مسابقات

فرمول یک عربستان، کلکسیون اتفاقات و پیروزی فوق‌العادهٔ همیلتون

جنجالی‌ترین گرند پری سال‌های اخیر مسابقات فرمول یک شاید مناسب‌ترین توصیف برای مسابقهٔ فرمول یک عربستان باشد. این کشور که برای اولین بار میزبان مسابقات فرمول یک بود، گرند پری فوق‌العاده‌ای را رقم زد که اتفاقات فراوانی داشت. اتفاقات این مسابقه از روز شنبه و رقابت تعیین خط شروع شد که در پایان Q3 لوئیس همیلتون تایم یک و والتری بوتاس تایم دو را در اختیار داشتند و مکس ورشتپن با آغاز یک دور فوق‌العاده می‌رفت که پل پوزیشن را از آن خود کند اما در پیچ‌های پایانی ناگهان با قفل کردن چرخ‌ها، با دیوارهٔ پیست برخورد کرد و دور آن ناتمام ماند.

بدین ترتیب پل پوزیشن در اختیار همیلتون باقی ماند و در مسابقه از خط یک استارت کرد. استارت مسابقه حادثهٔ خاصی نداشت و رده‌های اول تغییری پیدا نکردند. این یعنی همیلتون اول، بوتاس دوم و ورشتپن سوم بودند؛ اما در دور ۱۰ میک شوماخر با دیوارهٔ پیست برخورد و سیفتی کار را وارد مسابقه کرد. با آمدن سیفتی کار، راننده‌های مرسدس هردو راهی پیت شدند و لاستیک‌های خود را تعویض کردند اما ورشتپن این کار را نکرد تا اینکه در دور ۱۳ مدیر مسابقات «مایکل مسی» دستور پرچم قرمز و توقف مسابقه را صادر کرد. این کار کاملاً به نفع ردبول شد و ورشتپن توانست در زمان توقف، لاستیک‌های خود را تعویض کند و پیشتاز شود.

پس از چندین دقیقه توقف، مسابقه دوباره از حالت سکون آغاز شد. حال ورشتپن در جایگاه نخست و همیلتون در جایگاه دوم قرار داشتند. با استارت مجدد، لوئیس که شروع بسیار خوبی داشت از مکس رد شد اما رانندهٔ ردبول از خارج از پیست عبور کرده و با سد کردن راه همیلتون دوباره پیشتاز شد. این درگیری موجب شد استبان اکون هم از همیلتون رد شده و رانندهٔ مرسدس در جایگاه سوم قرار گیرد؛ اما در همین استارت مجدد تصادفی بین جورج راسل، نیکیتا مزپین و سرجیو پرز رخ داد که هم هر سهٔ این راننده‌ها را از مسابقه خارج کرد و هم دوباره پرچم قرمز را به دنبال داشت.

در این توقف، مایکل مسی به تیم ردبول اعلام کرد که ورشتپن باید جایگاه خود را پس دهد. این یعنی در قرارگیری برای استارت سوم مسابقه، اکون اول، همیلتون دوم و ورشتپن در جایگاه سوم قرار می‌گرفتند. بااین‌حال، در این توقف دوم، ورشتپن دوباره لاستیک‌های خود را تعویض و از لاستیک‌های مدیوم استفاده کرد درحالی‌که همیلتون همچنان روی همان لاستیک‌های هاردی که در زمان سفتی کار در دور دهم عوض کرد بود باقی ماند. در استارت سوم، هرچند لوئیس بازهم شروع خوبی داشت اما نهایتاً ورشتپن و اکون از او رد شدند و قهرمان هفت دورهٔ جهان در جایگاه سوم به کار خود ادامه داد. البته در ادامه در دور ۱۸ همیلتون از اکون رد شده و خود را به جایگاه دوم یعنی پشت ورشتپن رساند.

علیرغم سیفتی کارهای مجازی متعدد که به خاطر برخورد یوکی سونودا با سباستین فتل و همین‌طور بعداً برخورد سباستین فتل و کیمی رایکونن به هم و پخش شدن قطعات خودروها در پیست داده شد، ماجرای مکس و لوئیس همچنان بدون تغییر ادامه داشت تا اینکه پس از پایان این سیفتی کارها، همیلتون از ورشتپن سبقت می‌گیرد اما دوباره همان اتفاق جنجالی گرند پری برزیل رخ می‌دهد و مکس از بیرون پیست جلوی همیلتون را می‌گیرد و پیشتاز می‌ماند. به خاطر این موضوع دستور داده می‌شود که ورشتپن رده را به همیلتون پس بدهد اما رانندهٔ ردبول در اقدامی بسیار عجیب در جای پرسرعت پیست و در میانهٔ مسیر سرعت خود را کم می‌کند تا رده را پس بدهد اما همیلتون که فاصلهٔ زیادی ندارد، از پشت با او برخورد می‌کند که این برخورد به بال جلوی مرسدس آسیب میزند.

در اینجا به نظر می‌رسد مایکل مسی کاملاً کنترل مسابقه را از دست داده است. درهرحال، مکس رده را به لوئیس پس می‌دهد و سپس بلافاصله دوباره سبقت می‌گیرد. در این لحظه واقعاً نمی‌توان فهمید در مسابقه چه می‌گذرد. در ادامه در دور ۴۳ به ورشتپن به خاطر خروج از پیست و کسب برتری پنج ثانیه پنالتی داده می‌شود و همیلتون هم بالاخره یک سبقت بی‌دردسر می‌گیرد و پیشتاز می‌شود. با این اتفاق، مسابقه کمی آرام می‌گیرد و مکس که لاستیک‌های میدیوم خود را تقریباً تمام کرده، عقب می‌افتد درحالی‌که لوئیس با وجود بال جلوی آسیب‌دیده، سریع‌ترین دور را میزند. این روند تا پایان مسابقه ادامه دارد اما شگفتی‌های گرند پری جده نمی‌خواهد تمام شود زیرا بوتاس که در جریان اتفاقات مسابقه در جایگاه ششم قرار گرفته بود، با سبقت از ریکاردو، خود را به پشت اکون رساند و تنها چند متر مانده به خط پایان، از رانندهٔ آلپاین هم رد شده و سوم می‌شود.

با این نتیجه، امتیاز لوئیس همیلتون و مکس ورشتپن دقیقاً برابر می‌شود و حالا هردو ۳۶۹.۵ امتیاز دارند که این موضوع جذابیت و حساسیت آخرین مسابقهٔ فصل ۲۰۲۱ مسابقات فرمول یک در ابوظبی را صدچندان می‌کند. نتیجهٔ همهٔ اتفاقات و جنجال‌های فصل ۲۰۲۱ به آخرین مسابقه ختم خواهد شد و هفتهٔ آینده همین موقع قهرمان جهان فرمول یک را خواهیم شناخت. در جدول تیم‌ها اما مرسدس با ۵۸۷.۵ امتیاز فاصلهٔ زیادی با ردبول ۵۵۹.۵ امتیازی باز کرده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۳ دیدگاه‌ها

  1. Karl Benz

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    فکر کنم قهرمان مرسدس

    موافقم 27
    مخالفم 3
    1. AHMET 2002

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      سازندگان که قطعا
      رانندگان مسالس فعلا

  2. Zakaria

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    ردبول و مرسدس واقعا مسابقه کثیفی دادن و کثیف کاری رو مرسدس بعد از پرچم زرد اول شروع کرد، بعد از پرچم همیلتون به پیت رفت و بوتاس هم سرعت رو خیلی کم کرد تا برای پیت استاپ دوم تیم زمان بخره و ورشتپن نتونه تو اون فاصله از بوتاس جلو بیفته. کثیف کاری دوم مرسدس موقع شروع دوباره بعد از پرچم قرمز اول اتفاق افتاد. موقعی که ماشینها داشتن لاستیکاشون رو گرم میکردن همیلتون بیشتر از 10 ماشین از ورشتپن فاصله گرفت که خلاف قوانین بود ولی فیا کاری نکرد، در نهایت وقتی که ورشتپن توی گرید خودش ایستاده بود همیلتون انتهای گرید مشغول گرم کردن لاستیکاش بود. با این کار لاستیکای مکس سرد شد و توی استارت از همیلتون عقب افتاد. کثیف کاری بعدی که باز هم از طرف مرسدس بود این بود که همیلتون توی پیچ دوم در حالی که مکس دقیقا بغلش بود اون رو انداخت بیرون. اما کثیف کاری چهارم کار ردبول بود که بعد از دومین پرچم قرمز دقیقا کاری که مرسدس توی پیچ دوم با مکس کرده بود رو اینبار مکس روی همیلتون انجام داد. اواخر مسابقه هم وقتی که به مکس فرمان دادن که پوزیش اول رو به لویس برگردونه، مکس چندبار سرعتش رو کم کرد اما در کمال تعجب لویس سبقت نمیگرفت و بعد ورشتپن دقیقا روی ریسینگ لاین ترمز کرد و برخود صورت گرفت. هدف مکس از این کار به نظرم این بود که خط سریع رو برای خودش نگه داره تا بعد از اینکه لویس از لاین کند سبقت گرفت بلافاصله بتونه موقعیتش رو پس بگیره.

    موافقم 16
    مخالفم 58
    1. LH44

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      کثیف کاری؟؟
      این مزیت داشتن هم تیمیه. ردبول هم کم از این کارا با پرز نکرده.اگه لوئیس بیشتر از ده تا ماشین فاصله گذاشت، ورستپن هم تمرین استارت کرد که نباید میکرد.این چیزا خاله زنک بازیه.بیشترجنگ روانی برای همدیگست.
      اتفاقات مهم تری افتاد.مثل سبقت ورستپن از همیلتون که دیدیم چطوری بود.صحنه برخورد، پرت شدن مکس به بیرون توسط لوئیس،تصادف پرز که قهرمانیه تیمی رو تقریبن از ردبول گرفت و….
      برای صحنه برخورد باید صبر کرد تا تله متری بیاد. چیزی که مشخص بود این بود که ورستپن یکی از کثیف ترین رانندگی هاشو به نمایش گذاشت. و در کمال تعجب تشویق شد. همیلتون نون تجربشو خورد.از تصادف دوری کرد و اول شد.

      موافقم 39
      مخالفم 13
    2. Amin

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (61 ديدگاه)

      مرسدس کجا کثیف کاری داشت ؟؟!!!!
      یا از دانش کافی برخوردار نیستید یا اینکه خودت را به اون راه زدی

      موافقم 13
      مخالفم 3
      1. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

        ۱۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (527 ديدگاه)

        آقا امین جناب زکریا یکی از اساتید در زمینه اطلاعات خودرویی هستن هر چند بنده هم اینجا با حرفشون مخالفم

        1. Amin

          ۱۶ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (61 ديدگاه)

          ضمن احترام به شما و جناب زکریا؛
          بنده شناختی از ایشان ندارم ، کامنت ها که خوندم نظر ایشان در خصوص مرسدس غیر حرفه ای بود و مشخصا مغرضانه بود .
          اگر ایشان اطلاعات داشتند هیچگاه این کامنت را نباید مینوشتن که خودش را زیر سوال ببره .
          قانون جدید ه که در زمان پرچم قرمز هم میشه لاستیک عوض کرد پس کثیف کاری در کار نبوده . این فرصت طلبی مرسدس بوده نه کثیف کاری .

    3. AHMET 2002

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      ار یو کیدینگ می؟

  3. Aboalfazl demon

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (523 ديدگاه)

    به نظرم بعد این مسابقه یه تست الکل و مواد مخدر از مکس ورستپن بگیرن

    موافقم 42
    مخالفم 13
  4. Philipp

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    خیلی دلم می خواد تو امارات همیلتونو فرشتاپن بخورن به هم جفتشون برن بیرون

    موافقم 11
    مخالفم 23
    1. AHMET 2002

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      دیسکوالیفای شدن جفتشون به معنی قهرمانی مکسه و این دلیل کافی رو به مکس برای تبدیل به مدمکس رو میده

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. Philipp

        ۱۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (1110 ديدگاه)

        دقیقا همین جالبش میکنه

  5. سید جواد روحانی . طرفدار بنز

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (527 ديدگاه)

    با احترام به ورشتپن ولی اصلا به لوییسرنمیرسه ، لوییس این فصل که قوانین به ضرر مرسدس بود و تیما خودشونو به مرسدس نزدیک کردن نشون داد که خودش راننده خوبیه و برداش بخاطر ماشینش نیست ، طبیعتا پرافتخارترین راننده فرمول یک شدن سخت تر از اینه که بگیمم چون ماشینش بنزه شده رکورد دار ، البته چیزی که واقعا در این مدت قابل تحسینه همکاری تیمی در تیم مرسدسه ، همکاری فوق العاده بین بوتاس و همیلتون که منجر به برد های مرسدس و مقام اوردن دو راننده میشه ، حتی خیلی راننده های همین فرمول یک حرف های عجیبی درباره هم تیمی ها میزنن برای مثال : دنیل ریکاردو تو یه مصاحبه گفت در فرممول یک هم تیمیت بزرگترین دشمنته
    درکل خیلی از این برد خوشحال شدم و دوست دارم این فصل هم شاهد قهرمانی همیلتون در کنار مرسدس باشیم

    موافقم 23
    مخالفم 16
  6. AMG GT R

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خب پرز کم بود ورشتاپن هم به جمع *** ها اضافه شد

    موافقم 11
    مخالفم 4
  7. رامتین

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (3258 ديدگاه)

    مسابقه جذابی بود ولی در هفته آینده مکس به قهرمانی میرسه. گاهی سیاست و تصمیم اینه که این اتفاق رخ بده. ربطی به مهارت راننده نیست.

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. الف.ی

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1765 ديدگاه)

      کدوم سیاست و تصمیم؟

      موافقم 6
      مخالفم 2
  8. بهزاد

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2545 ديدگاه)

    وقتی راننده ای به عمد به ماشینی میکوبه در حالی که داره راه میده تا به دستور در موقعیت خودشان برگردند و هیچ جریمه ای در نظر گرفته نمیشه فاتحه ی رقابت خوندس.
    کار همیلتون یک استوپ اند گو در پیت جریمه داشت یا حتی پرچم مشکی.
    در استارت دوم بوتاس داشت برنامه ی تیمو دقیق اجرا میکرد که به مکس بزنه اما میلیمتری نخورد!

    موافقم 11
    مخالفم 18
    1. LH44

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (179 ديدگاه)

      فک کنم جاسازی یه rpg-7 رو ماشین بوتاس و همیلتون برای زدن ماشین مکس رو از قلم انداختی!!!!!
      تله متری ها بررسی شد و ورستپن 10 ثانیه پنالتی بی تاثیر گرفت. تا همینقدر بدونه در مستقیمی و ریسینگ لاین یدفعه نزنه رو ترمز.

      موافقم 18
      مخالفم 6
      1. بهزاد

        ۱۵ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        وقتی داره جایگاه پس میده همیلتون میتونست از کنارش به راحتی عبور کنه.
        اگر ورشتپن سرعت کم کرد چرا همیلتون هم پشت سرش سرعت کم کرد و چند ده یا صد متر پشت سرش قرار داشت و این نوعی آگاهی بود از این که نمیخواست DRS به مکس بده و عکس العمل حکایت از عصبانیت و کوبیدن به پشت ماشین جلویی.
        وقتی میگن در حالت ماشین ایمنی ده تا ماشین فاصله بیشتر نباشه و قانونه خب اگر یک نفر این فاصله را کرد ۷۰ تا ماشین تکلیف چیه؟
        به خودت و شعور دیگران توهین نکن و نگو از فواید پشت هم بودن دو هم تیمیه و یک کار گروهی در حالی که تخلف کاملا آشکار هست و جریمه ای نمیدن.
        صحنه ی حرکت بوتاس در استارت دوم را ببین که با چه حالتی به سمت ورشتپن میره.
        حالا کاری نداریم چی شد و نتیجه همینی هست که میبینیم اما تلاش مرسدس برای دوم نشدن مکس بود چون تو ابوظبی خودشان میدونن شانسی برابر ورشتپن ندارند.

        موافقم 6
        مخالفم 14
        1. Amir Machine

          ۱۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          شما انگار از مایکل مسی هم بیشتر میفهمی
          اگه شنیده باشی گفت اون دور فورمیشن لپ نبوده و نیازی به رعایت قانون فاصله ۱۰ ماشین نبوده‌، اون یه دور برای رفتن به استارت مجدد بود
          کسی هم که میخواد رده پس بده باید از ریسینگ لاین بره کنار، نه اینکه وسط کفی ۳۰۰ کیلومتر بر ساعتی بیست تا دنده کم کنه
          بخاطر همین ترمز تو کفی بعد از مسابقه ۱۰ ثانیه پنالتی دادن بهش، اگه کارش درست بود چرا پنالتی گرفت؟
          البته که این پنالتی هیچ ضرری نداشت براش! همینقدر مسخره

          موافقم 9
          مخالفم 3
        2. بهزاد

          ۱۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (2545 ديدگاه)

          الان هرچی بگیم به یه جایی بر میخوره.
          اون لحظه اعلام سیفتی کار یا ماشین ایمنی میشه نه برای رفتن به استارت مجدد!
          حتما اون لحظه که بوتاس ماشینو تکون نمیداد و جلوی ورشتپن بود ندیدی و الانم یک چیزی پروندی که بگیره.
          در زمان راه دادن برای جابه جایی و حتی پرچم آبی بارها دیدیم که راننده در همان ریسینگ لاین آرام رفته تا راننده ی پشت سری عبور کنه و ورشتپن هم آروم کرد تا همیلتون عبور کنه و چرا همیلتون هم پشتش ترمز کرد و باهاش در حال حرکت بود؟
          هنوز تو کف فورمیشن لپی که شما گفتی هستم و نمیدونم دلیلی برای چیزی که گفتی داری یا نه.

          موافقم 2
          مخالفم 5
        3. Amir Machine

          ۱۵ آذر ۱۴۰۰
          سوابق: (1279 ديدگاه)

          دلیل من گفته خود مایکل مسی هست که در جواب اعتراض ردبول گفت این فورمیشن لپ نبوده، اگه مسابقه رو بادقت دیده بودی میشنیدی
          اگه هم نشنیدی یه بار دیگه مسابقه رو با گزارش صدا و سیما ببین
          ضمنا، به مکس هم بعد از مسابقه بخاطر ترمز تو کفی ۱۰ ثانیه پنالتی دادن، اگه کارش درست بود چرا پنالتی گرفت؟
          البته که این پنالتی هیچ تاثیری براش نداشت!!
          همینقدر مسخره شده تصمیمات فیا

      2. Amin

        ۱۶ آذر ۱۴۰۰
        سوابق: (61 ديدگاه)

        فکر کنم ۵ثانیه پنالتی گرفت .

  9. الف.ی

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    عالی بود
    واقعا دیگه هیچی نمیخوام از همیلتون و مرسدس
    حتی اگه قهرمان نشن کارشون عالی بود این فصل

    موافقم 13
    مخالفم 2
  10. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (2353 ديدگاه)

    فقط همینقدر میدونم که اگر جای مکس دیوانه با همیلتون قرمدنگ عوض بشه همیلتون حتی تو جمع 5 نفر هم نمیتونه قرار بگیره.بنز انقدر پسته که موتوری که در اختیار تیمهای دیگه میزاره خیلی ضعیفتر از انجین تیم خودشه.وقتی یه بنز با مکلارن که اونم موتورش بنزه به هم میرسن مکلارن حتی توان یه لحظه برابری نداره.اصلا شما دقت کنید این سیستم احمقانه انجینهای فرمول یک جز هزینه و سختی کار چه کاراییه دیگه داره.نه میشه تو خودرو های تولیدی به کار برد نه اجازه میده که خودرو سازهای دیگه رقبت کنن وارد کار بشن.اگر فقط انجین مکس 80 درصد قدرت بنز رو داشت همیلتون خواب سکو رو هم نمیدید

    موافقم 4
    مخالفم 26
    1. AHMET 2002

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (1465 ديدگاه)

      نه خوشم میاد مثل همیشه حق های نابی اراعه میدی
      از این که میگی ردبول 200 اسب کمتر داره میگذرم چون واقعا منطقیه مثل تموم حرفات
      اماگل پسر فک نمیکنی اون ستا تیمی که از مرسدس پاور یونیت میگیرن یک در میلیون احتمال بدن انجینا یکی نیس شکایت میکنن؟

      موافقم 7
      مخالفم 1
  11. M.Kazem.K

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (862 ديدگاه)

    هر چقدر هم بطور فییییشششاری داشت پیروزی به مکس تحمیل میشد ولی بازم همیلتون خودشو نشون داد ✌️✌️
    فیشاری مقصودم : 2 پرچم قرمز و زیر و رو شدن استراتژی مرسدس // سیفی کار ها و پرچم زرد های پیاپی که همه و همه موجب تعویق افتادن سبقت گیری شد ،//حرکت تند و غلط مکس زمان سبقت گیری همیلتون ( بعد از پرچم قرمز دوم ) که باز موجب انجام نشدن سبقت شد // برخورد و ترمز گیری کاملا اشتباه و واضح مکس که باعث تصادف شد و………

    موافقم 5
    مخالفم 2
    1. M.Kazem.K

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      راستی … باله نصفه نیمه همیلتون رو یادم رفت به متن اضافه کنم … !!!

  12. TOM KRISTENSEN

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (163 ديدگاه)

    تو میتونی همیلتون خودتو پاره کن🤐

    موافقم 1
    مخالفم 6
  13. imamenzo

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (258 ديدگاه)

    لوییز همیلتون با ماشینی داره برنده میشه که با بال ناقص دوری نیم ثانیه سریعتره.تازه امسال فاصله تیمها کم شده حساب کنید سالهای قبل چی بود.با ماشین برابر مکس یه سر و گردن بالاتره همون‌طور که نیم فصل اول بالاتر بود اما آپدیت های موتوری مرسدس تمام معادلات رو به هم زد

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. بهزاد

      ۱۵ آذر ۱۴۰۰
      سوابق: (2545 ديدگاه)

      این موتور دو تا مسابقه با حداکثر فشار را طی کرده و احتمال اینکه در ابوظبی بتونن این مقدار قدرت استخراج کنن کمه و پیش بینی مسابقه ی آخر بسیار سخته چون این دو نفر به خاک و خون میکشن پیست را.
      تنها راه عدم برخورد شدید وجود دو سه تا ماشین بین این دو نفر در پیست یاس ماریناست وگرنه مسابقه ی عربستان با همه اتفاقاتش جلوی هفته ی آخر لنگ میندازه.

      موافقم 1
      مخالفم 1
  14. بهمن

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (16 ديدگاه)

    فنی ترین و جنگنده ترین راننده این مسابقه ورستاپن بود و اگر قدرت و سرعت غیر عادی ماشین های مرسدس نبود نتیجه تغییرات زیادی داشت

    موافقم 3
    مخالفم 6
  15. Porsche 911

    ۱۵ آذر ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    چقدر جذاب بود این ریس
    عالی بود و بازم هم مرسدس قدرت خودشو به رخ رقبا کشید
    امسال با اینکه رقابت خیلی تنگاتنگ و جذاب از فصل های قبل بود بازم دوست دارم مرسدس قهرمان بشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا