چارلز لکلرک رانندهی اصلی فراری توانست این تیم ایتالیایی را به پیروزی در خانه برساند. رانندگان مکلارن نیز عناوین دوم و سوم جایزه بزرگ مونزا را کسب کردند.
پیست مونزا در ایتالیا بیش از صد سال سابقهی میزبانی فرمول یک دارد. این محل، اولین رقابت جایزه بزرگ خود را سال ۱۹۲۱ برگزار کرده و تا امروز ۹۳ مرتبه مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک داشته است. طول پیست مونزا ۵/۸ کیلومتر با ۶۳ دور، ۳۰۷ کیلومتر میسر رانندگی را تامین میکند. میشائیل شوماخر و لوئیز همیلتون با ۵ قهرمانی، رکورددار موفقیت در مونزا هستند.
ایتالیا امسال دو مرتبه میزبانی مسابقات فرمول یک را در اختیار دارد. اواخر اردیبهشت ۱۴۰۳ رقابت جایزه بزرگ در پیست ایمولا برگزار شد و رانندگان فراری را ناکام گذاشت. امروز اما در مسابقهی حساس مونزا، لکلرک و ساینز توانستند با عناوین اول و چهارم، امتیازات مهم برای فراری کسب کنند و مورد تحسین هواداران پرشمار تیفوسی قرار گیرند.
در تعیین خط، لندو نوریس و اسکار پیاستری رانندگان مکلارن بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند. جورج راسل سوم شد و رانندگان فراری، خطوط چهار و پنج را کسب کردند. لویس همیلتون و مکس ورستپن، پرافتخارترین رانندگان حاضر در مسابقات امسال، جایزه بزرگ مونزا ۲۰۲۴ را از خط ششم و هفتم آغاز کردند.
مسابقهی اصلی در مونزا شاهد رقابت نزدیک لکلرک و اسکار پیاستری بود. پس از ۵۳ دور، رانندهی مکلارن با ۲/۶۶۴ ثانیه اختلاف، دوم شد. مکس ورشتپن امید اولی قهرمانی در فصل جاری، ۳۷ ثانیه بعد از لکلرک از خط پایان گذشت و به مقام ششم رسید. لوئیس همیلتون هم با جایگاه پنجم مسابقه را تمام کرد. فرناندو آلونسو دیگر رانندهی مشهور حاضر در فرمول یک، با مقام یازدهم مونزا ۲۰۲۴ را به پایان برد. همچنین کوین مگنوسن راننده هاس فراری به دلیل رانندگی خطرناک حین مسابقه، دوازدهمین پنالتی طی ۱۲ ماه اخیر را کسب کرد و از مسابقه بعد محروم شد.
هفتهی آینده، یکی از جذابترین مراحل فرمول یک سال برگزار خواهد شد. یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ باکو پایتخت آذربایجان میزبان جایزه بزرگ خواهد بود.
رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)
رتبه | نام راننده | ملیت | تیم | امتیاز |
---|---|---|---|---|
۱ | مکس وستاپن | هلند | ردبول ریسینگ | ۳۹۳ |
۲ | لندو نوریس | بریتانیا | مکلارن-مرسدس | ۳۳۱ |
۳ | چارلز لکلرک | موناکو | فراری | ۳۰۷ |
۴ | اسکار پیاستری | استرالیا | مکلارن-مرسدس | ۲۶۲ |
۵ | کارلوس ساینز | اسپانیا | فراری | ۲۴۴ |
۶ | لوئیس همیلتون | بریتانیا | مرسدس | ۱۹۲ |
۷ | جورج راسل | بریتانیا | مرسدس | ۱۹۰ |
۸ | سرجیو پرز | مکزیک | ردبول ریسینگ | ۱۵۱ |
۹ | فرناندو آلونسو | اسپانیا | آستون مارتین-مرسدس | ۶۲ |
۱۰ | نیکو هاکنبرگ | آلمان | هاس-فراری | ۳۱ |
۱۱ | لنس استرول | کانادا | آستون مارتین-مرسدس | ۲۴ |
۱۲ | یوکی سونودا | ژاپن | RB هوندا | ۲۲ |
۱۳ | کوین مگنوسن | دانمارک | هاس-فراری | ۱۴ |
۱۴ | الکساندر آلبون | تایلند | ویلیامز-مرسدس | ۱۲ |
۱۵ | دنیل ریکاردو | استرالیا | RB هوندا | ۱۲ |
۱۶ | پیر گسلی | فرانسه | آلپین-رنو | ۹ |
۱۷ | اولیور بیرمن | بریتانیا | فراری (راننده ذخیره) | ۷ |
۱۸ | فرانکو کلاپینتو | آرژانتین | ویلیامز (راننده ذخیره) | ۵ |
۱۸ | استبان اکون | فرانسه | آلپین-رنو | ۵ |
۱۹ | لیام لاوسون | نیوزیلند | RB هوندا (راننده ذخیره) | ۲ |
۲۰ | ژو گوانیو | چین | کیک سائوبر-فراری | ۰ |
۲۱ | لوگان سارجنت | آمریکا | ویلیامز-مرسدس | ۰ |
۲۲ | والتری بوتاس | فنلاند | کیک سائوبر-فراری | ۰ |
علی جردن
۱۱ شهریور ۱۴۰۳مبارکه آقای لکلرک
Scuderia Ferrari
۱۱ شهریور ۱۴۰۳یه برد شیرین جلوی چشم تیفوسی ها
امیدوارم اوج گیری مکلارن و فراری ادامه دار باشه و یه رقابت کلاسیک در طول فصل ببینیم
اصلاً دوست ندارم تیم های بی رگ و ریشه و بی اصالت در F1 جولان بدن
arvin44
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تو اینکه فراری و مکلارن اصالت دارن حرفی نیست ولی مرسدس هم اصالت داره تو فرمول یک
Scuderia Ferrari
۱۲ شهریور ۱۴۰۳گرچه اون اصالتی که من میگم رو مرسدس بنز هم نداره ولی منظورم ردبول هست
امیر
۱۲ شهریور ۱۴۰۳منظورش رد بوله
Galant.VR4(JDM)
۱۱ شهریور ۱۴۰۳لکلرک محبوب ایتالیا
مبارک با اصالت ترین تیم فرمول یک
🇮🇹
amirkhanzadeh
۱۳ شهریور ۱۴۰۳سرخ پوشان زیبا
AMIR GERMAN
۱۱ شهریور ۱۴۰۳لکلرک و لندو وپیاستری دارن پشت سر هم برنده میشن نمی دونم ورشتپن افت کرده یا اونا پیشرفت کردن
رضا
۱۲ شهریور ۱۴۰۳تو فرمول یک تعیین کننده ترین المان ماشین هست و در پس آن راننده، استراتژی تیمی،نوع پیست و شانس و اتفاقات غیر قابل پیش بینی روز مسابقه.
HOW AM I
۱۲ شهریور ۱۴۰۳سلام ، سردبیر یا دوستان کسی اطلاعاتی از موتور rs27 داره اطلاعات دقیق کامل بهم بده ممنون میشم هر چقدر گشتم چیز خاصی پیدانکردم
حسن
۱۲ شهریور ۱۴۰۳رنو اسپرت
RS 27
پیشرانه 2.4 لیتری از 8 سیلندر و 32 سوپاپ تشکیل شده و سوخت و روغن آن توسط شرکت توتال تامین می شود .
وزن کلی این پیشرانه قدرتمند تنها 95 کیلوگرم است که در بین خودرو های حاضر در مسابقات فرمول یک از جمله بهینه ترین خودرو ها به شما می آید .
حداکثر RPM مجاز موتور های مسابقات فرمول یک 18 هزار دور در دقیقه اعلام شد
تقریباً توان تولید 750 اسب بخار نیرو را دارد
طی یک مسیر از مسابقه ای معمولی RS 27 تقریباً 220 لیتر سوخت مصرف می کند
هر موتور فرمول یک قادر به طی مسیر 3000 کیلومتری است بعد عوض میشه