حساسیت در مسابقات فرمول یک این فصل در حال افزایش است. گرندپری ایمولا یا امیلیا رومانیا میتواند رقابت فراری و ردبول را به اوج برساند.
تعیین خط
برای مسابقه سرعتی امروز، یک تعیین خط در روز جمعه برگزار شد. آتش گرفتن خودروی الکس آلبون در Q1 و خروج ساینز و برخورد به دیواره کارلوس ساینز در Q2 از حوادث مهم بودند. بارش باران باعث شد تا مگنوسن نیز در Q3 از پیست خارج شود و برای دومین بار پرچم قرمز نشان داده شود. اما این پایان اهتزاز پرچم قرمز نبود زیرا والتری بوتاس هم با خارج شدن از پیست دوباره زمانگیری را از جریان انداخت. خروج نوریس از پیست باز هم باعث پرچم قرمز شد. موضوعی که باعث شد تایم ورشتپن در صدر بدون مخاطره باقی بماند و سرانجام این راننده ردبول، تعیین خط برای مسابقه سرعتی یا اسپرینت امروز را کسب کند.
چارلز لکلرک در اسپرینت پشت سر ورشتاپن قرار میگیرد. جالب اینکه نوریس و مگنوسن در خط سوم و چهارم قرار میگیرند. وضعیت خودروهای مرسدس اما همچنان فاجعهبار است. راسل و همیلتون در خط یازده و سیزده مسابقه را شروع میکنند.
به نظر میرسد مسابقه سرعتی و مسابقه فردا هم با باران همراه شود و این یعنی حوادث زیادی میتواند در کمین رانندگان باشد.
پیشبینی شما برای مسابقه اسپرینت امروز چیست؟
مسابقه سرعتی (اسپرینت)
استارت مسابقه سرعتی در روز شنبه با سبقت چارلز لکلرک از مکس ورشتاپن همراه بود. در همان دور اول گوانیو ژو از مسابقه خارج شد. در دورهای آخر، فشار مکس به چارلز بیشتر شد. تنها یک دور به پایان این رقابت مانده بود که ورشتاپن سرانجام از لکلرک سبقت گرفت و توانست پول پوزیشن مسابقه اصلی را به دست آورد.
سرجیو پرز و کارلوس ساینز هم توانستند از رتبههای هفت و ده خود را به ردههای سوم و چهارم برای مسابقه امروز برسانند.
گزارش مسابقه
استارت مسابقه در هوای بارانی و حضور پرشمار تماشاگران تیفوسی همراه با پیشتازی خودروهای ردبول بود. اما همان پیچ نخست، برخورد ریکاردو و ساینز باعث خروج راننده فراری از پیست و ورود به قسمت ماسهای آن شد که در نتیجه فراری این راننده خود را در این مسابقه از دست داد. لکلرک که رتبه دوم خود را با چهارم عوض کرده بود تلاش زیادی برای عبور از نوریس کرد و سرانجام به رتبه سوم رسید.
تلاشهای لکلرک برای عبور از رانندههای ردبول بی سرانجام ماند. حتی پس از تعویض تایرها، فقط چند ثانیه او توانست جلوی پرز قرار گیرد. همیلتون در تمام طول مسابقه در پشت سر رقبایی چون استرول و گسلی قرار داشت و مرسدس او به هیچ عنوان توانایی عبور از رقبا را نداشت. در عوض عملکرد راسل و بوتاس هم در سایه و به تدریج مناسب بود.
در دورهای آخر لکلرک که قصد فشار آوردن به پرز را داشت ناگهان از پیست خارج و اسپین شد. موضوعی که باعث آسیب به باله جلوی خودروی او شد. این حادثه لکلرک را از سکو دور کرد. در عوض نوریس توانست از این فرصت طلایی برای کسب سکوی سوم استفاده کند.
