کادیلاکمسابقات

ورود کادیلاک به مسابقه 24 ساعتی لمان 2023

کادیلاک با خودروی GTP وارد لمان می‌شود

کادیلاک با ابرخودروی GTP، ورود خود به مسابقات ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۳ را در کنار خودروسازان دیگر اعلام کرد؛ بدین ترتیب رقیب کمپانی‌هایی چون آکورا، فراری، پژو، پورشه و تویوتا خواهد بود. این شرکت آمریکایی اعلام کرده است درحالی‌که به رقابت در مسابقات قهرمانی IMSA در آمریکا ادامه خواهد داد، با ابرخودروی GTP خود در مسابقات استقامت قهرمانی جهان (WEC) در اروپا، لمان، نیز شرکت خواهد کرد. این نخستین بار است که کادیلاک پس از سال ۲۰۰۲ در این مسابقات حضور پیدا می‌کند.

خودروی کادیلاک در رقابت‌های لمان سال ۲۰۰۲

نسل چهارم کادیلاک سری V با خودروی مسابقاتی کادیلاک DPi-VR جایگزین خواهد شد. از آنجا که این خودرو برای مسابقه در کلاس GTP در IMSA طراحی شده است، می‌تواند به‌راحتی در گروه LMDh لمان به رقابت بپردازد. برای کادیلاک، گروه LMDh که از شاسی کلاس LMP2 استفاده می‌کند، راهی مناسب برای ورود به دوره پسا پروتوتایپ مسابقات لمان است.

این شرکت آمریکایی راه دیگری هم برای ورود به این مسابقات داشت: گروه LMH. این گروه که در بالاترین سطح مسابقات ۲۴ ساعتی قرار دارد، به سازندگان اجازه طراحی یک ابرخودرو منحصربه‌فرد را (تحت قوانین مسابقه) می‌دهد. سازندگان و خودروسازان همچنین مجاز هستند تا با ایجاد دگرگونی‌های گسترده در ابرخودروهای جاده‌ای خود، آن‌ها را برای مسابقه آماده کنند.

IMSA و WEC

ظرفیت و همگرایی قوانین مسابقات در اروپا و آمریکا باعث شده است تا سازندگان بیش‌ازپیش به مسابقات IMSA و WEC روی بیاورند. در آمریکا (IMSA)، کادیلاک در گروه GTP در کنار خودروسازانی چون آکورا، ب‌ام‌و،  آئودی و پورشه به رقابت می‌پردازد. در اروپا اما شرکت‌هایی چون بیکولز، فراری، پژو، SGC و تویوتا رقبای این شرکت خواهند بود.

ابرخودروی کادیلاک در گروه GTP مسابقات IMSA

کادیلاک به‌منظور رقابت هرچه بهتر، برای توسعه شاسی خود به سراغ شرکت ایتالیایی دلارا رفته است. درنهایت نیز قرار شده که از موتور هیبریدی خود روی این شاسی استفاده کند. از آنجا که دست سازندگان در زمینه طراحی بدنه باز است، کادیلاک هم به طراحی مخصوص خود روی آورده و تصاویری اولیه از ایده نهایی خود برای لمان منتشر کرده است که می‌توانید آن‌ها را در زیر مشاهده کنید:

قرار شده تیم‌های «چیپ گاناسی ریسینگ» و «اکشن اکسپرس ریسینگ» که برندگان IMSA در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بودند، خودروی کادلایک را در مسابقه لمان همراهی کنند. چیپ گاناسی می‌گوید:

ما اشتیاق زیادی برای همراهی کادیلاک در ورود به سری مسابقات پروتوتایپ بین‌المللی داریم. در مسابقات مختلف رابطه خوبی با جنرال موتورز داشته‌ایم و مشتاقیم که با کادیالک و دلارا برای توسعه این خودرو جدیدwec در یک سال و نیم آینده همکاری داشته باشیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا کادیلاک می‌تواند موفقیت‌های IMSA را در لمان هم تکرار کند؟! نظر شما چیست؟!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۲۹ دیدگاه‌ها

  1. شاهرخ

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (338 ديدگاه)

    این مسابقات دیگه بدرد نمیخورن یه مشت ماشین مزخرف ریختن توش همشون کپی برابر اصل هم مثل فرمول یک

    موافقم 4
    مخالفم 50
    1. محمد امین

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      فرمول یک کپی برابر اصل همه….
      پس چه طور توی یک مسابقه بعضی از ماشین ها سه بار ماشین های بقیه رو لپ میکنن

      موافقم 21
      مخالفم 1
      1. امین

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (520 ديدگاه)

        تنها تفاوتشون همینه دیگه محمد امین

        1. کیانوش

          ۱ فروردین ۱۴۰۱
          سوابق: (826 ديدگاه)

          خخ احتمالا منظورش ظاهر خودروها بوده که اتفاقا ظهرشونم خیلی تفاوت داره اگر با دقت نگاه بشه به خودروهای فرمول وان تفاوت در حدیه که تیم اخر جدول از انمین تیم اول جدول استفاده میکنه بعضی وثت ها تو فرمول وان یعنی تاثیر شاسی و طراحی ک راننده در این حده

      2. 1123

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        قیافه ماشینارو ببین، همه مثل همن لیوری رو برداری قابل تشخیص نخواهند بود
        سایر مسابقات هم همینه الان lmp1 از lmp2 قابل تشخیصه بنظر خودت؟
        بطور مثال برو آرشیو دهه60 رو ببین. ببین چقدر گرید متنوع بوده و پر از خلاقیت؟
        از نظر من قوانین دست سازنده هارو کوتاه کرده و همین باعث شده همه ماشینا شبیه هم باشن

        موافقم 5
        مخالفم 4
        1. مازیار

          ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (3301 ديدگاه)

          اینکه قیافه ماشین های مسابقه ای و حتی نسکار شبیه همه دلیلش اینه که همه به سمت اون نقطه ایده آل به لحاظ آئرودینامیک و داون فورس حرکت کردن و بهش رسیدن در نتیجه همه تقریبا به یک شکل شدن و هر گونه نوآوری در این زمینه هم خیلی زود همه گیر میشه
          قیافه هواپیماهای مسافری هم شبیه همه (به همون دلیل) و حتی اگه دقت کرده باشید اون انحنای رو به بالای نوک بالها هم که این چند سال اخیر مشخص شده به بهبود خصوصیات حرکتی بهتر کمک میکنه فورا توسط تمام سازندگان هواپیما اجرا شد

          موافقم 8
          مخالفم 1
  2. R@m!n

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2240 ديدگاه)

    امیدوار بودم از موتورهای جدیدتری استفاده می کردن ولی خب این صدا برای موتورهای پوشراده سری ls و lt هست. پس بنظر با موتورهای imsa یکی هست و یه موتور الکتریکی هم بهش اضافه شده.

    برای پیروزی در لمانز باید هزینه های بیشتری می کردن اگر می خوان پیروز بشن.

    موافقم 11
    مخالفم 4
    1. mohamadreza83

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (465 ديدگاه)

      دقیقاا
      نمیدونم چرا کمپانی های آمریکایی اینقدر اسیر و درگیر موتور سنتی پوشراد شدن ( البته کرایسلر و موپار و این داستانا بحثش جداس )
      حالا میشه توی یه پیکاپ تراک یا ماشین کار انجین پوشراد رو با توجه به مزایاش مناسب دونست ( اینم بگم از نظر من حتی استفاده از پوشراد با تمام مزایایی که برای این جور ماشین ها داره اونم توی سال ۲۰۲۲ قابل قبول نیست به هزار و یک دلیل )
      ولی واقعا نمیتونم اینجور انجین ها رو توی یه هایپرکار مثل جی تی یا ماشین لمانز هضم کنم . ( البته در خارق العاده بودن انجین های LS شکی نیست و هیچ وقت تاریخ سازی هایی که موتور های ال اس کردن فراموش نمیشه اما بحثم سر جایی هس که قراره استفاده بشن ..)
      انجین اکوبوست ۳.۵ لیتری فعلی جی تی با کوهی از نوآوری ها و تکنولوژی ها کجا و انجین پوشراد که میخوان در آینده روی جی تی نصب کنن کجا !
      مثل این میمونه یهو ۷۰ سال برگردی عقب …
      واقعا دلیل این کار فورد رو درک نمیکنم

      موافقم 4
      مخالفم 9
      1. R@m!n

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2240 ديدگاه)

        بخاطر کاهش هزینه تمام شده. داستانه فورد هم که تو پسته فورد جی تی گفتم.

        به شخصه فکر نمی کنم با این ترکیب راه به جایی ببرن(امیدوارم اشتباه کنم) اونم در برابر تیم بسیار قدرتمنده تویوتا گازو ریسینگ که موتورش و سیستم هیبریدش بی نظیره و حتی پورشه و فراری هم ازش می ترسن. همونطور که محمدامین و ایمان هم گفته بودن تیمه پژو هم مدعی جدی رقابت با تویوتا هست.

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. Iman99

          ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          پورشه و فراری و همین کادیلاک هم موتورشون و هم سیستم هیبریدشون خیلی بهتر از تویوتا هست

  3. محمد

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    چی شد یهو همه تصمیم گرفتن وارد لمانز شن. اینجوری خیلی جذاب می‌شه

    1. Mad.z.Max

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1863 ديدگاه)

      بخاطر قوانین جدید هست که خودروساز ها رو خیلی ترغیب کرده به ورود به میدون مسابقات. گویا کلاس بندی ها تغییراتی داشتن و شرایط ساده تر شده برای حضور تیمها، ضمن اینکه اون قضیه ماشینای هومولوگیشن (که باید از هر ماشین مسابقه ای یه تعداد مثلا ۲۰۰-۳۰۰ تایی جاده ای هم میساختن و میفروختن تا بتونن از اون ماشین توی مسابقات استفاده کنن) رو هم برای کلاس هایپر کارا یا سوپرکارای کانسپت هم ورداشتن گویا. که دست و بال تولید کننده ها تیما باز تر شده.
      دوستان اگه جایی رو اشتباه گفتم لطفا اصلاح کنین :)

  4. Sina10

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    لمانز دوباره داره جذاب میشه
    همه دارن میان

  5. Scuderia Ferrari

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    چیزی که واضحه تجربه تویوتا نسبت به سایر تیم ها بالاتره و فراری هم اعتراف کرده برای رقابت با تویوتا باید سخت تلاش کرد و غیر مستقیم به قدرت و برتری تویوتا اشاره داشته
    به نظرم پژو هم میتونه خطرناک ظاهر بشه

    موافقم 11
    مخالفم 6
    1. Mahdi

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (11 ديدگاه)

      مطمئنی؟ تویوتا اخیرا مسابقات رو جدی گرفته ولی انصافا تجربه رقبا خیلی بیشتره عملکردشون هم خیلی بهتره
      مثلا تو لمانز پورشه و آئودی اسطوره هستن و بیشترین افتخارات رو کسب کردن حتی آئودی با موتور دیزلی هم قهرمانی کسب کرده فقط اخیرا جدی نگرفتن مسابقات رو که ظاهرا قراره دوباره وارد شن و اگه دوباره مسابقات رو جدی بگیرن بازم برتری خودشون رو ثابت می کنن
      تو مسابقات imsa هم از سال ۲۰۱۴ بیشتر قهرمانی ها از شورلت و کادیلاک هست و حتی تو کلاس های دیگه پورشه و مرسدس هم بودن
      تو فرمولا وان هم که غیر از اینکه فراری اسطوره هست مرسدس چندین ساله بهترین عملکرد و بهترین خودروی فرمولا وان رو داشته و برتری اینها ثابت شده

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. مانی

        ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        فورمولا‌ ای هم مرسدس قهرمان شد ولی‌ کسی‌ خبرش رو کار نکرد

      2. Sina10

        ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        خب مشکل دقیقا همینه زمانی که تویوتا مسابقاتو جدی گرفت و پول و وقت صرف کرد تا موفق بشه ، برخی از رقبا مسابقات خصوصا لمانز رو کمتر از قبل بهش توجه کردن ، پس موند تویوتا قدرتمند توی مسابقات بدون رقیب انچنان قدرتمند ، اگه هم رقیب خوبی مونده بود مسابقات رو ترک میکرد ،
        البته خب بعضیاشون نه همه، فراری از جمله اونایی بود که هنوز توجه جدی میکنه به این مسابقات در بخش LMGTE Pro ، میگن قراره به بخش هایپرکار هم بیاد
        توی فرمول وان فقط کمی عقب مونده ، ردبول و مرسدس فاصله ازش گرفتن
        توی LMGTE Pro کوروت هم رقیب قوی محسوب میشه

        تویوتا توی این چند سال تجربه و فناوری لازم رو کسب کرده و با برگشت رقبای اصلی هنوزم توانا خواهد بود
        پژو به نظر میاد ویژگی های جدیدی اورده میتونه رقیب سرسختی باشه

    2. AMIR / ARMI

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1286 ديدگاه)

      تویوتا برای توسعه خودروی lmp1 خودش بیش از 500 میلیون دلار هزینه کرده
      و هزینه سالیانش بیش از 6 میلیون دلار
      هزینه کلاس dpi یک دهم اونم نیست
      تویوتا هم به خاطر پولی که خرج کرد و رقبایی که نبودن این مدت موفق بود

      موافقم 5
      مخالفم 4
  6. Aboalfazl demon

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    امیدوارم موفق باشه

  7. محمد امین

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    سال ۲۰۲۳ ایلی توی کلاس هایپرکار رقابت شدید هست ، و خداکنه به تصادف نکشه و حق کسی پایمال نشه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Philipp

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      به تصادف نمیکشه
      ولی مثل همین فرمول ۱ پارسال میشه
      فقط امیدوارم شدتش بیشتر نباشه

  8. sound of silence

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (6 ديدگاه)

    به امید موفقیت کادیلاک

  9. Mad.z.Max

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1863 ديدگاه)

    وای چقدر لذت بردم از این خبر، مسابقات لما (همون لمنز خودمون) فوق العاده فنی و جذابن، و در عین حال نهایت توان یه خودروساز و راننده ها و تیم رو طلب میکنه، جایی که کمترین نقص یا اشتباهی بخشیده نمیشه…
    از اونطرف هم عاشق کادیلاکم، واقعا منتظرم ماشین جدیدی که توی مسابقات قراره بتازونه رو ببینم

  10. Philipp

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    ای کاش این همه هزینه رو برای بیوک میکردن نه کادیلاک

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. viper2

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1144 ديدگاه)

      آفرین باریکلا . درود بر تو

  11. Philipp

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    یک سوال-در واقع دو سوال-
    دقیقا چه تیمایی می خوان ۲۰۲۳ شرکت کنن
    و دو چرا یهو همه حمله کردن به سمت لمانز

    1. Scuderia Ferrari

      ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      ۱. در بالاترین سطح که LMH هست فعلاً تویوتا ، SCG ، پژو ، بایکولِس ، فراری و کادیلاک
      ۲. به هزار و یک دلیل …. اسم و رسم دار بودن این مسابقات _ کسب تجربه و انتقال به محصولات جاده ای _ تاثیرگذاری روی فروش در صورت موفقیت _ رقابت با بزرگان و ماندگار شدن در تاریخ در صورت قهرمانی _ پیدا کردن شرکای بزرگ و اسپانسر برای پیشبرد اهداف _ افزایش قدرت برند و تاثیر زیاد روی انتخاب مردم _ تبلیغات و ….

    2. MOHAMMAD.n.r

      ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1141 ديدگاه)

      برنده شدن میتونه تبلیغ خیلی خوبی برای شرکت ها باشه.
      حتی اگر برنده هم نشن باز توانایی های خودشون رو به رخ بقیه کشیدن.

  12. mos

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    https://www.google.com/amp/s/a-e.li/reports/le-mans-hypercar-lmdh/

    با توجه به اینکه خیلی ها از قوانین جدید فیا و تفاوت پروتوتایپ های LMDh و LMH نمیدونن این مطلب رو اگه ترجمه کنید و بزارید سایت عالی میشه.

    موافقم 5
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا