گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۲ نیز به پایان رسید و با حواشی زیادی به خصوص برای تیم فراری همراه بود. لکلرک که در روز تعیین خط موفق به کسب پل پوزیشن شده بود در قسمت اول مسابقه به راحتی در جایگاه اول در حال رانندگی بود. فراری زمانی که قصد انجام پیت استاپ دو رانندهی خود را داشت در رادیو به لکلرک اعلام شد که به پیت لین بیاید و زمانی که این راننده در داخل ورودی پیت لین بود به او اعلام کردند که در پیست بماند. اما دیگر دیر شده بود و فراری مجبور به انجام پیت استاپ دبل شد، زیرا قبل از لکلرک هم تیمی اون ساینز نیز همزمان به پیت آمده بود. این استراتژی اشتباه فراری نتیجهای جز از دست دادن جایگاه اول و سقوط به ردهی چهارم برای این راننده نداشت و با توجه به رقابت او برای قهرمانی با ورشتپن امتیازهای مهمی را از دست داد.
چارلز لکلرک رانندهی فراری در مورد این اتفاق مسابقه گفت که امروز فاجعه بود. به طور واضح برد را از دست دادیم. من واقعاً آن رادیو را درک نکردم لحظهی آخر به من گفتند بیرون بمان در حالی که دیر شده بود. بسیار عصبانی هستم و نیاز به زمان برلی آرام شدن دارم.
مدیر تیم فراری، متیا بینوتو در رابطه با این تصمیم اشتباه اعلام کرد که هر اتفاقی که در تیم بیفتد من مسئول آن هستم و قبول دارم که استراتژی اشتباهی را انتخاب کردیم. چارلز حق دارد که عصبانی باشد. ما تمام شرایط اول شدن را داشتیم ولی از آن به خوبی استفاده نکردیم.
از دیگر حواشی این مسابقه میتوان به شکایت فراری از ردبول به استوارتها اشاره کرد. فراری مدعی شد که هر دو ماشین ردبول از خط زرد خروجی پیت لین عبور کردهاند. به همین دلیل استوراتها هر دو رانندهی ردبول را برای بررسی بیشتر احضار کردند، اما با بررسیهای انجام شده شکایت فراری به جایی نرسید و نتیجهی مسابقه تغییری نکرد.
پس از مسابقه کریستین هورنر در مورد رقابت داخل تیمی ردبول اظهار کرد که هر دو رانندهی ردبول شانس قهرمان شدن را دارند. برای ما مهم نیست که کدام یک از آنها قهرمان جهان بشود. البته قهرمانی سازندگان برای ما بسیار مهمتر است اما اگر مکس یا پرز قهرمان رانندگان شوند برای تیم فرقی ندارد زیرا هر دو رانندهی ردبول هستند و این قهرمانی برای ما ارزشمند است.
مسابقهی موناکو به شیوهی رولینگ استارت شروع شد، پس از مسابقه اعلام شد دلیل این کار قطعی برق به دلیل باران زیاد و روشن نشدن چراغهای استارت مسابقه بوده است.
از دیگر حواشی گرندپری فرمول یک موناکو ۲۰۲۲ برخورد استبان اکون با لوئیس همیلتون بود که باعث دریافت جریمهی ۵ ثانیهای برای اکون شد. اکون در مورد این برخورد و جریمه پس از مسابقه اظهار ناراحتی کرد و گفت که بعد از مسابقه به دیدار استوراتها رفتم و اعتراض خود را بیان کردم. انها گفتند اگر سال گذشته بود این برخورد را یک برخورد مسابقهای به حساب میآوردیم ولی در حال حاضر قوانین تغییر کرده است.
هنوز تا آخر فصل زمان زیادی مانده است و برای صحبت در مورد قهرمانی زود است. باید صبر کنیم و ببینیم آیا فراری از اشتباهات خود درس میگیرد یا بازهم آنها را تکرار میکند؟ آیا شاهد رقاب درون تیمی در ردبول خواهیم بود یا با دستورات تیمی روبرو میشویم؟
Carbonado Aventador
۱۰ خرداد ۱۴۰۱حوصله زیاد تایپکردننیستولی به طور خلاصه چندتا اتفاق فراری رو به زیر کشوند..
یک اینکه استاد لطیفی بی توجهی به چراغ آبی کرد و ساینز پشتش گیرکرد و ۳ ثانیه زمان از دست داد و در نهایت پرز اون رو آندرکات کرد..
دوم اینکه ردبول استراتژی بهتری داشت و فراری نتونست به طور درست جوابش رو بده و قافیه رو باخت..
سوم اینکه موناکو کلاسبقتگرفتن توش محاله مگر اینکه اختلاف عجیب و غریبی بین توانایی ماشین ها باشه
چهارم اینکه فراری با شکایتکردن از ردبول فقط میخواد گندکاری خودشو کم اهمیت جلوه بده..
لاستیک پرز و مکس رو خط رفت ولی مثل قانون فوتبال که باید کل توپ از خط رد بشه تا گل حساب بشه..
اینجا هم باید کل تایر از خط رد بشه که همچین اتفاقی نیوفتاد
امین
۱۱ خرداد ۱۴۰۱اگه اینجور که میگی سبقت واقعا محال باشه با احتساب تنگی مسیر و محیط شلوغ پیست موناکو واقعا بیخود و چرته اصلا
دوستان فلسفه پیست موناکو چیه؟
پیستی که سبقت توش نباشه مثل چیه؟
LH44
۱۲ خرداد ۱۴۰۱پول و سروصدا راه انداختن. فقط همین.
هیچ وقت موناکو از تقویم حذف نمیشه چون پره از ادم هایی که فرمول یک برای بقای خودش به اونها نیاز داره. از سلبریتی های درجه یک بگیر تا مدل های … و یه عده پولدار که نمیدونن پولاشونو کجا خرج کنن. تا میتونن هم به مسابقات زرق و برق میدن. به مسابقه موناکو بیشتر باید به عنوان یه شو نگاه کرد.
Carbonado Aventador
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اره تو موناکو سبقت تقریبا محاله..
مگراینکه دوری ۵ ۶ ثانیه اختلاف پرفومنس بین دوتا ماشین باشه تا ماشبن پشتی بتونه سبقت بگیره..
همونطور که گسلی هم دوری ۶ ثانیه از ماشین های جلوییش سریعتر بود که تونست سبقت بگیره..
کیانوش
۱۲ خرداد ۱۴۰۱اینجوری هم نیست که میگید واسه تیم ها امتیاز گرفتن مهم تر از اینه که راننه یک رده به دست بیاره یا نه شوماخر تو همین پیست یازده تا سبقت موفق گرفت چون از اخر شروع کرده بوده پس میتونست و تیم اجازه ریسک رو بهش داد چون فراری بودجه اش رو داشت که اگر سبقت موفق نباشه و شوماخر بره تو دیوار مسئه انچنان مهمی نباشه واسه تیم یا لکلرک هم چند فصل پیش از رده اخر شروع کرد و چند تا سبقت عالی گرفت و در نهایت یچرخش رو از دست داد پس فرضا خودرویی که تو رده سومه میتونه از خودروی دوم سبقت بگیره اما ریسکش خیلی بالاست پس نمیاد به خاطر سه امتیاز بیشتر روی شونزده امتیاز غمار کنه خصوصا اگر رو رقابت قهرمانی هم باشه. بله سبقت گرفتن توش سخته ایمنی پیست هم خیلی پایینه اما قلب فرمول یک موناکو هستش و نمیشه امکان حذف کردنش نیست
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۱ خرداد ۱۴۰۱وای لطیفی🤦♂️
net
۱۱ خرداد ۱۴۰۱موناکو خیابانهای تنگ و پر پیچ داره و برای مسابقه فرمول یک سخته
عرشیا
۱۵ خرداد ۱۴۰۱لطیفی رو باید کلا از فرمول یک …. بیرون کنن با اینکه طرفدار مرسدسم ولی خیلی ناراحت شدم برای این اتفاقی که به لطف لطیفی برای لکرک افتاد
Mohammadreza
۱۱ خرداد ۱۴۰۱هیچوقت توانایی فراری در از بین بردن 1 و ۲ رو دست کم نگیرین!
کامران
۱۱ خرداد ۱۴۰۱لکرک خیلی مظلومه احساس میکنم به حقش نمیرسه برعکس همیلتون بی استعداد
کیانوش
۱۲ خرداد ۱۴۰۱خیلی دیگه جک میگید همیلتون بی استعداد فصل اول حضورش با مک لارنی که یک دهه قه مانی به خودش ندیده بود تا اخرای فصل تو رده اول جدول بود و دو ریس اخر با اختلاف یک امتیاز باخت به کیمی رایکونن. لابد رقیباشم بی استعداد بودن که به سختی بردنش دیگه اگه بگی همیلتون بی استعداده یعنی داری میگی رایکونن و الونسو و وتل و نیکو حتی مکس جونتون هم بی استعداده ،،کدوم تازه واردی سال اولش شانس قهرمانی داشته غیر همیلتون. ،من خودم فن لکلرکم ها اما از اراجیف بدم میاد این حرفا اگه واسه همیلتون مهم بود همون بچگیش که به خاطر رنگ پوستش مسخرعه اش میکردن تو رقابت های کارتینگ بی خیال مسابقات میشد ولی ادامه داد و الانهم اسمش تا زمانی که رقابت های موتور اسپورت وجود داشته باشن اسم همیلتون هم عین شوماخر و سنا زنده می مونه اینقدر هم نیاید اراجیف بگید راجب داشتن ماشین برتر. ماشین برتر رو اگر فقط یک راننده برونه بله میشه گفت موثره اما هرچند اختلاف این فصل که مشخصه فصل قبل ردبول و مرسدس در یک حد بودن و هرکدوم تو هر پیستی برتری ها و ضعف های خودش رو داشت نسبت به اون یکی یا سال های قبلش هم وتل و فراری خیلی به قهرمانی نزدیک شده بوده درسته چند سال پشت سر هم قهرمان شده اما قهرمانی هاش با اختلاف خیلی زیاد به دست نیومده