مسابقات

فرمول یک امریکا آستین 2024؛ روز رویایی برای فراری

در شرایطی دور از انتظار، لکلرک و ساینز توانستند عناوین اول و دوم در فرمول یک آستین را کسب کنند. مکس وستپن به مقام سوم رسید.

F1 United States GP live reaction: Norris loses third to Verstappen because of penalty, Leclerc wins - The Athletic

جایزه بزرگ امریکا یکی از قدیمی‌ترین مسابقات در تاریخ موتوراسپرت جهان محسوب می‌شود. این مکان، از سال ۱۹۰۸ سابقه میزبانی رقابت‌های بین‌المللی دارد و تا امروز، ۵۲ جایزه بزرگ فرمول یک را برگزار کرده است. پیست امریکاز (Circuit of the Americas) که با نام اختصاری COTA در آستین ایالت تگزاس شناخته می‌شود؛ گنجایش ۱۲۰ هزار تماشاگر دارد. طول مسیر ۵/۵ کیلومتر است و پس از ۵۶ دور برای فرمول یک، ۳۰۸/۴ کیلومتر فراهم می‌کند.  لوئیس همیلتون با ۶ قهرمانی، رکورددار موفقیت در COTA است و رانندگان فراری نیز ۱۱ مرتبه این مسابقه را فتح کرده‌اند.

2024 United States Grand Prix race report and highlights: Leclerc leads dominant Ferrari one-two in Austin as Norris loses third to Verstappen after penalty | Formula 1®

در پیش نمایش و تعیین خط، لندو نوریس از تیم مکلارن توانست بهترین زمان ثبت شده را به خود اختصاص دهد و مسابقه را از خط اول شروع کند. مکس وستپن امید اول قهرمانی در فصل جاری، به خط دوم رسید؛ درحالی‌که کارلوس ساینز و چارلز لکلرک سوم و چهارم شدند. لویس همیلتون، پرافتخارترین راننده حاضر در مسابقات امسال، مقام هفدهم را در تعیین خط کسب کرد.

Hamilton suspects Mercedes upgrades to blame for spinning out of US GP

مسابقه‌ی اصلی در آستین، از اولین لحظات با سبقت‌های پیاپی رانندگان همراه شد و پرهیجان بود. رانندگان فراری خیلی زود توانستند از موقعیت استفاده کنند و جلودار رقابت شوند. در دور سوم، اتفاقی باورنکردنی رخ داد و لوئیس همیلتون، اسپین شد. این حادثه خودروی مرسدس را به خارج پیست کشاند و در نهایت، همیلتون مسابقه را ترک کرد. تا انتهای رقابت در آستین، لکلرک و ساینز رانندگان فراری توانستند جایگاه اول و دوم را برای خود تثبیت کنند؛ اما نوریس و پیاستری از تیم مکلارن، همراه با وستپن و پرز برای رسیدن به مقام سوم تا ششم تلاش کردند. در پنج دور پایانی، رقابت نزدیک بین وستپن و نوریس، هیجان مسابقه را بالا برد.

در نهایت، لکلرک با زمان یک ساعت و ۳۵ دقیقه و ۹ ثانیه اول شد. کارلوس ساینز دیگر راننده فراری، ۸/۵ ثانیه بعد به خط پایان رسید و مقام دوم را کسب کرد. لندو نوریس زودتر از وستپن از خط پایان گذشت اما به دلیل سبقت از محدوده غیرمجاز، ۵ ثانیه جریمه گرفت و در جدول به رده‌ی چهارم رسید.

با این شرایط، مکس ورستپن به مقام سوم در مسابقه آستین رسید. رده‌های پنجم به بعد را اسکار پیاستری راننده مکلارن، جورج راسل از مرسدس و سرجیو پرز کسب کردند.

رده بندی رانندگان مسابقات فرمول یک (۲۰۲۴)

رتبهنام رانندهملیتتیمامتیاز
۱مکس وستاپنهلندردبول ریسینگ۳۵۴
۲لندو نوریسبریتانیامکلارن-مرسدس۲۹۷
۳چارلز لکلرکموناکوفراری۲۷۵
۴اسکار پیاستریاسترالیامکلارن-مرسدس۲۴۷
۵کارلوس ساینزاسپانیافراری۲۱۵
۶لوئیس همیلتونبریتانیامرسدس۱۷۷
۷جورج راسلبریتانیامرسدس۱۶۷
۸سرجیو پرزمکزیکردبول ریسینگ۱۵۰
۹فرناندو آلونسواسپانیاآستون مارتین-مرسدس۶۲
۱۰نیکو هالکنبرگآلمانهاس-فراری۲۹
۱۱لنس استرولکاناداآستون مارتین-مرسدس۲۴
۱۲یوکی سونوداژاپنRB هوندا۲۲
۱۳الکساندر آلبونتایلندویلیامز-مرسدس۱۲
۱۴دنیل ریکاردواسترالیاRB هوندا۱۲
۱۵کوین مگنوسندانمارکهاس-فراری۸
۱۶پیر گسلیفرانسهآلپین-رنو۸
۱۷اولیور بیرمنبریتانیافراری (راننده ذخیره)۷
۱۸فرانکو کلاپینتوآرژانتینویلیامز (راننده ذخیره)۵
۱۸استبان اکونفرانسهآلپین-رنو۵
۱۹لیام لاوسوننیوزیلندRB هوندا (راننده ذخیره)۵
۲۰ژو گوانیوچینکیک سائوبر-فراری۰
۲۱لوگان سارجنتآمریکاویلیامز-مرسدس۰
۲۲والتری بوتاسفنلاندکیک سائوبر-فراری۰

پس از برگزاری ۱۹ مسابقه از فصل ۲۰۲۴ فرمول یک جهانی، مکس وستپن به لطف ۱۵ امتیازی که از مسابقه در آستین گرفت، جایگاه خود را با ۳۵۴ امتیاز در صدر، حفظ کرد. لندو نوریس و چارلز لکلرک به ترتیب با ۲۹۷ و ۲۷۵ امتیاز، برای نایب قهرمانی امسال، تلاش می‌کنند و البته شانس رسیدن به رده‌ی اول هم دارند. در جدول تیمی، برخلاف آنچه ابتدای فصل پیش‌بینی می‌شد؛ مکلارن صدرنشین رقابت‌ها است. ردبول با ۴۰ امتیاز کمتر، در رده‌ی دوم دیده می‌شود و فراری ۴۹۶ امتیازی تنها ۸ امتیاز کمتر از ردبول دارد. روی کاغذ، هر سه تیم برای قهرمانی در جدول سازندگان، مستعد هستند.

هفته آینده، فرمول یک مکزیک برگزار می‌شود. این مسابقه  ۶ آبان ۱۴۰۳ حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران برگزار خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. Galant.VR4(JDM)

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1014 ديدگاه)

    فراری با راننده های خفن مثل ساینز و لکرک بهتر هم میتونه باشه تیم فنی قوی هم داره
    امیدوارم فراری دل ما طرفدار های دوآتیشه رو بیش از قبل شاد کنه
    🇮🇹 🇮🇹
    🔴⚪🟢

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (869 ديدگاه)

      فراری پادشاه پیسته

      موافقم 2
      مخالفم 2
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (1014 ديدگاه)

    دوستان یه سوال! هوندا چرا تیم اختصاصی برای خودش نداره؟ یکی از بهترین تیم های فنی دنیاس و قسمت بزرگی از پیروزی های ردبول بخاطر انجین قدرتمند هوندا هسنش
    آیا امکانش هست همچین اتفاقی بیوفته که هوندا یا حتی تویوتا وارد فرمول یک بشن؟

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۰ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (2785 ديدگاه)

      تویوتا قرارداد تامین تجهیزات فنی بسته
      هوندا گفته نمی‌خوام تیم فرمول یک مستقل داشته باشم
      هزینه‌های تیم‌داری در فرمول یک، بسیار بالاست و برای برندهای ژاپنی، توجیح اقتصادی نداره، یعنی بودن یا نبودنشون در فرمول یک، تاثیر چندانی بر فروش جهانی اون‌ها نداره
      حتی برندهای شاخص در صنعت خودروهای اسپرت، مثل پورشه بی‌ام‌و یا لامبورگینی هم مدتی در فرمول یک فعال بودند و بعد خارج شدند
      شایعاتی هست که پورشه سال ۲۰۲۶ به مسابقات برگرده ولی قطعی نیست

      موافقم 11
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۳۰ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (1014 ديدگاه)

        خسته نباشید
        ممنون بابت پاسخ سریع
        *تویوتا قرارداد تامین تجهیزات فنی بسته*
        باتیم خاصی قرارداد بسته؟
        در مورد هزینه‌های فرمول یک توی آنتن یه کلیپ دیدم واقعا موتور اسپرت ورزش گرونیه همون دماغه جلو یا چهارتا لاستیکشون زندگی منو میسازه.

        موافقم 1
        مخالفم 1
  3. hosen

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (461 ديدگاه)

    جونم فراری
    لکلرک بی نظیر بود تو این مسابقه

    موافقم 9
    مخالفم 1
  4. Scuderia Ferrari

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (4050 ديدگاه)

    اینم شیرینی معرفی هایپرکار جدید فراری به تیفوسی ها

    دیروز تو پیست ایمولا محشری برپا بود و جمع اهالی مارانلو جمع بود در مراسم Finali Mondiali
    امیدوارم تماشا کنید و لذت ببرید و عظمت برند فراری رو بیشتر و بهتر درک کنید 👑👑

    موافقم 13
    مخالفم 1
  5. imanenzo

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (89 ديدگاه)

    فراری در مسیر درست پیشرفت و توسعه قرار گرفته و این نشون میده که لوییز انتخاب درستی برای پیوستن به فراری داشته،سال بعد رقابت شارل و لوییز بسیار جذاب خواهد بود حتی برای قهرمانی جهان

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. بهنام

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (893 ديدگاه)

    جونم فراری . مقام اول و دوم ، عالیه .
    ویدیوی معرفی F80 رو دیدم و بنظرم بسیار زیباتر از عکسهاش بود. من که خوشم اومد گرچه اولش خیلی توی ذوقم خورده بود .
    بسیار خفنه این ماشین. یه ویدیو هم از شاسی این ماشین بهمراه موتور و زیر بندی و سیستم تعلیقش دیدم که برق از سرم رفت و دلیل قیمت بالای اونو فکر کنم فهمیدم.

    موافقم 8
    مخالفم 1
  7. علی منصوری

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (263 ديدگاه)

    خیلی منتظرم ببینم همیلتون تو فراری میخواد چیکار کنه، امسال خیلی جذابتر شده و دیگه مکس قهرمان از پیش تعیین شده نیست، رقابتهای رانندگان مک لارن با ردبول و فراری جذابه، ردبول امسال با رانندگی پرز و این ماشین اول نمیشه….

  8. Mehrbod

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (310 ديدگاه)

    شاهکار سبقت و ریسنگ لین درست و حساب شده لکلرک در پیچ نخست، همه چیز را تعییر داد تا با آندرکات ساینز، همه چیز برای جشن یک و دو فراری آماده شود.
    چقدر مدیریت جدید فراری، متفاوت از گذشته است!

  9. Amini

    ۳۰ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    همیلتون قاعدتاً باید در دور دوم DNF شده باشد چون در ویکیپدیا در classification رانندگان نوشته که یک دور کامل کرده و دور دوم نیمه تمام ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا