برخی باور دارند که لکلرک باید فراری را به مقصد مرسدسبنز ترک کند؛ اما آیا شواهدی مبنیبر این تصمیم وجود دارد؟
اخیرا شایعاتی از سخنهای پشت پرده مسابقات F1 منتشر شدهاند که به جابهجایی چارلز لکرلک، راننده پرآوازه تیم فرمول ۱ فراری، اشاره دارد. این شایعات نهتنها به خروج لکلرک از فراری بلکه به ورود آن به مرسدس و جایگزینیاش با همیلتون، برنده هفت دوره جام قهرمانی جهانی فرمول ۱، هم اشاره میکند؛ بنابراین اگر این صحبتهای غیررسمی رنگ واقعیت بگیرند، این دو راننده حرفهای با یکدیگر جابهجا خواهند شد.
این شایعات با پایان گرندپری موناکو پایان یافت چراکه مدیر بخش فرمول ۱ مرسدس، «توتو ولف»، و همیلتون، از تمدید قرارداد این ورزشکار بریتانیایی سخن گفتند و آن را در فازهای پایانی دانستند. «مارک شورر»، راننده سابق فرمول ۱ و پوینده اخبار این مسابقات، باور دارد که درصورت وجود احتمال این جابهجایی، لکلرک باید بیدریغ از آن استقبال کند. او در یک مصاحبه با کانال یوتیوبی «Formel1.de» گفت:
او باید جواب مثبت بدهد. اوضاع فراری فعلا کمی نابهسامان است و شعاعی از امید نیز وجود ندارد. لکلرک اگر بتواند باید تیمش را تغییر دهد. این کار برایش مفید خواهد بود.
به گفته شورر، فراری مهندسان خبرهای چون «دیوید سانچز» و «لارنت میکی» را از دست داد. آن دو بهترتیب به تیمهای مکلارن و آلفاتوری پیوستند. سرمهندس ارشد فراری، «ماتیا بینوتی»، هم با پایان فصل ۲۰۲۲ استعفای خود را تقدیم شرکت کرد که اتفاقا در دنیای موتوراسپرت خبرساز شد. شورر اضافه میکند:
چه دلیلی برای بهتر شدن هست؟ یک فرصت جدید (برای لکلرک) با مرسدس برایش ایدهآل خواهد بود. شاید آنگاه کمی آرامتر شود. هرچند که با رانندگی کنار جورج راسل نمیتوانید حرفی از آرامش بزنید.
شورر معتقد است که خطاهای سنگین لکلرک مانند تصادف در اعتبارسنجی گرندپری میامی و از دست دادن جایگاه اول در گرندپری فرانسه این موضوع را میرساند که فراری قصد دارد عملکرد ضعیفتر مهندسی خود در برابر تیمی چون ردبول را با فشار آوردن به راننده جبران کند.
مشکل اینجاست که لکلرک معمولا از آنچه که خودرو ظرفیتش را داشته باشد، سریعتر رانده و انگار روی لبه یک چاقو حرکت میکند. درست پیش از آنکه مغلوب شود. به نظرم اتفاقی که سال گذشته در «لهکسلت» افتاد هم همین شکل بود؛ او میخواست تحت فشار، بیشتر از آنچه ممکن است را به دست آورد.
سرانجام اشتباه میکند. این اشتباهها خطرناک هستند چون بالاخره جایی میرسد که باید خودرویی داشته باشد که که کارش را راحتتر کند و همچنان به مقام اول برسد. در این لحظه این خودرو را ندارد.
نظر شما چیست؟ آیا لکلرک باید فراری را ترک کند؟ چرا فراری به فکر تغییر وضعیت خود نیست یا حداقل اقدامی در راستای این هدف انجام نمیدهد؟!
LH44
۱۶ خرداد ۱۴۰۲اینجا فقط گفته لکرک بره مرسدس براش خوب میشه. اینکه مشخصه.
سوال اینجاست. ایا مرسدس اول نظر لکرکو میپرسه یا راننده خودش، لوئیس همیلتون رو؟؟
برای لوئیس هم با استناد به همون دلایل گفته شده در متن، مرسدس بهتره تا فراری ایتالیایی پرست بحران زده.
بعد مسابقه اسپانیا هم لوئیس گفته فردا با توتو جلسه میذاریم تا قرار داد رو نهایی کنیم. هرچند که تا رسمن اعلام نشه نمیشه یا قاطعیت چیزی گفت.
لکرک هم بهتره روی اشتباهاتش کار بکنه. کسی که میخواد قهرمان بشه نباید یک پنجم اشتباهاتی که لکرک میکنه رو مرتکب بشه. بعد از اون ماشین قرمز فرمول یک دل بکنه و تلاش کنه صندلی الونسو در استون رو بگیره.
محمد امین
۱۶ خرداد ۱۴۰۲دقیقا گل گفتی، هرجا آدم میره میبینه همه دارن لکرک رو تحسین میکنن و میگن بنده خدا چقد بدشانسه تو فراری ولی واقعا راننده ای که بخواد خودش رو قهرمان بدونه نباید انقدر اشتباه کنه، اشتباهات خودش هم تو وضعیت الانش بی تاثیر نیست
کیانوش
۱۶ خرداد ۱۴۰۲کل مطلب رو نخوندی انگار لکلرک راننده ای نیست که به شیشم هفتگی قانع باشه و نهایت فشار رو به خودرو میاره و فراری هم داتا پایداری نداره و ماشین اون میشه اشتباه از لکلرک نیست انگار یادتون نیست چند سال اول مکس با انجین رنو و اوایل هوندا چقدر از مسابقات خارج میشد و کرش می کرد الان ردبول مکس اونقدر قویمه که اصلا مکس لازم نیست نهایت فشار رو هم بهش بیاره واسه پیروزی اما لکلرک هر بار مجبوره نهایت فشار رو بیاره همه میدونیم جایگاه لکلرک اینجا نیست و حتی با همین فراری پر از مشکل سریع ترین تو دور هارو تو این چند سال گدشته زده و از نطر من لکلرک با استعداد ترین و ذاتا سریعترین راننده حال حاضره مسابقاته فق ماشین پایدار و تیم قوی نداره متاسفانه مسابقه اتریش دوهزار و نوزده مکس بعد بردن گفت من و لکلرک قراره پونزده سال اینده باهم سر اولی رقابت کنیم پس بهتره به خاطر اینکه سر پیچ بهش فشار اوردم ناراحت نباشه وقت واسه جبران داره یعنی حتی مکس جونت ن هم کاملا به استعداد لکلرک مطمئنه و اون موق که ردبول هنوز این قدرت رو نداشت میدونست که رقیب اینده اش فقط لکلرک میتونه باشه نه کس دیگه ای
LH44
۱۶ خرداد ۱۴۰۲لکلرک راننده ای نیست که به شیشم هفتگی قانع باشه و نهایت فشار رو به خودرو میاره؟؟؟!!!
فراری هم ذاتا پایداری نداره؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
همه میدونیم جایگاه لکلرک اینجا نیست!!!!!!!
با همین فراری پر از مشکل سریع ترین تو دور هارو تو این چند سال گدشته زده!!!!!!!!!!!!
پاراگراف اخرتم که کلن زدی جاده خاکی:))))))))))))))
از تفکر پشت این کامنت همین بس که حتی با یوزر نیم LH44 میگه مکس جونتون!!!!
کیانوش
۱۹ خرداد ۱۴۰۲حالا یوزرتو ندیدیم جدیدا همه شدن فن مکس اما این علامت سئوال ها تعجب هایی که گداشتی چیه یعنی دروغ گفتم که لکلرک تو خیلی از پیست ها رکرد تایم گیری رو شکونده و او تک دور های تایم گیری سریع ترین راننده چند سال گذشته بوده؟ یعنی قبول نداری لکلرک جایگاهش شیشم هفتم نیست؟
قبول نداری فراری خودروی پایداری نداره ؟
کیانوش
۲۰ خرداد ۱۴۰۲البته من اون مکس جونت رو واسه این اقای محمد امین نوشته بودم که نوشته نیاد لکلرک رو تحسین کرد به خاطر اسیب های که خودرو میزنه و احتمالا چند فصل اول مکس رو یادش نمیاد که چه کار های میکرد
harry.potter
۱۶ خرداد ۱۴۰۲خیلی دوست دارم ببینم اگه پدالِ بنز زیر پای همیلتون نباشه بازم می تونه نتیجه بگیره یا نه
(هرچی زیادی خوب بود یه کلکی داشت…)
مازیار
۱۶ خرداد ۱۴۰۲اگه همیلتون بنز نداشت …
یا شایدم اگه بنز همیلتون نداشت …
کی میدونه؟
بهزاد
۱۶ خرداد ۱۴۰۲فراری تمایل زیادی به جذب همیلتون داره اما عملکرد ماشین جای تفکر برای جابه جایی را برای سایرین نمیزاره مگر اینکه راننده ای از تیم های ضعیف تر باشه.
پروسه ی تغییرات در فراری شروع شده و اگر همیلتون نشه که فعلا احتمالش ضعیفه میره سراغ لندو نوریس.
با وجود استعداد لکرک تیم فراری به یکسری اصول اعتقاد داره و یاغی گری و پرخاشگری جایی در این تیم نداره و وقتی لکرک با عصبانیت بارها در رادیو میگه با من حرف نزنید یا مستقیم میره مدیرعامل را ببینه عملا داره زیر صندلی خودش میزنه.
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۱۷ خرداد ۱۴۰۲تمام اینها شایعه هست
خود همیلتون که گفت اونا(فراری) میتونن منو تو بازی داشته باشن و من میخوام اینجا (مرسدس) بمونم و نمیدونم این شایعات از کجا میاد
از طرفی لکلرک هم گفت که اینا شایعه هست و من به ادامه با فراری علاقه دارم
مدیر فراری فردریک واسور هم گفت فراری اصلا بدنبال لوییس همیلتون نبوده و قراردادی پیشنهاد نکرده
yaazid
۱۶ خرداد ۱۴۰۲بنظرم شایعه ای بیش نیس
Ali
۱۶ خرداد ۱۴۰۲تا ماشین خوب نباشه راننده کار چندانی نمیتونه انجام بده نمونش الونسو که سالها اخر جدول رانندگان بود ولی امسال چون یک ماشین خوب زیر پاشه داره رقابت میکنه یاهمین مکس رو بزارین پشت فراری ببین میتونه اول بشه !
Ferrari 308 GTS
۱۶ خرداد ۱۴۰۲جای تاسفه که همیشه عده ای از رانندگان تراز اول وجود دارند،اما هیچ وقت ماشین رقابتی برای اثبات توانایی هاشون در اختیار ندارند.کیمی رایکنن،فرناندو آلونسو،سباستین فتل،در درجه اول اینا با ماشینی که لوییس 9سال در اختیار داشت حداقل پنج قهرمانی به قهرمانی های قبلیشون اضافه میشد اما افسوس که این ورزش خیلی بی رحمه.آلونسو و رایکنن رانندگانی هستن که فرمول یک حداقل یک قهرمانی دیگه بهشون بدهکاره.
Yazdan
۱۶ خرداد ۱۴۰۲چی بگم والا هیچ،وقت ماشینا باهم برابر نبودن . خیلی f1 حاشیه پیدا کرده . درسته مشکل از بی ارزگی تیمه اما فاصله زیاد شده . وگرنه شما ببین راسل تا زمانی تو ویلیام بود همیشه آخر بود الان تو مرسدس آمار خوبی داره و ….
آلفرد
۱۹ خرداد ۱۴۰۲فراری مشکل مدیریتی داره وگرنه با فتل هم به نتیجه نرسید.
بوتاس هم نشون داد که پدال بنز زیر پاش نباشه چطور نتیجه میگیره دقیقن مثل آلبون و ردبول!!!
لکلرک (بچه ی لوس فرمول یک) رانندهی خوبیه اما عالی نیست و بیخودی اینهمه ازش تعریف میشه باید عملکردش رو با ساینز هم تیمی اش مقایسه کرد.
عملکرد چکو نشون داد ماشین خوب زیر پای رانندهای با استعداد باشه چه اتفاقی میوفته
گسلی (بجز دورهی بدی که با ردبول داشت) یا نوریس -بخاطر انطباق پذیری با حداقل شرایط- خیلی خوب هستن.
اکون، هالکنبرگ و مایک شوماخر هم ماشین خوب زیر پاشون باشه شرایط پرز رو توی ردبول تکرار می کنن.
منتظر حضور ایران خودرو و سایپا در مسابقات فرمول یک هستیم!!!!! :))))))