فورد در سال ۲۰۲۶ با همکاری ردبول موتوری را برای مسابقات F1 توسعه خواهد داد.
بر اساس گزارشی از بیبیسی، شرکت فورد قصد دارد بازگشت خود به مسابقات فرمول ۱ را با همکاری تیم مشهور ردبول اعلام کند. این قرارداد بزرگ از سال ۲۰۲۶ آغاز خواهد شد و دو شرکت یادشده، روی موتور مسابقهای خود ردبول کار خواهند کرد. قرار است جزئیات دیگر این قرارداد به زودی روز منتشر شود.
گزارشها حاکی از آنند که یک رسانه به اشتباه از فعل «اعلام شد» برای همکاری فورد و ردبول استفاده کرده بود که بهدلیل عدم صحت، بالافاصله آن را اصلاح کرد. مجموعه موتور۱ در تماس با فورد، جویای این ماجرا شد اما پاسخی دریافت نکرد.
با این همه، شواهد خوبی وجود دارند که احتمال انتشار قطعی این خبر را بیشازپیش میکنند. رسانه motorsport.com حدودا دو ماه گذشته از شایعاتی خبر داد که در آن فورد و ردبول برای همکاری با یکدیگر مذاکره میکنند. در آن زمان تمرکز اصلی فورد در این همکاری روی بخشهایی نظیر فروش، تبلیغات و نقشآفرینی برند آمریکایی در توسعه موتور مسابقهای ردبول بود. ردبول هماکنون از موتور توسعهیافته توسط هوندا استفاده میکند که در سال ۲۰۲۵ بازنشسته خواهد شد پس برای توسعه موتور جدیدش به همکاری جدید نیاز دارد.
ماه گذشته بود که در مصاحبه اختصاصی motorsport.com با مدیر فورد پرفورمنس، «مارک راشبروک»، به افزایش محبوبیت مسابقات فرمول ۱ در ایالاتمتحده اشاره شد و همین مسئله بازگشت فورد به مسابقات را منطقی جلوه میدهد؛ فورد و سایر خودروسازان برای افزایش فروش خود و جلب توجه خریداران وارد مسابقات میشوند. راشبروک میگوید:
کاری که در فرمول ۱ انجام میدهند خلق یک مسابقه عالی به همراه رقابت قابلتوجه است. فعلا این مسابقات در اوح به سر میبرد اما مطمئنا با مستندهایی چون «راندن برای بقا» مخاطبان جدیدی پیدا کرده است. ما به عنوان یک شرکت برای رسیدن به خلاقیت، افزایش سطح فناوری، یادگیری از موقعیتها و تبلیغات به مسابقات روی میآوریم. این ورود مزایای زیادی دارد و حتما به آن فکر خواهیم کرد.
فورد چندان هم با مسابقات فرمول ۱ بیگانه نیست چراکه در سال ۲۰۰۴ نیز در این رقابتها حضور داشت اما با فروش سهام برند به چگوار، بخشهای مربوط به فرمول ۱ خود را به ردبول فروخت. در سوی دیگر میدان، پورشه نیز میتوانست بهعنوان همکار ردبول در ۲۰۲۶ معرفی شود اما این مذاکرات سال گذشته خاتمه پیدا کردند؛ چراکه ردبول ادعا میکرد که پورشه قصد داشت بیشازاندازه روی عملیات موتوراسپرت کنترل داشته باشد.
امیرحسین
۱۵ بهمن ۱۴۰۱چقدر زیباس مرسی اقای صفر پور
کمال پاشا
۱۵ بهمن ۱۴۰۱بیا انقدر گفتید آمریکایی ها نمیتونن ماشین فرمول یک بسازن که دسته جمعی دارن میان فرمول یک اول کادیلاک بعد فورد بعدی هم لابد دوج هستش 😂
ولی اگه آمریکایی ها به این نتیجه رسیدن که سرمایه گذاری تو فرمول یک مناسب هستش یعنی فاتحه دیگه تهشو در میارن هر جا پا گذاشتن کلا معادلات به هم ریختن
پورشه هم فکر کنم دیگه بیخیال شده
Amin
۱۵ بهمن ۱۴۰۱جناب پاشا …این سیاست دو طرفه هست ..
فرمول یک به دنبال جذب قدرت های بزرگ صنعت خودرو برای افزایش جذابیت و رقابت بود و از این طریق ، به دنبال سود بیشتر …
شرکت هایی مثل بیمر و فورد و پورشه و آئودی و …..که از بزرگان صنعت خودرو هستن ، اونا هم بارها علاقه ی خودشون رو نسبت به فرمول یک نشون دادن و بعضی از این اسامی ، قبلا هم توی فرمول یک فعالیت کردن و بسیار موفق بودن ، مثل فورد ، که بعد از فراری ، بیشترین تعدادبرد رو با پیشرانه ی خودش ثبت کرده ، با اینکه سال هاست در فرمول یک نیست
یعنی هم برند های معتبر خودرویی و هم فرمول یک علاقه به همکاری داشتن ، اما مشکلی که وجود داشتن ، پیشرفته و high tech بودن این صنعت ، به خصوص توی قسمت پاور یونیت بود ، حتی شرکتی مثل پورشه که سابقه ی ساخت پاوریونیت های فوقالعاده پیشرفته ی کلاس lmp1 رو داره ، نمیتونست از پس ساخت پاوریونیت های توربو هیبرید فرمول یک بر بیاد
این موضوع باعث شد که فیا تصمیمات جالب و عجیبی بگیره …از یک سمت با کاهش قابل توجه تکنولوژی ساخت پاوریونیت ، بهخصوص حذف mguh ، کاهش راندمان حرارتی موتور احتراقی ، یکسان سازی قطعات بین سازندگان محتلف و محدود سازی متریال و همینطور فرایند های توسعه ی موتور و از سمت دیگه ، با حرکت به سمت سوخت های پایه الکلی مثل e10 ، این سیاست رو اجرا کرد ، طوری که به گفته ی سازنده ها ، تکنولوژی موتور های احتراقی از سال ۲۰۲۶ ، خیلی نزدیک به موتور های پیشرفته ی سوپر کار ها و خودرو های جاده ای هست که توی صنایع خودرو ساخته میشن ….قدرت موتور ۱.۶ لیتری از حدود ۸۵۰ اسب بخار به ۵۴۰ اسب بخار کاهش پیدا کرد که واقعا نمیشه به سادگی ازش گذشت
از اون سمت ، پاوریونیت ها مبتنی شدن بر سیستم هایبرید قوی تر …چیزی که تبش الان در صنعت خودرو هست
…
در هر صورت ، اینکه سازنده های جدید وارد فرمول یک بشن ، خیلی جذابه … اما از اون سمت این ساده سازی ها اصلا با فرمول یک سنخیت نداره
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱کاهش تکنولوژی موتور احتراقی صرفا برای ورود برندهای بزرگ نیست امین جان. بخشی از این موضوع سیاست حذف تدریجی موتور احتراقی و پررنگ کردن بخش الکتریکی هست و از طرفی نسبت جذب سرمایه و هزینه توسعه اصلا منطقی نیست حتی برای مرسدس و فراری و با قوانین دست و پا گیر و بعضا احمقانه فیا هر سال مجبور به ایجاد تغییرات زیادی در ماشین ها میشن که تا قبل از سال ۲۰۱۰ این تغییرات خیلی خیلی کمتر بود.
بنظرم بین اضافه شدن برندهای بزرگ و محبوب و تیم های آویزون بی خاصیت که فقط لیست شرکت کننده هارو پر می کنن گزینه اولی خیلی جذاب تر باشه و اسپانسرهای بسیار بزرگ تری با مبالغ هنگفت تر وارد فرمول ۱ می شن.
Amin
۱۵ بهمن ۱۴۰۱یکی از جذابیت های فرمول یک ، تکنولوژی و جزئیات زیادی بود که توجه هر فرد فنی و هر کسی که به رشته های مهندسی در زمینه های مختلف ، علاقه داشت ، رو جلب میکرد …
مسائلی که حتی در نگاه حرفه ای ها هم به اصطلاح mind blowing بود و این خودش باعث میشد که بهترین ها توی این رشته باشن ، اونایی که بهترین هارو دارن ، مجموعه ای از بهترین مهندس ها و دانشمند و بهترین دستگاه ها و تکنولوژیها و ….
از این طریق هست که سریع ترین و بهترین ماشین های دنیا ساخته میشن و در اختیار بهترین راننده ها و تیم ها قرار میگرن …
ورزشی که حتی گرد و خاک هایی که با چشم دیده نمیشن رو از روی ماشین ماک میکنن تا بتونن ذره ای پرفورمنس از دست ندن
و خیلی چیز های دیگه ..
من نوعی ، و بخش بزرگی از طرفدار های فرمول یک ، و شاید حتی خود شما ، به این قسمت جدانشدنی فرمول یک علاقه دارید ، و اینکه ببینید هر سال ماشین ها سنگین تر و کند تر قراره بشن و از اون سمت کاهش تکنولوژی های ساخت و محدود سازی هایی که باعث میشن نبوغ مهندس ها محدود بشه .
البته ، اینکه گفتی کمرنگ کردن موتور احتراقی …کاملا درسته ، سال هاست این موضوع وجود داره ، تقریبا از سال ۱۹۹۵ ، موتور ها هر سال کوچیک تر شدن و از جذابیت اشون کمتر شده
که دلیل اصلیش این محیط زیستی های افراطی هستن …
به هر حال حرف برای گفتن زیاده
منم قبول دارم که ورود تیم های شناخته شده تر خیلی خوبه و خیلی به این ورزش کمک میکنه …اما دوست نداشتم که قیمتش این موضوع باشه
به هر حال دنیای خودرو هر روز داره بدتر میشه ، اصلا هم نمیشه جلوش رو گرفت
Amin
۱۵ بهمن ۱۴۰۱یه کامت طولانی نوشتم ، نمیدونم تایید بشه یا نه
ولی میخواستم این نکته رو هم اضافه کنم ….
فورد ، زمانی دوباره وارد فرمول یک قراره بشه که هایبرید پارت پاوریونیت های فرمول یک پیشرفته تر میشن ، دقیقا همون قسمتی که فورد میخواد طراحی کنه … و این موضوع خوشحال کننده هست ، چونکه تکنولوژی های جدید و خلاقیت رو وارد میکنه و از سمتی دیگه ، خود اسم فورد ارزشمنده برای فرمول یک
اما ناراحتی من به خاطر این تغیرات قوانین هست …
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱کاملا با حرفت موافقم به هر حال تصمیمی هست که گرفته شده و امیدوارم حداقل تیم ها به هم نزدیک تر بشن و از یه طرف جذابیت حفظ شه.
کمال پاشا
۱۵ بهمن ۱۴۰۱همه این ها قبول ولی فرمول یک که تنها رشته موتور اسپورت نیست که حتی تنها رشته چرخ باز هم نیست
چرا تیم های فعلی فرمول یک سعی نکردن تو رشته های دیگه هم از این تجریبیات استفاده بکنن ؟
نظر من این هستش که فرمول یک به دلیل هزینه های زیاد که کسی سمتش نمیرفت با کاهش هزینه ها در سال های بعد بقیه هم میخوان حضور پیدا بکنن فرمول یک رشته ای هستش که پول و سرمایه گذاری میخواد و ماشین هستش که حرف اول اخر میزنه
برعکس رشته های دیگه که راننده و تیم ها تاثیر بیشتری میزارن و قطعاتی مثل شاسی رو از یه شرکت واحد مثل دلارا میگیرن و هزینه ها خیلی کم تر هستش دلیل این سیاست برد برد فیا برای فرمول یک کاهش جذابیت و اهمیت فرمول یک هستش به نظرم در طول این سال ها که جز مرسدس شرکت دیگه ای هزینه نمیکرد . دقیقا وقتی سوال ها در مورد اینده فرمول یک مطزح میشد و شرکت ها به جای فرمول یک سر از فرمول e در میاودن سیاست های فیا عوض شد و مرسدس با کله خورد زمین . من خودم فکر کنم 5 سالی میشه کلا فرمول یک به خاطر یکنخواتی به وجود اومده نمیبینم فرمول یک نیاز به هیجان مثل ایندی کار داره که این هیجان و رقابت بدون شرکت های بزرگ و هزینه های کم به وجود نمیاد فاصله ها اگه کمتر نشه بین تیم ها فرمول یک از بین میره
اصول و پایه ورزش رقابت سوار کار ها هستش نه اسب ها سال های سال هیچ راننده قابلی از فرمول یک بیرون نیومده
حضور امریکایی ها و سیاست های اینده شایط چیز جدیدی به فرمول یک اضافه نکنه ولی میتونه جذابیت و رقابت بیاره
یادمون نره دیگه خودو درون سوز شرکت ها توسعه نمیدن که نیاز به تجربه فرمول یک داشته باشن و این ورزش رو یک کارگاه توسعه ببینن
Amin
۱۵ بهمن ۱۴۰۱حرف شما درسته جناب پاشا
من صرفا میخواستم موضوع گسترده تری رو بگم که به شخصه برای خودم ناراحت کننده بود
Iman1199
۱۷ بهمن ۱۴۰۱فقط یه نکته رو فراموش نکنید
الان رنو هم موتور فرمول یک میسازه
فورد هم اگه بخواد
همین الان یا از سال ۲۰۲۶ واسش فرقی نداره که دوباره برگرده درهر دوحالت این توانایی رو داره که وارد رقابت با بهترینها مثل فراری و مرسدس شه و به راحتی از پس ساختن موتور و پاوریونیت های الان فرمول یک هم بر میاد
یعنی همین الانشم میتونه موتور فرمول یک بسازه
همه چیزش رو هم داره تکنولوژی ومهندسی و تکنولوژی های HI-TECH هرچیزی که لازم باشه رو داره و میتونه داشته باشه و هر قسمتی از این نوع مثل MGU-H رو به راحتی میتونه بسازه و توسعه بده و به راحتی از پسش برمیاد
و میتونه به راحتی با بهترین موتور ها و پاوریونیت های فورمول یک مثل فراری و مرسدس رقابت کنه
پس بحث تونستن نیست برای فورد فورد که قبلا هم تو فرمول یک بوده و موتور فرمول یک ساخته و از بهترین ها بوده الانم میتونه برتری داشته باشه و از سال ۲۰۲۶ هم که قراره دوباره برگرده در کل هر زمانی که باشه فورد میتونه حضور داشته باشه تو فرمول یک و بهترین موتور و پاوریونیت ها رو بسازه و برتری خودش رو مثل مرسدس و فراری اثبات کنه و هیچ محدودیتی هم نداره
بحث هزینه های بالا هم هم هست که به صرفه بودن رو مطرح میکنه که ممکنه سازنده ای لزومی نبینه در این سطح بالا ورد کنه ولی خب اگه خوسته باشن میتونن و مثل پیشتازان اروپایی از جمله فراری و مرسدس که در بالاترین سطح و سطح بالا هستن فورد هم از امریکا میتونه همینطور در بالاترین سطح و سطح بالا ورود کنه
Iman1199
۱۷ بهمن ۱۴۰۱ولی فعلا فورد ترجیح داده که با تمام توان وارد نشه
911
۱۵ بهمن ۱۴۰۱صبحتون بخیر.
ردبول پورشه رو ول کرد حالا چسبیده به فورد؟حتما بعدش هم می خواد بچسبه به ایران دمپایی؟؟؟؟
Taha Malek
۱۵ بهمن ۱۴۰۱دلیل های دیگ در تصمیم گیری سهیمه پورشه میخواست نصف سهام ردبول رو داشته باشه
حسن
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ردبول فعلا با هوندا داره همکاری میکنه تا سال 2025 هم هوندا و ردبول با همند . برای بعد سال 2025 داره دنبال همکار میگرده با هوندا و پورشه به توافق نرسیدن دارن با فورد مذاکره میکنن اصلا پورشه هیچ کجای داستان نیست.
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱کاش فورد با کازورث برمیگشت که خاطرات افتخارات گذشته رو زنده کنه.
بنظر میاد فورد برای محصولات الکتریکیش می خواد تو اروپا تبلیغ کنه و تو این همکاری هم موتور الکتریکی ماشین با فورد هست حالا موتور بنزینی با کیه معلوم نیست.
Taha Malek
۱۵ بهمن ۱۴۰۱موتور بنزینی با خود ردبوله از سال 2026
Ali
۱۵ بهمن ۱۴۰۱موتور از بخش Red Bull Powertrains میاد
رد بول سالهاست داره مهندسین بقیه تیم ها رو جمع میکنه تا موتور خودش رو بسازه
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱به دوستمون دانیال راجب این موضوع ریپلای زدم اگر اطلاعات بیشتری دارین حتما به اشتراک بزارین.
با تشکر
حسن
۱۵ بهمن ۱۴۰۱Red Bull Powertrains سال 2021 توسط ردبول تاسیس شد هیچ موتوری تولید نکرده پیشرانه ها توسط هوندا طراحی و توسعه یافته اند و قرار شده تحویل این شرکت بشن.
پس از اینکه خودروساز ژاپنی در پایان فصل ۲۰۲۱ فرمول یک را ترک کند. موتورها خریداری و به ردبول تغییر نام خواهند کرد. پس از اینکه تیم فرمول یک هوندا به ردبول اجازه دهد از فناوری فرمول یک خود استفاده کند ردبول موتورهایی را برای دو تیم خود که در حال حاضر در فرمول یک رقابت میکنند، یعنی ردبول ریسینگ و اسکودریا آلفاتاوری، از فصل ۲۰۲۲ تامین خواهد کرد.
Amiro
۱۵ بهمن ۱۴۰۱فورد+ردبول=فوربول 😂😂
مازیار
۱۵ بهمن ۱۴۰۱همکاری فورد با انگلیسی ها همیشه نتایج درخشانی داشته
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ بهمن ۱۴۰۱بهترین اتفاق اینه که ردبول تو مرحله آخر دبه کنه و رفتاری مثل انزو فراری انجام بده تا لج فورد در بیاد اون موقع هستش که فورد دوباره قاطی میکنه میاد فرمول رو کنتوراد بر میداره و سالها قهرمانی کسب میکنه.ولی همکاری جالبی میشه از اون ور جنرال موتورز هم میاد.بقیه تیمها هم برا سوم به بعد باید بجنگن
Taha Malek
۱۵ بهمن ۱۴۰۱باشه
بی خیال اسم
۱۵ بهمن ۱۴۰۱نگاه این😂😂😂😂
دانیال_Surrey،England
۱۵ بهمن ۱۴۰۱آره چقدر زیبا بیان کردی!!
همون لمانزم کمک مهندسی انگلیسی ها نبود کار به جایی نمیبردن.
فکر کرده فیلم هالیوودیه.
لج کنه یهو بیاد همه رو ببره!!!
الانم بیشتر برای تامین مالی و تبلیغ خودشون میان مثل زمان کازورث.
ردبول خودش موتورشو داره توسعه میده.
برای اون جی ام هم همینه،صرفا برای تبلیغ،وگرنه با کوروت میومدن نه کادیلاک.
واقعیت اینه که آمریکایی ها هیچ تجربه ی خاصی به لحاظ مهندسی تو تاریخ اف 1 نداشتن و در حال حاضر اگه خودشون بخوان مثل فراری مستقل عمل کنن در بهترین حالت بیش از 15سال طول میکشه که بیان جز 5 تا تیم.
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱اینجا یه تناقضی هست. ردبول بن هاجکینسون رئیس بخش high-performance مرسدس amg رو استخدام کرد تا موتور جدید بسازن و طبق گفته خودشون تکنولوژی باتری یا موتور الکتریکی نسخه ارتقا یافته هوندا هست. پس مشارکت با پورشه یا فورد برای چیه ؟؟؟ ردبول که مثل کازورث نیست که با کمک فورد تو فرمول ۱ مسابقه بده که البته اون زمان هم مشارکت فورد خیلی خیلی بیشتر از تامین مالی بود بگذریم. به علاوه ردبول یه سایت ۵۰۰۰ متری برای ساخت موتور و شاسی ساخت !!!
الان این تناقض اینجا معلوم میشه که یا حرفای تیم ردبول راجب ساخت موتور تبلیغ و چرت و پرت هست و ب کمک مهندسی و مالی نیاز دارن و کلا ساخت موتور اختصاصی در کار نیست یا موتوری که هست در بعضی مسائل نیاز به تیم مهندسی قوی تر و باتجربه تر داره که بنظر برای همین دنبال یه برند بزرگ بودن، پورشه که شاخ بازی درآورد گفت کل تیم دست من که خب اشتباه بود حالا فورد میخواد چیکار کنه باید دید اما فعلا ساخت قسمت الکتریکی قطعی هست.
دانیال_Surrey،England
۱۵ بهمن ۱۴۰۱(( پس مشارکت با پورشه یا فورد برای چیه ؟؟؟))
رامین جان کسی از شریک مالی و فنی بدش نمیاد.
دوستمون امین بالا توضیح دادن یکی از دلایل پیوستن این خودروسازا همین ساده تر شدن موتور و سوخت های سازگار با محیط زیسته.
و فورد هم شاملش میشه.
البته اینکه جی ام هم وارد شده قطعا بی تاثیر نیس به عنوان یه رقیب.((که رییس بخش موتور اسپرت فورد هم یه اشاره ی ریزی داشت!)
این شراکت باعث میشه ردبول خیلی بیشتر رو موتورش کار کنه و به طبع به نفعش خواهد بود.
ضمن اینکه فورد مثل پورشه زیاده خواهی نکرده.
البته باید دید این شراکت در چه ابعادیه،تو ابعاد وسیع تر باعث میشه نسل جدید خودروی اسپرت فورد gt هم بی تاثیر از این شراکت فنی نباشه.
بحث تبلیغات و رشد و درآمد زیاد و….هم نیاز به توضیح نداره.
کلا این شراکت دو سر برده.
در آینده هم ممکنه با توجه به شرایط خود فورد مستقل وارد بشه چون تجربه لازم رو از شراکت با ردبول به دست میاره و همچنین بحث ساده تر شدن ماشینای اف 1 و….((البته نه به این زودیا!))
در بحث توسعه موتور اختصاصی و اجزاش هم فعلا چیزی قطعی نیست جز اینکه اعلام شده کار طراحی تو ردبول انجام میشه.
R@min
۱۵ بهمن ۱۴۰۱آندرتی کادیلاک که فقط اسم کادیلاک رو داره و پاوریونیت از رنوآلپین میاد ولی قضیه فورد ردبول خیلی بزرگتره، البته که تاثیرگذار هست. در کل به قول مازیار تاریخ نشون داده ترکیب فورد و انگلیسی جماعت بدجوری جواب داده 😄😄
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۱۵ بهمن ۱۴۰۱والا چیزی که از انگلیس میبینم یه عده مونتاژ کار که دست گدایی دراز میکنن جلو اینو اون تا بهشون موتور بدن.جگوار لندروور که وی8 فورد رو هنوز ول نکردن الانم متور بیمر.استون مارتین هم از بنز عاریه میکنه.مکلارن هم که وی8 نیسان رو ول نمیکنه.بنتلی و رولز هم که تکلیفشون معلومه آها لوتوس هم که وی6 قدیمیه تویوتا رو ول نمبکنه.بعد میگی آمریکاییها نمیتونن همین الان میتونی تعداد موتورهای فورد و جنرال موتورز رو بشمری.فکر کن فقط یه وی8 پیشرفته رو کدیلاک کنار گذاشته.اون رنوی فسیل میتکنه موتور بسازه فورد نتونه.راستی توصیه میکنم فیلم فورد در برابر فراری رو دوباره نگاه کنی تا دولا شدن بنیان گذار فراری جلو فورد رو ببینی انگلیس که عددی نیست.بزودی میبینی که وقتی آریکاییها وارد فرمول بشن بقیه باید ماستا رو کیسه کنن.راستی میتونی یه وی8 انگلیسی اسم ببری
دانیال_Surrey،England
۱۵ بهمن ۱۴۰۱تو هر وقت ثابت کردی که موتور 8 سیلندر جگوار رو فورد طراحی کرده من پاسخت رو کامل میدم،بعدشم دیگه هیچوقت تو سایت کامنت نمیدم.(:
..
تا دیروز که اف1 چرت و پرت بود و ناسکار ناسکار میکردی تو سایت،حالا چیشده بال در اووردی؟!
Royal Driver
۱۶ بهمن ۱۴۰۱یانکی حرفات خیلی وقته خزو تکراری شده.. همینو میتونم بگم
Ferrari
۱۶ بهمن ۱۴۰۱چیزی که ما از این امریکایی ها دیدیم دولا شدن در مسابقات جلوی تیم های دیگه بوده.
Taha Malek
۱۵ بهمن ۱۴۰۱الان وضعیت هوندا جالب میشه بین سازندگان انجین 2026 جا رزرو داره ولی ردبول قراره خودش با فورد موتور درست کنن
بنظر من دو حالت اتفاق میوفته:
1. یا با برند آکورا تیم داری میکنه
2.یا با یکی از شرکتا مثل کادیلاک ویلیامز و… قرارداد میبنده که مکلارن با توجه به گذشته درخشان مشترک خیلی جذابه
Amin
۱۵ بهمن ۱۴۰۱ممکنه هوندا موتور احتراقی رو طراحی کنه ، چونکه به نظر میاد فورد طراحی سیستم هیبرید و mguk رو بر عهده داره ، هر چند کاملا مشخص نیست
البته ، احتمال دوم این هست که خود ردبول موتور احتراقی رو طراحی کنه …هرچند اصولا در این صورت ، همون موتور هوندا رو داریم که تغیرات مقرراتی برای سازگاری با فصل ۲۰۲۶ روش انجام شده
sina
۱۵ بهمن ۱۴۰۱درک نمیکنم هوندا بعد از این نتایج درخشان چرا همچنان قصد بازنشستگی داره از فرمول یک