مسابقات

افزایش هیجان فرمول یک با نصب دوربین درون کلاه ایمنی رانندگان

با توجه به رقابت فشرده مکس ورشتاپن و لوئیس همیلتون در فصل قبل مسابقات فرمول ۱ و همچنین پخش برنامه جدید فرمول ۱: بران تا زنده بمانی از نت فلیکس، امیدهای زیادی برای فصل ۲۰۲۲ این مسابقات وجود دارد و البته دوربین‌های نصب شده درون کلاه ایمنی رانندگان در این فصل نیز نقش مهم‌تری در پوشش مسابقات ایفا می‌کنند.

چند سالی است که از این دوربین‌ها روی کلاه ایمنی رانندگان استفاده می‌شود و به این ترتیب بینندگان می‌توانند همانند رانندگان از دید جالبی به پیست برخوردار شوند. در فصل‌های گذشته این دوربین‌ها در دورهای تمرینی استفاده می‌شدند اما در فصل ۲۰۲۲ مسابقات شاهد استفاده از آن‌ها در زمان کوالیفایینگ و خود مسابقه خواهیم بود. برای اولین بار در گرندپری بحرین امسال از این دوربین‌ها استفاده شد. افرادی که به‌صورت زنده این رویداد را دنبال می‌کردند قطعاً شاهد تصاویر هیجان‌انگیز دوربین‌های روی کلاه ایمنی رانندگان بودند. از جمله رانندگانی که روی کلاه خود این دوربین را نصب کرده‌اند می‌توان به چارلز لکلرک اشاره کرد که رقابتی فشرده با مکش ورشتاپن داشت و توانست پیروز میدان لقب بگیرد.

در ویدئوی منتشر شده از دوربین‌ها لکلرک را می‌بینیم که با فراری خود در خط اصلی پیست می‌راند و سپس ورشتاپن از منطقه ترمز پیچ اول سبقت می‌گیرد. البته لکلرک به عنوان راننده‌ای با تجربه توانست در پیچ‌های دوم و سوم بهتر عمل کند و در منطقه ترمز پیچ چهارم ورشتاپن را پشت سر بگذارد. این رفت و برگشت در لپ بعدی هم تکرار شد اما فقط رقابت اول دو راننده از طریق دوربین روی کلاه ایمنی پخش شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Alireza

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (639 ديدگاه)

    قراره شاهد onlyfans راننده های فرمول یک هم باشیم ازین ب بعد

    موافقم 13
    مخالفم 1
  2. R

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    این میله وسط جلو چشم اذیت نمیکنه؟ رو اعصاب نیس؟
    مورد دوم ارتفاع پایین راننده درنتیجه تسلط نداشتن بر سطح جاده و جلوی ماشین

    موافقم 1
    مخالفم 3
  3. محمد امین

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    لکلرک نابغه هست، توی کفی دنده ی ۸ نمی‌رفت تا مکس بتونه ازش رد بشه و بتونه زود ترمز بگیره و ایپکس پیچ یک رو بزنه و بعد توی پیچ چهار با drs دوباره از مکس رد بشه ، بعد از پیچ چهار تقریبا سکتور دو شروع می‌شد و توی اون سکتور فراری میتونست فاصله بندازه ..

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. Carbonado Aventador

      ۶ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      کلا تو بحرین ردبول به خاطر مود موتوری بالاتر تو کفی ها زمان به دست میاورد..
      از طرفی مکس اسلیپ استریم و DRS داشت..
      .
      اینی که آی نمیدونم چارلز از ۷ نرفت ۸ و ایپکس و این حرفا ارزش محتوایی نداره…
      .
      اتفاقا جارلز ادمیه که حاضر نیست حتی یه پیچ از مکس عقبتر باشه!

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. محمد امین

        ۶ فروردین ۱۴۰۱
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        داداش مارتین براندل به این نکته اشاره کرد …

  4. محمدرضا

    ۶ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (34 ديدگاه)

    نظر دوستمون کامل درسته ،باید مکس رد میشد تا بتونه تو کفی بعد دی ار اس داشته باشه،،اینها از قبل همش مورد برسی قرار میگیره ،اتفاقا مکس آدمی هست که استراتژی حالیش نی

    موافقم 2
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا