تیم پورشه پنسکه موتوراسپرت پس از نبردی هیجانانگیز با کادیلاک، برندهٔ شصت و دومین دورهٔ مسابقات ۲۴ ساعتهٔ دیتونا شد.
پورشه نوزدهمین پیروزی خود در مسابقهٔ ۲۴ ساعتهٔ دیتونا را به دست آورده است. این همچنین اولین پیروزی تیم پورشه پنسکه از سال ۱۹۶۹ در دیتونا محسوب میشود. مسابقهٔ امسال نبردی تنبهتن بین کادیلاک سری V شماره ۳۱ با رانندگی «پیپو درانی»، «جک آیتکن» و «تام بلومکویست» با پورشه ۹۶۳ شماره ۷ با رانندگی «دین کامرون»، «مت کمپبل»، «ژوزف نیو گاردن» و «فیلیپه نصر» بود. بلومکویست که سه دور زودتر به پیت رفته بود، با لاستیکهای گرمتر، ۷۲ دقیقه باقیمانده به پایان مسابقه از نصر سبقت گرفت و یک فراری GTD را پشت سر گذاشت.
سپس نصر ارتعاش بزرگی را در رادیو گزارش کرد و ۳.۷ ثانیه عقب افتاد درحالیکه بلومکویست هم در پیچ نعل اسبی پیست ۱.۳ ثانیه زمان از دست داد. این نشان میداد درحالیکه مسابقه به آخرین ساعت خود میرسد، پیشتازان چقدر در حال فشار آوردن هستند. سپس بلومکویست پورشهٔ شماره ۶ «متیو جامینت» که در ردهٔ چهارم قرار داشت را پشت سر گذاشت و حالا نصر هم در حال نزدیک شدن بود اما درست زمانی که دوباره نبرد این دو داغ میشد، آتش گرفتن لکسوس RC F شماره ۱۲ در پیت اوت باعث توقف مسابقه و شروع مجدد در ۳۰ دقیقه مانده به پایان شد. نصر در پیت استاپهای آخر خود جلوی بلومکویست درآمد زیرا به سوختگیری کمتری نیاز داشت و مشکل دیر گرم شدن لاستیکهای پورشه نیز با چند دور زدن پشت خودروی ایمنی برطرف شد.
در دقیقههای پایانی، نصر تلاش میکرد تا برتری خود را حفظ کند درحالیکه بلومکویست فشار را افزایش داده بود. پنج دقیقه مانده به پایان مسابقه، فاصله بین این دو تنها نیم ثانیه بود اما نهایتاً نصر با اختلاف ۲.۱ ثانیه برندهٔ مسابقه شد. پشت این دو، آکورا ARX-06 شماره ۴۰ از تیم تیلور ریسینگ آندرتی کنترل مسابقه را در دست داشت درحالیکه خودروی شماره ۱۰ این تیم هنگام تاریک شدن هوا در عصر شنبه، دچار مشکلی برقی شد و به سیمکشی مجدد نیاز داشت. نهایتاً «لوئیس دلتراز» که با «جوردن تیلور»، «کولتون هرتا» و «جنسن باتن» همتیمی بود، با آکورا سوم شد.
amir
۹ بهمن ۱۴۰۲عاشق سطح بالای پورشه و فراری هستم ک تک کار هاو محصولاتشون خفن و نامبروانه
۹ بهمن ۱۴۰۲پورشه و فراری سطحشون همیشه بالا بود ولی پورشه با ماشینی که چند روز پیش معرفی کرد سطح خود را پایین آورد
parhamiof
۹ بهمن ۱۴۰۲فراری البته همیشه یکی دو سه پله از پورشه بالاتر بوده.
ولی پورشه هم بسیار برند خاص و کاربلدی هست من خودم طرفدارشم.
بنظرم ماکان برقی یه بار دیگه قدرت پورشه تو برقی سازی رو نشون داد.
Bmw
۹ بهمن ۱۴۰۲آمریکایی ها فقط زمانی مقام اولو میارن که باخودشون رقابت کنن وقتی یه ژاپنی و آلمانی بیاد وسط آبروشون میره اونم تو پیست خودشون 😂😂😂
علی نوا کجایی بیا بحث بنز و جیلیو بکش وسط 😂😂😂😂
Jeferson
۱۰ بهمن ۱۴۰۲حاجیم ینی شما می گی با ۲ ثانیه اختلاف ، آبروی کادیلاک رفت ؟
فرشاد
۱۰ بهمن ۱۴۰۲کادیلاک اسمش روشه از خوبای امریکن هس
دظلا نیس که پورشه 17ثانیه بندازه تنگش😂
ALI.S
۳ اسفند ۱۴۰۲منظورش اینه که یک آلمانی توی زمین خودش شکستش داد.
