مسابقات

فرمول یک انگلیس 2023 با قهرمانی ورستپن و شاهکار مکلارن

مطابق انتظار، مکس ورستپن برای هشتمین مرتبه در سال جاری، روی سکوی اول رقابت جایزه بزرگ ایستاد و دومین قهرمانی دوران حرفه‌ای خود در پیست سیلورستون انگلیس را جشن گرفت.

جایزه بزرگ بریتانیا، امسال هم در سیلورستون برگزار شد و ۴۸۰ هزار تماشاگر را میزبانی کرد. این رقابت در میسر ۵/۸۹۱ کیلومتری، ۵۲ دور با مجموع ۳۰۶/۲ کیلومتر را پوشش داد. بهترین زمان در دورهای تمرینی و مسابقه اصلی، توسط مکس ورستپن ثبت شد. سیلورستون از سال ۱۹۴۸ سابقه برگزاری فرمول یک دارد و رقابت‌های دیگر شامل موتو GP را هم میزبانی می‌کند.

در مسابقه‌ی امروز، لوئیز همیلتون به عنوان یکی از پرافتخارترین رانندگان تاریخ فرمول یک، تلاش زیادی نشان داد تا دست‌کم، نایب قهرمانی جایزه بزرگ بریتانیا را در خانه کسب کند اما، راننده‌ی جوان و آینده‌دار مکلارن، مانع او شد.

مرسدس فرمول یک

لندو نوریس ۲۳ ساله که مثل لوئیز همیلتون ملیت انگلیسی دارد، توانست عنوان ارزشمند دومی در جایزه بزرگ سیلورستون را کسب کند. پس از صدرنشینی مکس ورستپن، بخش بزرگی از زمان مسابقه، صرف دفاع لندو نوریس از جایگاه دومی شد و جدال او با همیلتون، صحنه‌هایی جذاب رقم زد.

مکلارن فرمول یک انگلیس

در پایان مسابقه، مکس ورستپن ۲۵ ساله با زمان یک ساعت و ۲۵ دقیقه و ۱۷ ثانیه، جایگاه نخست را کسب کرد. نوریس، ۳/۷۹ ثانیه پس از راننده‌ی اتریشی ردبول به خط پایان رسید و حدود ۳ ثانیه جلوتر از لوئیس همیلتون،  مسابقه را به انتها رساند. دیگر نکته‌ی جالب اینکه، اسکار پیاستری راننده‌ی ۲۲ ساله اهل استرالیا، پشت فرمان خودروی مکلارن به مقام ارزشمند چهارم رسید تا روزی رویایی برای این تیم انگلیسی در جایزه بزرگ بریتانیا ثبت شود. جورج راسل، راننده‌ی دوم تیم مرسدس نیز، موفق به گذر از خودروی مکلارن نشد و جایگاه پنجم مسابقه را کسب کرد.

فرمول یک بریتانیا 2023

رقابت جذاب بین چهار راننده‌ی تیم‌های مکلارن و مرسدس، شامل سه نفر انگلیسی و یک استرالیایی، جذابیت‌ اصلی در رقابت امروز بود. بسیاری از شرکت‌کنندگان و مدیران تیم‌ها، شامل مکس ورستاپن، لوئیس هملتون و توتو ولف، بارها از سرعت بالا در خودروهای مکلارن، ابراز تعجب کردند. این مورد، حتی توسط راننده‌ی قهرمان تیم ردبول در مصاحبه‌ی پایان مسابقه، تاکید شد.

آلونسو فرمول یک 2023

بسیاری از علاقه‌مندان فرمول یک در انتظار خلق شگفتی توسط فرناندو آلونسو راننده‌ی استون مارتین بودند اما این راننده‌ی مشهور اسپانیایی، عنوان هفتمی را کسب کرد و پشت سر سرخیو پرز راننده‌ی دوم ردبول، قرار گرفت. تیم فراری با لکلرک و کارلوس ساینز، عملکرد مایوس‌کننده مشابه دیگر مسابقات فصل ۲۰۲۳ را تکرار کردند. آنها با رسیدن به جایگاه‌های نهم و دهم، ۲ و یک امتیاز باقی‌مانده را به تیم پرافتخار ایتالیایی دادند.

تا امروز، ۱۰ مسابقه جایزه بزرگ از تقویم ۲۰۲۳ انجام شده و تیم ردبول در تمام رقابت‌ها به قهرمانی رسیده است. پیش از رقابت یازدهم در مجارستان، مکس ورستاپن و سرخیو پرز، جایگاه‌های اول و دوم جدول امسال را دارند. فرناندو آلونسو ۴۱ ساله که احتمالا آخرین سال حضور در فرمول یک را سپری می‌کند، پشت سر رانندگان ردبول در جایگاه سوم است. لوئیس همیلتون با اختلاف نه‌چندان زیاد از آلونسو، رده‌ی چهارم جدول را دارد و بالاتر از کارلوس ساینز، ادامه می‌دهد.

در جدول تیمی، ردبول ۴۱۱ امتیازی، دست‌نیافتنی و رویایی به نظر می‌رسد. مرسدس و استون مارتین با امتیازات ۲۰۳ و ۱۸۱، رقابت بسیار نزدیک برای نایب قهرمانی سازندگان را دنبال می‌کنند. فراری۱۵۷ امتیازی، همچنان عنوان چهارمی را در اختیار دارد و تهدید خاصی از تیم‌های مکلارن و آلپین رنو با امتیازهای  ۵۹ و ۴۷، احساس نمی‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. gholii

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (56 ديدگاه)

    از یه بابایی که به ورزش اف وان خیلی وارد بود شنیدم که میگفت این شاخه از ورزش یکی از کثیف ترین و مافیایی ترین پشت صحنه های تمامی ورزش های جهان رو داره.

    موافقم 11
    مخالفم 36
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      اون بابا احتمالا خیلی وارد نبوده و براتون خالی بسته
      هربابایی رو جدی نگیرید
      بفرمایید یک تحقیقی راجع به وزنه‌برداری و کشتی و مسترالمپیا داشته باشن
      فوتبال که هیچ

      موافقم 59
      مخالفم 1
      1. Ali

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اقای اشتری امروز هم زمان با فرمول یک مسابقه ۶ ساعت مونزا برگزار شد تویوتا اول شد فراری دوم پژو سوم خبرشو لطفا پوشش بدید

        موافقم 12
        مخالفم 2
      2. امین

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (498 ديدگاه)

        آقای اشتری منظورتون نفهمیدم اگه تایید کردید چرا اون دیسلایک گرفته شما لایک اگر مسخرشون کردید اون فوتبال و جدی میگید؟ اینکه اف ۱ کلابه پول و پارتی بازیه شکیه؟

        موافقم 2
        مخالفم 10
      3. LH44

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (157 ديدگاه)

        من اون روزش هایی که فرمودید رو در جریان نیستم اما تا حالا اتفاق ابوظبی 2021 رو هیچ جا ندیده بودم. از اون مافیایی و کثیف تر داریم؟؟

        موافقم 21
        مخالفم 5
        1. بهزاد

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          دادا از این اتفاقات زیاده ولی خیلی هاشون حالت دیپلماتیک میگیره و ممکنه برای کسانی که زیاد تو باغ نیستن یک جلوه ی عادی داشته باشه اما برای کسانی که سالهاست دنبال میکنند نوعی باج خواهی یا گرفتن آوانتاژ هست.
          تهدید مرسدس برای ترک فرمول یک در سال ۲۰۱۲ و تصویب قوانین دوران هیبرید که سالها از این مورد سود برد.
          سوزاندن روغن اضافی و آوانتاژی که برای یک فصل در اختیار داشت ولی برای سال بعد ممنوع شد.
          رینگ های غیر قانونی که برای یک فصل قانونی شد اما بعد غیر قانونی.
          تعلیق غیر قانونی ولی برای یک فصل قانونی.
          هوای ورودی خنک تر غیر قانونی ولی برای یک فصل قانونی.
          تغییر فاصله یا اندازه کف خودرو با زمین در حالی که این مورد قبلا با توافق همگی تصویب شده بود اما با لابی گری مرسدس عملا طرحی که فراری صدها میلیون دلار خرجش کرده بود ناکارآمد شد و هنوزم درگیرشه.
          در اکثر موارد فوق تیم مرسدس با اعلام اینکه قبلا با فیا در مورد استفاده هماهنگ بوده کارو براحتی ادامه داده و بسیاری از بردها و سکوها به همین ترتیب قسمت مرسدس شده و دیروز هم توتو ولف در روز روشن با بن سلیمان جلسه خصوصی برگذار میکنه تا حداقل موارد مورد نظر خودشو برای ۲۰۲۶ به کرسی بنشونه.
          لابی های فنی هزاران برابر از یک اتفاق مسابقه ای تاثیر بیشتری داره و اگر تقلب آشکار موتور بعد از سیلوراستون جلوش گرفته میشد اصلا نتیجه به دور آخر ابوظبی کشیده نمیشد منتهی بینندگان عادی و تازه وارد از کل فصل فقط اون دور آخر در ذهنشون مانده.

          موافقم 11
          مخالفم 25
        2. LH44

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (157 ديدگاه)

          @بهزاد
          اون مورد سوزوندن روغن رو که فقط هورنر فهمید. اگر درست بود مرسدس بعد از اون اتفاق کند میشد. مثل فراری 2019. ولفم گفت روح دیده هورنر. اما تا جایی که یادمه کند نشدن. اون رینگ ها هم که تا گذاشتن، فیا گیر داد و سوراخ های رینگ رو پر کردن.
          تعلیق غیر قانونی؟؟؟؟ منظورتون سیستم DAS هست؟؟!! کجاش غیر قانونی بود؟؟
          قانون میگفت نباید بصورت الکتریکی اجزایی به جز دی ار اس و یه سری اجزای دیگه حرکت کنن. DAS یه شاهکار کاملن دینامیکی بود. بهش میگن حفره قانون. اینقدر بود که ردبول خودش رو کشت تا بشینه سر جلسه فیا و مرسدس تا بفهمه ایا قانونیه یا نه. البته ما که نمیدونیم برای این بوده که سال بعد کپی کنه رو ماشین خودش!! وگرنه چرا فقط ردبول در کنار مهندسین فیا حضور داشت؟؟ بعد که مشخص شد کپی کردنش راحت نیست، فیا کلن ممنون اعلامش کرد برا فصل بعد. ورودی هوا غیر قانونی برا کدوم فصل بود؟؟؟ نکنه اونم مثل DAS غیر قانونی بوده؟؟
          ولف این وسط برای افزایش ارتفاع قسمت انتهایی کفی ماشین لابی کرد. حالا اینکه چند میلیون دلار خرج شده رو لابد شما منابعی دارید که بهتون گفتن!!!!!
          در مورد اون تقلب موتور هم که میفرمایید احتمالن فقط هونر فهمیده بوده!!!! منکه چیزی نشنیده بودم.
          اگر به لابی کردنه، هورنر استادشه. اول که پارتی مود حذف شد. بعد چون اقا موتور از کمپانی دیگه سفارش میداد و براش صرفه نداشت، قانون براش گذاشتن و محدودیت استفاده از موتور رو اعمال کردن. تونل های ونتوری با لابی همین اقا برای ماشین های نسل بعد در نظر گرفته شد چون نیوی تنها کسی بود که در دوران اول این تونل ها در اف وان کار میکرد و درک درستی از عملکرد اونها داشت. با لابی همین اقا DAS ممنون شد وگرنه نبود. بعد دید نقطه قوت مرسدس چیه، خب مساحت سینی ماشینه. لابی کرد و برای 2021 اونو کم کردن. جالبیش اینه چند هفته مونده به شروع فصل این رو اعلام کردن که مرسدس نتونه کاری کنه. خودشون که ریک بالا داشتن و کمترین ضرر رو میکردن. هورنر عادت داره بجای قوی تر کردن خودش، بقیه رو بکشه پایین.
          اگر مسابقه عربستان، جریمه واقعی بریک چک که دیسکولیفای از مسابقه بود به ورستپن داده میشد، جریان ابوظبی اینطور نمیشد. اصلن هم کار ندارم که چرا زاویه دوربین ورستپن در برزیل تا یه هفته نمیومد و اف وان تیوی خودکار سوییچ کرده بود به دوربین بال عقبش!!!!! کافی مستند رانندگی برای بقا رو در اون فصل ببینید تا معنی لابی براتون از طرف هورنر باز تعریف بشه. ابوظبی هم که خودش یه کتابه که چرا دو بند از قوانین اف وان نقض شدن در دو دور اخر. هیچ شک و شبهه ای هم روی DNF کردن ماشین پرز نیست!!! اخرشم خطای انسانی. چرا؟ چون هورنر گفته بود اگه به ضرر ما کار کنین دوتا تیممون رو میکشیم بیرون. ابروی فیا و ژان تاد هم یه طرف.
          بعد از تصویب قانون کاست کپ، مدیرای فیا گفتن هر کسی از این قانون حتی یه مقدار کم تخطی کنه، حذفش میکنیم. ردبول 1.7 میلیون تخطی کرده بود. با 7 میلیون و یکم جریمه تونل باد و CFD جریمش کردن. بن سلیمم که جدیدن به ردبولا گفته پسر خوب فیا.
          اینا فقط یه بخش از کارای هورنر و ردبول
          داستان فراری و موتور غیر قانونی 2019 و جریمه ای که در اصل تقلب رسوندن بهش بود یه طرف

          موافقم 20
          مخالفم 5
        3. بهزاد

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          ببین الان کلی مورد گفتی که هیچ ارتباطی با ۸ سال یا ۷ سال قهرمانی بلامنازع مرسدس نداشت.
          حتی نمیتونی یک ارتباط منطقی بین خلع قانونی و منع اون پیدا کنی.
          فراری هر کاری کرد بعد از بررسی کلا آوانتاژی که داشت از بین رفت و این اتفاق وسط فصل میوفته اما مرسدس هیچکدام از مواردش در حین برگذاری ممنوع اعلام نمیشه!
          چند باری گفتیم اینقدر مظلوم نمایی نکنید چون به اندازه ی کافی از لابی گری سود بردید و حداقل بازنده ی خوبی باشید و این فصل و دو فصل دیگر هم تحمل کنید‌.
          در گرند پری قبلی یکی از طرفداران بحث قدرت انجین میکرد و برای معرفی منبع از بازی F1 مثال زد و حالا هم شما از یک برنامه ی حاشیه ای به نام رانندگی برای بقا به عنوان منبع ذکر و خیر میکنید.
          شما برید عبارت plenum illegal برای مرسدس را سرچ کنید و خواهید دید که پلنومی که بعد از سیلوراستون وجود داره متفاوته و تشکیلات هم میگه حفره قانونی هست و بزارید یک فصل وجود داشته باشه اما سال بعد ممنوع میشه.
          اگر تشکیلات پلنوم مرسدس را بعد از سیلوراستون ممنوع کرده بود امکان رقابت تا آخرین دور مسابقات برای مرسدس فراهم نمیشد.

          موافقم 4
          مخالفم 20
        4. LH44

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (157 ديدگاه)

          شما گفتی کارهایی که مرسدس کرده غیر قانونی بوده اما چون مرسدس بوده، یه سال براش استثنا قائل شدن و از سال بعد اجازه استفاده بهش ندادن، من میگم غیر قانونی نبوده ولی سال بعدش فیا ممنوع اعلامش کرده. چرایی این کارو باید از امثال هورنر بپرسید. لابد شما توقع داشتید که بگم مرسدس قهرمان شده چون فیا خواسته!! حتمن تو این جمله ارتباط منطقی مورد نظر رو پیدا میکنید!!!! حفره های روی رینگ مرسدس که غیر قانونی بود در بین تمرین پر شد. نه وسط فصل یا اخر فصل!!!
          فراری هم سال 2019 از نصف مسابقات باید دیسکولیفای میشد بخاطر موتور غیر قانونی. بجاش فرمول یک گفت بره روی نوعی از سوخت ها تحقیق بکنه و نتیجه رو برای فیا بیاره که بعدن مشخص شد همون نوع سوخت برای موتورهای فعلی در نظر گرفته شده بوده.
          مستند DTS انیمیشن و زاییده ذهن کارگردان نیست که نشه بهش استناد کرد. خیلی از اتفاقاتو کنفرانس هایی که دوربین اف وان و اسکای نشون نمیداده رو نشون دادن. اینکه شما نمی خوای زیر بارش بری دلیل دیگه ای داره.
          عبارتی که فرمودید هم سرچ کردم. جالبه:)) طبق معمول ردبول یه گیری به موتور مرسدس داده که فقط از نظر هورنر و تیمش درست بوده!!! و البته شما:))) البته ردبولم بصورت سوال پرسیده که ایا مرسدس در موتورش فلان کارو کرده یا نه. همین. دوست داشتید بخاطر سوال ردبول مرسدس رو از کل فصل دیسکولیفای میکردن؟ یا نتیجه گیری میکردن که موتور مرسدس غیر قانونی بوده :))))) حتی سایت the race میاد یه تیکه به ردبول میندازه و میگه چه راه جالبی برای فهمیدن تکنولوژی سیستم احتراق داخلی مرسدس پیدا کرده!!! به تمام اجزای موتور گیر بدی و بعد تیم مجبور شه توضیح بده که اشتباه میکنی، اما برای توضیح، مجبور شه مقداری از تکنولوژیش رو هم نشر بده:)))
          شما تمام فرضیات هورنر و ردبول رو فکت در نظر میگیری و میای بواسطه اونها حکم صادر میکنی. جالبه:)))

          موافقم 18
          مخالفم 1
        5. Ali

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (53 ديدگاه)

          کتک کاری برا چیه.
          طرفدارای لوییس میگن ، ردبول فلان جا حقش قهرمانی نبود ، یا کارهایی رو صورت میده ، خب درست میگن
          طرفدارای مکس هم میگن که مرسدس هم همین وضعیت رو داره و منفعت برده ، این هم کاملا درسته .
          پس اگر طرفدار هرکدوم هستیم اگر به طرف مقابل گیر دادیم پس باید عیب و ایراد تیم خودمون رو هم قبول کنیم اگر ایراد تیم خودمون رو ندید گرفتیم پس ایراد تیم مقابل رو هم قرار نیست ببینیم . این واقعیت این ورزشه و اینجوری کار میکنه ، هیچ تیمی مریم مقدس نداره 🤷‍♂️

          موافقم 3
          مخالفم 8
  2. دانیال_Surrey،England

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2798 ديدگاه)

    یه سلامی هم بکنیم خدمت اون دوستان که میگفتن مک لارن تو ریس میاد پشت فراری و بنز و پیس فراری و بنز بهتره و…
    رادیو راسل دیگه خودش گویای همه چیز بود.
    فصل بعد که تونل باد و سیستم شبیه ساز مک لارن بیاد با استخدام های جدید رقابت واقعا دیدن داره.
    البته تا آخر فصل هیچ چیز جز قهرمانی ردبول و مکس مشخص نیست،ولی تیمی که خودشو از آخر کنده اومده با ردبول رقابت میکنه شایسته تقدیره.
    فراری هم یاد بگیره!

    موافقم 30
    مخالفم 1
    1. Mercedes-AMG PETRONAS F1 team

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1222 ديدگاه)

      عالی عمل کردن
      ولی طرح وابسته ای دارن
      کاور موتور و سایدپاد کاملا مشابه آستون مارتین هست که اون هم خودش کپی ای از ردبول هست
      به همین منوال پیش بره مکلارن هم در آینده افت میکنه و نسبت به بقیه کند تر میشه
      همونطور که آستون‌ مارتین هم نسبت به اول فصل برتری رو نسبت به فراری و مرسدس (مخصوصا مرسدس) از دست داده
      اینها همه بخاطر وابسته بودن طرح هست که تیم هایی که الهام گرفتن نمیتونن خیلی روی طرح ها مانور بدن

      ولی در کل مکلارن برای فصل های بعد از بقیه پایین نشین ها جدا میشه به احتمال خیلی زیاد

      موافقم 7
      مخالفم 8
  3. بهزاد

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2448 ديدگاه)

    در متن گفته شده احتمالا آخرین سال آلونسو در فرمول یک اما جایی اعلام نکرده قراره بازنشسته بشه و تیم استون تا ۲۰۲۵ میخواد باهاش ادامه بده.
    فراری هنوز مشکل خوردگی تایر داره به خصوص در پیست هایی با پیچ های سرعتی و نتونستن مثل سایرین تایر حفظ کنند.
    شگفتی این مسابقه حضور مکلارن در رقابت بود که خارج از همه ی پیش بینی ها بود.
    هر خودرویی به ردبول شبیه میشه براحتی ۱ ثانیه در هر دور میاد بالا البته در پیست هایی مثل سیلور استون.

    موافقم 14
    مخالفم 3
  4. ED

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    فراری همچنان قشنگ در حال اعصاب رنده کردنه . ماشین تو پیست هایی که لاستیک خوری زیاد داره اصلا خوب نیست و استراتژی و استراتژیست درست و حسابی هم که ندارن . این پرافتخار ترین و مشهورترین نام تو موتور اسپرت هستش و فرمول یک هم مهمترین شاخه ای هست که هنوز اونجا حضور داره ؛ چرا واقعا باید دچار همچین وضعی بشه . 😕😕😕

    موافقم 11
    مخالفم 0
  5. KAMI

    ۱۸ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (106 ديدگاه)

    خوشم اومد مکس قهرمان شد و راننده های انگلیسی که کل فصل آماده شده بودن تو سیلوراستون قهرمان بشن رو زمین زد
    از وقتی تو موناکو عکس فلور ردبول پخش شد تیم های ضعیف مثل مکلارن یه دفعه میان بالا اصلا جای تعجب نداره حالا یه کپی ناقص از آیرو زدی راننده ضعیف و موتور ضعیفت رو میخوای چیکار کنی

    موافقم 10
    مخالفم 30
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۸ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2798 ديدگاه)

      اگه کپی کاری به همین راحتی بود که الان همه نزدیک ردبول بودن،از همه هم نزدیک تر استون.
      فکر کرده الان مک لارن برداشته کفی ردبولو کپی کرده بعد به راحتی با سایر اجزای ماشین کاپل شده و الان این پرفورمنس 1 ماهه به دست اومده!!
      یه همچین نوابغی داریم تو سایت.
      راننده ضعیف؟؟
      به نظرم سایتو کلا اشتباهی اومدی.

      موافقم 23
      مخالفم 3
      1. KAMI

        ۱۸ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (106 ديدگاه)

        نه پس مکلارن اومده با مهندسان و طراحان نداشتش فلور و ساید پاد طراحی کرده در حد ردبول بعد ماه ها تو تونل باد نداشتش تستش کرده که تو گرندپری انگلیس بتونه پودیوم بگیره
        به نظرم اگه میخوای تو اف وان فن انگلیس باشی بهتره تا سال ۲۰۲۶ غیب بشی یعنی زمانی که تمرکز از آیرو رسید به پاوریونیت و MGU-K شاید اون زمان استون مارتین با پول استرول و آرامکو و پاوریونیت هوندا یه پخی شد

        موافقم 5
        مخالفم 29
        1. IMAN1199

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          Kami چیزی نمیدونی حرف الکی نزن
          چون هرچی گفتی اشتباهه یعنی قشنگ بر عکس گفتی برعکس مشخصه عمدا و با هدف تعصب نابجا نظرت اشتباهتو دادی
          چون اتفاقا اینکاره های فورمولا وان از رانندگی عالی پیاستری و نوریس میگن و تعریف میکنن
          همچنین از لحاظ موتوری مرسدس هم مثل فراری قویترین هستن و بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو هم دارن در بحث انجین و پیشرانه مرسدس هم مثل فراری بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو داره که مکلارن هم از موتورش استفاده میکنه
          تو خود مسابقه هم دیدیم تیمی مثل مکلارن یا مرسدس حتی شتابگیری بهتری هم دارن هرچند دلیل برمقایسه نمیشه ولی کلا قویترین بودن موتور مرسدس همیشه اثبات شده
          بحث الان سر آیرودینامیکه همون‌طور که دیدیم تیمی مثل مکلارن یکدفعه با یه سری تغییرات و آپدیت های آیرودینامیکی یکدفعه میرسه به ردبول این فقط کارکردن روی آیرودینامیک بود

          تیمی که بخواد یه پخی بشه الان فقط باید روی آیرودینامیکش که اصلی ترین و مهمترین رکن اساسی هست تمرکز کنه وگرنه کلاهش پس معرکه هست موتور و پاوریونیت ها که الان فریز هستن و تغییری نمیکنن تا سال ۲۰۲۶ و بعد از اون به بعد هم میبینیم که کی چی میشه

          موافقم 21
          مخالفم 5
        2. KAMI

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          از پروفایلت سنت رو حدس زدم و متاسفانه در جواب نظرات متعصبانه شما فقط میتونم بگم باشه درست میگی

          موافقم 1
          مخالفم 20
        3. IMAN1199

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          خوبه میتونی بری

          موافقم 19
          مخالفم 3
        4. بهزاد

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          ایمان تخیل چطوری؟
          ایمان حرفهای توتو ولف را در مورد صحبت های هورنر مبنی بر تغییرات قوانین موتوری برای ۲۰۲۶ را دنبال کردی؟
          توتو یکجا اشاره میکنه که ردبول از ترس نرسیدن به اهدافش و نداشتن انجین قهرمانی به دنبال تغییرات هست و نکته اینجاست توتو به وضوح اشاره میکنه انجین ردبول که ساخت هونداست نقش اساسی در رده ی این تیم داره.
          اگر میتونی از کارشناسات یک کمکی بگیر ببین ماجرا از چه قراره یا حداقل با قدرت تخیلت بگو داستان چیه و چندتا از طومارات بزار.

          موافقم 1
          مخالفم 20
        5. IMAN1199

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بهزاد تخیل تو چطوری؟
          حرفهای توتو ولف را در مورد صحبت های هورنر مبنی بر تغییرات قوانین موتوری برای ۲۰۲۶ را دنبال کردی؟ آره من همه حرفا رو کامل میبینم
          توتو یکجا اشاره میکنه که ردبول از ترس نرسیدن به اهدافش و نداشتن انجین قهرمانی به دنبال تغییرات هستظ, اینم تا اینجا درسته ولی ادامش رو که حرف متعصبانه و تخیل خودت هست رو اضافه کردید هست که اشتباهه و ما این رو تصحیحش میکنیم

          چون و نکته اینجاست که اگه توتو به انجین ردبول که ساخت هونداست اشاره میکنه دلیلش این بوده که الان در حال حاظر مشکل موتوری ندارن و انحینش مثل قبل ضعیف نیست ب ای همین چون مشکلی از این لحاظ ندارن و از طرفی طراحی ماشین هم از لحاظ آیرودینامیکی برتر هست و آیرودینامیک نقش اساسی رو در رده ی این تیم داره.
          برای همین
          این حرفو زده
          وگرنه ردبول هیچگونه برتری از لحاظ موتور نداره ردبول هیچگونه برتری از لحاظ موتور نداره

          و اتفاقا موتور مرسدس از همه نظر و از هر لحاظ خیلی بهتره و بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت متعلق هست به مرسدس چون بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو هم همین مرسدس داره

          پس چیزی نمیدونید نظر الکی ندید و تفسیر به رای نکنید اینها همش بازیه

          شما هم اگه میتونی از تعصبت یک کمکی بگیر ببین ماجرا از چه قراره یا حداقل با قدرت تخیلت بگو داستان چیه و چندتا از طومارات بزار.
          این متخص خود شماست فکر نکن بقیه هم مثل شما باشند ما جواب نظرات اشتباه متعصبانه شما رو میدیم

          موافقم 19
          مخالفم 2
        6. IMAN1199

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اگه برای ماشینی که آیرودینامیک عالی داشته باشه ضعیفترین موتور رو هم قرار بدیم مثل همین موتور هوندا ردبول که ضعیفترین موتور رو داره هم براحتی قهرمان میشه

          ردبول الان هم مشکلی از لحاظ موتوری نداره برای همین راحت نتیجه میگیره
          ولی اصل کار‌ رو آیرودینامیکش انجام میده
          حرفای توتو ولف هم جزو سیاستش هستش شما نمیدونید چی میگه هیچوقت روی این حرف حساب باز نکنید دوپهلو هستن یکی به نعل میزنه یکی به میخ
          اصلا از روی لین حرفا نمیشه نتیجه گرفت چون
          تحلیل تکنیکال نیستن فقط نظر هستن
          که با هدف و جهت دهی خاص هستن
          که نیمی درست نیمی غلط که همینشم همون‌طور که گفتم در بهترین حالتش اینه که ردبول از لحاظ موتوری مثل قبل که مشکل داشتن با همین موتور هوندا الان مشکلی ندارن به لطف همون ناوگانی از مهندسان بخش پیشرانه و پاوریونیت و موتور مرسدس که جذب ردبول شدن باعث شد اون مشکلات سابقش حل شه
          و الان با آیرودینامیک عالی که ردبول داره با ضعیفترین موتور هم براحتی قهرمان میشه

          اگه قرارباشه روی حرفی استناد شه اونم نه قطعی و صد درصد باید روی حرف تحلیلگران و و مهندسانی که دارن در فرمولاوان فعالیت میکنن و بیطرفانه نظرشون رو میدن و کارشون همینه حساب کرد اونم نه قطعی و صد در صدی ولی کلیاتش تا اینجا همینه

          حالا فکر کنید موتور مرسدس که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو که مرسدس داره که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت هست رو تو ماشین ردبول قرار بدیم دیگه عملکردش از اینم بهتر میشه

          موافقم 17
          مخالفم 4
        7. KAMI

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (106 ديدگاه)

          ایمان حرف راننده های ردبول رو گوش دادی؟
          مکس ورستاپن از اینکه دیگه هوندا باهاشون نیست بشدت ناراحته. میدونی چرا؟ چون قهرمانیشون با موتور هوندا تضمین شده بود.
          حرف های پرز رو گوش دادی؟ میگفت معلوم سال ۲۰۲۶ وضعیت ردبول چطوره ولی با اطمینان میشه گفت استون مارتین با پاوریونیت هوندا جزو تیم های مدعی قهرمانه.
          دقت کن اینا راننده های تیمن که از همه چی خبر دارن نه یه کسی که بخاطر حسودی نمیتونه قبول کنه موتور هوندا از موتور بنز و فراری بهتره
          بعد شما تست داینو موتورا رو داری که میگی مرسدس قوی تره؟
          موقع فعال شدن دی آر اس ببین ردبول چطور از بقیه رد میشه انگار داره با ماشینای فرمول ۲ مسابقه میده
          فصل ۲۰۲۱ هم همه منابع میگفتن موتور هوندا از مرسدس قوی تره

          موافقم 3
          مخالفم 18
        8. IMAN1199

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          برای همین حرفای اشتباهتون هست که من جوابتون رو میدم چون
          تک تک چیزایی که میگید اشتباهه

          از همون شایعه در مورد قدرت موتور ها در سال ۲۰۲۱ که درمورد موتور مرسدس گفتن که در ادامه هم همش تکذیب شد چون ربطی به موتور نداشت
          تا ادامه نظرات متعصبانه شما در مورد موتور ردبول که ربطی به عملکردش نداره چون که چیزی که مربوط به آیرودینامیک هست رو به موتور ربط میدید برتری ردبول الان فقط مربوط به آیرودینامیک و دی آر اس فوق العاده اش هست
          ردبول الان با ضعیفترین موتور هم براحتی قهرمان میشه با موتور هوندا با ضعیفترین موتور نتیجه همینه

          شما خودت تعصب بیجا داری چرا فکر میکنی بقیه حسودن
          بعد به بقیه میگی چون حسودن چرا اینطور میگن
          چه توهمات خنده داری دارید واسه خودتون
          که اینم برمیگرده به تعصب بیخود و نابجایی که دارید مگه شما خودت تست داینو داری که به بقیه موتور ها میکی ضعیف اونم از روی تشخیص اشتباهی که داشتی با چاشنی تعصب پس ما هم مثل خودت جوابتو می‌دیم

          اون شایعه مربوط به ۲۰۲۱ که مربوط به قدرت موتور ها بود که خوراک حسودان شد در ادامه همش تکذیب شد و ربطی هم به موتور نداشت و بعد از اونم موتور ها فریز شدن قبل از اونم، چون کماکان قویترین موتور و پاوریونیت متعلق به مرسدس باقی مونده بود تا الان هم که موتور ها فریز شدن هم همین قویترین و بهترین موتور برای مرسدس باقی مونده

          باقیش چی میمونه جز اینکه ردبول و راننده هاش نگران هستن از اینکه سال ۲۰۲۶ به مشکل بربخورن
          که طبیعیه چون در حال حاظر چندین سال روی همین موتور هوندا که ضعیف بود و ضعیفترین موتور بود موتور هوندا کار کردن تا مشکلاتش اعم از بی دوام بودن و کم دوام بودنش رو تا ضعف پاور و ضعیف ترین موتور بودن رو حل کنن که اینم به لطف مهندسان و کارکنان بخش پیشرانه مرسدس بود که جذب ردبول شدن هرچند که بازم به پای خود موتور خود مرسدس کلا نمیرسه پس طبیعتا راننده های ردبول از اینکه الان با موتور مشکل ندارن راضی هستن ولی این دلیل نمیشه شما از ر‌وی اینها نتیجه گیری غلط کنید

          یکی دیگه از اشتباهات تون اینه که تاثیر دی آر اس فوق العاده ردبول رو که تمام عملکردش مربوط به آیرودینامیک هستش رو به موتور ربط میدید دلت به چی خوشه؟
          چی داری میگی واسه خودت
          دی آر اس چه ربطی به موتور داره ؟

          الان اگه همین موتور مرسدس رو که بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت هست رو که متعلق به مرسدس هست رو که اثبات هم شده بهترین و قویترین موتور و پاوریونیت رو مرسدس داره رو بزاری روی ماشین ردبول از اینی که هست هم سریعتر میشه

          موافقم 18
          مخالفم 5
        9. بهزاد

          ۱۹ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          چرا کامنت های بنده ثبت و منتشر نمیشه؟!

          موافقم 2
          مخالفم 11
  6. *ALI*

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (309 ديدگاه)

    مسابقه جالبی شد بعد از سیفتی کار به سود مرسدس تموم شد و به ضرر تیم فراری بیشترین کسی هم که سود برد لوئیس همیلتون بود که توی خونش سکو گرفت ولی پیاستری هم سر همین ضرر کرد توی این آخر هفته مکلارن با اون آپدیتش عالی بود و همین طوری برن یه کارایی میتون بکنن ولی فکر نکنم بتونن به ردبول برسن و حیف شد مرسدس نتونست کاری انجام بده سرجیو پرز هم که معلوم نیست داره با خودش چیکار میکنه

    موافقم 6
    مخالفم 0
  7. Javad

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (32 ديدگاه)

    دوستان یک سوال؛ موتور و قطعات ماشین های ردبول از کجا تامین میشن ؟خودش می‌سازه؟

    موافقم 0
    مخالفم 0
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۹ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2395 ديدگاه)

      تامین موتور هوندا هست تا سال 2025
      Honda left the sport officially after 2021, but is set to continue to supply complete engines from Japan to the team partly under Red Bull Powertrains branding until the end of 2025

      موافقم 4
      مخالفم 0
      1. Javad

        ۱۹ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (32 ديدگاه)

        ممنون آقای اشتری ؛ بقیه قطعات مثل شاسی و بدنه از کجا تامین میشن؟

        موافقم 0
        مخالفم 0
        1. بهزاد

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          قطعات بدنه و شاسی توسط خودش در تاسیسات میلتون کینز ساخته میشه.
          به غیر از انجین که از ژاپن میاد قطعات دیگری هم وجود داره شامل سیستم تعلیق ، ترمزها ، سیستم فرمان و … که همگی در تاسیسات خودش با توجه به طراحی ماشین مونتاژ میشود.
          الان ایمان تخیل میاد و در روز روشن شروع به تحریف میکنه و موضوع از این قراره ؛
          تمام تجهیزات و ماشین آلات یا cnc ساخت قطعات دو تیم ردبول و استون مارتین توسط شرکت ژاپنی آلمانی DMG MORI تامین میشه و ماشین آلات تیم مرسدس در انگلیس توسط دو شرکت ژاپنی mazak و matsura تامین میشه و تجهیزات ساخت قطعات مورد نیاز تیم مکلارن هم ساخت mazak هست.
          قطعات خودروهای فرمول یک در بازار وجود نداره و تیم ها در تاسیسات خودشون مجبورا این قطعات را بسازند.
          اگر در اینستا پیج racinghouseuk را دنبال کنید در یکی از فیلم ها به تاسیسات مرسدس میره و نحوه ی ساخت اکسل جلو را به نمایش میزاره.
          اگر آقای اشتری این فیلم را به عنوان مطلبی منتشر کنه و زحمت زیرنویس را هم بکشه برای دوستان میتونه جالب باشه.

          موافقم 3
          مخالفم 17
        2. IMAN1199

          ۲۰ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          الان اینجا در این مورد نه مشکلی نداره چیزی که گفتید
          ما هم کاری به شما نداریم در این خصوص
          ولی زمانی که ببینیم بهزاد تخیل میاد و در روز روشن شروع به تحریف میکنه
          ما جوابشو میدیم
          چون مستحق جواب دادنه
          ولی اینجا در این خصوص نه

          هرچند که در همین مورد هم شرکت DMG MORI شرکت آلمانی AKTIENGESELLSCHAFTT رو خریده که اصل کاری هست چون کار اصلی مهندس و طراحی و توسعه رو همون بخش آلمانی AKTIENGESELLSCHAFTT انجام میده چون الان در حال حاضر همون بخش آلمانی کار اصلی مهندسی و طراحی و توسعه رو انجام میده
          این شرکت آلمانی از قدیمی ترین شرکتها در این زمینه هست و زمانی فعالیتش رو در این زمینه شروع کرد که هیچ شرکت ژاپنی هیچ کدومشون نیستند این شرکت آلمانی در این زمینه کارش رو انجام میداد و الانم خریداری شده توسط همون dmgmori seiki خریداری شده و الان دارن از تخصص و مهندسی این شرکت آلمانی استفاده میکنند

          شرکت‌هایی دیگه هم در این زمینه که جزو بهترینها هستن هم
          شرکتهایی مثل شرکت امریکایی haas که خودش تیم فرمولاوان هم داره که درحال حاظر هم داریم میبینیمش
          تیم فراری هم از همین ماشینها امریکایی و اروپایی استفاده میکنه

          و شرکت اروپایی hermle که لیدر و رهبر جهانی در زمینه ماشینهای cnc هست
          و همون شرکت اروپایی dmgmori
          و شرکتهایی مثل swiss mikron اروپایی
          که اینها دیگه جزو بهترین ها و اول۱ ها هستن
          کلا تو این زمینه هم مثل هرچیزی دیگه از اختراعش بگیر تا پیشرفته ترینش در حال حاظر و شماره یک۱ و پیشرو و پیشتازی در این زمینه هم متعلق به اروپا و امریکاست که چند نمونه از این دست رو مثال زدیم

          شرکت مازاک رو هم که گفته شد تیم مرسدس استفاده میکنه دلیلش این هست که در یه مقطع زمانی تیم مرسدس از تاسیسات بجا مانده از تیمی دیگه که قبلا از فرمولاوان خارج شده بود استفاده کرد و از اون زمان اومد جای اون تیم و از تاسیسات اون تیم استفاده کرد و ماشینهای مازاک هم متعلق به اون تیم بوده که تا الان هم تغییرش ندادن برای همین
          از این ماشینها استفاده میکنه

          البته مشخصه که اگه خواسته باشن خودشون انتخاب کنن و تغییرش بدن حتما از ماشینهای cnc شرکتهای تراز اول۱ اروپایی یا امریکایی که در هر چیزی از لحاظ اول۱ و بهترین هستن استفاده میکنن چون اینها از اروپا و امریکا مثل هر چیزی دیگه در هرچیزی از هر لحاظ بهترین و اول۱ هستن
          ولی چون این دستگاهها هزینه بالایی دارن معمولا سعی میکنن تا جای ممکن تا زمانی که مشکلی پیش نیاد این کار رو نکنن

          این دستگاهها و ماشینای cnc هم انواع و اقسام مختلفی دارن و انواع زمینه های کاری و تخصصی مختلفی دارن که هر شرکتی در زمینه های تخصصی مشخصی برتر و اول۱ هست که طبق بررسی هایی که انجام شده در همه زمینه های مختلف در این زمینه هم همون چند شرکت
          از اروپا و امریکا در زمینه های مختلف در ماشینهای cnc هم برتر و اول۱ هستن
          انواع مختلفی مثل چند محوره بودن از جمله 5-axis و 7-axis ,و.. تا multi-axis
          یا انواع سیستم های تخصصی مختلف برش مثل برش پلاسما plasma برش لیزری laser cutting و …

          موافقم 17
          مخالفم 2
        3. بهزاد

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          تخیل جان در حال حاضر 4 شرکت
          Yamazaki mazak
          Okuma
          Dmg mori
          Makino
          لیدر این صنعت هستند که از لحاظ درآمدی میلیارد دلاری بوده و جالبه شرکتی که شما به عنوان لیدر عنوان میکنیhermle درآمدش زیر ۱۵۰ میلیون دلاره و بسیار کوچکه.
          بدون هیچ شکی شرکت mazak مورد تحسین ترین شرکت سازنده ی ادوات ساخت اتوماتیک هست و دقیق ترین ابزار را برای شرکاش تامین میکنه.
          یادت باشه در صنایعی مثل هوا فضا یا مسابقات موتوری از دقیق ترین ابزار برای ساخت استفاده میشه و برای همین اکثر شرکت های مطرح مشتریان تولیدکنندگان ژاپنی هستند.
          الان ابزاری که شرکت okuma برای تراش و ساخت قطعات بزرگ صنایع کشتی سازی میسازه در دنیا کم نظیره و متاسفانه بازهم شما از روی کین و بغض نتونستی این موارد را هضم کنی.

          موافقم 0
          مخالفم 14
        4. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          در حال حاضر این ۴ شرکت که گفتی از لحاظ مارکت و وسعت بازارشون هست رفتی یه سرچ زدید فکر کردی به همین سادگیه اینها درسته که معروف و شناخته شده هستند
          ماشینهای cnc بطور تخصصی انواع و اقسام مختلفی بخصوص در زمینه های تخصصی دارن که از لحاظ مهندسی و تکنولوژی و پیشرفته تر بودن انواع و اقسام تخصصی اینها مهم هستن که هرکدوم در زمینه های مختلفی لیدر هستن و فعالیت میکنن اینجور نیست از لحاظ مارکت چند شرکت فعال باشند دیگه همش همین باشه نه

          اونایی که شما گفتی از لحاظ برند و بازار هستش و کاربری های عمومی
          که مشخص شده

          در زمینه های تخصصی مختلف انواع شرکتهای تخصصی مختلف هستن که بخصوص در زمینه های صنایعی مثل هوا فضا یا مسابقات موتوری از دقیق ترین ابزار برای ساخت استفاده میشه و برای همین اکثر شرکت های مطرح مشتریان تولیدکنندگان اروپایی یا امریکایی هستند. که در ادامه مثالشون رو میزنیم تو فرمول یک هم که گفتیم بهترینهاش که فعال هستند همون شرکتها از اروپا و امریکا بودند و هستند

          اونهایی که شما گفتی در زمینه های عمومی و برای کاربرد های عمومی برای شرکتها و مشتریان هستن
          ولی خیلی از کاربرد های دقیق تر و تخصصی تر وجود دارند که اونهایی که گفتی اصلا یا در حدشون نیستن یا اصلا این قابلیت ها رو ندارن
          مثلا

          Best CNC Lathe Brands and Turning Center Brands
          1. Haas Automation
          شرکت امریکایی هاس در این زمینه تخصصی ماشینهای cnc اول۱ هست که خودش تیم فرمولا وان هم داره ( در همین زمینه مازاک جون شما بدون شک پنجم هست mazak is 5 )

          Best 3D Printer Brands
          1. MakerBot
          شرکت امریکایی میکر بات در زمینه تخصصی پرینتر های سه بعدی در این زمینه اول۱ هست
          در این زمینه که مربوط به کار های دقیق هست
          ضمن اینکه تو خود پرینتر های ۳ بعدی بازم اینها انواع و اقسام مختلفی دارند که در این زمینه تخصصی هم شرکت های اروپایی و امریکایی اول۱ هستند و حرف اول۱ رو میزنن ( بعد توضیحش رو مینویسم )

          Best CNC Laser Machine Brands
          1. OMTech و Glowforge
          در زمینه تخصصی ماشینهای cnc برشهای دقیق لیزری شرکت امریکایی اول۱ هست اینم
          تو خود لیزر ها هم انواع زمینه های تخصصی از پزشکی تا هوافضا هست که تو اینها هم حرف اول۱ رو شرکتهای اروپایی و‌ امریکایی میزنن و اول۱ هستن

          Best CNC Plasma Machine Brands
          1. STV CNC
          در زمینه تخصصی ماشینهای cnc برش دقیق پلاسما شرکت امریکایی اول۱ هست

          Best CNC Waterjet Brands
          1. KMT Waterjet Systems
          در رمینه تخصصی ماشینهای cnc برشهای واترجت شرکت امریکایی اول۱ هست

          Best CNC EDM Brands
          1. Kent USA
          در زمینه تخصصی ماشینهای cnc edm شرکت امریکایی اول۱ هست
          ( در همین زمینه‌ شرکت makino is 2 ماکینو دوم هست )

          Best CNC Grinder Machine Brands
          1. SCHÜTTE
          در زمینه تخصصی ماشینهای cnc گریندر شرکت آلمانی از اروپا اول۱ هست
          ( در همین زمینه شرکت okuma is 2 اوکوما دوم هستش)

          در زمینه بهترین برند ها هم بطور کلی سه شرکت haas و okuma و DMG Mori روی سکو هستند ولی بازم اون تخصصی ها مهم هستند

          بقیه در حد اینها نیستن

          بازار و مارکت یه چیزه زمینه های تخصصی یه چیز دیگه

          ما باید تخصصی ها رو ببینیم اگه در سطح بالا در نظر بگیریم در اینصورت

          بدون هیچ‌شکی بازم دست برتر و اول۱ که حرف اول۱ رو میزنن مثل هر چیزی دیگه که از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستند همشون شرکتهایی از اروپا و امریکا هستند که از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ هستند در این مورد هم همینطور

          نه چیزی که تو گفتی که از لحاظ در آمدی و مارکت بودن
          ولی از لحاظ تخصصی برتر و اول۱ این موارد تقریبا همشون شرکتهای اروپایی و امریکایی هستند در انواع همه هر زمینه های تخصصی مختلف مهندسی اول۱ هستند
          که همون شرکتهای اروپایی و امریکایی لیدر این صنعت هستند مثل هرچیزی دیگه

          جالبه شرکتی که شما به عنوان لیدر عنوان میکنی mazak اصلا دستگاهای multi-axis نداره و تو خیلی از زمینه های تخصصی و مهندسی در این صنعت عقبه

          مهم نیست شرکتی تحسین شده باشه یا مارکت بزرگی داشته باشه میزان فروش مهم نیست ( که معمولا فروش بیشتر و مارکت بزرگتر با تخصص پایین هم همراه هست مثل اون مواردی که بهزاد گفت )

          تخصص مهمه
          The chief users are suppliers of medical technology, the optical industry, aviation, and the automotive industry and racing.
          الان همون شرکت hermle یکی از متخصص ترین ها در این زمینه هست و از صنایع پزشکی تا ریسینگ و هوافضا فعال هست

          یادت باشه در صنایعی مثل هوا فضا یا مسابقات موتوری از دقیق ترین ابزار برای ساخت استفاده میشه این زمینه ها همش تخخصی میشه و مهندسی اینها طوری هست که فقط همون شرکتهای تخصصی در خود اروپا و امریکا حرف اول۱ رو میزنن چون در این زمینه های تخصصی هم اول۱ هستند خود همون شرکتهای اروپایی و امریکایی که چند نمونه اش رو مثال زدیم که در انواع زمینه های تخصصی اول۱ هستند

          بالاتر از cnc هم الان دستگاهها و ماشینهای 3d printers پرینت سه بعدی هستند که دارن جای ماشینهای cnc رو میگیرن از پزشکی بگیرید تا هوافضا

          الان اولین موشک پرینت سه ۳ بعدی جهان در امریکا ساخته و آزمایش شده
          یا اولین هایپرکار پرینت ۳سه بعدی جهان بازم آمریکایی هست که از دستگاهای خود شرکتهای برتر و پیشرو اروپایی و امریکایی در این زمینه استفاده شده
          کلا همشون از دستگاهای همون شرکتهای تخصصی امریکایی و اروپایی استفاده میکنند
          کلا در زمینه پرینتر های سه ۳ بعدی بازم اول۱ شرکتهایی از اروپا و امریکا هستن که قطعا اول۱ هستند که بقیه به گرد پاشونم نمیرسن بخصوص در این زمینه

          موافقم 12
          مخالفم 0
        5. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          «تخیل جان متاسفانه بازهم شما از روی کین و بغض نتونستی این موارد را هضم کنی»

          همونطور که شما این اتهام رو به بقیه میزنی ماهم میتونیم این رو به شما بگیم

          لطفا تایید کنید این چه وضعشه همونطور که بهزاد این کلمات رو برای من بکار برد منم حق دارم این کلمات رو برای خودش هم بکار ببرم

          موافقم 12
          مخالفم 0
        6. بهزاد

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          بازهم شروع به تحریف کردی.
          تمامیه شرکت های بزرگ تولید کننده ی cnc ژاپنی دستگاه های multi axis میسازند و بی جهت فقر اطلاعاتی خودتو وارد فضای مجازی نکن.
          این رتبه بندی ها یا چسباندن عبارت best محصول ذهن سایت هاست و معیار مشخصی نداره و مسابقه ای هم برگذار نمیشه برای نفر اول یا دوم.
          بازار اشتباه نمیکنه و هر برندی عملکرد خوبی داشته باشه در فروش هم موفقه.
          ژاپنی ها تخصصشون ارائه کار خوب و با کیفیته و برای همین تونستن دقیق ترین و بهترین ابزار ساخت را در مارکت داشته باشند و فعلا شرکت های کوچکتر در این حوزه در رقابت کمی عقب هستند.
          مواردی که شما نام میبری مشخصه خیلی بحث را متوجه نشدی و در یک دور تسلسل گرفتار شدی با کلماتی تکراری و بیهوده که همواره افکارتو به نمایش میزاره.
          اگر تولید کنندگان cnc چینی بتونن سطح خودشونو بالا ببرند تقریبا هیچ شانسی برای همین چند سازنده ی غربی هم نمیمونه و دیر یا زود بساطشون جمع میشه.

          موافقم 0
          مخالفم 14
        7. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بازهم شروع به تحریف کردی.
          هیچکدوم شرکت های بزرگ تولید کننده ی cnc ژاپنی دستگاه های multi axis در سطح شرکتهای اروپایی و امریکایی که الان ماشینهای multi-axis cnc میسازند و تکنولوژی اش دستشونه نمیسازند پس بی جهت فقر اطلاعاتی خودتو وارد فضای مجازی نکن.

          دستگاههای multi-axis
          که شرکتهای اروپایی و امریکایی میسازند
          و پیشرو و اول۱ هستند در این زمینه مثل هر چیزی دیگه فقط شرکتهایی از اروپا و امریکا کلا در این نوع دستگاهها مثل هرچیزی دیگه دیگه از هر لحاظ حرف اول۱ رو میرنن و پیشتاز هستند مثل هرچیزی دیگه

          هرشرکت چینی یا زاپنی که پادوی اونها حساب میشن حتی مولتی اکسیس هم بسازن بازم هیچه اون شرکت چینی یا ژاپنی هیچه در برابرشون برای همین همون شرکت های زاپنی در خیلی از زمینه های تخصصی اصلا یا نمیسازند یا اصلا نمیتوانند کاری کنند در اون زمینه یا تکنولوژی اش رو ندارند و در کلا اون سطح نیستند

          این رتبه بندی ها یا چسباندن عبارت best محصول ذهن سایت هاست و معیار مشخصی نداره و مسابقه ای هم برگذار نمیشه برای نفر اول یا دوم. چطور چی شد الان دیگه رتبه بندی ها معیار نداره
          پس برای شما هم معیار نداره

          اتفاقا چیزی که من نوشتم بر اساس معیار و تخصص بود
          چون بحث مارکت نبود در بحث تخصصی و مهندسی بود که در همین بحث تخصصی هم اثبات کردیم که پیشرو و ویشتاز و پیشرفته ترین ها ها و اول۱ همون شرکت ها از اروپا و امریکا هستن که پیشرو و پیشتاز و اول۱ هستن مثل هرچیزی دیگه
          تازه علاوه بر برتری در cnc machies ماشینهای سی ان سی که برتری و حرف اول۱ اروپا و امریکا میزنن
          Cnc دیگه داره منسوخ میشه و الان شرکتها دارند روی پرینتر های سه بعدی 3d printer کار میکنن که همانطور که کفتم اولین موشک فضایی جهان که به تازگی آزمایش شد و اولین هایپرکار جهان ساخته شده با پرینت ۳سه بعدی توسط امریکا گویای این موضوع هست
          که از پزشکی بگیرید تا هوافضا کاربرد دارند که اروپا و امریکا در این زمینه هم مثل هر چیزی دیگه بهترین و اول۱ و حرف اول۱ رو میزنن
          کارهایی که با پرینتر های سه۳ بعدی میشه انجام داد رو هیچ سی ان سی نمیتونه انجام‌بده از هر لحاظ هم از لحاظ تکنولوژی هم از لحاظ پیچیده بودن طراحی هم از لحاظ قابلیت ها و پتانسیل ها کلا از هر لحاظ

          بازار اشتباه نمیکنه ( آره بخش عمومی برای کاربرد های عمومی ) نه بخش تخصصی که کلا ممکنه در بازار ممکنه نشون داده نشه و هر برندی عملکرد خوبی داشته باشه ولی تخصص بالایی داشته باشه کلا وارد بخش تخصصی میشه اینجا دیگه بحث فروش نیست چون کل کار دست همین شرکتهای تخصصی میچرخه
          اینجا دیگه تو مارکت مشخص نمیشه
          وقتی برید تو بحث تخصصی و سطح بالا و پیشرفته بررسی کنید میبینید برعکس تصورتون
          همون شرکت های تخصصی که حرف اول۱ رو میزنن همشون از اروپا و امریکا هستند و از هر لحاظ در هر چیزی اول۱ هستند و شما ازش خبر نداری

          اروپایی ها و امریکایی ها
          ها تخصصشون ارائه کار خوب و تکنولوژی پیشرفته و مهندسی سطح بالا و با کیفیته و برای همین تونستن دقیق ترین و بهترین ابزار ساخت را در مارکت داشته باشند
          و فعلا شرکت های ژاپنی در این حوزه در رقابت خیلی عقب هستند.

          درکل این مواردی که شما نام میبری مشخصه خیلی بحث را متوجه نشدی و فقط مارکت را دیدی و در یک دور تسلسل گرفتار شدی با کلماتی تکراری و بیهوده که همواره افکارتو به نمایش میزاره.
          و اتفاقا اگر همون تولید کنندگان cnc چینی بتونن سطح خودشونو بالا ببرند تقریبا هیچ شانسی برای همین چند سازنده ی ژاپنی هم نمیمونه و دیر یا زود بساطشون جمع میشه.

          موافقم 12
          مخالفم 0
        8. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          یعنی مثلا گفتیم اون شرکت زاپنی ماشینهای cnc multi-axis در سطح اون شرکت های اروپایی و امریکایی کلا نداره
          چون اون شرکت فقط ماشینهای cnc تا 5-axix رو داره و ساخته شاید از لحاظ دسته بندی در مولتی اکسیس ها قرار بگیره و شما هم به اشتباه فکر کنی اینم‌مولتی اکسیس داره در صورتی که این سطحش در برابر دستگاههای مثلا 9-axix cnc بحساب نمیاد
          و نوع ساده اش هست چون کلا 5-axis در حد اون سطح بالاها مثلا 9-axis نیست

          چون multi-axis ها و کلا ماشینهای cnc انواع مختلفی از ساده تا پیشرفته دارند که تازه از سطح 5-axis شروع میشه
          و اصل کاری ها ماشینهای cnc 7-axis و cnc 9-axis هستند

          که از این لحاظ گفتیم اون multi-axis که شما گفتی تولید کننده هستند همشون بدرد نمیخوره هیچکدوم شون و نوع عمومی و ساده و همون ۵ محموره شون هست

          درنتیجه در این مورد هم مثل هرچیزی دیگه حرفای بهزاد رو رد کردیم و حرف من اثبات شد

          منظور ما در این زمینه هم انواع پیشرفته و سطح بالای اینها بود که در این زمینه هم بهترین و اول۱ و پیشرو ها همون شرکتها از اروپا و امریکا هستند که از هر لحاظ در هر چیزی بهترین و اول۱ در چیزی هستند تو این مورد هم همینطور

          موافقم 12
          مخالفم 0
        9. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درنتیجه در کل اینجور نیست که فقط به مارکت و بخش عمومی بازار نگاه کنید

          در انواع بخش ها و زمینه های تخصصی مختلف داریم که بعضی هاش رو هم مثال زدم که در کل در هر چیزی از هر لحاظ اول۱ و پیشرو و پیشتاز همون شرکتها از اروپا و امریکا برتر و اول۱ و پیشرو و پیشتاز هستند از هر لحاظ در هر چیزی که مثالش رو هم زدیم
          اول۱ در انواع laser cnc machies
          و Plasma cutter cnc machies
          و edm cnc machies
          و Grinder cnc machies
          و… در انواع دستگاههای مولتی اکسیس multi-axis پبشرفته
          و در کل در انواع زمینه های تخصصی مختلف در این صنعت مثل هرچیزی دیگه از هر لحاظ همون شرکتهای تخصصی و برتر از اروپا و امریکا هستند که حرف اول۱ رو میزنند و از هر لحاظ در هر چیزی پیشرو و پیشتاز هستن
          حالا به اینها
          نسل آینده این صنعت از لحاظ کاربرد یعنی3d printer ها یا پرینتر های سه بعدی رو هم که اضافه کنیم میبینیم این شرکتهای پیشرو و پیشتاز از اروپا و امریکا هستند که فقط اینها هستند که سطح بالا و پیشرفته هستند و حرف اول۱ رو میزنند از اختراع اون صنعت و تکنولوژی بگیرید تا نسل آینده اش و پیشبرنده اون تکنولوژی و صنعت همشون هم از اروپا و امریکا هستن و دارن این صنعت رو به پیش میبرند و از هر لحاظ در هر چیزی پیشرو و پیشتاز و اول۱ هستن و حرف اول۱ رو میزنن تو این مورد هم همینطور

          موافقم 12
          مخالفم 0
        10. بهزاد

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          ما وقتی از واژه ی فقر اطلاعاتی استفاده میکنیم به این دلیله که شما اصلا تو باغ نیستی و لجبازی شده پیشه اصلی نظراتت.
          https://3dprintingindustry.com/news/mazak-hybrid-metal-3d-printer-35803/
          دقت کن خبر این لینک برای سال ۲۰۱۴ هست و قبل از اینکه شما وارد مدرسه بشی اونها کار را آغاز کردن و لینک های زیادی وجود داره که بنا بر عدم درک کافی شما قرار ندادیم.
          هیچ شرکت عادی و خرده تولید کننده ای نمیره صدها هزار دلار هزینه خرید ادوات پیشرفته برای تولید کنه و خریدار این ادوات در تیراژ بالا شرکت های بزرگ هستند.
          هر وسیله یا ابزاری برای ساخت در هر تخصصی که فکرشو کنید توسط ژاپنی های تولید میشه و اینقدر از واژه ی کلی تخصص که حتی نمیتونید از جزئیاتش شرحی بدی استفاده نکن و از صنعت و پیشرفتش لذت ببر.

          موافقم 0
          مخالفم 13
        11. IMAN1199

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ما وقتی از واژه ی فقر اطلاعاتی استفاده میکنیم به این دلیله که شما اصلا تو باغ نیستی و لجبازی شده پیشه اصلی نظراتت.
          اتفاقا شما اینطوری چون

          چون لینک میزاری که فلان شرکت که تو همون cnc machines ها هم که به گرد پای شرکتهای اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه و اثبات هم کردیم در پرینتر ۳سه بعدی هم کار کرده خب کار کنه این رو خودمونم میدونیم ولی این مهم نیست چون مثالت ساده و سطح پایینه چون همون شرکت
          انتظار داری
          در 3dprinter ها چه پخی باشه تو این زمینه که دیگه اصلا به گرد پای شرکت های اروپایی و امریکایی سطح بالا و پیشتاز کلا نمیرسه
          معلومه که شرکتهای مختلفی تو این زمینه کار میکنن اینم‌یکیش هست ماهم‌ همه اینها رو میدونیم
          ولی همون‌طور که این رو قبلا خودم هم گفته بودم اصلا این چیزی که بهزاد میگی مهم نیست چون ملاک نیست
          مهم این نیست که انواع شرکت ها انواع کالا ها رو تولید کرده باشند و شما یه مثالی ازش بزنی

          چیزی که مهمه اینه که تو هرکدومش در سطح بالا و سطح تخصصی و پیشرفته و تراز اول۱ باشن که شرکتهای اروپایی و امریکایی همه این ویژگی ها رو دارن و در سطح بالا و تخصصی و تراز اول۱ و پیشرفته ترین سطح دارند فعالیت میکنن و این صنایع رو مثل هرچیزی دیگه به پیش میبرند و بقیه به گرد پاشونم نمی‌رسند و اگه هم بقیه باشند هر کدوم مثل اونی که مثال زدی و خودمونم میدونستیم تا یه جایی یه کاری می‌کنند ولی اخرش در سطح بالا و پیشرفته به گرد پای خود شرکتهای اروپایی و امریکایی کلا نمیرسند مثالشم میزنیم

          از پیشرفته‌ترین پرینتر ۳ سه بعدی رومیزی جهان بگیرید
          https://www.addify3d.com/product/airwolf-3d-evo-3d-printer/

          تا گرانترین و بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر های ۳ سه بعدی جهان
          https://all3dp.com/1/biggest-large-3d-printer-world-most-expensive/

          تا پیشرفته ترین پرینتر های ۳ سه بعدی جهان همشون ا‍ز شرکت‌هایی از اروپا و امریکا هستن
          دیگه رسما دارن باهاشون
          موتور جت و هواپیما هم میسازن
          همونطور که گفتم اولین موشک پرینت ۳سه بعدی جهان و اولین هایپرکار پرینت ۳سه بعدی جهان متعلق به خود اروپا و امریکاست که با دستگاههای پیشرفته خودشون ساختن

          https://www.3dsystems.com/press-releases/3d-systems-and-swany-collaborate-accelerate-adoption-large-format-pellet-extrusion

          https://3dprintingindustry.com/news/slm-solutions-to-develop-worlds-largest-metal-3d-printer-for-the-us-air-force-215010/

          بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر سه بعدی جهان که برای نیروی هوایی ارتش امریکا هم پرینتر ۳سه بعدی توسعه داده برای پیشرفته ترین مصارف

          در کل اتفاقا در زمینه همین 3d printer ها پرینتر های ۳سه بعدی
          اروپا و امریکا پیشتاز و اول۱ هستند از پزشکی و بیوتکنولوژی بگیرید و اختراعش بگیرید تا انواع مهندسی و هوافضا و پیشرفته ترین سطحش و سطح بالا و پیشرفته این زمینه‌ها

          نه اون مثال ساده و سطح پایین شما

          دقت کن خبر این لینک ها و شرکتها هم از قبل از از سال ۲۰۱۴ که برای خودت از زمان اختراعش تا پیشرفته ترینش و سطح بالا و پبشرفته و پبشتاز این زمینه فقط شرکتهای از اروپا و امریکا بودن و قبل از اینکه شما وارد دنیا بشی اونها کار را آغاز کرده بودن و الانم پیشتاز و اول۱ هستند در این زمینه و شما قدرشان را نمیدانی مثل هرچیزی دیگه و لینک های زیادی وجود داره که بنا بر عدم درک کافی شما قرار ندادیم.

          در ادامه شما گفتی هیچ شرکت عادی و خرده تولید کننده ای نمیره صدها هزار دلار هزینه خرید ادوات پیشرفته برای تولید کنه و خریدار این ادوات در تیراژ بالا شرکت های بزرگ هستند.
          بازم اینجا زدی به جاده خاکی از روی تعصب بیخود
          چون ما از مهندسی سطح بالا و پیشرفته میکیم
          و برتری در محصولات و شرکتها بعد شما فقط هرچیزی رو در مارکت و تولید تیراژ میبینی

          یعنی برای مثلا موتور هواپیمایی که مثلا اروپا و امریکا میسازه که خودشون پرینتر سه ۳ بعدی اون رو هم ساختن واسه خودشون
          بیان مشتری شرکت مورد علاقه شما بشن
          نه اصلا از این حرفا نیست مگر آنکه لازم نباشه یا صرف نکنه وگرنه از هر لحاظ و بخصوص از لحاظ مهندسی و تکنولوژی و پیشرو بودن و چیزی که مهم و ملاک و معیار و فاکتور برای برتری هست همون شرکتهای برتر و پیشرو و پبشتاز از اروپا و امریکا هستند که در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن از هر لحاظ شرکت های اروپایی و امریکایی در این‌ مورد هم مثل هر چیزی دیگه از هر لحاظ در در هر چیزی بهترین و اول۱ هستن حرف اول۱ رو میزنن توضیحشم گفتیم

          هر وسیله یا ابزاری برای ساخت در هر تخصصی که فکرشو کنید توسط ژاپنی های تولید میشه( خب تولید بشه هرچیزی باشه به گرد پای خود شرکتهای اروپایی و امریکایی کلا نمیرسه )

          هر وسیله ای یا ابزاری برای ساخت در هر تخصصی که فکرشو بکنید در سطح بالا و برتر که حرف اول۱ رو میزنه و پیشتاز و پیشرو هست و پیشبرنده اون صنعت هست توسط شرکتهای اروپایی و امریکایی تولید میشه چون حرف اول۱ رو در هر چیزی میزنن و از هر لخاط در هر چیزی بهترین و اول۱ و پیشرو و پیشتاز هستند تو این موردم همینطور

          مثل مونوپولی صنعت تراشه که توسط اروپا و امریکا بدست اومده که قبلا هم مثالشم رو زدیم

          پس شما اینقدر از واژه ی کلی مارکت شرکت اینم ساخته که حتی نمیتونید از جزئیاتش شرحی بدی استفاده نکن و از صنعت و پیشرفته ای که اروپا و امریکا برایتان به ارمغان آورده لذت ببر.

          موافقم 12
          مخالفم 0
        12. بهزاد

          ۲۱ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (2448 ديدگاه)

          مگر میشه یک علاقه مند تا این حد از مرحله پرت باشه! متحیر موندم چرا حداقل لینک هایی که ارسال میکنی خودت نمیخونی؟
          شرکت eplus 3d چی نیه!
          شرکت swany ژاپنیه!
          Sml سولوشن هم بسیار کوچکه و در یک مزایده تونسته برنده بشه و هیچوقت هم این شرکت ها بزرگ نمیشن چون توانایی محدودی دارند و شرکت های فعال در بخش چاپ ۳ بعدی بیشتر مشغول تولید لوازم پلیمری هستند تا ساخت ابزار فلزی دقیق و پیشرفته.
          فقط اون بخشی که پرینتر پیش پا افتاده ی رومیزی را لینک کردی!
          هر چقدر زور میزنی بازهم نمیتونی چندتا شرکت کوچک پیش پا افتاده را با بزرگان این صنعت برابر کنی و بازهم یک چیز جالب؛
          https://www.metal-am.com/nikon-completes-its-takeover-of-slm-solutions/
          شرکت slm سولوشن توسط نیکون ژاپن خریداری شده و با فن آوری های نیکون این شرکت میتونه در آینده بهتر بشه و تزریق تکنولوژی های نیکون ژاپن این امر را محقق میکنه و میتونی برای درس و مشق تابستان از علوم و فنون ژاپن چیزهای زیادی بیاموزی.
          بازهم اگر لینک داری بفرست ببینیم باز چه دست گلی به آب میدی.

          موافقم 0
          مخالفم 13
        13. IMAN1199

          ۲۲ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          حتی تو اون لینکی که خودت گذاشتی هم حرفت رد میشه و نوشته مازاک بعد از شرکتهای بزرگی مثل GE جنرال الکتریک
          جزو آخرین هایی هست که تازه شروع کرده یه چیزی در این زمینه بسازه تازه اینی هم که ساخته در سطح ابتدایی هست در برابرشون یعنی دیگه دقیقا همون حرفای منم اثبات میشه

          حالا فکر کنید خود GE که خداست در برابرش چه عظمتی داره چقدر جلو هست و سطح بالا و پیشرفته هست که همون حرف منو اثبات میکنه اینم حتی با لینک خودتم حرف خودت رو رد کردیم با لینک بهزاد حرف خود بهزاد رو رد کردیم
          این یعنی برتری و ا‌ول۱ و پیشرو و پیشتاز بودن شرکتی مثل شرکت GE از امریکا و شرکتهایی مثل SLM soulotion از اروپا جزو پیشرو ها و و اول۱ و پیشتاز ها هستن که بطور قطع اثبات شده پیشبرنده و لبه تکنولوژی این صنعت مثل هر چیزی دیگه هستند

          https://www.ge.com/news/reports/an-engineers-dream-ge-unveils-a-huge-3d-printer-for-metals

          بفرما اینجا هم گفته که GE در حال ساخت اولین موتور جت هواپیما با پرینتر سه۳ بعدی سطح بالا و پیشرفته خودش در سطح پیشرفته و بالا که بیشتر اجزای اصلی رو شامل میشه هست

          دقت کنید سطح بالا و پیشرفته رو ببینید
          نه سطح معمولی

          یعنی ما چقدر چندتا دستاورد تراز اول و پیشتاز و اول۱ بیاریم از اروپا و امریکا در این زمینه و هرچیزی دیگه تا شما ایمان بیارید
          از اولین خودروی هایپرکار پرینتر سه۳ بعدی جهان بگیرید
          تا اولین موتور جت هواپیمای جهان یاخته شده با پرینتر سه۳ بعدی تا
          اولین موشک پرینت سه ۳ بعدی جهان
          و… همشون از اروپا و امریکا
          دیگه چقدر باید اروپاو. امریکا اول۱ و برتر و پیشرو و پیشتاز باشند با فاصله کهکشانی تا شما برتری اینها رو ببینید

          شاید چون فاصله و برتری اینها خیلی زیاده شما اصلا نمیبینید برتر و اول۱ ها کیا هستند

          و فقط در همون دنیای کوچک مورد علاقه خودتون موندید و فقط همونها رو فقط می‌بینید

          موافقم 14
          مخالفم 0
        14. IMAN1199

          ۲۲ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اینهارو من قبل از شما همش رو دیدم
          هدف این هست که بین بخش تخصصی و بخش عمومی مرز ها مشخص شه که مشخص کردیم
          بعد از این میرسیم به برتر های همین بخش که روی این موضوع تاکید کردم

          که دوتا از بهترین‌های ابن زمینه که حرف اول۱ رو میزنن یکی همون GE شرکت معظم جنرال الکتریک‌ از امریکا هست
          که بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان رو ساخته
          و یکی دیگه شرکت پیشرفته و سطح بالای SLM soulotion آلمان از اروپا هست که اینم بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان رو همش با نیروهای متخصص خودش و مهندسی خودش و در همون اروپا ساخته و با همکاری امریکا هم توسعه داده برای ساخت سازه هایی در نیروی هوایی ارتش امریکا

          حالا که به این موضوع توجه کردیم
          میبینیم که برتر ها در این زمینه های تخصصی که همانطور که گفتم
          جنرال الکتریک و اس ال ام سولوشن از اروپا و امریکا هستن اینها فقط دونمونه از مواردی هستند که مثال زدیم

          ولی شما از روی حسادت یا تعصب بیخود یا هرچی رفتی
          لینک از خرید slm گذاشتی که چی بشه واقعا خودتو مسخره کردی یا بقیه رو
          فکر کردی ما اینها رو ندیدیم؟
          شما که حتی نوع خرید شرکت ها رو هم نمیدونید چرا ادعا میکنید
          slm اسم آلمان از اروپا روشه و الان داره با آمریکا همکاری میکنه

          نیکون هم مثلا رفته از یک شرکت امریکایی متخصص در متریال های پیشرفته قرار داد بسته و کمک گرفته برای توسعه ساختار بدنه دوربین هاش ولی اینها ربطی به موضوع اصلی نداره

          چون SLM الان داره کار خودشو می‌کنه والانم اسم اروپا روشه
          SLM soulotions
          Headquarters : Lübeck, Germany
          مقر اصلی این شرکت در آلمان از اروپا هست
          و قرارداد خرید این شرکت هم همین امسال انجام شده
          هنوز امضاش خشک نشده واسه ما چه ادعاهای خنده داری میکنی
          که اینم هیچ تاثیری روی کارش نداره
          چون slm soulotion تا الان سالهاست که پیشرو هست در زمینه پرینتر های سه۳ بعدی
          و نیکون هم با این خرید قراره یه بهره ای از تخصص شرکت slm ببره
          چه تعصبی داری شما که اینهمه تخصص و برتری که از یه شرکت اروپایی هست رو نمیبینی که پیشرفته ترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان رو ساخته
          بعد از از قرارداد خریدش توسط یه شرکت دیگه حرف میزنی
          همین‌نشون میده که حرفای بهزاد همش رد شده و حرفای من اثبات میشه

          قبل از این خرید هم همون شرکت جنرال الکتریک قرار بود بخره که نشد
          ولی
          توسط هرکی خریداری بشه مهم نیست چون نوع خرید شرکتها رو هم نمیدونید
          پس بازم اینجا حرف من اثبات شد

          Sml سولوشن هم بسیار چیه ؟؟؟!!! و در یک مزایده تونسته برنده بشه
          همین شرکت که شما از روی تعصب نمی‌خواهی ببینیش بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان رو ساخته چیزی که شرکتهای زاپنی تو خوابم نمیتونن باشن و مجبور میشن بخرنش

          اخه شما کی میخواهید بفهمید تخصص و مهندسی سطح بالا مهمه نه مارکت و فروش
          هیچوقت هم این شرکت ها یی که در مارکت شترگاوپلنک هستن چیزی نمیشن
          چون توانایی محدودی دارند و فقط بفکر فروشند چون شرکت های تخصصی فعال در بخش چاپ ۳ بعدی که گفتم حرف اول۱ رو میزنن

          در ادامه بازم چیزی گفتی که بازم زدی به جدول بیشتر کدوم شرکتها مشغول تولید لوازم پلیمری هستند تا ساخت ابزار فلزی دقیق و پیشرفته؟؟؟؟؟!!!!!!! .
          پس اینهمه ما تا الان گفتیم بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان ساخته شده توسط شرکتهای اروپایی و امریکایی که اتفاقا قطعات فلزی تخصصشون هست و قطعات موتور هواپیما و موشک رو مسیازن چی بود پس؟؟؟

          ما انواعش رو مثال زدیم از رو میزی تا بزرگترین و پیشرفته ترینش رو

          خواستیم بفهمید در هر چیزی بهترین و اول۱ اروپا و امریکا هستند که در هرچیزی بهترین و اول۱ و پیشرفته و سطح بالای اون هستن

          فقط اون بخشی که پرینتر پیش پا افتاده مازاک را لینک کردی!
          هر چقدر زور میزنی بازهم نمیتونی چندتا شرکت معمولی کوچک پیش پا افتاده را با بزرگان این صنعت مثل هرچیزی دیگه که همشون ار ز اروپا و امریکا هستند رو برابر کنی و بازهم یک چیز جالب
          https://www.ge.com/news/reports/an-engineers-dream-ge-unveils-a-huge-3d-printer-for-metals

          https://www.slm-solutions.com/industries/aerospace-and-defense/

          شرکت slm soulotions اروپایی فعال در هوافضا
          در کنار شرکت امریکایی جنرال الکتریک فعال در هوافضا
          هرکدام از اینها بزرگترین و پیشرفته ترین پرینتر های سه بعدی در جهان رو ساختن که در هوا فضا هم کاربرد داره

          اولین موشک و موتور هواپیمای پرینت سه ۳ بعدی جهان توسط اروپا و امریکا در بالاتربن و پیشرفته ترین سطح

          شرکت slm سولوشن که در حال حاظر تمام تکنولوژی اش از خود همین شرکت اروپایی هست که الان خودش پیشرفته ترین و بزرگترین پرینتر سه ۳ بعدی جهان رو ساخته تا بلکه بعد از خریدش هم نیکون با استفاده از فن آوری های slm سولوشن این شرکت بتونه در آینده بهتر بشه و تزریق تکنولوژی های slm سولوشن آلمان از اروپا این امر را محقق میکنه و میتونی برای درس و مشق تابستان از علوم و فنون اروپا و امریکا چیزهای زیادی بیاموزی.
          بازهم اگر لینک داری بفرست ببینیم باز چه دست گلی به آب میدی.

          فقط اونجاش که لینک خبر خرید slm سولوشن‌رو گذاشتی نشون دهنده اوج تعصب و فشار بود

          میتونی بری
          و از برتریها و اول۱ بودن اروپا و امریکا در هرچیزی لذت ببری چون در هرچیزی بهترین و اول۱ هستن تو این موردم همینطور
          بازهم اگر لینک داری بفرست ببینیم باز چه دست گلی به آب میدی

          موافقم 12
          مخالفم 0
  8. LH44

    ۱۹ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (157 ديدگاه)

    مرسدس تا الان اینقدر تحقیر نشده بود!!
    استون مارتین با موتور، گیربکس و تونل باد یکسان در بیشتر مواقع عملکرد بهتری از خود مرسدس داشته!!!! قشنگ رنگ مهندسای ایرو مرسدسو عوض کرد.
    حالا هم مکلارن با موتور و گیربکس مرسدس، با اون وضعیتی که فصل رو شروع کردن، الان به جایی رسیدن که لوئیس با لاستیک سافت زورش به نوریس با لاستیک هارد نمیرسه!!! اونم تو پیستی که همه میگفتن بهترینه برای مرسدس.
    از یه طرف ممکنه مرسدس هم بیاد و از ردبول کپی کنه. یعنی اگه مهندسای مرسدس بعد دو سال و در فصل سوم برن از ردبول کپی کنن، بدرد کیترینگ مرسدس هم نمیخورن.

    موافقم 3
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا