ردبولفراریمرسدس بنزمسابقات

فرمول یک ابوظبی 2023؛ پایان فصل با پیروزی ورستپن و نایب قهرمانی مرسدس

فصل ۲۰۲۳ فرمول یک جهان به پایان رسید و مطابق انتظار، تیم ردبول با درخشش عالی مکس ورستپن توانست بهترین نتیجه در تاریخ موتوراسپرت را کسب کند. آخرین مسابقه در امارات متحده عربی، با شاهکار جورج راسل و نایب قهرمانی مرسدس بنز همراه بود .

امسال ۲۲ مسابقه جایزه بزرگ برگزار شد و رانندگان ردبول ، فقط در یک رقابت سکوی اول را از دست دادند. جالب‌تر اینکه مکس ورستپن توانست ۱۹ مرتبه جایگاه اول را فتح و رکوردی تاریخی ثبت کند که احتمالا برای سال‌ها باقی بماند.

مسابقه فرمول یک ابوظبی طی ۱۴ سال اخیر به تقویم موتوراسپرت اضافه شده و حالا حسن ختام رقابت‌های جایزه بزرگ محسوب می‌شود. پیست یاس مارینا از سال ۲۰۰۹ میزبان فرمول یک است و ۶۰ هزار تماشاگر را جای می‌دهد. برای مسابقات حرفه‌ای، طول مسیر ۵/۲۸۱ کیلومتر با ۵۸ دور استفاده می‌شود تا مجموعا ۳۰۶ کیلومتر توسط رانندگان فرمول یک، طی شود. پیست یاس مارینا با هزینه ساخت ۱۳۲۲ میلیون دلار، یکی از پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین ورزشگاه‌های موتوراسپرت جهان است.

در ابوظبی ۲۰۲۳، مکس ورستپن توانست بهترین زمان‌گیری، سریع‌ترین دور مسابقه و عنوان اول را کسب کند. این مسابقه، رقابتی بسیار مهم برای لوئیس همیلتون، چارلز لکلرک، فرناندو آلونسو، کارلوس ساینزو لاندو نوریس، برای کسب عنوان بسیار ارزشمند سومی در پایان فصل ۲۰۲۳ بود؛ چراکه نایب قهرمانی سرجیو پرز از تیم ردبول، قطعی به نظر می‌رسید.

Despite Getting Sick, George Russell Berseloroh After Achieving Fourth Position In The Abu Dhabi Qualification

پایان مسابقه در ابوظبی با زمان یک ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲ ثانیه برای ورستپن همراه شد. چارلز لکلرک توانست با اختلاف زمانی ۱۸ ثانیه، سکوی دوم را فتح کند و ۱۸ امتیاز بگیرد. جایگاه‌های بعدی جایزه بزرگ امارات به جورج راسل از تیم مرسدس، سرجیو پرز از ردبول، لاندو نوریس و اسکار پیاستری از مکلارن رسید. همچنین، فرناندو آلونسو هفتم و لوئیس همیلتون، نهم شدند.

پس از ۲۲ مسابقه در فرمول یک ۲۰۲۳، آلونسو ۴۲ ساله جایگاه چهارم فصل را کسب کرد و ۲۸ امتیاز برای رسیدن به رده‌ی سوم، کم آورد. لوئیس همیلتون ۲۳۴ امتیازی موفق شد، جایگاه سوم پایان فصل را بگیرد و پایین‌تر از رانندگان ردبول، امیدوار به فصل بعد باقی بماند. مکس ورستپن با ۵۷۵ امتیاز، مسابقات ۲۰۲۳ را به شکلی رویایی تمام کرد تا ۲۹۰ امتیاز بیشتر نسبت به سرجیو پرز نایب قهرمان داشته باشد.

Max Verstappen overlooks all on-track success to highlight one key takeaway : PlanetF1

هرچند که رده‌های چهارم به بعد، اهمیت چندانی در مقایسه با ۳ راننده‌ی بالای جدول ندارند اما امسال امتیازات بسیار نزدیک برای جایگاه‌های چهارم تا هشتم ثبت شد. آلونسو و لکلرک در پایان فصل، ۲۰۶ امتیاز کسب کردند اما با تصمیم داوران مسابفات، به دلیل مجموع زمانی بهتر برای آلونسو و پنالتی‌های لکلرک، فرناندو آلونسو مقام چهارمی فرمول یک ۲۰۲۳ را گرفت. حالا لندو نوریس ۲۰۵ امتیازی، ششم شد و کارلوس ساینز ۲۰۰ امتیازی، مسابقات امسال را با رده‌ی هفتم به پایان برد.

در میان تیم‌های شرکت کننده نیز، رقابت نزدیک برای نایب قهرمانی تا پایان فصل ادامه داشت. هرچند که چازلر لکلرک توانست با کسب مقام دوم فرمول یک امارات، عملکرد بسیار خوبی داشته باشد اما به دلیل خروجی هم‌تیمی‌اش کارلوس ساینز از رقابت ابوظبی، نتوانست مانع از نایب قهرمانی مرسدس شود. به لطف رانندگی بسیار خوب جورج راسل در امارات و کسب مقام سومی که ۱۵ امتیاز ارزشمند به همراه داشت؛ حالا تیم مرسدس با حضور لوئیس همیلتون و جورج راسل، رده‌ی دوم پایان فصل را در جدول سازندگان دارد و فراری تنها با ۳ امتیاز کمتر، سوم است. مکلارن مرسدس، استون مارتین آرامکو (مرسدس)، آلپین رنو، ویلیامز مرسدس و آلفاتائوری هوندا، رده‌های بعدی را کسب کردند.

روز ۱۲ اسفند ماه ۱۴۰۲، فرمول یک ۲۰۲۴ در جایزه بزرگ بحرین آغاز می‌شود. فصل بعد، ۲۴ مسابقه خواهد داشت. پیست ایمولا ایتالیا و شانگهای چین به تقویم سال آینده اضافه خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۹ رای

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (2859 ديدگاه)

    مرسدس باید سر تا پای جورج راسل، طلا بگیره و پاداش میلیون دلاری بهش بده

    موافقم 37
    مخالفم 8
    1. Fy

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      حالا مگه همیلتون کم پیروزی و رکورد برای مرسدس آورده🤨

      موافقم 12
      مخالفم 16
    2. LH44

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (179 ديدگاه)

      لوئیس 234 امتیاز گرفته و راسل 175. حالا به کی باید پاداش میلیون دلاری بدن؟ :)

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. sadra gholmai

      ۷ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (40 ديدگاه)

      اگر میشه یک توضیح مختصر بدید که چرا. لطفااااا.
      چون دوروبرم کسی نیست بتونم در این باره باهاش حرف بزنم
      من بنظرم میومد جورج رو باید از تیم اخراج کنن چون خیلی راحت رتبه از دست میداد و در اکثر مسابقات از همیلتون رتبه پایین تری داشت

    4. آرش

      ۱۲ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (8 ديدگاه)

      به نظر شما چرا مرسدس بعد اون همه قهرمانی تو این دو فصل انقدر افت کرده؟چطور همچین موتور و ماشینی که انقدر خوب جواب میداد دیگه از پس حریفاش بر نمیاد؟آیا این دو فصل زمانی براشون فراهم کرده برای طراحی، ساخت و عرضه یه موتور جدید؟

  2. Scuderia Ferrari

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    فراری خیلی محترمانه نایب قهرمانی رو به مرسدس بنز هدیه داد
    هنوز دلیل رفتن “کارلوس ساینز” تو دور ۵۷ به پیت استاپ رو نفهمیدم !!!!
    یکی نیست به داد فراری برسه که از این وضع نجات پیدا کنه ؟؟
    جنگیدن برای دوم شدن دور از عظمت و بزرگی فراری هست
    غیر از قهرمانی هیچ چیز تیفوسی ها رو راضی نمی کنه

    موافقم 24
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2859 ديدگاه)

      جهت اطلاع دوستان:
      تیفوسی در زبان ایتالیایی به معنای شخصی است که به بیماری تیفوس مبتلا شده باشد، همچنین به کسی که پر تب‌وتاب رفتار می‌کند، تیفوسی گفته می‌شود.
      در فرهنگ عامه، امروزه از واژه تیفوسی معمولا برای اشاره به هوادار یا هواداران متعصب یک تیم یا گروه، خصوصا تماشاگران ایتالیایی استفاده می‌شود
      همچنین تیفو واژه‌ای ایتالیایی برای پدیدهٔ حمایت از یک تیم ورزشی است.

      موافقم 27
      1. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        واژه مناسبی برای متعصبان هست

        موافقم 13
        مخالفم 1
      2. amir

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        بعد اقای اشتری سطح بهداشت و سلامت مثلا چند قرن قبل افتضاح بوده فکر کنید مثلا باید با تیفوس مالاریا طاعون و …. باید ملت سروکله میزدن عصر حاضر چند سال اخیر به لطف کشور جان و برادر!! یه کرونا وارد شد وگرنه بهتر بوده عصر حاضر باز

    2. corvette

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (370 ديدگاه)

      کارلوس ساینز تو دور ۵۷ به پیت رفت
      چون لاستیک هارد داشت
      و دیگه اجازه نداشت با لاستیک هارد ریس بده ( راننده ها اجازه ندارن با ۱ نوع لاستیک ریس رو تموم کنن و ساینز فقط هارد انداخته بود )
      به خاطر همین ریتایرش کردن

      قمار فراری روی ساینز ۱٪ امکان داشت جواب بده
      و خب
      چون اسکودریا فراریه . طبق معمول بد ترین استراتژی رو انتخاب کرد

      موافقم 16
      مخالفم 1
    3. بهزاد

      ۶ آذر ۱۴۰۲
      سوابق: (2544 ديدگاه)

      در هر مسابقه خودروها ملزم به استفاده از دو نوع تایر متفاوت هستند و نمیتونن با یک جنس تایر مسابقه را تمام کنند وگرنه دیسکوالی خواهند شد.
      ساینز در شروع تایر هارد(دور سفید) داشت و در اولین پیت استاپ هم مجدد تایر هارد بست و عملا طبق قوانین باید یک ست تایر متفاوت نیز استفاده میکرد.
      چون ساینز قادر نبود به استرول برسه و پیس مسابقه ای خوبی نداشت تیم ریسک انتظار ماشین ایمنی را انجام داد که نگرفت.

      موافقم 18
      مخالفم 18
      1. keyvan

        ۶ آذر ۱۴۰۲
        سوابق: (11 ديدگاه)

        چرا اینقدر دیسلایک؟
        خب کامل و درست فقط ایشون گفتن.
        حتی اون دوستمون بالا اشتباه گفته که ساینز رو ریتایر کردن. فقط فقط لایک گرفته.
        من متوجه نمیشم اینجا چه خبره.

        موافقم 4
        مخالفم 9
        1. keyvan

          ۶ آذر ۱۴۰۲
          سوابق: (11 ديدگاه)

          بله. اشتباه از منه. مثل اینکه ساینز رو ریتایرش کردن.
          ولی هنوز دیسلایک دوست بالایی‌رو (بهزاد) نتونستم متوجه بشم.

  3. Enzo Ferrari 2008

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    بازم خوبه که فراری تو رده سوم شده روزی برسه که همیشه اول باشه

    موافقم 7
    مخالفم 3
  4. EODE

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    استراتژی که فراری برای ساینز گذاشت به نظرم کم ترین احتمال موفقیت رو داشت ؛ ساده لوحانه هستش که تو پیست عریضی مثل ابوظبی به امید سیفتی کار بشینی . ساینز به غیر از دو ست لاستیک هارد نو ، دو ست سافت نو و یک ست مدیوم نو داشت ؛ هر ابلهی به جز استراتژیست های فراری با این همه تنوع تو لاستیک می تونست کاری کنه که سایز دست کم تا رده هفتم یا هشتم بالا بیاد نه اینکه از شانزدهم بره هجدهم . ساینز برای مدت طولانی پشت استرول هم زمان از دست داد و نمیدونم حالا خودش نتونست بره ازش رد بشه یا باز اون نادون هایی که اسمشون استراتژیسته گفتن مدیریت لاستیک کنه . همچنین دومی مرسدس تا حد زیادی مدیون نتیجه بد دو تا مکلارن بود که نتوستن رده نگه دارن جلوی راسل .

    موافقم 6
    مخالفم 1
  5. علی یوسفی

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (264 ديدگاه)

    بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت در مورد فراری بنظرم ریسک معقولی نکردن و شاید اگه استراتژی بهتری داشتن ساینز میتونست در بین امتیازی ها باشه در مورد این فصل بعنوان طرفدار ردبول و مکس راضی نبودم چون بشخصه دوست دارم رقابت در همه جا نزدیک باشه امیدوارم فصل بعد تیم دوستداشتنی فراری با اون عظمت شرایط بهتری داشته باشه و هم چنین مرسدس پر افتخار و مکلارن اصیل هم به کورس قهرمانی اضافه بشن ولی چندتا بقول معروف ریزه کاریه که این تیم ها باید بهش توجه کنن فراری لکلرک طراز اول و ساینز با ثباتو داره و اگه استراتژی های بهتری توام با تعیین تکلیف راننده اول و دوم داشته باشه شرایطش خیلی بهتر میشه مرسدس هم سال آینده کار سختی برای هماهنگی بین راسل و همیلتون داره حالا هر کدوم یک بار همدیگرو شکست دادن و کار ولف خیلی سخته برای مدیریت احساسات دو راننده در مورد مکلارن هم باید خودروی با ثباتی در طول فصل داشته باشن و البته خودم معتقدم نوریس و پیاستری هم فصل بعد به هم راه نمیدن در مجوع کماکان فراری و مرسدسو تهدید جدی در فصل بعد برا ردبول میدونم نه مکلارن ولی برای ۲۰۲۵ شاید مکلارن مدعی جدی باشه.

    موافقم 2
    مخالفم 1
  6. Royal Driver

    ۶ آذر ۱۴۰۲
    سوابق: (1293 ديدگاه)

    2008 🖤💔😞

  7. *ALI*

    ۲۱ بهمن ۱۴۰۲
    سوابق: (323 ديدگاه)

    مسابقه جذابی بود و بیشتر هم بخواتر رقابت دومی بین مرسدس و فراری
    واقعا دم راسل گرم خوب تیم رو نگه داشت و بعد این همه وقت سکو گرفت چالز لکرک همه کار کرد که فراری دوم بشه ولی نشد البته از خرابکاری استراتژیست های تیم فراری هم باید گفت که برای سایز بود واقعا من نمیفهمم این چه استراتژی بود میتونست یه استراتژی بهتر برای مسابقه باشه که امتیاز از دست ندن ولی کلا فراری اشتباه میکنه
    تیم ردبول با ورستپن هم امسال بیشتر رکورد هارو جابه جا کردن که فوق العاده بود بنظرم سال بعد نمیتون مثل امثال باشن ولی باید ببنیم چی میشه ودرکل باید منتظر سال بعد باشیم ببنیم چی میشه مرسدس یه ماشین خوب می‌سازه یا نه فراری چی کار میکنه مکلارن چیکار خواهد کرد وچیز های دیگه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا