ویل پاور برنده مسابقات ایندی ۵۰۰ سال ۲۰۱۸ اعتراف میکند چیزهای زیادی را مدیون کولتان هرتا است. پاور کنترل خودروی شورولت خود در مسابقه را از دست داد و با سرعت بسیار بالا به سمت پیست چرخید اما خوشبختانه به کسی آسیبی نرسید.
این حادثه در اولین روز تستهای ایندی ۵۰۰ رخ داد و هرتا در حال طی کردن پیچ اول بود یعنی جایی که خودروها با سرعت بیش از ۳۵۴ کیلومتر در ساعت حرکت میکنند. این راننده ویدئوی خودروی خود را در توییتر منتشر کرده است و میتوانیم سرعت خودرو و همچنین واکنشهای باورنکردنی هرتا در جلوگیری از تصادف وحشتناک را مشاهده کنیم.
در ویدئوی منتشر شده توسط پاور لحظات نفسگیری را میبینیم که با برخورد فاصله چندانی ندارند. به نظر میرسد پاور بهصورت غیرقابل توضیحی کنترل بخش عقب خودرو را از دست میدهد و ظاهراً لاستیکها به دمای مناسب برای چسبندگی زیاد نرسیدهاند.
پاور در حساب کاربری خود نوشته است:
بدترین کابوس شب یک راننده چرخیدن به دور خود و رسیدن به ترافیکی از خودروهایی است که با سرعت ۳۵۴ کیلومتر در ساعت حرکت میکنند. نمیدانستم چنین چیزی رخ میدهد. خوشبختانه کسی آسیب ندیده است
پاور در پاسخ به پست هرتا گفته است چیزی بیش از یک نوشیدنی به این راننده بدهکار است و از اینکه حادثه بدی رخ نداده است خوشحال است. او میگوید:
من خودرو را تحتفشار قرار ندادم تا فقط حرکت کند. هرگز انتظار چنین چیزی را نداشتم
گفته میشود هرتا پس از این واقعه به دیواره برخورد اما از وقوع حادثهای بدتر جلوگیری کرده است. او همچنین با عکسالعملهای خود مانع برخورد با مارکوس اریکسون شده است.
هلیو کاسترونوز که چهار بار قهرمان مسابقات ایندی ۵۰۰ شده است نیز در یک حادثه دیگر کنترل خودروی خود را از دست داده است. او میگوید در روز سرد مسابقات خودرو را تحتفشار نگذاشته بود.
روز آغاز تستها به خاطر بارش باران به تعویق افتاد و پس از خشک شدن پیست دما بین ۴ تا ۹ درجه سانتیگراد بود هرچند در نهایت دما به ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد رسید. اگرچه کاسترونوز به بخش پزشکی پیست انتقال یافت اما او و دیگر رانندگان آسیب جدیای ندیدند.
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جانم مسابقات ایندی.واقعا جذابه اصلا نمیشه برنده رو پیش بینی کرد.پدال یه مطلب در مورد تغییرات ایندی کارها بزار نسکار هم همینطور
akrh78
۶ اردیبهشت ۱۴۰۱نزدیک بود مثل آنتوان هوبرت بیچاره پرپر بشه
بدخورد از بغل بدترین تصادفه
Carbonado Aventador
۲۴ آبان ۱۴۰۲با سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعت باید در میلیونیم ثانیه مغر آنالیز و فرمان و عضله واکنش بده…
الکی نیست که میگن راننده های فرمول یک و ایندی واکنش های سریعتری از خلبان های جنگنده دارن..!!