تیم فورد توانست در کمتر از ۹ دقیقه، مسیر ۲۰ کیلومتری قله پایکس را طی کند.
سرانجام رویداد تپهنوردی پایکسپیک ۲۰۲۴ هم به پایان رسید و نایب قهرمان سال گذشته، «رومین دوماس»، امسال به قهرمانی رسید. خودروی امسال تیم یادشده، یک دستگاه ابروانت از شرکت فورد بود که با تقلید از سوپرون ۲.۰ تولید و آماده شده بود. این خودروی قدرتمند که از بدنه و تجهیزات کاملا جدیدی استفاده میکند توانست بهلطف توانمندیهای رانندهاش بر ۶۰ راننده ماهر دیگر غلبه کرده و پیروز رویداد ۲۰۲۴ شود.
مقالات مرتبط:
- سوپروانت برقی فورد برای مسابقه تپهنوردی پایکس پیک آماده میشود
- سوپر ون ۱۴۰۰ اسب بخاری در باتورست رکوردشکنی میکند
فورد سوپرتراک دمونستریتور نام این وانت عملکرد بالا است که با ۱,۶۰۰ اسب بخار قدرت خود موفق شد مسیر ۲۰ کیلومتری تا قله پایکس را در عرض ۸ دقیقه و ۵۳ ثانیه طی کند. در مقایسه با سال گذشته که ون فورد در کلاس خود اول و در ردهبندی کلی به مقام دوم دست پیدا کرد، تیم پرفورمنس این شرکت به موفقیت چشمگیری دست پیدا کردهاند. تیم دوماس انتظار داشت که زمان بهتری را هم به ثبت برساند اما سخنگوی آن اعلام کرده که مشکلات فنی پیش آمده برای سوپرتراک دمونستریتور در همان پیچهای ابتدایی، آن را کندتر کرد. راننده پس از بازتنظیم خودرو در حالت متوقفشده، با سرعتی باورنکردنی به حرکت خود ادامه داد.
او درباره این پیروزی میگوید:
واقعا مفتخر هستم که در تپهنوردی بینالمللی پایکس پیک بههمراه فورد پرفورمنس به این پیروزی دست پیدا کردهام. همهچیز این مسابقه چالش برانگیز است چون شباهتی به انواع دیگر موتوراسپرت ندارد و شما هم فقط و فقط یک فرصت دارید که مسیر تعیینشده را طی کنید. هر چند در ابتدای مسیر با چالش روبهرو شدیم اما این مسئله تنها عزم من را بیشتر کرد تا زمان از دست رفته را جبران کنم.
رویداد تپهنوردی پایکس پیک در سال ۱۹۱۶ برای بار نخست برگزار شد تا مسابقهدهندگان آمریکایی بتوانند در یک مسیر طولانی، پرپیچوخم و کوهستانی تواناییهای رانندگی خود را در برابر زمان محک بزنند. ارتفاع این مسیر تا ۲,۸۶۲ متر تغییر میکند و شامل بیش از ۱۵۶ پیچ میشود. پیش از سال ۲۰۱۹، موتورسیکلتها هم در این رویداد شرکت میکردند اما با تصادف راننده دوکاتی استریتفایتر V4 در پیچ آخر این مسیر، هیئت برگزاری این وسایلنقلیه را از شرکت در رقابتها منع کرد. هر ساله خودروهای زیادی در جریان این مسابقه خراب میشوند، با مشکلات فنی روبهرو میشوند یا در میانه راه از مسیر خارج میشوند.
تیم دومین دوماس در سال ۲۰۱۸ با ابرخودروی برقی فولکسواگن ID.R رکورد این مسیر را با اختلاف ۱۶ ثانیه از آخرین رکورد ثبتشده شکست و با زمان ۷ دقیقه ۵۷.۱ ثانیه نام خود را در این رویداد جاودانه کرد. نظر شما درباره تپهنوردی پایکس پیک چیست؟
علیرضا
۶ تیر ۱۴۰۳هیوندا چیکار کرد اتیش گرفت ترکید چی شد ؟
Car love
۶ تیر ۱۴۰۳ولی خبر اومده ماشین دودوتا یاتاقان زد و به اخر نرسیده اصلا 😂😂
froG-driVer
۶ تیر ۱۴۰۳فورد میگه:
من اومدم👹
نشناسی بهتره
۶ تیر ۱۴۰۳مث اینکه از ماتریکس خارج شده😂
3 چرخه
۶ تیر ۱۴۰۳بزار دو روز از خبر انفجار تویوتا GR بگذره بعد از آتیش بگو 😆
علیرضا
۶ تیر ۱۴۰۳بیش از ۱۵۰ تا پست دیدمت اما سوابقت کلا ۱ کامنت ، اون تویوتا صددرصد یکی از دلایل اتیش گرفتنش نادیده گرفت راننده به اختار هاست ۲۰۶ یکم دماش بالا میره چراغ استاپ روشن میشه خاموش میشه چه برسه به تویوتا اونم کرولا جی ار
froG-driVer
۶ تیر ۱۴۰۳هر هر هر هر هر هر هر تو چقدر نمکی …
نشناسی بهتره
۶ تیر ۱۴۰۳عجب هیولاییه این وانت
مث اینکه خبری از هیوندای نیس:)))
OM.01
۶ تیر ۱۴۰۳ون برقی پرفورمنس فورد پارسال تایم 8 دقیقه 57 ثانیه ثبت کرد و الان وانت برقی پرفورمنس فورد 8 دقیقه 53 ثانیه ثبت کرده.
تولید 2.7 تن دانفورس در سرعت 240 کیلومتر خودش یکی از دلایل ثبت این تایم هست
پیروزی فورد امسال تو این رقابت مشخص بود شرکت کنندگان دیگه آنچنان ماشین های عجیبی نداشتن تا جایی که شرکت کنندگان رو چک کردم
kasra
۶ تیر ۱۴۰۳تنها برقی که دوست دارم😐
Car love
۶ تیر ۱۴۰۳۳چرخ سازان با ۷ برند چه کردن؟ به خط پایان رسیدن اصلا؟ 😂😂
Killer
۶ تیر ۱۴۰۳ظاهرا جاپونیا اجازه حضور پیدا نکردن بخاطر تقلب تو تست ایمنی اگه میبودن حتما اول میشدن(البته از اخر :))) )
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۶ تیر ۱۴۰۳مسخره تر از این کار وجود ندارن.اگر قرار به مسابقه و تایم زدنه وانت چی میگه اگر قرار به وانت هست چرا باید این شکلی باشه که وانت بودنی ندارن.خوب همین کار رو رویه یه سدان کوپه یا مثل فولکس با هایپر کار انجام میدادم.فورد داستان برقی بازیش و حذف سدانهاش یه کار احمقانه هستش.اون فروش خوبه تاروس و فیوژن رو قشنگ تقدیم رقبا کرد که مثلا با کراس اوور جبران کنه ولی فقط سهمش رو از دست داد.جنرار موتورز هم اینکار رو پیش گرفت ولی الان فهمیدن اشتباه بوده و قراره مالیبو برگرده.
حسن
۶ تیر ۱۴۰۳تیپش فضائیه من که خوشم اومد
با این فیس و موتور عادی بزنن که ارزون باشه بندازن کف اسفالت به نظرم استقبال خوبی ازش میشه
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳عجب گولاخیه این وانت
ماشالا به قهرمانی
Taha Ayoobi
۶ تیر ۱۴۰۳چرا ویدئوش رفت؟
محمدهادی
۸ تیر ۱۴۰۳یادمه قدیما سوزوکی یه ماشین داشت خوراک اینکار بود
سوزوکی اسکودو
یه نیم شاسی بشدت تقویت شده در قدرت و آئرودینامیک
نمیدونم الان اون تیم کجاست و ماشین جدید دارن برای این مسابقه یانه
محمدهادی
۹ تیر ۱۴۰۳جانم به اون نام گرن توریسمو که همیشه بالای شیشه هر خودروی مسابقه یی هست
اصن نامش تداعی کننده ی هدایت سخت و طاقت فرسا ولی لذت بخش خودروهای مسابقه ییه