی داشته باشی و اپدیت پایداری براش بدی تا اینکه مثل مرسدس یه موتور پایدار ضعیف (نسبت به رقبا) داشته باشی و هیچ کاری نتونی باهاش کنی. بهترین جایی که میتونه بره سائوبر هست که تو کشور خودشم باشه. تکنیکال دایرکتور سابق فراری که مرسدسه و تا سال پیش کسی به پاش نمیرسید. ببینیم بینوتو هم میاد پیشش یا نه.
d1123
۱۰ آذر ۱۴۰۱تصمیمات اشتباه فراری پایان ندارد.
بینیتو به اهداف تایین شده خودش در ابتدای فصل 2022 بود رسید.
قرار بود صرفا رقابتی باشن و چندتا برد بدست بیارن ولی تیفوسی ها انتظار قهرمانی داشتن که از اول اشتباه بود.
الانم که مدیریت فنی مون بی صاحب موند
کیانوش
۱۱ آذر ۱۴۰۱اهمیتی نداره که قبل از شروع فصل هدف چی بوده تو اوایل فصل به همه ثابت شد که این خودرو با رانندکی لکلرک میتونه قهرمان مسابقات بسه اما اشتباهات پی در پی تیم تهت مدیریت ایشون باعث شد که بهترین فرصت فراری تچ دهه گذشته از بین بره بهترین خودروشون تو عصر هیبریدی ها بوده که متاسفانه با این تغییرات مدیرتی شدید معلوم هم نیست چی به سر خودرو بیاد ،الان ی مدیر بخواد بیاد بیشترین امتیاز رو از فراری درخواست میکنه و میتونه همه چی رو تغی یر بده که بعید میدونم نتیجه خوبی داشته باشه
کیانوش
۱۱ آذر ۱۴۰۱بنظرم اول فصل انتظارات خیلی از فراری بالا رفت و خوب واقعا هم خودرو وا لکلرک جفتشون قابلیت قهرمان شدن داشتن اما شاستباهات تیم باعث شد جا بمونن
kimfan
۱۱ آذر ۱۴۰۱فراری یه تیم بروکراتیک و احساسی هست متاسفانه و فاقد مدیریت ماشینی آلمانیها.
حتی اگه یه مدیر آلمانی هم استخدام بشه، احتمال غرق شدنش توی این همه سیاست بازی خیلی زیاده.
حتی اگه یه مدیر خوب بیارن و دستش رو هم باز بذارن، بازم تا بیاد تیم رو بشناسه و جمع کنه، یکی دو فصل رو از دست دادن، و درغیر اینصورت، اون مدیر، مدیر فوقالعادهای هست!
حسن
۹ دی ۱۴۰۱بهترین کاری که برای تیم فراری میشد انجام داد همین بود اخراج یا استفا یا انتقال او بود واقعا بارها و بارها بخاطر تصمیمات اشتباه او تیم فراری مخصوصا لکلرک را از سکو جا انداخت بی نهایت هم ترسو بود من به شخصه خوشحالم که کنار گذاشته شده امیدوارم فصل جدید تصمیمهای درستی برای فراری گرفته بشود چون ماشین و راننده عالی در اختیار دارد