مسابقات فرمول یک ۲۰۲۲ این هفته به بریتانیا رسید، مسابقهی خانگی همیلتون، راسل و نوریس. در روز تعیین خط ساینز رانندهی فراری موفق به کسب اولین پل پوزیشن خود در مسابقات فرمول یک شد. به سراغ روز یکشنبه و مسابقه میرویم. استارت مسابقه با تصادف همراه بود جرج راسل رانندهی مرسدس که در این فصل بسیار خوب عمل کرده بود با ژو گوانیو رانندهی چینی برخورد میکند و هر دو راننده از مسابقه خارج میشود به دلیل شدت برخورد و موقعیت نامناسب ماشین گوانیو وضعیت پرچم قرمز اعلام میشود. در استارت و قبل از تصادف ورستپن از ساینز سبقت میگیرد و اول میشود و همیلتون نیز از لکلرک سبقت میگیرد و به ردهی سوم میرسد. آلونسو نیز با پشت سر گذاشتن پرز به جایگاه پنجم صعود میکند. فتل نیز به دلیل تصادف رخ داده مجبور به ترمز زدن محکم میشود و به پشت البون برخورد میکند و البون به دلیل اسپین شدن به اکون برخورد میکند.
خارج کردن ژو گوانیو از داخل ماشین طولانی میشود ولی اعلام میشود که وی هوشیار است ولی پس از خارج کردن وی از ماشین به مرکز پزشکی پیست برده میشود.
جورج راسل که بعد از تصادف به دلیل کمک به گوانیو از ماشین خود خارج شده بود دیگر اجازهی شرکت در ادامهی مسابقه را ندارد.
بر اساس قوانین مسابقه با همان ترتیب تعیین خط دیروز دوباره آغاز خواهد شد. خودروها برای استارت دوباره بر روی خط استارت قرار میگیرند. این بار ساینز بسیار خوب استارت میزند و به خوبی از جایگاه خود دفاع میکند، لکلرک تلاش میکند از ورستپن سبقت بگیرد اما نمیتواند در حین رقابت نیز با یکدیگر برخورد کوچکی میکنند. با این حال استارت دوم برای همیلتون خوب نبود و با یک رده سقوط به جایگاه ششم رسید.
بال جلوی ماشین پرز نیز در حین رقابت با لکلرک آسیب میبیند و این راننده مجبور به انجام پیت استاپ میشود.
دور پنجم همیلتون به نوریس رسیده است و وارد رقابت با وی میشود و در نهایت از وی سبقت میگیرد و به جایگاه چهارم میرسد.
دور ۱۰ ساینز اشتباه میکند از پیست خارج میشود و بعد از بازگشت به پیست ورستپن از وی سبقت میگیرد و لیدر مسابقه میشود.
دور بعدی نیز هر دو خودروی آلفاتئوری با یکدیگر برخورد کوچکی میکنند، هر دو اسپین شده و دوباره به مسابقه باز میگردنند.
دور ۱۲ سرعت خودروی ورستپن به طور عجیبی کاهش مییابد و ساینز و لکلرک از وی سبقت میگیرند. ظاهرا وی پنچر شده است و جهت تعویض لاستیکهای ماشین خود به پیت میآید. ورستپن در ردهی ششم به پیست بازمیگردد ولی ظاهرا همچنان با ماشین خود درگیر است. ظاهرا مشکلی در چرخ عقب سمت راست خودروی وی وجود دارد.
لکلرک به همتیمی خود که لیدر مسابقه است بسیار نزدیک شده است. دو رانندهی فراری با یکدیگر درگیر هستند و همیلتون در جایگاه سوم در حال کم کردن فاصلهی خود با لکلرک است.
ساینز بالاخره به پیت استاپ میآید و با لاستیکهای هارد و در ردهی سوم و پشت همیلتون به پیست باز میگردد. بوتاس رانندهی آلفارومئو نیز به دلیل مشکل فنی مجبور به ترک مسابقه میشود. در همین حال همیلتون در حال کم کردن فاصلهی خود با لکلرک در جایگاه اول است.
دور ۲۴ ورستپن که هنوز با خودروی خود درگیر است باز هم برای تعویض تایرها به پیت میآید و در جایگاه هفتم پشت همتیمی خود به پیست بازمیگردد ولی فتل به سرعت از وی سقبت میگیرد. همیلتون هر دور در حال نزدیکتر شدن و کم کردن فاصلهی خود با لکلرک است.
دور ۲۶ لکلرک به پیت میآید و با تایرهای هارد در جایگاه سوم پشت همتیمی خود به پیست بازمیگردد. در حال حاضر همیلتون که هنوز به پیت نیامده است لیدر مسابقه در کشور خود است.
لکلرک باز هم به پشت ساینز رسیده است. در رادیو به لکلرک اعلام میشود که خبری از دستور تیمی نیست و میتواند با ساینز رقابت کند. با این حال در نهایت چند دور بعد فراری دستور تیمی را صادر میکند و لکلرک از ساینز عبور میکند و دوم میشود.
دور ۳۴ همیلتون به پیت میآید پیت استاپ وی ۴/۳ ثانیه زمان میبرد و طولانی میشود و در آخر وی با تایرهای هارد در ردهی سوم و پشت ساینز به پیست بازمیگردد.
دور ۳۶ اکون نیز به پشت ورستپن در جایگاه هشتم رسیده است و در حال رقابت با وی است. دور بعد بالاخره اکون سبقت میگیرد و هشتم میشود. همیلتون نیز به فاصلهی ۲/۵ ثانیهای ساینز رسیده است.
اما در ادامهی مسابقه ماشین اکون مشکل پیدا میکند و وی مجبور به توقف در کنار پیست میشود و سیفتی کار وارد پیست میشود. ساینز و همیلتون به پیت میآیند و با تایرهای سافت به پیست بازمیگردند اما لکلرک درون پیست میماند.
پس از خروج سیفتی کار و شروع دوبارهی مسابقه پرز به همیلتون حمله میکند و از وی سبقت میگیرد و سوم میشود ساینز نیز از لکلرک سبقت میگیرد و باز هم لیدر مسابقه میشود. در ادامه همیلتون سعی میکند جایگاه سومی خود را از پرز پس بگیرد اما در نهایت موفق نمیشود.
در ادامه پرز از لکلرک سبقت میگیرد و دوم میشود همیلتون نیز از رانندهی فراری سبقت میگیرد و لکلرک چهارم میشود ولی رانندهی فراری در ادامه جایگاه سومی خود را از همیلتون پس میگیرد. در آخر همیلتون از لکلرک سبقت میگیرد و سوم میشود. در حال حاضر الونسو در ردهی پنجم در حال فشار آوردن به لکلرک است.
دور ۵۰ و شوماخر در جایگاه هشتم در حال فشار آوردن به ورستپن است. شوماخر در حین رقابت با ورستپن برخورد کوچکی نیز با وی میکند، اما در نهایت موفق نمیشود و با کسب ردهی هشتمی به اولین امتیاز خود در فرمول یک دست پیدا میکند.
در نهایت ساینز در رقابتی درخشان موفق به کسب اولین پیروزی خود در فرمول یک میشود. در رده های بعدی نیز پرز و همیلتون به ترتیب دوم و سوم شدند. همیلتون برای سیزدهمین بار در سیلوراستون موفق به کسب پودیوم میشود و توانست رکورد کسب بیشترین تعداد پودیوم در یک پیست را به دست بیاورد. پرز که در ابتدای مسابقه مجبور به پیت استاپ اجباری و تعویض باله جلوی خودرو خود شد و در نتیجهی آن به ردهی ۱۷ سقوط کرده بود در رقابتی زیبا به ردهی دوم رسید.
LH44
۱۲ تیر ۱۴۰۱عجب مسابقه ای بود. شخصن لذت بردم. فقط ای کاش اون اوکن ماشینو میبرد تو پیت و سیفتی کار نمیومد.
rocket bunny
۱۳ تیر ۱۴۰۱حیف بتل چکو-لویس-چارلز نبود که شکل نگیره؟
LH44
۱۳ تیر ۱۴۰۱به عنوان طرفدار لوئیس میگم:))
حیف لوئیس نبود تو گرندپری خونگیش اول نشه؟:))
وگرنه رقابت جذابی داشتن چند دقیقه. یکم موتور مرسدس بهتر بود تا اخر مسابقه این رقابتو میدیدیم.
بهزاد
۱۲ تیر ۱۴۰۱مسابقه ی ۱۵۰ کارلوس به هر ترتیبی یک برد براش داشت که فکر کنم فراری بهترین تصمیم ممکن را گرفت تا هر دو راننده روحیه بالایی داشته باشند.
در مورد استراتژی عدم تعویض تایر لکرک بنظرم فراری به عملکرد هر دو راننده ی آلفاتائوری رو تایرهای سافت نگاهی داشته که بسیار زود کاراییشون از دست رفت و کسی فکر نمیکرد این نوع تایر بتونه ده دور خوب باشه.
با مشکل ماشین مکس و همینطور لکرک عملا نمیشد عملکرد ردبول و فراری را به نسبت مرسدس بسنجیم هرچند فکر نمیکنم در سرعت مسابقه ای همیلتون به این دوتا نزدیک میشد و احتمال یک مشکل کوچک برای خودروی ساینز هم وجود داشت.
به هر حال در ۳ مسابقه ی بعدی فراری در پول ریکارد و مجارستان بدون اتفاقات مسابقه ای دو تا برد تو جیب داره و در اتریش شرایط رقابت با ردبول نزدیکه و اینو در نظر بگیریم که فراری هنوز تغییرات گسترده ای نداشته و با اتفاق امروز که برای لکرک افتاد معلوم شد این ماشین در شاسی و تعلیق عالی عمل کرده و همین اتفاق برای پرز باعث شد خودرو نامتعادل بشه.
رضا باقری
۱۲ تیر ۱۴۰۱در بهره اول چقدر این انگلیسی جماعت بی جنبه تشریف دارن که حین مسابقه میان وسط پیست برا اعتراض به موتور بنزینی یعنی مسابقه تو آنگولا انجام میشد تمیز و کم حادثه تر میبود
در بهره دوم که باز بر میگرده به بهره اول پلیس انگلیس چقدر سست عنصر بود که با اینکه میدونست یه مشت جماعت دیگه قراره بیان اعتراض کاری نکرد که واقعا بر میگرده به ذات خبیث و غارتگرشون
در بهره سوم مسابقه چقدر حادثه برانگیز بود که برمیگرده به نحس بودن سرزمین این ها عواقب سالها غارت و استعمار دیگر کشور هاست و باید کلا گرند پری جمع بشه
در بهره چهارم بنز این همه میگفت آپدیت عظیم میاریم برا سیلورستون کو پ چیشد اگه همه چیز عادی پیش میرفت همیلتون باز میرفت برا رقابت با لطیفی در جهت کسب رده یکی مونده به آخر
پ.ن: اقای سانسورچی پدال دست از سانسور بردار
Phonix
۱۲ تیر ۱۴۰۱آقای محترم
هر فرد از هر دین و یا هر کشوری و یا هر نژادی قابل احترامه
این حرف شما رو نه میشه به پای دین داری گذاشت نه ملی گرایی
دوستان میدونن به این رفتار چی میگن
KSH
۱۳ تیر ۱۴۰۱به این رفتار نژادپرستی میگن نژاد پرستی فقط مال سیاه پوستا نیست
KSH
۱۳ تیر ۱۴۰۱این همونیه که اون دفعه میگفت از هرچی ماشین انگلیسی بدش میاد
M.Kkarimi
۱۳ تیر ۱۴۰۱اثرات آپدیت کاملا چه در نتیجه و چه در خود ماشین مشهود بود …. نمیگم کافی بود ولی کم کم دارن به سرعت مسابقه ای ردبول و فراری نزدیک میشن ….
اگر اون اتفاقات سیفی کار و … نمی افتاد همیلتون در 12 13 دور پایانی طبق پیش بینی ها و گرفیک هایی که در تلویزیون نشون دادن رده دومو کسب میکرد و بعد از اون برای برد و کسب رده اول با چارلز رقابت میکرد ….
صباغ که میگفت تغییراتشون تو این آپدیت شامل سینی کف ماشینو و ساید پاد ها وسیستم تعلیق جلو هست که موارد مورد توجهیه !
LH44
۱۳ تیر ۱۴۰۱اپدیته راضی کننده بوده اما سیلور استون معیار خوبی برای نشون دادن اثر اپدیت ها نبود. اینو هم راننده ها گفتن هم مهندسای تیم هم ولف. مرسدس هنوز در پیچ های سرعت پایین بانس داره. سیلور استونم چون اسفالتش تازه عوض شده بود خیلی هموار بود. اعیار این ماشین باید در پیستی تست بشه که یکم بامپی تر باشه.
البته اینم بگم ظاهرن فراری و ردبول سینی منعطف دارن. قراره از فرانسه یه فکری به حال این بکنن. اگه جلوی انعطاف پذیری این دوتا تیمو بگیرن به نظرم مرسدس خیلی نزدیک تر میشه. حتی شاید از بقیه هم بهتر بشه. برا همین بود که هورنر و بینوتو برای وصل نگهدارنده دوم به سینی حسابی جارو جنجال راه انداختن.
Scuderia Ferrari
۱۲ تیر ۱۴۰۱فراری داره چوب استراتژی های اشتباه خودشو میخوره
هنوز در تیم خیلی چیزا تعریف نشده و مقصر اصلی هم کسی نیست جز “جناب متیا بینوتو”
به عنوان یک تیفوسی دوآتشه میگم ردبول حقش قهرمانی هست چون از قبل استراتژی ها تعریف شده ، نفر اول و دوم مشخصه ، تصمیم گیری ها به موقع و کاملاً درست انجام میشه
برعکس فراری که مدیر ارشد تیم قوانین رو کامل نمیدونه و جناب صباغ ، کارشناس و گزارشگر مسابقه به طعنه میگه اگه تیم فراری با قوانین آشنا نیست میتونه با تهران تماس بگیره و از ما بپرسه !!!!
لکلرک یک جوان با تجربه و استعداد ناب هست که داره از تو ماشین به “متیا بینوتو” میگه استراتژی ما اشتباهه و داریم با رقابت درون تیمی زمان از دست میدیم ولی بازم گوش شنوایی نبود و آخرش همونی شد که دیدیم
این فصل قهرمانی برای فراری در دسترس هست اگه از داخل ضربه نخوره
Phonix
۱۲ تیر ۱۴۰۱🅱️lan:)
چقدر با این کلمه چند فصل گذشته خندیدم به فراری
مهندسی عالی راننده خوب
فقط استراتژیستهای تیم شدن پاشنه اشیل
ولی باز هم خوبه فراری داره جون می گیره امید وارم اینطوری بمونه و ادامه بده
LH44
۱۲ تیر ۱۴۰۱دیگه ردبول تو دستور تیمی از اونطرف بوم افتاده. فراری از طرف دیگه!!!
نه کار ردبول خوبه نه فراری. ولی اینجا جایی بود که باید خیلی زودتر از دور های اخر جای لکرک و چارلز رو عوض میکردن. تایر ها رو هم برای لکرک مینداختن. اینطوری لوئیس پیت نمیرفت و بیچاره می شد نه لکرک.
Phonix
۱۲ تیر ۱۴۰۱اقا حسین هم یه گذارش ریز برامون اومدن اقا حسین اگه می بینی خسته نباشی اره تصادف بدی بود ولی هیجان مسابقات به همینه
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۱سلام
انقدر به مسابقات فرمول یک علاقمند شدم
این مسابقه واقعا برام یه جذابیت دیگه
داشت و انقدر هیجان انگیز بود
نتونستم جلوی خودم رو بگیرم :))
دلم به حال لکلرک می سوزه
به شدت طرفدارشم و آخر مسابقه کباب شدم
وشتپن ک خیلی بدشانس بود و اگر براش مشکل پیش نمی اومد کار فراری خیلی سخت می شد
و رقابت بین لکلرک و وشتپن بود قطعا
با نبود وشتپن همیلتون هم انگار روحیه گرفت
و واقعا هم خوب جلو رفت
اگر سیفتی کار نبود احتمال داشت با ساینز درگیر بشه و لکلرک هم اول می شد
با لاستیک هارد یادتون نره بعد پیت استاپ
لکلرک بعد دستور تیمی ۴ ثانیه با ساینز اختلاف ایجاد کرد که نشون از مهارت بالای این راننده داره
و تو این مسابقه قربانی واقعی شد
ولی باز هم با لاستیک هارد مقابل پرز و همیلتون
بی نظیر دفاع کرد و حتی پیروزی ساینز رو راحت تر کرد. قطعا اگر دور پیست کمتر بود یا برعکس بیشتر بود همیلتون هم قادر به عبور از لکلرک نبود و به این جایگاه نمی رسید چون در صورت بیشتر بودن دور هم لکرلک در حال نزدیک شدن بهش بود
میشه اینجور تفسیرش کرد
بدشانسی وشتپن .مسابقه همیلتون.
روز شانس پرز . قربانی شدن لکلرک و
اولین پیروزی ساینز
ولی بنظرم زمان سیفتی کار
حتی اگه لکلرک به پیت می رفت
و در جایگاه سوم با لاستیک سافت بر می گشت
همشون رو یه لقمه کرده بود
نظر شما چیه :))
Scuderia Ferrari
۱۳ تیر ۱۴۰۱حسین عزیز
منم تعجب کردم که به جای لکلرک ، ساینز رفت پیت استاپ در صورتیکه لکلرک با وجود باله جلوی آسیب دیده سریع تر از ساینز بود !!
آپدیت های مرسدس بنز هم مثل اینکه جواب داد و شاهد یک رقابت جذاب بودیم بین مثلث همیشگی قهرمانی
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۱دقیقا لکلرک جوون با استعدادیه
واقعا هیجان انگیز ترین و حساس ترین جای مسابقه نبرد لکلرک و همیلتون بود
کاملا مشخص بود لکلرک چسبندگی ماشینش از سایرین کمتره
ولی خیلی قشنگ در برابر راننده با تجربه و ماهری مثل همیلتون دفاع می کرد
اگر دور ها بیشتر بود لاستیک لکلرک دوباره گرم می شد و تو لپ آخر من
متوجه شدم داره فاصلش با همیلتون کمتر میشه و آقای صباغی هم بین گزارشش یه اشاره کرد به این موضوع ولی گفت دیگه فرصتی نیست
قطعا اگر سیفتی کار نبود این جدال ناجوانمردانه جذاب شکل نمیگرفت
و شاهد رقابت سنگین ساینز و همیلتون بودیم و لکرلک هم با اون فاصله ای که به سرعت داشت افزایشش می داد
برنده قطعی بود اما انگار قصه جوری دیگه ای رقم خورده بود :))
امیدوارم امسال قهرمان جدید لکرلک
باشه هرچند غولی به اسم ورشتپن با ردبول در برابرش ایستاده
و کار سختی رو داره
مرسدس و همیلتون هم
اگه فراری بخواد به این استراتژی های افتضاحش ادامه بده رقیب بعدی محسوب میشن
بنده هم تو فرمول وان فن فراری هستم ✌
Phonix
۱۳ تیر ۱۴۰۱والا دل سوزندن نداره اول اینکه این مسابقات به شدت فشرده هست
و حداقل همه راننده ها در نهایت آمادگی هستند و صدرصد مثل همه ورزش ها شانس داخلش دخیله
طرفدار شخص خاصی هم نیستم ولی خوب تیم مورد علاقم فراریه بچه بودم و چون ماشین دوست داشتم برام یه پوستر از ماشین فرمول یک فراری اوردن و از همون لحظه علاقمند موتراسپرت شدم
همون طوری هم که گفتم شانسه و لکلرک شانس نیورد هرچند که چند فصله میگن استراتژیست ها بد کار میکنن تو فرمول یک خیلی مهمه که از تک تک اتفاقات استفاده درست بشه چون فرصت رد شدن از بقیه ماشین ها همیشه وجود نداره
خلاصه که امید وارم ببیندید و لذت ببرید
ای کاش می شد اشتراک نرم افزار فرمول یک رو بگیریم و از مسابقات لذت ببریم خیلی ها با نرم افزار می بینن که از گزارش تلویزیونی بهتره
حسین
۱۳ تیر ۱۴۰۱فونیکس
میشه راجب نرم افزار توضیح بدی
یه چیزایی شنیده بودم
ولی اطلاعی ندارم راجبش
porsche
۱۴ تیر ۱۴۰۱اقا حسین
نرم افزار مدل جدیدی هست که فدراسیون ها باهاش کسب درامد می کنن الان والیبال هم داره از همین روش پول خوبی درمیاره
FIA هم چند وقت پیش رو نمایی کرد ازش
به این شکل هست که حق اشتراک تهیه میکنید و بعد به تمام دوربین ها بی سیم ها (این مورد احتمالی هست)و… دست رسی دارید نمیدونم گزارش گر داره یا نه ولی خیلی ها استفاده میکنن و همه هم راضی هستن تقریبا حس بودن تو پیست رو میده اینکه بتونی دوربین رو خودت انتخاب کنی و خیلی اپشن ها دیگه هم داره امتحان نکردم یکی از دوستان برام تعریف کرده اگه هم تو یوتیوب بزنید توضیح براتون میاد البته به زبان انگلیسی
خلاصه چیز خوبیه:)
AMD
۱۳ تیر ۱۴۰۱مرسدس که قطعا امسال سومه ؛ ولی بین فراری و ردبول به احتمال زیاد ردبول اوله
Al pachino
۱۳ تیر ۱۴۰۱اختلاف بین فراری و مرسدس اونقدر نیست که از همین الان بگیم کار مرسدس تمومه و نمیتونه بین دو تیم اول باشه!