«انتونلو کولتا»، مدیر پروژه LMH فراری در بخش «Attivita Sportive GT» این مجموعه، میگوید که نخستین برنامه مسابقاتی این شرکت برای ساخت یک خودرو پروتوتایپ پس از ۵۰ سال، از منابع تکنولوژیک و فناوریهای داخلی این شرکت استفاده خواهد کرد. کوتلا در مصاحبهای اختصاصی با مجموعه motorsport.tv گفت:
من فکر میکنم که فناوری ما در فراری یکی از مهمترین داراییهای ما بوده و برای ما عادی است که از آن در سایر بخشهای شرکت استفاده کنیم.
طبیعی است که پروژه LMH از تجربه رقابتهای فرمول ۱ استفاده کند اما نه تنها از این رقابتها، بلکه از تجربه ساخت خودروهای جادهای بهره ببرد. درحقیقت ترکیبی از دانشهای گوناگون است.
تکنیسنهای ما ترکیبی از همه اینها هستند و ما امیدواریم تا خودروی بینظیر و چالشبرانگیز را توسعه دهیم.
فراری شرکتی فوقالعاده با پیشینه فنی سرشار و غنی است و نقش ما همیشه بهعنوان مبدعان این بخش بوده است. با توجه به قوانین جدید این مسابقات، گشتن برای دسترسی به منابع و اطلاعات برایمان حیاتی بود و نکتهای باید روی آن تاکید کنیم این است که LMH یک پروژه در بخشی از شرکت نیست، بلکه یک پروژه چندمیدانی محسوب میشود؛ چراکه فراری یک مجموعه واحد است.
اگر از تمام دانش خود در بخشهای گوناگون استفاده نکینم، کار احمقانهای کردهایم.
پروژه LMH فراری که در اوایل سال گذشته میلادی و بهعنوان قسمتی از بخش Attivita Sportive GT رونمایی شد، روی توسعه سوپرخودروی GT بعدی این شرکت، ۲۹۶ GT3 نیز تمرکز دارد که با شروع فصل بعدی این مسابقات وارد عرصه رقابت خواهد شد.
Scuderia Ferrari
۱۹ تیر ۱۴۰۱آیا با ورود “فراری” دوره سلطنت تویوتا به پایان میرسه ؟؟
رقابتی جذاب و تماشایی تو راهه ….
phonix
۱۹ تیر ۱۴۰۱بسیار عالی فقط متصفانه به دلیل تغییر پیشران اینده این مسابقات معلوم نیست
شاید مجبور شیم بعدا مسابقات 24 ساعته جارو برقی هارو ببینیم و دیگه شاهد این سطح از مهندسی و صدای زیبای موتور ها نباشیم
ضمنا از اینکه همراه با هواداری از تیم مورد علاقتون به بقیه هم احترام میزارید شخصا لذت بردم درود بر شما
بهنام
۱۹ تیر ۱۴۰۱خوش برگشتی فراری
رقابت اصلی از الان به بعد شروع میشه
حالا تویوتا باید خودش رو نشون بده
Scuderia Ferrari
۱۹ تیر ۱۴۰۱بهنام عزیز
در این مسابقات با توجه به محدودیت هایی که FIA برای کلاس هایپر کارها در نظر گرفته و مجاز به تغییرات آیرودینامیکی متعدد نیستن به نظرم تیمی موفق تره که بعد از دوام انجین ، آیرودینامیک بهتری داشته باشه
وزن ، طول ، عرض و ارتفاع در چارچوب قوانین FIA هست و تیمی نمیتونه از این چارچوب خارج بشه و فقط دوام انجین ، آیرودینامیک کارآمد و استراتژی های مناسب و البته شانس نتایج رو رقم میزنه
بهنام
۱۹ تیر ۱۴۰۱بله درسته
خودرو ها خیلی نزدیک به هم هستن ولی یک سری تجربیات که از گذشته به دست اومده و علم و دانش هر تیم و برند که مختص خودشونه باعث یک سری تفاوت ها میشه که در عمل میبینیم یک خودرو میتونه مثل تویوتا از بقیه جدا بشه و موفق تر عمل کنه
اسم فراری هم که کلا با موتور اسپورت درآمیخته است و نیاز به توضیح نداره
بخاطر این میگم رقابت از الان برای تویوتا شروع شده
Iman99
۲۰ تیر ۱۴۰۱تو چند سال گذشته تویوتا خودش با خودش رقابت کرده مگر ماشین اول و دومش با هم رقابت کنن تا یکیشون از اون یکی جداشه و موفق تر عمل کنه
بزار پادشاهان لمانز بیان و چند سالی بگذره دوباره تاح پادشاهی بصورت سزاوار رو سرشون میزارن
چون تو رقابت برتری ارزش داره نه تنهایی
مثلا آئودی آلمان که با موتور دیزلی قهرمان لمانز شد از صفر تا صد کارش با ارزش و برتره که با موتور دیزلی از بنزینی سریعتر باشی
یا مثلا کادیلاک از امریکا قرار بیاد تو لماز شرکت کنه و میتونه برتری خودش رو ثابت کنه
و در عمل دیدیم که این تیم های آلمانی و امریکایی از بقیه جداشدن و موفق تر عمل کردن و موفق هستن تو همه چیز هم برتری دارن
مازیار
۱۹ تیر ۱۴۰۱غیر مرتبط اما …
جایی برخورد کردم که ردبول RB17 سال ۲۰۲۵ با ۱۲۵۰ اسب بخار میاد تا با گوردون موری T50 رقابت کنه !!!
وقتی مقاله RB17 اینجا تو پدال منتشر شد با خودم گفتم اوه اوه این با ۹۰۰ کیلو وزن همه رو میزنه
یا جمله خیلی اغراق آمیز بود یا T50 رو خیلی دستکم گرفتیم
JDM lover
۱۹ تیر ۱۴۰۱چه رقابت داغی بشه 🔥
mos
۱۹ تیر ۱۴۰۱بیشتر از همه منتظر فراری هستم هم بخاطر این که بعد از ۵۰ سال به لمانز برگشته و هم در بالاترین کلاس (LMH) حضور داره و جدی ترین رقیب حساب میشه.
امروز هم مسابقه ۶ ساعته مونزا و اولین ریس پژو 9X8 هست با توجه به نتایج تمرینهای دیروز عملکرد نزدیکی به GR010 داره هر چند که باید دید نتیجه خود ریس چی میشه.
مشتاقی
۱۹ تیر ۱۴۰۱حالا اگه چین این ماشین رو ساخته بود همه مسخره اش میکردند
حالا خودتون قضاوت کنید، این چی چیه فراری ساخته؟!
phonix
۱۹ تیر ۱۴۰۱شما احتمالا هیچ شناختی از ماهیت مسابقات موتور اسپرت ندارید
چین همچین موتور و کیفیت قطعاتی داشته باشه من دستش هم میبوسم
ماشینی که بتونه 24 ساعت با حداکثر قدرت حرکت کنه ساختنش کار هرکسی نیست