در جایزه بزرگ سائوپائولو، لاندو نوریس دوم شد و فرناندو آلونسو توانست با ختلاف زمانی ۵ صدم ثانیه، جایگاه سوم کسب کند.
برزیل از سال ۱۹۷۲ میزبان فرمول یک است. پیست خوزه کارلوس در شهر سائوپائولو، ۴/۳ کیلومتر طول دارد و پس از ۷۱ دور، مسیر ۳۰۶ کیلومتر برای مسابقه فراهم میکند. محل برگزاری رقابتها، سال ۱۹۳۸ افتتاح شده و امروزه گنجایش ۶۰ هزار تماشاگر دارد.
مکس ورستپن، قهرمانی خود در فرمول یک ۲۰۲۳ را چند هفته پیش جشن گرفت. راننده پرافتخار هلندی، در برزیل هفدهمین پیروزی فصل را کسب کرد و رکورد بیشترین موفقیت طی یک سال را بهبود داد. ورستپن در رقابت اسپرینت هم توانسته بود، اول شود.
جالبترین اتفاقات در جایزه بزرگ سائوپولو، ابتدا و انتهای مسابقه رخ داد. قبل از روشن شدن چراغ سبز و هنگامی که رانندگان برای گرمکردن لاستیک خودروها حرکت میکردند، چارلز لکلرک به دلیل نقص هیدرولیک، به دیواره خورد و از مسابقه خارج شد.
هنگامی که خودروهای جلودار به آخرین دور رسیده بودند، فرناندو آلونسو توانست سبقت از سرخیو پرز را کامل کند و به جایگاه سوم برسد. جدال این دو راننده تا آخرین لحظات مسابقه ادامه داشت و نهایتا هنگام عبور از خط پایان، آلونسو با اختلاف زمانی ۵۳ هزارم ثانیه، زودتر از راننده ردبول، جایزه بزرگ سائوپائولو را تمام کرد.
لاندو نوریس، در ادامهی موفقیتها و رانندگی بسیار خوب خود، ۸/۲۷۷ ثانیه پس از ورستپن به خط پایان رسید و دوم شد. دیگر اتفاق عجیب در فرمول یک برزیل ۲۰۲۳، مقام هشتمی برای لوئیس همیلتون بود. همچنین، هر دو راننده آلفارومئو، جورج راسل راننده مرسدس بنز، الکس آلبون راننده ویلیامز و کوین مگنوسن راننده هاس، موفق به اتمام مسابقه نشدند.
عملکرد ضعیف مرسدس در فرمول یک برزیل ۲۰۲۳، امتیازات بسیار حساس از این تیم گرفت. حالا به فاصله دو مسابقه تا پایان فصل، ردبول ۷۸۲ امتیاز دارد و صدر نشین است. مرسدس و فراری، ۳۸۲ و ۳۶۲ امتیازی هستند. مکلارن و استون مارتین با ۲۸۲ و ۲۶۱ امتیاز برای چهارمی رقابت میکنند.
در جدول رانندگان، مکس ورستپن ۵۲۴ امتیاز دارد. پرز ۲۵۸ امتیازی در جایگاه دوم، توسط همیلتون ۲۲۶ امتیازی تهدید میشود. حتی آلونسو و نوریس که ۱۹۸ و ۱۹۵ امتیاز دارند، ممکن است ردهی سوم فرمول یک ۲۰۲۳ را در پایان فصل، کسب کنند.
یکشنبه هفته آینده، شهر لسوگاس امریکا میزبان مسابقات خواهد بود.
فريد
۱۵ آبان ۱۴۰۲دیگه خبر فرمول یک نزارین همیشه ورستپن اوله دیگه شورش در اومده معلوم نیست بقیه چیکار میکنن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ آبان ۱۴۰۲رانندگی آلونسو ارزش توجه کردن و لذت بردن از فرمول یک داره
LH44
۱۵ آبان ۱۴۰۲البته رانندگی تک و تنها که لذت نمیده. وقتی میشه لذت برد که یه مورونی مثل پرز تو دامینیت ترین ماشین تاریخ فرمول یک نشسته باشه و نزدیک 20 دور در دوتا پیچ اخر و پیچ های دوم و سوم اشتباه کنه و نتونه از الونسو رد بشه!!!!
وگرنه الونسو بهترین راننده گرید نیست.
Alireza
۱۶ آبان ۱۴۰۲بی خیال بعد از شوماخر راننده ای به خوبی آلونیو نیومده در این سالهای اخیر
Enzo Ferrari 2008
۱۵ آبان ۱۴۰۲دقیقاً هی داره تکرار می شه
imanenzo
۱۵ آبان ۱۴۰۲فرناندو دیشب خود خود ماتادور بود،در۴۲ سالگی این آمادگی و شور و شوق بینظیره.یاد فصلهای ۲۰۰۵،۶ به خیر و حیف از ۲۰۱۰،۱۲ که با بد شانسی دو چمپیونز رو از دست داد
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۵ آبان ۱۴۰۲برای من آلونسو یک اسطوره است مثل مارادونا که وقتی بازنشست بشه، جذابیت فرمول یک برای من خیلی کم میشه
imanenzo
۱۵ آبان ۱۴۰۲آقای اشتری عزیز،سال ۲۰۰۶ بود و رقابت ناندو و شوماخر که شبکه ابوظبی اسپورت اون موقع رقابتها رو پخش مستقیم میکرد که من اون زمان عاشق فرمول یک و فرناندو شدم و از اون سال تا الان فرمول یک رو به عشق فرناندو تماشا کردم،خصوصا از ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ که با فراری بود
علی یوسفی
۱۵ آبان ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت معمولا در پیست برزیل سه یا چهارتا تلفات یا به قولی dnf طبیعیه منتها دیشب اگه چند دور دیگه مسابقه ادامه داشت تمام رانندگان باقی مانده! امتیاز میگرفتن! اما در مجموع مکس طبق معمول بود یعنی خوب و بدون اشتباه پرز هم به جز رقابت ضعیفش با آلونسو این مسابقه خوب بود آلونسو عالی ولی شگفتانه برای من استرول بود که انصافا رانندگی زیبایی انجام داد و انتقاداتو تا حدی کاهش داد.
*ALI*
۱۵ آبان ۱۴۰۲چیز های زیادی واسه گفتن داره این مسابقه لکرک از نظر من بدشانس ترین آدم روز یک شنبه بود توی همون دور گرم کردن مسابقه رو از دست داد
فرناندو النسو بعد از چنتا مسابقه برگشت روی سکو و چقدر تصمیم درستی گرفت تیم استون توی تعیین خط و پرز هم که بالاخره بعد از چنتا مسابقه یه خودی نشون داد ولی از سکو باز موند و چقدر دور آخر سر این دوتا هیجان بود مرسدس هم افتضاح بود واقعا نمیدونم راجبش چی بگم توی برزیل بنظر میرسید خوب باشن ولی افتضاح بودن جز چند ماشین کند پیست بودن جوری که یکی از ماشین های الپین و سونودا از راسل سریع بودن و در آخر هم که کشیدنش بیرون این مسابقه یکی از مسابقه های بد مرسدس بود انگار فقط توی استارت زدن خوب بودن توی همون استارت اول که اون تصادف رخ داد من فکر میکردم پرچم قرمز بدن و دوباره حدسم درست دراومد آخه خیلی آسیب وارد شده بود به ماشین ها و جاهای دیگه درکل ببنیم با این وضیعت کی توی جدول سازندگان بین بنز و فراری دوم میشه