مشخص شد: آلونسو نه با ردبول و مرسدس، بلکه با بریتانیاییها همکاری خواهد کرد.
سرانجام آلونسو به شایعات خاتمه داد و بهجای ردبول، به آستونمارتین پیوست. از زمانی که لوییس همیلتون با خبر پیوستن به فراری، فید خبری فرمول ۱ منفجر کرد و ورشتاپن هم اعلام کرد بهخاطر تنش میان اعضای تیم از ردبول خارج میشود، رنگ دنیای فرمول ۱ تغییر کرد. با این همه، آلونسو هم که تصمیم داشت از میدان مسابقه خداحافظی کند، دوباره به بازی برگشته است.
قرارداد تازه آلونسو چندساله است و تا زمانی که قوانین تازه پیشرانه در سال ۲۰۲۶ معرفی شوند، ادامه دارد؛ درست زمانی که آستونمارتین و هوندا دست به دست یکدیگر میدهند. این راننده با سابقه فرمول ۱ در اینباره میگوید:
در چند ماه گذشته، حرف و حدیثهای بسیاری درباره آینده من در فرمول ۱ زده شده است اما امروز خرسندم که اعلام کنم با آستونمارتین آرامکو یک قرارداده چند ساله بستهام. ابتدای امسال گفتم که ابتدا تصمیم میگیرم مسابقهدادن را ادامه بدهم یا نه؟ بعد به انتخاب تیم فکر خواهم کرد. از لحظهای که در سال ۲۰۲۳ به تیم پیوستم احساس آرامش داشتم. تنها در طی ۱۵ ماه به خیلی چیزها دست پیدا کردهایم که شامل رتبهها و نبردهای خاطرهانگیزی بودند.
از اعتمادی که لارنس، مارتین و مایک به من و لنس داشتند نهایت قدردانی را دارم و برای دستاوردهای آیندهمان هیجانزدهام. این تنها آغاز این پروژه محسوب میشود و من خوشحالم که بخشی از آن باشم. من در بهترین وضعیت فیزیکی خودم هستم و تشنه رقابت. با گذران این ماجرا و مسیر، من هم با تمام وجود تلاش میکنم تا به تیم برتر تبدیل شویم.
به این ترتیب، این راننده ۴۵ ساله که قصد کنارگذاشتن این ورزش را داشت، بار دیگر به میدان باز گشته است. در تاریخ گرندپری، تنها ۴ راننده توانستهاند با گذر از این مرز سنی به موفقت برسند. تنها دو سال تا بیستمین سالگرد آخرین عنوان قهرمانی این راننده میانسال با رنو در سال ۲۰۰۶ مانده است. «مایک کراک»، سرپرست تیم آستونمارتین، میگوید:
نگه داشتن آلونسو برای آینده بلندمدت در آستونمارتین یک خبر خوش است. ما در ۱۸ ماه گذشته رابطه کاری قدرتمندی را ایجاد کردهایم و عزممان را جزم کردهایم که این پروژه با موفقیت به پایان برسد. ما در چند ماه اخیر بهطور مداول درحال مذاکره بودهایم و آلونسو هم سر حرفش ماند. وقتی تصمیم گرفت میخواهد مسابقهدادن را ادامه دهد، ابتدا با ما صحبت کرد. فرناندو نشان داده که به ما باور دارد و ما هم به او باور داریم.
او تشنه پیروزی است، بهتر از همیشه رانندگی میکند، بدنش از همیشه روی فرمتر است و خود را کاملا وقف آستونمارتین آرامکو کرده. این قرارداد چندساله ما را به ۲۰۲۶ میرساند؛ زمانی که کارمان را با شریک پیشرانه خود یعنی هوندا آغاز خواهیم کرد. امیدواریم دستاوردها و خاطرههای بیشتری را با هم رقم بزنیم.
سال گذشته آستونمارتین ۸ بار روی سکو پیروزی رفته و حال روی شرکت خود تمرکز زیادی دارد. به نظر شما آیا آلونسو تصمیم عاقلانهای گرفته است؟
ARIAN
۲۷ فروردین ۱۴۰۳مرد تمام نشدنی تاریخ فرمول1 ای بنازمت😂 بخدا سالاره سالارررر😎
froG-driVer
۲۷ فروردین ۱۴۰۳آلونسو خیلی حرفه ای هست ولی بنظرم دیگه دیره که بخواد شرکتی که براش مسابقه میده رو عوض کنه چون دوره اوجش حدود ۱۰-۱۵ سال پیش بود و الان با وجود تجربه بالاش، نمیتونه خیلی خوب تو میدون مسابقه بدرخشه البته نظر شخصیه و نمیشه پیشبینی کرد
Ferrari
۲۷ فروردین ۱۴۰۳شما فقط مسابقه استرالیا رو سرچ کن ببین چه بلایی سر راسل اورد.
البته جریمه سنگینی بهش تحمیل کردن که واقعا ناحق بود. الونسو سالها از این روش استفاده میکرد و جریمه نمیشد ولی خب سالهای اخیر، فرمول یک بچه بازی شده و چون یه بچه لوس بخاطر اشتباه خودش رفته تو دیوار این بنده خدا جریمه شد. ولی رانندگی الونسو برای رانندهای امروزی یه کلاس درسه
مازیار
۲۷ فروردین ۱۴۰۳این بیانیه هایی که ورزشکاران و حتی هنرپیشه ها موقع تمدید قرارداد یا پیوستن به تیم دیگه میدن انگار همه یه متن ثابته و هر کی اسم مربوط به خودشو جاگذاری میکنه
با عباراتی مثل احساس آرامش، اعتماد متقابل، دستاوردهای آینده، باور …
اون میدونه چی میخواد😄
(*Ali-Gh (*ALI
۲۷ فروردین ۱۴۰۳یکی از دلایلی که النسو دوباره تمدید کرد این بود که از سال 2026 هوندا قراره با استون مارتین همکاری کنه و میتونن قوی تر بشن خود النسو هم توی این تیم راحت تره و احتمالا هم نمیرفت با مرسدس یا ردبول قرار داد ببنده چون ردبول احتمالا با پرز ادامه میده و مرسدس هم یکی دیگرو به جای همیلتون انتخاب میکنه
Mohammad
۲۷ فروردین ۱۴۰۳الونسو با تجربه زیادش داره به تیم کمک میکنه
وگرنه استرول هم همون ماشین رو داره ولی همیشه پایین تر از الونسو بوده
میشه گفت الونسو جزو راننده های واقعی محسوب میشه