به جرات میتوان گفت فصل قبل فرمول ۱ اتفاقات سورپرایز کنندهای برای ویلیامز داشت. این تیم بریتانیایی خود را از ته جدول جدا کرد و به رتبه نسبتاً بهتری دست یافت؛ اما آنها درباره کاری که باید انجام دهند هیچ توهمی ندارند. ویلیامز باید به روزهای خوش گذشته بازگردد و یکبار دیگر به تیمی در قد و قواره قهرمانی تبدیل گردد. یکبار دیگر حس خوشبینی واقعی در بین اعضای تیم ویلیامز وجود دارد و خوشبینی به فاکتورهای متعددی همچون عملکرد خودروی جدید و همچنین رانندگان تیم یعنی نیکلاس لطیفی و همتیمی جدیدش یعنی الکس آلبون بستگی دارد.
زمانی که با رئیس تیم آقای جاست کپیتو در سیلورستون ملاقات کردیم او گفت: “هیجانانگیز است!” تیم ویلیامز آماده مسابقات پیش رو میشود و تصاویر بیشتری را از خودروی خود منتشر کرده است. او میگوید:
نمیدانیم کجا قرار خواهیم گرفت، دیگران هم چنین وضعیتی دارند اما رفتن به بارسلونا در دو هفته آتی واقعاً هیجانانگیز خواهد بود
مدیر ارشد ویلیامز میافزاید:
سال پیش ما انتظارات زیادی از خودروی خود نداشتیم هرچند که توانستیم عملکرد نسبتاً خوبی در یک آخر هفته بسیار عجیب داشته باشیم. حالا که قوانین بهطور کامل تغییر کردهاند یک استارت جدید برای همه وجود خواهد داشت
کپیتو ادامه میدهد:
سقف هزینهها تا حدی تعدیل شده است اما تعادل نهایی آن چند سالی طول میکشد زیرا ویلیامز نتوانسته است در طول این سالها سرمایهگذاری مشابه سایر تیمها را انجام دهد. قطعاً مزیتهایی برای برخی تیمها در توسعه خودروی جدید وجود خواهد داشت. ما یک کار سیار فشرده و متمرکز انجام دادهایم و خواهیم دید که کجا قرار خواهیم گرفت
ویلیامز با تغییراتی همراه شده است و اگرچه مالکان جدید این تیم سرمایههای مناسبی را به تیم تزریق کردهاند اما برابری این تیم با رقبای مطرح چند سالی طول خواهد کشید. کپیتو درباره مدیریت فنی جدید هم میگوید:
این اولین خودروی کامل FX Demaison نیست و فکر میکنم ما از این حالت نیز عبور خواهیم کرد؛ اما تأثیر او روی خودرو مشهود است و ما کارها را نسبت به گذشته بهصورت متفاوتی انجام دادهایم. ما حالا میدانیم چگونه تنظیمات آئرودینامیک را انجام دهیم و روی زیرساختها نیز سرمایهگذاری کردهایم. ما در تونل باد نیز حضور داشتهایم و بنابراین نتایج بهتری از تستها به دست آوردهایم. ما میتوانیم در بحث تولید قطعات و تنظیمات شاسی عملکرد بهتری داشته باشیم و این امر باعث شده است زمان بیشتری برای توسعه خودرو داشته باشیم
ویلیامز فعلاً تنها تیمی است که از لاستیکهای ۱۸ اینچی در فصل جدید مسابقات استفاده خواهد کرد زیرا آنها منابع کافی برای تصمیمگیری درباره تولید یا عدم تولید خودروی تست mule را نداشتهاند. در ابتدا برخی اعضای تیم اعتراض داشتند که این امر باعث آسیب زدن به ویلیامز خواهد شد اما آنها میدانستند اگر خودرو قابلاعتماد باشد و بتواند در تستهای پیش از شروع فصل مسافت زیادی را طی کند مشکل چندانی وجود نخواهد داشت. پس از آن تمرکز روی درک سریعتر شدن خودرو خواهد بود.
مدیر تیم اظهار داشته است:
فصل خوب فصلی است که خودروی ما از نظر سرعت جایگاه بهتری نسبت به آغاز فصل داشته باشد. ما اگر بخواهیم رقابت بهتری داشته باشیم باید راندمان و سرعت خود را بهبود بخشیم. فکر میکنم این کلید موفقیت در فصل جدید فرمول ۱ است
اما یکی از ستونهای اصلی در موفقیت ویلیامز میتواند به زوج لطیفی و آلبون مربوط شود. دو فردی که قبلاً یکدیگر را شناختهاند و روی یکدیگر به عنوان دوست حساب باز میکنند. لطیفی سه سال با ویلیامز کار کرده است و بنابراین با این تیم هماهنگی بالایی دارد.
کپیتو گفته است:
نیکی و الکس در فرمول ۲ همتیمی بودهاند و بنابراین به خوبی با یکدیگر کار میکنند و احترام بالایی برای هم قائل هستند. ویلیامز هماکنون در مرحله بسیار مهمی قرار دارد. این مسئله به حدی مهم است که ما نباید شاهد جنگی بین دو طرف باشیم و نباید هم چنین چیزی را ببینیم؛ بنابراین هر دو راننده برای تیم خواهند جنگید و با یکدیگر تقابلی نخواهند داشت. این امر برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد
حالا که لطیفی به نوعی از سایه جورج راسل خارج شده است فرصت نشان دادن خودش را دارد و به خوبی این مسئله را میداند. او گفته است:
با قطعیت میتوانم بگویم نسبت به سالهای پیش حس بهتری دارم و باید پیشروتر باشم. زمانی که میگویم باید پیشروتر باشم به این معنی نیست که بالاتر از الکس قرار بگیرم بلکه این حس در مورد خودرو، قوانین جدید و… است و فکر میکنم راننده نقش کلیدیتری نسبت به سالهای قبل خواهد داشت
لطیفی میافزاید:
و میدانم که باید نقش مهمتری ایفا کنم زیرا در خودروی سال پیش خیلی نقش پررنگی نداشتم. سال پیش جای کاری زیادی وجود نداشت اما حالا وضعیت فرق کرده است و میتوانیم در فرایند توسعه هم حضور فعالی داشته باشیم
این راننده جوان میگوید:
من قطعاً تلاشهای زیادی انجام خواهم داد تا بتوانم به اهداف عملکردی خود دست یابم. در روی پیست هم باید تا حد ممکن سریع باشیم اما عناصر خارج از پیست هم نقش مهمی دارند. الکس آلبون تجربه بسیار متفاوتی را به ارمغان آورده است و من فکر میکنم این یک مزیت بزرگ خواهد بود
اما آلبون هم امیدهای زیادی برای موفقیت دارد. او سال پیش فرصتهای خوبی داشت و به عنوان یک راننده قابلاعتماد مطرح شد. او تجربه خوبی از فرمول ۱ کسب کرده است. کپیتو میگوید:
آلبون تجربه خوبی را از تیمهای دیگر آورده است که به کمک ما خواهد آمد. او در حال پیشرفت است و این برای ما خوب است
میتوان گفت اعتمادبهنفس آلبون بازگشته است. البته نگرانیهایی وجود دارد اما انتظار میرود او با محیط جدید هماهنگ شود. آلبون باید تمرینهای ذهنی و بدنی زیادی داشته باشد تا بتواند خودش را نشان دهد.
آلبون اظهار داشته است:
سال پیش برای من سال تجربهاندوزی بود و امسال میتوانم عملکرد متفاوتتری داشته باشم. به همین خاطر به دنبال حل مشکلات قبلی هستم و میخواهم تغییر کنم. من تجربه خوبی از یک خودروی کاملاً متفاوت کسب کردهام و میتوانم با تیم خود درباره این تفاوتها صحبت کنم. تیم ویلیامز بسیار روشنفکر است و درباره توسعه خودروی جدید هماهنگی زیادی با یکدیگر داریم
Ass
۲ اسفند ۱۴۰۰سلام
دوستانی که اطلاعاتی دارند درباره نیکلاس لطیفی لطفا به ما هم انتقال دهند
AMG GT R
۲ اسفند ۱۴۰۰داداش طرف بچه مایه هست
باباش مایکل لطیفی ثروتمند ترین ایرانی سهام داره مک لارن هست
تا حالا هم ایران نرفته و کانادا به دنیا اومده
Ass
۲ اسفند ۱۴۰۰بله منظورم تاریخچه فرمول یکش
RKH7787
۲ اسفند ۱۴۰۰چرا همچین اسمی گذاشتی؟(⊙_⊙)?
جناب ایکس
۲ اسفند ۱۴۰۰شاید مخفف Astonmartin Speed Ster هست😅😅😅
مثبت ➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕➕فک کنید🤣🤣🤣
As
۲ اسفند ۱۴۰۰اینم میشه تا حالا بهش فکر نکرده بودم😁
As
۲ اسفند ۱۴۰۰مخفف هست البته یک حرف اضافه گذاشته بودم
amirabas sayadi
AMG GT R
۲ اسفند ۱۴۰۰معنی بلا نسبت الاغ هم میده
معنی 🍑 هم میده
Ali
۲ اسفند ۱۴۰۰این همونه که تو مسابقه آخر فصل قبل چند دور آخر هوس کرد سبقت بگیره یا بهتره بگیم اومد راه بره تک چرخ زد متاسفانه و تصادف کرد زد کل مسابقه رو بهم ریخت و برد قهرمانی قطعی لویس همیلتون رو ازش گرفت.
بعد هم کاربرای ایرانی حمله کردند پیجش!
الانم گفته که محافظ گرفته و احساس امنیت نمی کنه.
تو پیج های خارجی پره از عکس های لطیفی کنار نوشیدنی های ردبول مثلا یه جا بود در یخچالشو باز کرده و می بینه توش پره از باکس های نوشیدنی ردبول و از این جور شوخیا.
....
۲ اسفند ۱۴۰۰اطلاعات ، بدترین راننده تاریخ فرمول یک
MH14
۶ اسفند ۱۴۰۰بعد ماز اسپین شاید:///
GMA
۲ اسفند ۱۴۰۰ممنون که معرفی خودرو ویلیامز را هم پوشش دادید
ممد ژانگولر
۲ اسفند ۱۴۰۰بعید بدونم بتونه زیاد موفق بشه
کلا ما ایرانیها بخاطر مصرف زیاد چلوکباب و ماست موسیر با دوغ به حالت خلسه و خواب فرو میریم و دیگه حال مسابقه نداریم 😎
GMA
۲ اسفند ۱۴۰۰مهارت خاصی هم تو گند زدن به قهرمانی همیلتون داشت این لطیفی، تمام سعی شو کرد تو دور های آخر افتضاح رانندگی کنه تا یه گندی بزنه🙃
M.Kkarimi
۲ اسفند ۱۴۰۰آخ که چقدر بدم میاد از این بشر …
سهیل
۲ اسفند ۱۴۰۰همونطور که خودشون گفتن فعلا به رتبه بندی فکر نمیکنن و در حال تعدیل هزینه ها هستن با سرمایه لطیفی ها.
یه جا هم گفتن با هم تیمیش هناهنگی داره. فوتباله مگه؟
سهیل
۲ اسفند ۱۴۰۰یعنی همیلتون چنین خنده و ژستی نمیگیره که این خرابکار میگیره.
نایجل منسل
۲ اسفند ۱۴۰۰گذشت داشته باش 😂
سهیل
۲ اسفند ۱۴۰۰پدر جان ویلیامز این فصل هم به ما نیاز داره
چند میلیون دلار نیاز داره پسرم؟
نایجل منسل
۲ اسفند ۱۴۰۰خیلی دوست دارم ویلیامز دوباره به پیروزی برسه✊
Gndf
۵ اسفند ۱۴۰۰میبینم که لولو فن ها هنوز بساط گریه و زاری رو جمع نکردن 🤣🤣