این بده!
javad-bmw
۹ بهمن ۱۴۰۲از ۶ تا ماشین اول ۴ تاش پورشه هست؟
corvette
۹ بهمن ۱۴۰۲به جرعت میگم . نبرد حماسی پورشه و کادیلاک در دیتونا امسال
جزو ۵ نبرد حماسی تاریخ استقامته
هر لحظه جایگاه عوض میشد . آخر سر پورشه با اختلاف ۲ ثانیه پیروز شد
واقعا حرف نداشت این ریس
رقابت کادیلاک شماره 31 با رانندگان : جک آیتکن . تام بلامکویست . پیپو درانی
با پورشه شماره 7 با رانندگان : فیلیپه نصر . مت کمپبل . کامرون
تو تاریخ اسقامت ثبت میشه
مجتبی .
۹ بهمن ۱۴۰۲مبارک پورشه وطرفدارانش. مسابقات ۱۲ و۲۴ ساعته حسابی عیار ماشینارو رو میکنه.
Arshia m3csl
۹ بهمن ۱۴۰۲پورشه همیشه برای بهترین بودنه رقابتس عشق منه پورشه❤
فرشاد
۹ بهمن ۱۴۰۲پورشه ینی همین ینی تکنولوژی ینی پیشرو یودن ینی حرف برابر عمل الکی با عدد بازی نمیکنه عملللل میکنه
خط مستقیم و جلو افتادن از پورشه فقط به لطف الکتریکی یودن به درد خودتون میخوره
لمان جاییه که نهایت خودروسازی توش نشون داده میشه اگه میتونین بسم الله
amir-mr
۹ بهمن ۱۴۰۲پورشه 💯👑
همیشه بهترین
Piero Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲فراری کو؟
sabi
۹ بهمن ۱۴۰۲چیزی از ارزشه کادیلاک کم نشده جفتشون پابه پای هم رفتن 👌🏻🔥
۹ بهمن ۱۴۰۲عکس پروفایل تو عشقه داداش ♥️
sabi
۱۳ بهمن ۱۴۰۲ارادت 🤍🤍
BMW
۹ بهمن ۱۴۰۲او مای گاد🥲👍👏
Amin
۹ بهمن ۱۴۰۲رقابت فوقالعاده زیبایی بود ، پورشه ۹۶۳ برعکس wec ، imsa رو قوی شروع کرد و کل مسابقه در بتل برای برد بود ، مکانیک ها صحنه ی زیبا و احساسی رو خلق کردن بعد از پیروی …
البته عیار ۹۶۳ اینجا مشخص نمیشه ، چونکه رقابت اصلی توی wec و به خصوص لمان مشخص میشه
بیمر که افتضاح بود
مشکلات الکترونیکی و گیربکس کاملا مشهود بود توی ماشین
فراری 296 gt3 وقتی معرفی شد ، در اوایل مسابقات عملکرد قدرتمندی نداشت ولی رفته رفته با خط گیری ستاپ ماشین و کسب اطلاعات ستاپی از رفتار ماشین توی پیست ، پتانسیل اش مشخص شد ، پیروزی توی مسابقات۲۴ ساعت نوربرگ و ثبت رکوردسریع ترین دور توی کلاس اش ، پیروزی مقتدرانه توی ۲۴ ساعته ی دایتونا و همینطور عملکرد چشمگیر توی مسابقات elms و gt3 ، نشون دهنده ی دوام بالا و ثبات پرفورمنس هست و همینطور عملکرد چشمگیر توی مسابقات ویرچوال از پتانسیل بالای پرفورمنس این ماشین خبر میده و تبدیل به ماشین مورد علاقه ی مکس ورشتپن شده
چیزی که واضح هست ، این هست که که از نظر موتور و گیربکس یه سر گردن از بقیه جیتی ۳ ها بهتره ، شتاب گیری بالا و ثبت تاپ اسپید های بین ۵ تا ۷ کیلومتر بیشتر از کوروت و 911 توی همین دایتونا ، نوید عملکرد چشمگیر توی لمان رو هم میده ، چونکه فراری قراره از ۲۰۲۴ با این ماشین توی wec رقابت کنه …باید منتظر شکل گیری زنجیر پیروزی های این ماشین باشیم ، باید تکرار کنم که ثبات پرفورمنس این ماشین فوقالعاده است و توی ستاپ های مشابه مصرف لاستیک پایین ، شتاب گیری و ایروافیشنسی بالایی داره که در کنار موتور قدرتمند شانس پیروی لمان رو بالا میبره
این خیلی جالب هست که موتور های توربو شارژ فراری با وجود پیچیدگی بیشتر از تنفس طبیعی پورشه و مرسدس دوام بالاتر و ثبات بیشتری داره ، هرچند قیمتش تکنولوژی و هزینه ی بیشتره
چیزی که توش ضعیف عملکرده ، پیچ های سریع و ضعف فرانت ماشین هست که باید به زودی برطرف بشه
Ferrari
۹ بهمن ۱۴۰۲کامنت شما، نقص مطلب بالا رو پوشش داد. تشکر دوست عزیز.
R@min
۹ بهمن ۱۴۰۲رقابت کلاس GTP که بین پورشه و کادیلاک احتمالا و این دو تا مدعی اول هستن.
کلاس GTD هم باز پورشه شانس اوله بنظرم، تیم risi با فراریش اول شد و خود فراری پنجم ! بنظرم 296 جای کار زیادی داره !! کوروت ها فاجعه بودن افت عجیب و باور نکردی داشتن، بقیه رقبای کلاس GTD هم شانسی ندارن و از همه بدتر توهین ماستنگ به مسابقات بود، بقدری این ماشین بد بود که تو این چند ساله ماشینی نزدیکش ندیدم، تو کفی بیشتر از 50 کیلومتر کند تر بود انگار یه تیم کوچک تیونر تو گاراژشون اینو ساختن تا ابرکمپانی مثل فورد و شریکش مالتیمتیک ! چطور به این ماشین جواز دادن نمیدونم یه کلاس پایین تره انگار.
Amin
۹ بهمن ۱۴۰۲اتفاقا میخواستم در مورد موستانگ هم بگم ، متاسفانه فراموش کردم …. اره اصلا قابل قبول نبود … ولی به نظرم اون هم مسیر زیادی جلوش هست و جای پیشرفت پرفورمنس بالایی داره ، چیزی که منم تعجب کرده بودم این بود که توی کفی ها خیلی راحت رده از دست میداد ، حتی نمیتونست دفاع کنه ، ولی توی پیچ ها به خصوص ترمزگیری برای لمان شیکین و پیچ ۱ عملکرد اش خوب بود ، این رو بر اساس دیتا نمیگم ولی با چشم مشخص بود که گپ رو کنترل میکنه …
در مورد ۲۹۶ هم موافقم ، راه زیادی داره ، اما پتانسیل اش هم بالاست ، به خصوص توی کفی ها پیچ های کند ( لمان استایل)
کوروت چند بار پیش اومده که وقتی توی بتل برای برد هست اواخر مسابقه کم میاره و مکانیکال فیلیر داره ، معمولا بعد از ۱۸ ساعت اتفاق میفته
اگر یادتون باشه لمان ۲۰۲۲ یا ۲۰۲۳ دقیقا توی ذهنم نیست کدوم یکی از این دو سال بود که کوروت عملا بخش بیشتر مسابقه لیدر بود ولی آخرش با یه همچین ایرادی رده دادن ، فکر کنم ۲۰۲۲ بود همون سالی که پاشین های توربو مشکل سوخت داشتن و حتی الپین مدعی قهرمانی شد
توی دایتونا هم ماشین شماره ۴ کوروت یکی از شانس های برد بود ، البته شانس شماره ی ۶۲ بیشتر بود ولی بازهم مشکل مکانیکال داشتن
یکی از برتری های شماره ی ۶۲ فراری ، داشتن راننده هایی هست که به نظر بهترین ها هستن … به خصوص کلاردو و پیرگویدی ( نوشتن اش به فارسی سخته 😂)
در ضمن بگم که با اینکه خودم این مدت کمتر کامنت میزارم ، وای همیشه کامنت های شما رو دنبال میکنم و لذت میبرم 😉
Amin
۱۰ بهمن ۱۴۰۲ماشین شماره ی ۳
R@min
۱۰ بهمن ۱۴۰۲لطف داری امین جان ❤️
بنظرم ۲۹۶ باید ۱ لیتر افزایش حجم بده تا پایدار بشه انقدر سینوسی ریس نده.
ماستنگ هیچ جای پیشرفتی نداره متاسفانه شاسی وصله پینه ای فولاد آلومینیومی بدرد مسابقه نمیخوره. موتورشم بیشتر از ۷۰ درصد استوکه که اونم باید یه فکر اساسی بکنن.