مکس ورشتاپن یک پیروزی بیدردسر و آسان را کسب کرد و همتیمی او سرجیو پرز هم سکوی دوم را به دست آورد. بعد از این یک-دوی ردبول، مکلارن با نوریس قرار گرفت. جورج راسل هم چهارم شد و بوتاس پنجمین راننده عبور کننده از خط پایان پیست ایمولا بود. ورشتاپن همچنین به عنوان راننده منتخب تماشاگران این مسابقه هم انتخاب شد.
ویدئوی مسابقه به محض آماده شدن به این مطلب افزوده می شود.
محمد امین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱چه قدر تایین خط عذاب آوری بود ، مخصوصا برای فراری ، اونجا که ساینز تصادف کرد و همینطور لکلرک که به خاطر ردفلگ ها و وضعیت بارون نتونست دور سریع رو بزنه ، البته تایین خط اصلی در واقع امروز هست و اسپرینت تایین کننده ی جایگاه استارت مسابقه هست
مرسدس ها واقعا یه پسرفت بزرگ داشتن
وضعیت هاس عالی هست ، مکلارن هم احتمالا تیم سوم یا چهارم باشه ، باید ببینیم ریس پیس چه طور هست ، تیم سوم بین هاس ، الپین ، مکلارن و مرسدس هست
استون مارتین هم بالاخره با دستان سباستین فتل به q3 رسید ، ممکنه امتیاز بگیرن
گغتمان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱همیلتون با اون موهای بافته شدش چی رو میخواد اثبات کنه؟ فعلا که عملکردش از لطیفی هم بدتر بوده
سعeد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱امسال خوب مشخص شد سر همیلتون تو این هفت هشت سال گذشته فقط بخاطر ماشین خوب و موتور قوی مرسدس تونسته قهرمانی بگیره حالا که ماشین خوب گیرش نیومد مشخص شد از خودش مهارتی نداره
راننده واقعی سنا و جیم کلارک بودن که با ماشین مشکل دار بقیه رو لپ میکردن و قهرمانی میگرفتن نه این همیلتون لوس
akrh78
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جیم کلارک رو که گفتی کاملا مشخصه از مریدان استاود هستی و فاقد اعتبار
حتی با وجود هیت کردن همیلتون
Hamid...Audi
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱آره خب سنا، لائودا، کلارک، شوماخر، پراست و حتی همین ورشتپن با پراید قهرمان جهان شدن.
الانم ورشتپن و لکلرک دارن با ضعیفترین ماشین پیشت فستست لپ میزنن و گرنداسلم میکنن.
نمیدونم این فکر بچهگونه کی میخواد تموم بشه. تو رو خدا یه خورده از مسابقه و هیجان رانندگی لذت ببرید، تعصب فقط انرژی منفی تولید میکنه.
Dna
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسدس از عرش به فرش شده نتفلیکس این فصل دیدن داره
بوتاس 💪
شیرهای پیر💪
انتظار بیشتری از گزلی داشتم
کاش ویلیامز هم بتونه بیاد بالاتر بنده خداها همیشه همون ته ان
محمد امین
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ویلیامز یکی از بهترین راننده های گرید یعنی لطیفی رو داره که بارها نوشن داده که چند لول از بقیه بهتره ، همین خودش بزرگترین برگ برنده ی ویلیامز هست و هیچ وقت از دستش نمیدن
Porsche 911
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱😂😂😂😂
seyedjavad.mercedesbenz
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱بدتر بودن از لطیفی کار سختیه ولی انگار که این چینیه با پشتکار و اراده و جدیت مثال زدنی اومده که جایگاه آخرو با اقتدار تصاحب کنه
قنداقی
۳ اردیبهشت ۱۴۰۱مر۳ده س بنر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! هم که با همیلتون کلی دبدب ه کبکه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!داره این مسابقه غلطی نکرد
GMA
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱وضعیت فاجعه مرسدس تازه داره خودشو نشون میده
2311
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱مرسدس فاجعه بعد راسل پنجم، مرسدس در حال آماده کردن آپدیتش هست که بموقع ارائه بده و حداقل بتونه جایگاه سومی سازندگان رو تثبیت کنه و به ردبول برای دوم شدن فشار بیاره که واقعا سخت بنظر میاد
نبوغ آدرین نیووی بیش از اندازه زیاده))))))))))))=
GMA
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱«مرسدس فاجعه بعد راسل پنجم»
برای تیمی که تا دو فصل قبل مطلقا جایگاه اول و دوم رو کسب میکرد، کسب جایگاه سیزدهم فاجعه هست. یه جورایی راسل تا اینجا خوش شانس بوده که دوم هست تو جدول امتیازات وگرنه اگه راننده های جلویی حذف نمیشدن بعید بود به این امتیاز ها برسه
بهزاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱راسل الان چهارمه و فکر کنم امتیازات مسابقه ی تعیین خط را حساب نکردید.
فقط انگلستان
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر کسی از چیزی که میخوام مطرح بکنم اطلاعی داره لطفا جواب کامنتم رو بده
اگر خودروسازها یه توربین یا ژنراتور زیر کاپوت در جلو خودرو قرار بدن و فشار هوایی که در حین حرکت ایجاد میشه رو از طریق هواکش جلو به توربین برسونن آیا میشه ازش نیروی الکتریکی تولید و ذخیره کرد
با این کار دیگه شاید اصلا نیازی به جایگاه شارژ نباشه و خودرو با حرکت خودش انرژی مورد نیازش رو تامین میکنه
ممنون میشم جواب بدید.
فرید
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱نه نمیشه
چون خود مولد تبدیل به مقاومتی میشه که نیاز به نیرو داره و باعث مصرف بیشتر انرژی میشه
فقط انگلستان
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ممنون.
R@m!n
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ساینز تا گند نزنه به بهترین فصل فراری تو چند سال اخیر آروم نمی گیره.
هفته پیش به ایمان جان گفتم لکرک تنها بمونه قیچی میشه و فراری بدجوری ضربه می خوره و همین هفته شاهد این اتفاق بودیم.
بهزاد
۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ساینز در این صحنه مقصر نبود و واقعا راهی برای فرار نداشت اما باید بدونه واگذاری رده در استارت توسط خودرویی که میتونه براحتی ازش عبور کنه خیلی دردسر ساز نیست و به عبارت بهتر در این شرایط درگیر نشه و سر فرصت کارشو انجام بده.
فراری دو راننده ی جوان داره و احتمالا مدیریت نکاتی را به اونها گوشزد میکنند که اگر توان برنده شدن نداری حداقل بیشترین امتیاز را جمع کن.
در هر حالت که حساب کنیم فراری ها در این پیست سوم و چهارم میشدن و با هر استراتژی که میچیدن آخر سر ردبول ها تو مستقیمی و DRS ازشون رد میشدن و شاید تنها امید به موتور قویتر ساینز بود که اونهم دست نخورده رفت واسه مسابقه ی بعدی البته ساینز دوتا انجین کمتر استفاده شده داره!
محمد امین
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دقیقا….دو هفته پشت سر هم دی ان اف ، و کوالی هم که تصادف کرد ، اصلا کمکی هم به لکلرک نمیکنه، درصورتی که پرز خیلی هوای مکس رو داره
akrh78
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱sirrrr luis habiltonnn
بهترین تاریخ
عاشق والتری بوتاس
سلطان دور دور با سریعترین ماشین
نیکو روزبرگ چقد طعنه زد به همیلتون تو گزارش :)
akrh78
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱جدای از اینا این مسابقه یه تلنگر به موقع به فراری بود که به خودشون بیان
ردبول دوتا وینگلت گذاشت جلوی فلور از فراری سریعتر شد
در کل جذابیت رو به جدول برگردوند. فراری و لکلرک داشتن میکندن میرفتن
amir
۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ساینز در حد لکرک نیست و نمیتونه امتیاز جمع کنه