مسابقات فرمول یک فصل ۲۰۲۲ کانادا پس از دو سال وقفه به کانادا رسید، جایی که در روز تعیین خط بارانی ورستپن موفق به کسب پل پوزیشن شد و لکلرک دیگر مدعی قهرمانی این فصل به دلیل استفاده از پاوریونیت جدید و دریافت پنالتی مسابقه را از ردیف آخر شروع کرد.
در استارت مسابقه هر سه رانندهی اول مسابقه را قوی شروع کردند و موفق به حفظ ردههای خود شدند.
در همان استارت مسابقه همیلتون و مگنوسن با یکدیگر برخورد کوچکی میکنند، ولی همیلتون در این برخورد خوش شانس است و پنچر نمیشود اما بالهی جلوی خودروی مگنوسن آسیب میبیند.
در همان دور اول لکلرک که مسابقه را از رده ۱۹ شروع کرده بود به ردهی ۱۷ رسید.
دور سوم ساینز از آلونسو سبقت میگیرد و دوم میشود و همیلتون در جایگاه چهارم در حال کم کردن فاصلهی خود با آلونسو است.
راسل از مگنوسن سبقت میگیرد و به ردهی پنجم میرسد. در همین حال لکلرک تا ردهی ۱۵ بالا آمده است.
دور ۸ مگنوسن به پیت میآید و بالهی جلوی خودروی خود را عوض میکند.
در دور بعدی مسابقه ماشین پرز دچار مشکل میشود و مجبور به ترک مسابقه میشود. ظاهرا مشکل ماشین وی ایراد در سیستم انتقال قدرت است. ماشین وی کنار پیست متوقف میشود و در نتیجه اعلام وضعیت خودروی ایمنی مجازی میشود.
ورستپن به پیت میآید و در ردهی سوم به پیست باز میگردد. در حال حاضر ساینز و آلونسو به ترتیب اول و دوم هستند.
دور ۱۲ همیلتون با اکون درگیر میشود و با سبقت از وی به جایگاه پنجم میرسد. لکلرک نیز از نوریس سبقت میگیرد و به ردهی ۱۲ میرسد.
دور ۱۵ ورستپن به راحتی از آلونسو سبقت میگیرد و به جایگاه دوم میرسد. بوتاس و آلبون نیز برای جایگاه دهم با یکدیگر در حال رقابت هستند. بوتاس بالاخره سبقت میگیرد لکلرک نیز پشت سر وی از البون سبقت میگیرد و به جایگاه یازدهم میرسد. هدف بعدی لکلرک بوتاس است.
دور ۲۰ شوماخر از پیست خارج میشود ظاهرا ماشین وی مشکل مکانیکی داشته است و اعلام وضعیت سیفتی کار مجازی میشود.
پس از پیت رفتن بعضی از رانندگان لکلرک به ردهی هشتم رسیده است و در حرکتی بسیار زیبا از بوتاس نیز سبقت میگیرد و به ردهی هفتم میرسد.
همیلتون در جایگاه چهارم در حال کم کردن فاصلهی خود با آلونسو است و به راحتی از وی سبقت میگیرد و سوم میشود.
دور ۲۸ و لکلرک به فاصلهی دی ار اس اکون در جایگاه ششم رسیده است.
دور بعدی آلونسو به پیت میآید و در جایگاه هفتم به پیست باز میگردد.
لکلرک تلاش میکند و با دی آر اس به اکون نزدیک میشود اما نمیتواند از وی سبقت بگیرد. آلونسو در حال تعقیب لکلرک و نزدیک شدن به وی و در حال کم کردن فاصله برای کسب جایگاه ششم است.
دور ۴۲ لکلرک به پیت میآید و در نتیجهی یک پیت استاپ بسیار آهسته در جایگاه ۱۲ به پیست بازمیگردد. مکس نیز به پیت میآید و در جایگاه سوم به فاصلهی بسیار کم از همیلتون و پشت سر وی به پیست باز میگردد. ورستپن با همیلتون برای کسب ردهی دوم وارد رقابت میشود همیلتون مقاومتی نمیکند و پس از گذشتن ورستپن، همیلتون وارد پیت میشود و در ردهی چهارم به پیست باز میگردد.
لکلرک نیز با سبقت از ریکاردو و سونودا به ردهی دهم رسیده است. راسل نیز به پیت میرود و پشت سر هم تیمی خود در جایگاه چهارم به پیست بازمیگردد.
دور ۴۹ سونودا از مسابقه خارج میشود و ماشین ایمنی به پیست میآید. ساینز به پیت میآید و از فرصت ماشین ایمنی استفاده میکند.
دور ۵۵ باز هم مسابقه آغاز میشود فاصلهی ساینز با ورستپن در جایگاه اول به زیر یک ثانیه رسیده است و پشت سر وی نیز همیلتون در حال مسابقه دادن است. لکلرک نیز در جایگاه هفتم در حال رقابت با آلونسو در جایگاه شش است.
گوآنیو از فتل سبقت میگیرد نهم میشود. ساینز با لاستیکهای نو تر از ورستپن فاصلهی خود را با وی بسیار کم کرده است، اما نمیتواند در منطقهی دی آر اس از ورستپن سبقت بگیرد.
ماشین آلونسو دچار مشکل شده است و لکلرک به راحتی از وی سبقت میگیرد. لکلرک از اکون هم سبقت میگیرد و به جایگاه پنجم میرسد.
در اخر ساینز با تلاشهای فراوان موفق به سبقت از ورستپن نمیشود و ورستپن پیروز مسابقهی فرمول یک کانادا ۲۰۲۲ میشود.ساینز دوم و همیلتون که در این فصل ضعیف عمل کرده بود با رانندگی بسیار درخشان سوم میشود.
لکلرک نیز که مسابقه را از ردهی اخر شروع کرده بود در نهایت مسابقه را در جایگاه پنجم تمام میکند. او همچنین راننده روز به انتخاب تماشاگران شناخته میشود.
پس از پایان مسابقه نیز اعلام شد فرناندو آلونسو به دلیل حرکات مارپیچ و تغییر مسیر بیش از یکبار در دفاع از ردهاش با والتری بوتاس ۵ ثانیه پنالتی دریافت کرده و به ردهی نهم سقوط کرده است.
Scuderia Ferrari
۳۰ خرداد ۱۴۰۱رانندگی خوب “ساینز” و اعجوبه ای بنام “لکلرک” فراری رو در کورس قهرمانی نگه داشت
در مسیر مستقیم فراری خودشو به ردبول نزدیک کرده ولی در پیچ ها و خروج از اون هنوز برتری با ردبول هست
در مجموع این مسابقه برای تیفوسی ها امیدوار کننده بود گرچه برای رقابت با ردبول باید تلاش بیشتر و اشتباهات کمتری داشته باشن
منظورم “پیت استاپ های” افتضاح فراری هست
aminbikar
۳۰ خرداد ۱۴۰۱انتظار داشتم فراری باز بد شانسی بیاره
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱اون دوستمون کجاست که به همیلتون فحش میداد زود خواهشا بیا فحش بده😂😂
HamiD
۳۰ خرداد ۱۴۰۱داره تو بازی ریل ریسینگ ۳ تمرین میکنه تا بتونه خودش رو به همیلتون ثابت کنه 😂😂😂😂
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱ریل ریسینگ ۳ 😂😂😂
TML BN
۳۰ خرداد ۱۴۰۱درست ولی واقعا ریل ریسینگ زمان خودش شاهکار بود الیته الان نسخه سومش داخل گوشی خیلی خویه البته من زیاد بازی نکردم من بیشتر با نسخه دومش خاطره دارم
هیییی یادش بخیر ۱۰ سال گذشت
GMA
۳۰ خرداد ۱۴۰۱من معتقدم در بازی های ریسینگ اندروید هنوز بهتر از RR3 ساخته نشده،حرف نداره
حسین
۳۰ خرداد ۱۴۰۱لکلرک به تنهایی
با اون سبقتاش دل همو رو برد
انگار یه استوره جدید تو راهه ….
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ خرداد ۱۴۰۱یادش بخیر وقتی میگفتم که همیلتون هیچی نیست و فقط به دلیل زد و بندی که ماشین بنز رو از بقیه قویتر کرده قهرمان میشه و اگر بره تو تیم میان رده باید از زیر لطیف جمعش کنی.حالا خوبه تیم ضعیف نرفته و هنوز تو بنز هست پس چی شد قهرمان دقیقا کجایی.کاش بشه اون قهرمانیهای پوسالی رو پس گرفت و داد به لطیف
Al pachino
۳۰ خرداد ۱۴۰۱فقظ اون لحظه که وستپن از پیت دراومد و همیلنتون با قلدری اومد جلوی وستپن!!
این صحنه تداعی گر سال پیش بود واسه من که رقابت بسیار داغ و جذابی بین وستپن و همیلنتون شکل گرفته بود و این نشون دهنده اینه که قراره فصلی به مراتب جذاب تر داشته باشیم.
Alan.r
۳۰ خرداد ۱۴۰۱همیلتون کم کم داره برمیگرده
LH44
۳۰ خرداد ۱۴۰۱مهم w13 هست که بعیده رقابتی بشه. امیدوارم بشه ولی بعید میدونم.
امیدوارم لوئیس امادگی روحی و جسمانیش رو تا فصل بعد حفظ کنه.