جایزه بزرگ هلند، لحظاتی پیش به پایان رسید. در این رقابت، ورستپن، آلونسو و پرز، سکوهای اول تا سوم را کسب کردند.
هلند در رشتههای مختلف ورزشی، شهرت جهانی دارد. احتمالا بسیاری از مردم دنیا کشور لالهها و آسیابهای بادی را با فوتبال میشناسند اما به تازگی فرمول یک هم به افتخار آفرینی هلندیها اضافه شده است.
مکس ورستپن، امسال با اقتدار کامل در مسابقات فرمول یک حضور دارد و سکوهای قهرمانی را پشتسرهم فتح میکند. هرچند که این راننده جوان در بلژیک متولد شده اما به لطف ملیت هلندی پدرش، تابعیت دوگانه دارد و هلند را سرزمین اصلی خود میداند.
فرمول یک هلند با حضور مکس ورستپن برای مردم این کشور، اهمیت ویژه دارد. امروز حدود ۱۱۰ هزار نفر به پیست پارک شهر زندورت آمدند تا تنها هلندی که موفق به قهرمانی در فرمول یک شده است را از نزدیک ببینند. پیست جایزه بزرگ دوچ (Dutch Grand Prix)، ۷۵ سال سابقه میزبانی مسابقات متنوع در ورزشهای موتوری دارد. طول مسیر، ۴/۲۶ کیلومتر است و برای فرمول یک با ۷۲ دور برگزار میشود. رانندگان این مسابقه، مجموعا ۳۰۶ کیلومتر را طی میکنند.
در پایان رقابت امروز، حالا ورستپن دارای ۴۶ قهرمانی در فرمول یک است. لوئیس همیلتون، میشائیل شوماخر و سباستین فتل به ترتیب، ۱۰۳ و ۹۱ و ۵۳ مرتبه روی سکوی اول رقابتهای جایزه بزرگ رفتهاند. از سویی دیگر، ورستپن در فصل جاری توانسته است ۱۱ مقام اولی کسب کند . او به فاصلهی ۹ مسابقه باقیمانده تا پایان امسال، احتمالا رکورد ۱۵ قهرمانی که به خودش تعلق دارد را بهبود خواهد داد.
در تعیین خط دیروز، مکس ورستپن با زمان یک دقیقه و ۱۰/۵۶۷ ثانیه اول شده بود و مسابقه را از خط یک شروع کرد. لندو نوریس راننده مکلارن و جورج راسل راننده مرسدس نیز پشت سر ورستپن جای گرفتند. در زمانگیری، فرناندو آلونسو، چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون، ردههای ۵ و ۹ و ۱۳ را کسب کردند.
پس از ۷۲ دور مسابقه در هلند، مکس ورستپن با زمان ۲ ساعت و ۲۴ دقیقه و ۴/۴ ثانیه اول شد. فرناندو آلونسو ۳/۷۴۴ ثانیه زمان بیشتر ثبت کرد تا جایگاه ارزشمند نایب قهرمانی را کسب کند. سومی دور از انتظار پیر گسلی راننده آلپین رنو، سرجیو پرز را به جایگاه چهارم تنزل داد. چارلز لکلرک و لوئیس همیلتون نیز، پنجم و ششم شدند.
با پایان جایزه بزرگ هلند، حالا مکس ورستاپن ۳۳۹ امتیاز دارد و با فاصله ۱۳۸ امتیاز از همتیمیاش سرجیو پرز، فصل رویایی ۲۰۲۳ را ادامه میدهد. فرناندو آلونسو با نایب قهرمانی ارزشمند امروز، ۱۶۸امتیازی شد و ردهی سوم را ضمن کاهش اختلاف با سرجیو پرز، از همیلتون گرفت. لوئیس همیلتون امروز به رتبهی چهارم سقوط کرد و به فاصله ۱۲ امتیاز کمتر از آلونسو رسید. دیگر نکته جالب اینکه، چارلز لکلرک و جورج راسل، رانندگان فراری و مرسدس در ردههای پنجم و ششم، هر دو ۹۹ امتیازی باقی ماندند.
در ردهبندی تیمها، ردبول ۵۴۰ امتیازی صدرنشین است و ۲ برابر مرسدس، مجموع امتیاز دارد. استون مارتین، فراری و مکلارن در ردههای سوم تا پنجم هستند.
هفتهی آینده، ایتالیا میزبان فرمول یک خواهد بود. این رقابت با ناکامی فراری در فصل جاری، فرصتی مناسب برای رانندگان تیم باسابقهی ایتالیایی فراهم خواهد کرد.
EOD
۵ شهریور ۱۴۰۲اگه درست یادم باشه یه بار توی مستند رانندگی برای بقا یکی از راننده های فراری میگفت بین طرفداران فراری ، شما میتونین کل فصل رو از برنده شدن یا سکو دور باشین و فقط مسابقه مونزا رو برنده بشین تا همچنان محبوب طرفداران تیم فراری باقی بمونین . امیدوارم فراری عملکرد خوبی از خودش نشون بده تا این فصل خسته کننده بالاخره کمی هیجان به خودش ببینه .
NAVID۰۰۹۸
۶ شهریور ۱۴۰۲میگم چه خبر از شوماخر !
M.83
۵ شهریور ۱۴۰۲فصلو هرکی بهتر شروع کنه تا اخر بهتر میمونه
LH44
۶ شهریور ۱۴۰۲فصل های 2009، 2018 و 2017 رو ببینید!!!!
ابوالفضل
۵ شهریور ۱۴۰۲فقط منم که به نتیجه فرمول یک امسال اهمیت نمیدم
Navid A J
۶ شهریور ۱۴۰۲منم خیلی وقته اهمیت نمیدم.
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲تا ۲۰۲۶ هیچکی اهمیت نمیده این فصل یک رقابت غیر سالم داریم میبینیم باز فصل ۲۰۲۲ فراری رقابت میکرد ولی الان هیچ
Enzo Ferrari 2008
۵ شهریور ۱۴۰۲فراری کجاست ؟
چه پیروز نمیشه
محمد امین
۶ شهریور ۱۴۰۲نگو اسکودریا فراری بگو سیرک فراری
فراری از سر تا پا
از پیت کرو و استراتژیست تا خود راننده و مهندشا یجوری دارن تیم به زوال میبرن که من و شما به عنوان طرفدار فراری می تونیم یا تیم محبوب مون رو انکار کنیم یا خودکشی کنیم
*ALI*
۵ شهریور ۱۴۰۲مسابقه بسیار هیجان انگیزی بود توی همون دور اول بارون اومد و همه چیز رخت بهم واقعا هیجان انگیز بود تیم بنز هم بنظرم ریسک کرد راننده هاشو نبرد پیت ولی اون پرجم قرمز خشک شدن و خیس شدن دوباره پیست شرایط رو تغییر داد انقدر بارون شدید بود که پرچم قرمز دادن بعد هفته ها مسابقه بسار هیجان انگیزی مخصوصا برای رده ها و امتیازا دیدیم ورشتپن هم که توی خونه خودش بر و قطعا میتونه رکورد های بیشتری ثبت کنه
javadhy
۵ شهریور ۱۴۰۲چکو پنالتی گرفت و ۴ ام شد
پیرگسلی سوم شد
❤BMW❤
۵ شهریور ۱۴۰۲ورشتپن افسانه اس
خیلی کم ازین راننده ها توی تاریخ تکرار میشن ،
نشناسی بهتره
۵ شهریور ۱۴۰۲سنا و شوماخر:آیا من برای تو یک جوک هستم؟
❤BMW❤
۶ شهریور ۱۴۰۲داداش ،
میگم کم تکرار میشه
وگرنه که سنا و شوماخر که کلا بحثشون جداس
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲لطیفی هم ماشین داشته باشه راننده خوبیه مکس فقط ماشین خوب داره راننده خوبی نیست اگه راننده خوبی بود فصل هایی که ردبول ماشین خوب نداشت خوب ظاهر میشد ولی کجا بود میانه جدول
کوروش
۶ شهریور ۱۴۰۲علیرغم اینکه طرفدار مرسدس و همیلتون هستم و در فرمول یک ماشین خوب خیلی خیلی تاثیر گذاره باید اعتراف کرد که این فصل ورستاپن کم اشتباه رانندگی کرده و نباید با لطیفی مقایسه کرد که گند زد به فصل ۲۰۲۱
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲اون که جای خود لطیفی که اصلا هیچی ولی راننده باید ما ازش چند تا دفاع چند تا سبقت ببینیم یا نه مکس از اول شروع میکنه و میره نه رقابتی نه هیچی زمانی که مرسدس ماشین خوبی داشت همیلتون فوقالعاده ظاهر شد با رقابت با مکس یکم منطقی باشیم دروغ میگم بگو دروغ میگی
ebrahimlh44
۷ شهریور ۱۴۰۲لطیفی با گوشت کوب تو کابینت فرقی نداره من منظورم چیز دیگست
AMG GT R
۶ شهریور ۱۴۰۲لطیفی کجا راننده خوبه ؟؟
همون نبود که یه تنه کل فصل ۲۰۲۱ رو به لجن کشید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۶ شهریور ۱۴۰۲مسیر مسابقه برعکس رفت
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲منظورم این نیست که خوبه ولی یه ماشین به یه راننده ته جدول بدی معلومه میاد اول مثال بوتاس ژو گسلی
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲همیلتون هم افسانست مکس حالا حالا ها باید بدوعه زمانی ک همیلتون سکو میگرفت مکس چهار دست وپا راه میرفت
کوروش
۶ شهریور ۱۴۰۲تو همین مسابقه هلند همیلتون با این ماشین افتضاح خیلی خوب سبقت میگرفت تو پیستی که سبقت گرفتن خیلی سخته،همیلتون اصلا یه چیز دیگه ست هم تو اخلاق هم تو رانندگی
ebrahimlh44
۷ شهریور ۱۴۰۲همیلتون تمام توان ماشین رو که ماشین اصلا خوب نیست میکشه بیرون این ماشین اصلا پتانسیل ۶ هم نداشت اما همیلتون راننده خوبیه که ۶ اومد در عوض راسل اصلا امتیاز نگرفت اما مکس وقتی ردبول خوب نبود کجا بود یا تو دیوار سنگلاخ ته جدول از این که همیلتون خوبه شکی نیست هیچکس هم به خوبی همیلتون دیگه پیدا نمیشه حالا هر رکوردی که میخوان بزنن
نشناسی بهتره
۵ شهریور ۱۴۰۲حسرت اون روزایی که فراریو بنزو ردبول باهم دیگه میجنگیدند تو دلمه:(((
ولی بیشتر از همه برا مک لارن ناراحتم که یه زمانی خودش طراح خودرو های فرمول یک بود و راننده های افسانه ای چون آیترون سنا باهاش رانندگی میکردن میشدن😢
کوروش
۶ شهریور ۱۴۰۲بنز نه، مرسدس
نشناسی بهتره
۶ شهریور ۱۴۰۲اینو دقت نکردم:))
JDM سابق
۶ شهریور ۱۴۰۲فراری هنوز داره دنبال آچار چرخ و لاستیک میگرده!
R@min
۶ شهریور ۱۴۰۲باورم نمیشد اون پیت استاپ دیدم از فراری !!!!!!!!!!! یه چند سال از F1 بیان بیرون خیلی بهتر از این فضاحت و آبرو ریزیه.
Ferrari 308 GTS(1978)
۶ شهریور ۱۴۰۲ساینز عجب رانندگی کرد ،لذت بردم در کل با اشتباهاتی که لکلرک در این چند فصل داشته نشون داد فراری در انتخاب ساینز بعنوان راننده دوم بهترین عملکرد و در جذب راننده دوم داشتن تیم دوم هم در این زمینه ویلیامز با جذب الکس آلبون برای راننده اول و تیم سوم هم مک لارن با پیاستری که یه روکی هم هست،چرا پیاستری رو سوم گذاشتم؟ چون سطح و قدرت مک لارن همیشه چند لول بالاتر از ویلیامزی بوده که همیشه چسبیده به ته جدول بودن و اون عملکرد از پیاستری تقریبا محتمل بود اما با اون ویلیامز ،آلبون تا اینجای فصل با دو بار راننده روز شدن و دو تا دومی و دوبار راننده سوم روز انتخاب شدن بهترین عملکردش و داشته واقعا ویلیامز با اینکه تیم ریشه داریه اما جای آلبون نیست.به نظرم استون و ردبول برای آلیون مناسب ترن حتی فراری
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲هر مسابقه همین اتفاق میفته دیگه واقعا مسابقات دیدن نداره اصلا برای چی مسابقه بر گذار میکنن وقتی برنده مشخصه دیگه شورش در اومده
ebrahimlh44
۶ شهریور ۱۴۰۲الونسو هم این مسابقه شانس اورد که دوم شد هر چقدر بخواد امتیاز بگیره بلاخاره همیلتون جاشو میگیره چه بخواد چه نخواد
LH44
۷ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز.
تعصب بیش از حد شما روی یه راننده باعث میشه نه تنها از دیدن مسابقات لذت نبرید، بلکه اطلاعات غلط به بقیه بدید که نتیجش میشه نفرت بقیه از راننده ای که شما روش تعصب دارید.
چه بخوایم چه نخوایم، مکس ورستپن با هر اخلاقی که خارج از پیست داره، یکی از بهترین راننده های گرید و مشخصن کم اشتباه ترین راننده امسال تا به اینجا هست. حالا یه درصد زیادیشم برمیگرده به اینکه نیازی به تقلا کردن با ماشین و تست کردن های ستاپ های مختلف و … که بقیه تیم ها مجبورن انجامش بدن نداره. همون طور که نمیشه ماشین زیر پاش رو نادیده گرفت، همون طور هم نمیشه رانندگی بی نقصش رو ندید گرفت. اینکه بتونی از بهترین ماشین بیشترین استفاده کنی کم چیزی نیست.
لوئیس هم در زمان قهرمانی هاش همین بود. اون زمان طرفدارهای متعصب وتل که اکثرن در بهترین شرایط از 2010 مسابقات رو دنبال میکردن، حرف شما رو برای لوئیس میزدن که فقط ماشین هست و فقط گاز میده و… کسی نبوغ لوئیس وقتی وارد اف وان و همتیمی الونسو شد رو ندیده بود! ندیده بود ولی میرفت پای منبر!! این قضیه الان برای ورستپن صادقه.
بنظرم بهتره بشینیم و از نتایجی که راننده مورد علاقمون عملن از یه تراکتور میگیره، لذت ببریم.
بهزاد
۷ شهریور ۱۴۰۲دوست گرامی ماشین مرسدس فعلا خودروی دوم گرید هست و واژه هایی مثل تراکتور برای هاس و آلفاتائوری بیشتر به کار میاد.
کاری به اختلاف خودروی ردبول نداریم و مثل روز روشنه که در یک لیگ دیگه ست ولی همیلتون با اون مهارت حداقل باید در هر مسابقه برای رده سومی رقابت کنه و با وجود عملکرد ضعیف پرز در تایم گیری حتی رده دومی در دسترسش هست اما چرا اونجا نیست برای همه سواله؟
ebrahimlh44
۷ شهریور ۱۴۰۲دوست عزیز ماشین تا یه ماه پیش ماشین دوم گرید بود که از استون فاصله گرفت ولی الان ماشین فراری استون جلوی ما هستن مکلارن هم داره اضافه میشه باید تا اپدیت صبر کنیم البته اگه اپدیتی بیارن
LH44
۷ شهریور ۱۴۰۲فکر نمیکنم جایگاه هیچ تیمی جز ردبول رو بشه با قاطعیت گفت. مرسدس هم در بعضی از مسابقات ماشین دوم گرید بوده اما یه مشکلی داره که بقیه ندارن یا من نشنیدم داشته باشن. ماشین مرسدس غیر قابل پیشبینیه. از فصل پیش تا همین ریس، راننده ها میگفتن ماشین در پیچ ها پایداری نداره. یکم اوضاعش با اپدیت موناکو بهتر شده اما باز هم پایدار نیست. جایی که فکر میکنن خوبه بد عمل میکنه و برعکس. در تونل باد یه چیزی تست میکنن و فکر میکنن خوبه، در عمل میبینن بدتر کرده کارو. این حرف رو نه راننده ای فراری زدن، نه مکلارن و نه استون مارتین. فراری ها که از کمبودن داون فورس می نالن. مکلارن ها هم از زیادی بودن درگ که فکر میکنم مشکل رو حل کردن. از اون طرف الونسو هم کاملن راضیه فقط در بعضی پیست ها که نیاز به داون فورس بالا نداره، خوب عمل نمیکنن. یه جورایی میشه گفت روندن مرسدس از بقیه ماشین ها سخت تره به لطف مایک الیوت افسانه ای!
با این شرایط بنظرم راسل و مخصوصن لوئیس، چیزی بیشتر از 100 درصد ماشینو کشیدن بیرون. نمیشه هم سریع بود و هم در اکثر پیچ ها دوبرابر بقیه با ماشین کلنجار رفت. مشکل مرسدس از طرف راننده هاش نیست. بنظرم بهترین لاین اپ رو دارن.
اون چیزی که برای مرسدس مشخصه، ضعف محض تیم مهندسی مرسدس به سرپرستی مایک الیوت هست. اون مشکل با برگشتن جیمز الیسون تا حدودی رفع شده. البته به گفته الیسون، این افتضاح رو تا 2026 نمیشه جمع کرد. این مسابقه یه مشکل دیگه رو هم بولد کرد. رفتن جیمز وولز، تیم استراتژی مرسدس رو بشدت ضعیف کرده. استراتژیستا در مواقعی که باید تصمیمات لحظه ای بگیرن( مثل این مسابقه)، شاهکار خلق میکنن!!!!!!!
ebrahimlh44
۷ شهریور ۱۴۰۲درسته تراکتور که تراکتور اره لذت میبریم بلاخاره اینطور نمیمونه ولی میتونیم برای دومی بجنگیم.
ebrahimlh44
۷ شهریور ۱۴۰۲دقیقا ماشین یکپارچه نیست یه پیست خوبه وسرعتی یه پیست کند وغیر سرعتی مثلا ما انتظار داشتیم تو بریتانیا حداقل دوسکو داشته باشیم ولی با برتری مکلارن این موضوع به هم خورد ولی آخر مشکل دقیق این ماشین رو برطرف نکردن عجیبه شاید مشکل بدنه ساید پاد یا هزاران چیز دیگه باشه که فکرشم نکرده باشن
ebrahimlh44
۱۰ شهریور ۱۴۰۲خواستم بگم همیلتون با مرسدس قرارداد بست خبرش تو سایت پدال نیومده؟