کادیلاک با خودروی GTP وارد لمان میشود
کادیلاک با ابرخودروی GTP، ورود خود به مسابقات ۲۴ ساعتی لمان ۲۰۲۳ را در کنار خودروسازان دیگر اعلام کرد؛ بدین ترتیب رقیب کمپانیهایی چون آکورا، فراری، پژو، پورشه و تویوتا خواهد بود. این شرکت آمریکایی اعلام کرده است درحالیکه به رقابت در مسابقات قهرمانی IMSA در آمریکا ادامه خواهد داد، با ابرخودروی GTP خود در مسابقات استقامت قهرمانی جهان (WEC) در اروپا، لمان، نیز شرکت خواهد کرد. این نخستین بار است که کادیلاک پس از سال ۲۰۰۲ در این مسابقات حضور پیدا میکند.
نسل چهارم کادیلاک سری V با خودروی مسابقاتی کادیلاک DPi-VR جایگزین خواهد شد. از آنجا که این خودرو برای مسابقه در کلاس GTP در IMSA طراحی شده است، میتواند بهراحتی در گروه LMDh لمان به رقابت بپردازد. برای کادیلاک، گروه LMDh که از شاسی کلاس LMP2 استفاده میکند، راهی مناسب برای ورود به دوره پسا پروتوتایپ مسابقات لمان است.
این شرکت آمریکایی راه دیگری هم برای ورود به این مسابقات داشت: گروه LMH. این گروه که در بالاترین سطح مسابقات ۲۴ ساعتی قرار دارد، به سازندگان اجازه طراحی یک ابرخودرو منحصربهفرد را (تحت قوانین مسابقه) میدهد. سازندگان و خودروسازان همچنین مجاز هستند تا با ایجاد دگرگونیهای گسترده در ابرخودروهای جادهای خود، آنها را برای مسابقه آماده کنند.
IMSA و WEC
ظرفیت و همگرایی قوانین مسابقات در اروپا و آمریکا باعث شده است تا سازندگان بیشازپیش به مسابقات IMSA و WEC روی بیاورند. در آمریکا (IMSA)، کادیلاک در گروه GTP در کنار خودروسازانی چون آکورا، بامو، آئودی و پورشه به رقابت میپردازد. در اروپا اما شرکتهایی چون بیکولز، فراری، پژو، SGC و تویوتا رقبای این شرکت خواهند بود.
کادیلاک بهمنظور رقابت هرچه بهتر، برای توسعه شاسی خود به سراغ شرکت ایتالیایی دلارا رفته است. درنهایت نیز قرار شده که از موتور هیبریدی خود روی این شاسی استفاده کند. از آنجا که دست سازندگان در زمینه طراحی بدنه باز است، کادیلاک هم به طراحی مخصوص خود روی آورده و تصاویری اولیه از ایده نهایی خود برای لمان منتشر کرده است که میتوانید آنها را در زیر مشاهده کنید:
قرار شده تیمهای «چیپ گاناسی ریسینگ» و «اکشن اکسپرس ریسینگ» که برندگان IMSA در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ بودند، خودروی کادلایک را در مسابقه لمان همراهی کنند. چیپ گاناسی میگوید:
ما اشتیاق زیادی برای همراهی کادیلاک در ورود به سری مسابقات پروتوتایپ بینالمللی داریم. در مسابقات مختلف رابطه خوبی با جنرال موتورز داشتهایم و مشتاقیم که با کادیالک و دلارا برای توسعه این خودرو جدیدwec در یک سال و نیم آینده همکاری داشته باشیم.
حال باید منتظر ماند و دید که آیا کادیلاک میتواند موفقیتهای IMSA را در لمان هم تکرار کند؟! نظر شما چیست؟!
شاهرخ
۲۲ بهمن ۱۴۰۰این مسابقات دیگه بدرد نمیخورن یه مشت ماشین مزخرف ریختن توش همشون کپی برابر اصل هم مثل فرمول یک
محمد امین
۲۲ بهمن ۱۴۰۰فرمول یک کپی برابر اصل همه….
پس چه طور توی یک مسابقه بعضی از ماشین ها سه بار ماشین های بقیه رو لپ میکنن
امین
۲۲ بهمن ۱۴۰۰تنها تفاوتشون همینه دیگه محمد امین
کیانوش
۱ فروردین ۱۴۰۱خخ احتمالا منظورش ظاهر خودروها بوده که اتفاقا ظهرشونم خیلی تفاوت داره اگر با دقت نگاه بشه به خودروهای فرمول وان تفاوت در حدیه که تیم اخر جدول از انمین تیم اول جدول استفاده میکنه بعضی وثت ها تو فرمول وان یعنی تاثیر شاسی و طراحی ک راننده در این حده
1123
۲۲ بهمن ۱۴۰۰قیافه ماشینارو ببین، همه مثل همن لیوری رو برداری قابل تشخیص نخواهند بود
سایر مسابقات هم همینه الان lmp1 از lmp2 قابل تشخیصه بنظر خودت؟
بطور مثال برو آرشیو دهه60 رو ببین. ببین چقدر گرید متنوع بوده و پر از خلاقیت؟
از نظر من قوانین دست سازنده هارو کوتاه کرده و همین باعث شده همه ماشینا شبیه هم باشن
مازیار
۲۲ بهمن ۱۴۰۰اینکه قیافه ماشین های مسابقه ای و حتی نسکار شبیه همه دلیلش اینه که همه به سمت اون نقطه ایده آل به لحاظ آئرودینامیک و داون فورس حرکت کردن و بهش رسیدن در نتیجه همه تقریبا به یک شکل شدن و هر گونه نوآوری در این زمینه هم خیلی زود همه گیر میشه
قیافه هواپیماهای مسافری هم شبیه همه (به همون دلیل) و حتی اگه دقت کرده باشید اون انحنای رو به بالای نوک بالها هم که این چند سال اخیر مشخص شده به بهبود خصوصیات حرکتی بهتر کمک میکنه فورا توسط تمام سازندگان هواپیما اجرا شد
R@m!n
۲۲ بهمن ۱۴۰۰امیدوار بودم از موتورهای جدیدتری استفاده می کردن ولی خب این صدا برای موتورهای پوشراده سری ls و lt هست. پس بنظر با موتورهای imsa یکی هست و یه موتور الکتریکی هم بهش اضافه شده.
برای پیروزی در لمانز باید هزینه های بیشتری می کردن اگر می خوان پیروز بشن.
mohamadreza83
۲۲ بهمن ۱۴۰۰دقیقاا
نمیدونم چرا کمپانی های آمریکایی اینقدر اسیر و درگیر موتور سنتی پوشراد شدن ( البته کرایسلر و موپار و این داستانا بحثش جداس )
حالا میشه توی یه پیکاپ تراک یا ماشین کار انجین پوشراد رو با توجه به مزایاش مناسب دونست ( اینم بگم از نظر من حتی استفاده از پوشراد با تمام مزایایی که برای این جور ماشین ها داره اونم توی سال ۲۰۲۲ قابل قبول نیست به هزار و یک دلیل )
ولی واقعا نمیتونم اینجور انجین ها رو توی یه هایپرکار مثل جی تی یا ماشین لمانز هضم کنم . ( البته در خارق العاده بودن انجین های LS شکی نیست و هیچ وقت تاریخ سازی هایی که موتور های ال اس کردن فراموش نمیشه اما بحثم سر جایی هس که قراره استفاده بشن ..)
انجین اکوبوست ۳.۵ لیتری فعلی جی تی با کوهی از نوآوری ها و تکنولوژی ها کجا و انجین پوشراد که میخوان در آینده روی جی تی نصب کنن کجا !
مثل این میمونه یهو ۷۰ سال برگردی عقب …
واقعا دلیل این کار فورد رو درک نمیکنم
R@m!n
۲۲ بهمن ۱۴۰۰بخاطر کاهش هزینه تمام شده. داستانه فورد هم که تو پسته فورد جی تی گفتم.
به شخصه فکر نمی کنم با این ترکیب راه به جایی ببرن(امیدوارم اشتباه کنم) اونم در برابر تیم بسیار قدرتمنده تویوتا گازو ریسینگ که موتورش و سیستم هیبریدش بی نظیره و حتی پورشه و فراری هم ازش می ترسن. همونطور که محمدامین و ایمان هم گفته بودن تیمه پژو هم مدعی جدی رقابت با تویوتا هست.
Iman99
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱پورشه و فراری و همین کادیلاک هم موتورشون و هم سیستم هیبریدشون خیلی بهتر از تویوتا هست
محمد
۲۲ بهمن ۱۴۰۰چی شد یهو همه تصمیم گرفتن وارد لمانز شن. اینجوری خیلی جذاب میشه
Mad.z.Max
۲۲ بهمن ۱۴۰۰بخاطر قوانین جدید هست که خودروساز ها رو خیلی ترغیب کرده به ورود به میدون مسابقات. گویا کلاس بندی ها تغییراتی داشتن و شرایط ساده تر شده برای حضور تیمها، ضمن اینکه اون قضیه ماشینای هومولوگیشن (که باید از هر ماشین مسابقه ای یه تعداد مثلا ۲۰۰-۳۰۰ تایی جاده ای هم میساختن و میفروختن تا بتونن از اون ماشین توی مسابقات استفاده کنن) رو هم برای کلاس هایپر کارا یا سوپرکارای کانسپت هم ورداشتن گویا. که دست و بال تولید کننده ها تیما باز تر شده.
دوستان اگه جایی رو اشتباه گفتم لطفا اصلاح کنین :)
Sina10
۲۲ بهمن ۱۴۰۰لمانز دوباره داره جذاب میشه
همه دارن میان
Scuderia Ferrari
۲۲ بهمن ۱۴۰۰چیزی که واضحه تجربه تویوتا نسبت به سایر تیم ها بالاتره و فراری هم اعتراف کرده برای رقابت با تویوتا باید سخت تلاش کرد و غیر مستقیم به قدرت و برتری تویوتا اشاره داشته
به نظرم پژو هم میتونه خطرناک ظاهر بشه
Mahdi
۲۲ بهمن ۱۴۰۰مطمئنی؟ تویوتا اخیرا مسابقات رو جدی گرفته ولی انصافا تجربه رقبا خیلی بیشتره عملکردشون هم خیلی بهتره
مثلا تو لمانز پورشه و آئودی اسطوره هستن و بیشترین افتخارات رو کسب کردن حتی آئودی با موتور دیزلی هم قهرمانی کسب کرده فقط اخیرا جدی نگرفتن مسابقات رو که ظاهرا قراره دوباره وارد شن و اگه دوباره مسابقات رو جدی بگیرن بازم برتری خودشون رو ثابت می کنن
تو مسابقات imsa هم از سال ۲۰۱۴ بیشتر قهرمانی ها از شورلت و کادیلاک هست و حتی تو کلاس های دیگه پورشه و مرسدس هم بودن
تو فرمولا وان هم که غیر از اینکه فراری اسطوره هست مرسدس چندین ساله بهترین عملکرد و بهترین خودروی فرمولا وان رو داشته و برتری اینها ثابت شده
مانی
۲۲ بهمن ۱۴۰۰فورمولا ای هم مرسدس قهرمان شد ولی کسی خبرش رو کار نکرد
Sina10
۲۳ بهمن ۱۴۰۰خب مشکل دقیقا همینه زمانی که تویوتا مسابقاتو جدی گرفت و پول و وقت صرف کرد تا موفق بشه ، برخی از رقبا مسابقات خصوصا لمانز رو کمتر از قبل بهش توجه کردن ، پس موند تویوتا قدرتمند توی مسابقات بدون رقیب انچنان قدرتمند ، اگه هم رقیب خوبی مونده بود مسابقات رو ترک میکرد ،
البته خب بعضیاشون نه همه، فراری از جمله اونایی بود که هنوز توجه جدی میکنه به این مسابقات در بخش LMGTE Pro ، میگن قراره به بخش هایپرکار هم بیاد
توی فرمول وان فقط کمی عقب مونده ، ردبول و مرسدس فاصله ازش گرفتن
توی LMGTE Pro کوروت هم رقیب قوی محسوب میشه
تویوتا توی این چند سال تجربه و فناوری لازم رو کسب کرده و با برگشت رقبای اصلی هنوزم توانا خواهد بود
پژو به نظر میاد ویژگی های جدیدی اورده میتونه رقیب سرسختی باشه
AMIR / ARMI
۲۲ بهمن ۱۴۰۰تویوتا برای توسعه خودروی lmp1 خودش بیش از 500 میلیون دلار هزینه کرده
و هزینه سالیانش بیش از 6 میلیون دلار
هزینه کلاس dpi یک دهم اونم نیست
تویوتا هم به خاطر پولی که خرج کرد و رقبایی که نبودن این مدت موفق بود
Aboalfazl demon
۲۲ بهمن ۱۴۰۰امیدوارم موفق باشه
محمد امین
۲۲ بهمن ۱۴۰۰سال ۲۰۲۳ ایلی توی کلاس هایپرکار رقابت شدید هست ، و خداکنه به تصادف نکشه و حق کسی پایمال نشه
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰به تصادف نمیکشه
ولی مثل همین فرمول ۱ پارسال میشه
فقط امیدوارم شدتش بیشتر نباشه
sound of silence
۲۲ بهمن ۱۴۰۰به امید موفقیت کادیلاک
Mad.z.Max
۲۲ بهمن ۱۴۰۰وای چقدر لذت بردم از این خبر، مسابقات لما (همون لمنز خودمون) فوق العاده فنی و جذابن، و در عین حال نهایت توان یه خودروساز و راننده ها و تیم رو طلب میکنه، جایی که کمترین نقص یا اشتباهی بخشیده نمیشه…
از اونطرف هم عاشق کادیلاکم، واقعا منتظرم ماشین جدیدی که توی مسابقات قراره بتازونه رو ببینم
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰ای کاش این همه هزینه رو برای بیوک میکردن نه کادیلاک
viper2
۲۲ بهمن ۱۴۰۰آفرین باریکلا . درود بر تو
Philipp
۲۲ بهمن ۱۴۰۰یک سوال-در واقع دو سوال-
دقیقا چه تیمایی می خوان ۲۰۲۳ شرکت کنن
و دو چرا یهو همه حمله کردن به سمت لمانز
Scuderia Ferrari
۲۲ بهمن ۱۴۰۰۱. در بالاترین سطح که LMH هست فعلاً تویوتا ، SCG ، پژو ، بایکولِس ، فراری و کادیلاک
۲. به هزار و یک دلیل …. اسم و رسم دار بودن این مسابقات _ کسب تجربه و انتقال به محصولات جاده ای _ تاثیرگذاری روی فروش در صورت موفقیت _ رقابت با بزرگان و ماندگار شدن در تاریخ در صورت قهرمانی _ پیدا کردن شرکای بزرگ و اسپانسر برای پیشبرد اهداف _ افزایش قدرت برند و تاثیر زیاد روی انتخاب مردم _ تبلیغات و ….
MOHAMMAD.n.r
۲۳ بهمن ۱۴۰۰برنده شدن میتونه تبلیغ خیلی خوبی برای شرکت ها باشه.
حتی اگر برنده هم نشن باز توانایی های خودشون رو به رخ بقیه کشیدن.
mos
۲۲ بهمن ۱۴۰۰https://www.google.com/amp/s/a-e.li/reports/le-mans-hypercar-lmdh/
با توجه به اینکه خیلی ها از قوانین جدید فیا و تفاوت پروتوتایپ های LMDh و LMH نمیدونن این مطلب رو اگه ترجمه کنید و بزارید سایت عالی میشه.