دوکاتی با کسب هر سه سکوی اسپرینت گرند پری اندونزی، پنج مسابقه مانده تا پایان فصل ۲۰۲۳، در بخش سازندگان قهرمان موتور جیپی شده است.
دوکاتی یکبار دیگر در بخش سازندگان قهرمان مسابقات موتو جیپی شد. این چهارمین سال پیاپی است که تیم ایتالیایی قهرمانی بالاترین سطح مسابقات موتورسواری را از آن خود میکند. قهرمانی فصل ۲۰۲۳ دوکاتی شنبهٔ گذشته در اسپرینت گرند پری اندونزی مسجل شد یعنی جایی که خورخه مارتین روی سکوی نخست رفت. جایگاههای دوم و سوم این اسپرینت هم به لوکا مارینی و مارکو بتزکی رسید که رانندگان تیم مونی VR46 دوکاتی هستند و سکویی تمام دوکاتی را تشکیل دادند.
درحالیکه هنوز پنج مسابقه تا پایان فصل ۲۰۲۳ موتو جیپی باقی مانده، دوکاتی با سه تیم شامل پریما پراماک ریسینگ، مونی VR46 و دوکاتی لنوو، ۲۲۹ امتیاز از نزدیکترین رقیب خود یعنی KTM بیشتر دارد. از ۱۴ گرند پری که تاکنون در فصل ۲۰۲۳ برگزار شده، دوکاتی در ۱۱ مسابقه برنده شده است.
رتبه | سازنده | امتیاز |
---|---|---|
۱ | Ducati | ۵۰۲ |
۲ | KTM | ۲۷۳ |
۳ | Aprilia | ۲۴۶ |
۴ | Honda | ۱۴۲ |
بااینحال، هرچند قهرمان بخش سازندگان قطعی شده اما در بخش رانندگان، فرانچسکو باگنایا از تیم دوکاتی و خورخه مارتین از تیم پریما پراماک رقابت سختی برای عنوان قهرمانی فصل ۲۰۲۳ دارند.
رده | سوارکار | امتیاز | تعداد پیروزی | تعداد سکو | |
---|---|---|---|---|---|
۱ | F. Bagnaia Ducati | ۳۴۶ | ۶ | ۱۰ | |
۲ | J. Martín Ducati | ۳۲۸ | ۳ | ۷ | |
۳ | M. Bezzecchi Ducati | ۲۸۳ | ۳ | ۷ | |
۴ | B. Binder KTM | ۲۱۱ | ۰ | ۳ | |
۵ | A. Espargaró Aprilia | ۱۷۷ | ۲ | ۳ |
۶ | M. Viñales Aprilia | ۱۶۵ | ۰ | ۳ | |
---|---|---|---|---|---|
۷ | J. Zarco Ducati | ۱۶۲ | ۰ | ۴ | |
۸ | L. Marini Ducati | ۱۴۴ | ۰ | ۱ | |
۹ | J. Miller KTM | ۱۳۵ | ۰ | ۱ | |
۱۰ | F. Quartararo Yamaha | ۱۳۲ | ۰ | ۳ | |
۱۱ | Á. Márquez Ducati | ۱۰۸ | ۰ | ۱ | |
۱۲ | F. Morbidelli Yamaha | ۷۹ | ۰ | ۰ | |
۱۳ | M. Oliveira Aprilia | ۷۳ | ۰ | ۰ | |
۱۴ | F. Di Giannantonio Ducati | ۷۰ | ۰ | ۰ | |
۱۵ | A. Fernández KTM | ۶۷ | ۰ | ۰ | |
۱۶ | M. Márquez Repsol Honda | ۶۴ | ۰ | ۱ | |
۱۷ | Á. Rins Repsol Honda | ۵۴ | ۱ | ۱ | |
۱۸ | T. Nakagami Repsol Honda | ۵۰ | ۰ | ۰ | |
۱۹ | R. Fernández Aprilia | ۳۹ | ۰ | ۰ | |
۲۰ | E. Bastianini Ducati | ۳۶ | ۰ | ۰ | |
۲۱ | D. Pedrosa KTM | ۳۲ | ۰ | ۰ | |
۲۲ | J. Mir Repsol Honda | ۲۰ | ۰ | ۰ | |
۲۳ | P. Espargaró KTM | ۱۲ | ۰ | ۰ | |
۲۴ | L. Savadori Aprilia | ۹ | ۰ | ۰ | |
۲۵ | J. Folger KTM | ۹ | ۰ | ۰ | |
۲۶ | S. Bradl Repsol Honda | ۸ | ۰ | ۰ | |
۲۷ | M. Pirro Ducati | ۵ | ۰ | ۰ | |
۲۸ | D. Petrucci Ducati | ۵ | ۰ | ۰ | |
۲۹ | C. Crutchlow Yamaha | ۳ | ۰ | ۰ | |
۳۰ | I. Lecuona Repsol Honda | ۰ | ۰ | ۰ |
HAMID
۲۴ مهر ۱۴۰۲سه تا برند اول اروپایی
P
۲۴ مهر ۱۴۰۲دوکاتی این هفته تو مسابقه اندونزی آپدیت لانچ کنترل برای بگنایا و مارتین اورده بود ،برید ببینید هم بگنایا و هم مارتین عجب استارتی میزنن ،خارقالعادست ، باید ببینیم سال آینده مارکز با دوکاتی چیکار میتونه کنه و نکته مهم ،حالا حالا ها ( حداقل تا ۲۰۲۷ ) به احتمال خیلی زیاد دوکاتی قهرمان خواهد موند
R@min
۲۴ مهر ۱۴۰۲خواهشا اخبار IMSA هم بزارین یا اصلا یه بخش اختصاصی برای اخبار موتوراسپرت خیلی جذاب می تونه باشه.
Enzo Ferrari 2008
۲۴ مهر ۱۴۰۲آفرین تبریک میگیم
مازیار
۲۴ مهر ۱۴۰۲دوکاتی دقیقا فراری موتورسیکلت هاست
با همون حس و حال و همون جایگاه و همون پیشینه
HFball
۲۴ مهر ۱۴۰۲چون دوتاشون قرمز رنگن اینجوری مقایسه میکنی؟
مازیار
۲۴ مهر ۱۴۰۲نه
چون دوتاشون به حرف i ختم میشن
HFball
۳۰ مهر ۱۴۰۲اونوقت دوکاتی همکاری هاشو با لامبورگینی؛ ینی جدی ترین رقیب فراری انجام میده 😂
ehsan
۲۴ مهر ۱۴۰۲مارتین آماده تر هست فکر کنم بتونه قهرمانی سال رو بگیره
باید مسابقه بعد رو ببینیم باگنایا چکار میکنه با این برد بر میگرده یا نه
amir-mr
۲۴ مهر ۱۴۰۲دلم برای مارک مارکز میسوزه بعد اون مصدومیتش هیچ فقط مثل قبل نشد واقعا حقش این نیست
رضا
۲۴ مهر ۱۴۰۲سه ردیف اول انجین دوکاتی دارن . اصالت یعنی ایتالیا .❤️🇮🇹🇮🇷
HFball
۲۴ مهر ۱۴۰۲شک نکنید دوکاتی زیاد نمیتونه این جایگاه بزرگ رو حفظ کنه چون طبق چیزی که دیدیم ردبول اسپانسر هرچی شد اون پیشرفت کرد و موفق شد مثال تیم ردبول توی فرمول یک که اولش اون وسط وسطا در مقابل فراری و بنز حرفی برای گفتن نداشت تا اینکه اول از فراری و بعد از بنز پیشی گرفت و الانم هرچقدر دوکاتی فوقالعاده باشه زیاد نمیتونه در مقابل حمایت های همه جانبه ردبول مقاومت کنه
پول همه کار میکنه
بهزاد
۲۴ مهر ۱۴۰۲اینجا قهرمانی بر اساس سازندگان اعلام شده که رتبه بندیش بدین شکل هست که بهترین رتبه از هر تیمی که موتور دوکاتی داره در امتیاز نهایی لحاظ میشه.
مثلا در سال ۲۰۲۰ تیم سوزوکی قهرمان تیمی شد اما در بخش سازندگان تیم دوکاتی رده اول را گرفت.
کار سایر تیم ها با حضور ۴ تیم که موتور سرحال دوکاتی و ۸ رایدر دارند بسیار سخته و حتی گرفتن سکو هم خودش یک چالشه.