مسابقات

تیم هاس، راننده و اسپانسر روسی خود را کنار گذاشت

تیم فرمول ۱ هاس، در پاسخ به حمله روسیه به اوکراین و درگیرهای این دو کشور، راننده روس‌تبار خود، «نیکیتا مازِپین»، را کنار گذاشت. این تیم ارتباط خود را نیز با اسپانسر روسی خود، «اوراکالی»، به‌کلی قطع کرد. گفتنی است که پدر مازپین هم‌اکنون در هیئت‌مدیره این شرکت روسی قرار دارد.

پس از اینکه خبر لغو گرندپری روسیه در ۲۰۲۲ منتشر شده و این رقابت، ارتباط خود را با روسیه قطع کرده است، تیم هاس نیز اقدام به پاکسازی گروه، رسانه‌های اجتماعی و خودروهایش کرد تا نشانی از اسپانسر روسی آن، اوراکالی، باقی نماند. اوراکالی و پدر مازپین به داشتن رابطه قابل‌توجهی با رئیس جمهور روسیه، «ولادیمیر پوتین»، شناخته می‌شدند؛ بنابراین HAAS تصمیم گرفت تا از آن‌ها فاصله بگیرد. در کنار همه این‌ها، FIA اعلام کرده است که رانندگان روس‌تباری چون مازپین همچنان می‌توانند تحت پرچم بی‌طرف به رقابت‌ها بپردازند اما تیم‌های انگلیسی همگی تصمیم گرفتند که هیچ راننده روسی را در تیم‌هایشان جای ندهند.

اینکه چه کسی به‌جای مازپین در کنار «میک شوماخر» در HAAS مسابقه خواهد داد هنوز نامشخص است اما این تیم مسلما گزینه‌هایی را درنظر دارد. مشخص‌ترین انتخاب تیم یادشده، «پیترو فیتیپالدی»، خواهد بود اما شایعاتی مبنی بر این هستند که ممکن است این جایگاه به راننده سابق آلفارومئو، «آنتونیو جیوویناتزی»، برسد. در سوی دیگر درباره جایگزین احتمالی اوراکالی هیچ اطلاعاتی در دست نیست.

HAAS در توییتر خود اینگونه بیان داشته است که:

تیم فرمول ۱ هاس رای به کنار گذاشتن آنی عنوان همکاری خود با اوراکالی و ارتباط خود با نیکیتا مازپین داده است. تیم ما مانند باقی جامعه فرمول ۱، از هجوم روسیه به اوکراین شوکه و غمگین شده است و آرزوی پایانی صلح‌جویانه را برای این درگیری دارد.

مازپین در پاسخ خود از اشاره به اوکراین خودداری کرد

مازپین در پاسخ به این کنار گذاشته‌شدن، بیانیه‌ای را در اینستاگرام خود منتشر کرد و بیان داشت که درباره تصمیم تیم متاسف است. او با اشاره به اینکه دشواری را درک می‌کند هیچ اشاره به حمله روسیه به اوکراین نکرد:

طرفداران و دنبال‌کنندگان عزیز، من از شنیدن فسخ قرارداد خود با تیم فرمول ۱ بسیار ناامید شدم. درحالی‌که دشواری شرایط را درک می‌کنم، قوانین فیا و خواسته من برای پذیرش شرایط برای ادامه روند کنونی کاملا نادیده گرفته شد و هیچ روندی را در پی نداشت. از کسانی که درک می‌کنند صمیمانه ممنونم. من از دستاوردهای خود در فرمول ۱ در آینده استفاده خواهم کرد و امیدوارم دوباره بتوانیم در زمانی بهتر درکنار یکدیگر باشیم. در روزهای آینده حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهم داشت.

دور بعدی تست پیش از آغاز فصل ۲۰۲۲ در ۱۰ تا ۱۲ مارس، در پیست بحرین و پیش از آغاز مسابقه در تاریخ ۲۰ مارس صورت خواهد گرفت. هاس هم‌اکنون فاقد راننده دوم و تیم اسپانسر اصلی است. به همین دلیل احتمال می‌دهیم که به‌زودی اعلامیه‌ای از سوی این تیم درباره جایگزین‌هایش منتشر شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۵۳ دیدگاه‌ها

  1. AMIR / ARMI

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    این که روی ما تأثیر نداره ولی
    حمایت طرف داری مسئولین صاحب مقام منصب داخل کشور از روسیه و جنگی که به راه انداخته چیکار کنیم این حد از نامردی *** برخی در داخل کشور چیکار کنیم
    اینکه کشور ما حمله روسیه به اوکراین عادلانه می‌دونه و رای ممتنع میده به محکومیت روسیه رو چیکار کنیم

    موافقم 35
    مخالفم 19
    1. ارسلان

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (272 ديدگاه)

      بعد از جنگ جهانی دوم غرب یه توافق با روسیه امضا کرد که نباید ناتو با روسیه هم مرز باشه ولی کلا غربی ها عادت دارن توافق نامه هاشون رو بزنن زیرش و پاره ش کنن مثله برجام
      غربی ها هم فقط حرف زور میفهمن اگه یکی بخواد با گفتگو بیاد جلو اونو از موضع ضعف میبینن میگن چون زورش نرسیده میخواد گفتگو کنه از طرفی وقتی غرب به خودش با غرور میگه غربِ وحشی و به این وحشی بودن افتخار میکنه چه انتظاری میشه داشت ؟؟ وحشی مگر توافق و مذاکره حالیشه ؟؟ وحشی فقط زبان زور میفهمد و بس !!
      هند و برزیل که کشورهای سر سپرده ی غرب هستن هم به روسیه حق دادن چونکه سیاستمداران حقایق رو میدونن ولی مردم عادی مثله ایرانیا افکارشون حاصل مغزشویی رسانه های غربی هست
      این فقط یکی از دلایل حمله به اوکراین بوده دلایل بسیار زیاد و منطقی و به حق هستن

      اما…. اما…. اما… متاسفانه سازمان فکری ایرانیا رو پروپاگانداهای رسانه های غربی فارسی زبان میسازن و نه حقایق !!
      که اینجوری قضاوت میکنن

      موافقم 24
      مخالفم 52
      1. دانیال_Surrey،England

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2855 ديدگاه)

        دوست عزیز اول شما یه خستگی در کن بعد از موتورسواری بعد کامنت بزار.
        اون غرب وحشی هم اصطلاح فیلم های وسترن برای داخل خود آمریکاس و….که دوستان اطلاع دارن.
        ..
        پروپاگاندا هم بیشتر اینجاس که چند وقت پیش میگفتن اوکراینی ها از تروریست های سوریه استفاده میکنه برای تقابل با روسیه در حالی که نتونستن ثابت کنن و هی روش مانور میدادن.
        ولی الان دوستشون روسیه داره با سند و مدرک از تروریستا استفاده میکنه ولی رسانه های اینجا………
        ..
        دیگه خیلی ادامه نمیدم چون شماها ظاهرا خودتون رو خیلی دانا میدونین و ما هم خیلی نادان و مغزشویی شده و….
        با این توهماتون خوش باشید.

        موافقم 49
        مخالفم 20
        1. ارسلان

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          غرب وحشی اصطلاح فیلم وسترن نیست جزئی از دی ان ای امریکاس
          همین که شما بیای صاحب اصلی سرزمینی رو که بهش میگن سرخپوست نسل کشی کنی و سرزمینشون رو غصب کنی و بدزدی ایا این اسمش فرهنگ و تمدنه یا وحشی گری؟؟
          نمیدونم این همه توجیه کردن و ماله کشی برای چیه ؟؟
          الان شما برو یه جستجو کن فیلماش در اومده که سربازای اوکراینی مردم خوده اوکراین که دارن فرار میکنن از ماشین میکشن بیرون و با شلیک گلوله میکشن و اونی هم که فیلم میگیره بعد از شلیک گاز میده و فرار میکنه رو به ماشینش تیراندازی میکنن
          بعد میگن روسیه کشته
          این کصافت کاریا براتون فک کنم آشنا باشه
          یا دولت اوکراین رسما اعلام کرده هر اوکراینی روسی تبار صرف نظر از اینکه ایا مخالف پوتین و طرفدار اوکراین هست یا نه تمام اموالش از جمله خانه و مغازه ش مصادره میشه
          این رسما یک آپارتاید و یک وحشی گری کامل هست یا شایدم تمدنه نمیدونم !!
          کی گفته تروریستهای سوریه میرن اونجا میجنگن؟؟ روسیه گفته یا مقامات رسمی کدوم کشوری گفته ؟؟
          دولت اوکراین فقط گفتش هر آزادی خواه دنیا که بخواد برای اوکراین بجنگه میتونه بیاد و ما بهش اسلحه میدیم بجنگه
          حالا این میتونه هر کسی باشه از ادم معمولی بگیر تا ترویست های ساخته ی غرب از جمله داعش
          البته تحلیل گرها گفتن این حرف بخاطر اینه که نیروهای ناتو بتونن بدون اینکه حساسیت ایجاد کنن برای روسیه بطور غیر رسمی بتونن وارد جنگ بشن اگه رسمی ناتو وارد جنگ بشه دیگه خود میدونی

          **** راستی تا یادم نرفته بگم مگه همین غربی ها و نوچه هاشون گلوشون رو پاره نمیکردن چرا ورزش رو سیاسی میکنید ؟؟ ******
          الان خودشون گوی سبقت رو در سیاسی کردن ورزش از بقیه ربودند از فوتبال بگیر تا اتومبیل رانی

          موافقم 19
          مخالفم 41
        2. Khosrow

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          دم ح ک و م ت گرم / خوب سرویس کرده افراد وطن فروش و روشعن فکر رو / این تازه سالادشه / اتمی که بشیم دنبال سوراخ بگردین ..

          موافقم 18
          مخالفم 26
      2. Clean energy (صیانت!)

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1333 ديدگاه)

        یه ایرانی باید طرف اوکراینو بگیره
        چون هردومون دشمنمون روسیه است
        روسیه ایران رو غارت کرده طی تاریخ
        اوکراینم چند روزه داره غارت میشه

        موافقم 28
        مخالفم 18
        1. GMA

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          چند روزه داره غارت میشه؟!
          از سال‌ ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه اوکراین توسط روسیه اشغال شد و به مدت ۸ سال مورد تجاوز روسیه قرار داره و ریشه این جنگ در هشت سال قبل نهفته که خیلی هامون بی خبریم…

          موافقم 13
          مخالفم 3
        2. Clean energy (صیانت!)

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          بنده خبر نداشتم راستش
          ولی الانم بدتر شد…
          پس دلیلی نیست برای دفاع از روسیه

          موافقم 6
          مخالفم 2
      3. مازیار

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        (هند و برزیل حق رو به روسیه دادن چون سیاستمداران حقایق رو میدونن)؟!!
        یعنی فقط در هند و برزیل سیاستمدار پیدا میشه؟
        شما ظاهرا خودتون رو از “مردم عادی” که افکارشون حاصل مغزشویی رسانه های غربی هست فراتر می انگارید و دلایلی بسیار زیاد و منطقی! برای لشگرکشی به کشوری کوچیک و ضعیف در ذهن دارید اما از جهتی دیگه خودتون هم تحت تاثیر قرار دارید

        موافقم 15
        مخالفم 8
        1. ارسلان

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          اقای مازیار
          وقتی یکی بخواد شما رو نیست و نابود کنه وایمیستی تماشا میکنی یا مقابله میکنی ؟؟
          جواب روشنه !!
          پس چرا مقابله به مثل دیگران براتون عجیبه !!
          روسیه بره به درک !! ولی من هنوز اینقد بی وجدان نشدم که بخاطر کینه شخصی حقیقت رو انکار کنم
          همه میدونن غرب سلطه گر هست و وجود دو پادشاه در زمین رو تحمل نمیکنه و خودشون هم بارها اینو به زبون آوردن که مثلا نباید کسی در اقتصاد از ما جلو بزنه حتی شده با تحریم جلوشو میگیریم مثله چین یا در نظامی از ما جلو بزنه
          بحث این نیست که جلو زده یا نزده بحث اینه که سلطه گری و نگاه از بالا به پایین غرب رو میرسونه
          حالا اگه یه عده توی دنیا دوست دارن نوکرصفت و نوچه باشن اون دیگه به خودشون مربوطه
          این گسترش دادن ناتو به شرق و هم مرزی با روسیه یه پازل کوچیک از یه نقشه بزرگ برای فشار و حذف تدریجی رقیب هست

          موافقم 17
          مخالفم 22
      4. AMIR / ARMI

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        اینکه مردم اوکراین و دولتش نمی‌خوان زیر پرچم کمونیست و روسیه برن دلیل بر محکوم شدن این جنگی که روسیه به راه انداخته نیست ؟ تمامیت ارضی اوکراین دلیل محکوم شدنش نیست
        شما الان داری حمله یه کشور به خاک یه کشور آزاد دیگه رو صرفا به خاطر منافع به خطر افتاده کشور حمله کننده تایید میکنی ؟
        در چه سالی زندگی میکنیم ؟
        هر کشور آزادی حق داره آینده خودش انتخاب بکنه اگه انتخاب مردم اوکراین ملحق شدن به اتحادیه اروپا و ناتو هستش هیچ کشوری حق نداره مخالفت بکنه
        غرب وحشی که اصلا یه چیز دیگس
        ولی غرب وحشی ازاد صد شرف داره به اسارت دیکتاتوری که متمدن جلوش میدن

        موافقم 31
        مخالفم 15
        1. ارسلان

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          اقای امیر امیری
          اول اینکه من از هیچ کشوری دفاع نمیکنم از حقایق دفاع میکنم فردا روز برام روشن بشه در یک قضیه حق با امریکا یا عربستانه اونجا هم دفاع خواهم کرد !! نه از امریکا نه از عربستان بلکه از حقیقت دفاع خواهم کرد

          اینکه میگی بخاطر منافع کشور دیگه .. بحث منافع نیست بحث امنیت ملی کشوره دیگه هست که البته امنیت ملی کشورای دیگه برام مهم نیس ولی حقیقت برام مهمه
          فک کن اگه روسیه بره موشک هاشو توی مرزهای امریکا مستقر کنه آیا امریکا میگه حله ؟؟ که حالا انتظار داری روسیه بگه حله ؟؟
          از طرفی توافق کردن که ناتو هم مرز روسیه نمیشه اگه توافق نمیکردن خب اون موقع ایرادی بهش وارد نبود
          همچنین ما کشور مستقل واقعی توی دنیا نداریم بجز چن کشور !! کشور مستقل همش نمایشی هست
          کشورای مستقل کشورای تحریمی هستن چون خواستن مستقل باشن نه نوچه
          تنها کشور غیر تحریمی مستقل چین هست و بس باقی مستقل ها تحریم ن
          وگرنه همه میدونن ژاپن / کره / آلمان یا بهتره بگیم کل اروپا / و … هیچ اراده و استقلالی ندارن

          موافقم 14
          مخالفم 17
        2. Khosrow

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          چی میزنی داداچ ..

          موافقم 10
          مخالفم 12
        3. Ferrari

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ارسلان
          دوست عزیز ماله رو بذار رو زمین و مقاومت نکن. اگر مقاومت میکنی حداقل نگو من دنبال حقیقت هستم.
          اولا روسیه اصلا دنبال امنیت ملی خودش نیست و خوب میدونن اصلا امنیت ملی روسیه تهدید نمیشه.دوما ۸ سال پیش کدوم کشور خاک کشور دیگه رو تصاحب کرده؟ حالا اون کشور که زورش نرسید با توپ و تانک خاکش رو پس بگیره روسیه به خودش جرات حمله داده
          برادر من برو مصاحبه های پوتین رو بخون. خیلی واضح گفته اکراین و مردمش جزئی از روسیه هستن. یعنی دنبال تصاحب اکراین هست.
          حالا اگر به فرض مخال موفق بشن اوکراین رو تصرف کنن بازم با کشورهای عضو ناتو هم مرز میشن. اون موقع امنیت روسیه به خطر نمیفته؟

          موافقم 11
          مخالفم 4
        4. ارسلان

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          Ferrari
          اقا یا خانم فراری شما با کامنتات دو چیز رو ثابت کردی
          اول اینکه دست پیش رو گرفتی که پس نیوفتی (یعنی خودت ماله کش هستی و دیگران رو متهم میکنی)
          دوم اینکه ثابت کردی هیچی از سیاست و امنیت نمیدونی حالا چرا ؟؟ در ادامه خواهم گفت
          ببین اگه امنیت ملی روسیه تهدید نمیشه پس چرا امریکا دکترین مونرو رو اختراع کرده و مستقیم برای بیان دلیلش روی مسائل امنیتی دست میزاره ؟؟؟
          پس چرا موشکهای بالستیک کوبا رو گرفت و الانم داره بال بال میزنه که خرید موشک و پهپاد ونزوئلا از ایران برای ما یه مساله ی امنیتی هستش و دکترین مونروی ما رو نقض میکنه ؟؟
          حالا باز خوبه این سلاح های متعارف هستن نه هسته ای
          مورد بعدی اینکه اگه فک کردی ناتو هر کاری که میکنه رو میاد علنی میکنه واقعا ساده ای و مشخصه هیچی نمیدونی
          مگه ایران میاد بگه پایگاه های موشکی من کجا مستقر هست که حالا انتظار داری ناتو بیاد بگه من موشکهای هسته ای م کجاهاست ؟؟ فقط یک دیوانه محل استقرار سلاح های راهبردی خودشو لو میده
          اما ماهواره های جاسوسی روسیه قشنگ میبینن ناتو چه غلطی داره میکنه
          اینکه میگی ((( حالا اگر به فرض مخال موفق بشن اوکراین رو تصرف کنن بازم با کشورهای عضو ناتو هم مرز میشن. اون موقع امنیت روسیه به خطر نمیفته؟ ))) واقعا صحبت خنده داری هستش و بازم مشخص کرد درباره نظامی گری و مسائل امنیتی و استراتیژیک هیچی نمیدونی چرا ؟؟؟
          وقتی روسیه اوکراین رو بگیره میدونه که توی اوکراین دیگه موشکهای اتمی ناتو مستقر نمیشه چون اوکراین بزرگترین کشور اروپاس برای همین اگه زمانی یک موشک از اینور اوکراین شلیک بشه به سمت روسیه باید مسیر بیشتری رو طی کنه نسبت به وقتی که از مرز اوکراین و روسیه شلیک بشه در نتیجه زمان بیشتری برای رهگیری میخره و نابود سازیش توسط پدافند به طرز چشمگیری درصد موفقیتش بالاتر میره

          فراری عزیز
          اقای نیگل فاراگ سیاست مدار بریتانیایی خودش داره حق رو به روسیه میده و اعتراف میکنه تقصیر ناتو حالا اگه تو از سیاستمدارای غربی بهتر بلدی برو بهشون یاد بده تا از این جهل بیرون بیان
          راستی لطف کن روی مسائل زیر هم ماله بکش
          کشتن غیرنظامیان اوکراینی بدست سربازان اوکراینی
          ممنوع الخروج کردن غیرنظامیان و بردن پدافند به وسط شهرها جهت تبادل آتش در محل سکونت غیرنظامیان برای کشته سازی بیشتر
          دادن اسلحه به غیرنظامیان بدون آموزش (بعد از توزیع اسلحله در روز اول فقط 60 نفر بخاطر آشنا نبودن با سلاح یا خودشونو کشتن یا نزدیکانشون رو ) حتی ایران زمان جنگ 2 ماه آموزشی میزاشت
          به نظرت عقل اوکراین به اندازه ایران 40 سال پیش ایران نمیرسه یا فقط هدف کشته سازی غیرنظامیان جهت خوراک خبری هست؟
          مصادره ی اموال اوکراینی های روسی تبار حتی اگه ضد پوتین باشن که به این عمل در دنیا میگن آپارتاید

          موافقم 6
          مخالفم 2
      5. MC20

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        ارسلان جان ارادت دارم داداش و برای نظرهای فنیت در دنیای خودرو بسیار احترام و ارزش قائلم . . . اما به فرض محال که تمام این حرف شما درست باشه ( هر چند بخشیش درسته ) این دلیلی که شما گفتی ، به هیچ وجه مستمسکی به پوتین برای حمله ، کشورگشایی و کشتن آدم های بیگناه ، نمیده . . . هر وجدان بیداری این رو تایید میکنه که کشتن کودکان و زنان و مردان بی گناه مطرود و غیر انسانی و با توجیه های خودساخته و توهم آلود و به دلایل غلط صورت می گیره . . . مگر میشه برای انجام کار درست ، چشم روی کشته شدن زنان و کودکان و مردان غیرنظامی بی گناه و بی دفاع بست ؟؟؟ این چه کار درستی است که هزینه اش ریختن خون غیر نظامیان بی دفاع و بیگناه در همه جای دنیاست ؟؟؟ به راستی کودکان فلسطینی ، کودکان یمنی ، کودکان سوری ، کودکان ایرانی درون هواپیمای تهران – دبی ، کودکان ژاپنی اهل هیروشیما و ناکازاکی ، کودکان عراقی ، کودکان کرد حلبچه ، کودکان ویتنامی ، کودکان افغانی ، کودکان بوسنیایی ، کودکان ارمنی ( در نسل کشی ارامنه ) و . . . چه گناهی داشتن ؟ بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت ؟؟؟ ارسلان جان هدف هیچ گاه وسیله رو توجیه نمی کنه . . .

        موافقم 10
        مخالفم 4
        1. ارسلان

          ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (272 ديدگاه)

          MC20
          خیلی مخلصم داداش
          بنده هم کشتن غیرنظامیان رو اصلا و ابدا موجهه نمیدونم و محکومه اگه از روی عمد صورت گرفته باشه
          اما وقتی اوکراین میاد مردمش رو ممنوع الخروج میکنه در حالی که میدونه جنگ حاکمه این یعنی چی ؟؟ حتی سوریه چنین نکرد
          وقتی فیلماش در میاد که خودش مردم خودش رو میکشه تا گردن طرف مقابل بندازه این یعنی چی ؟؟
          وقتی میاد پدافندش رو توی مناطق مسکونی مستقر میکنه تا تبادل آتش در بین محل سکونت غیرنظامیان انجام بشه این یعنی چی؟؟
          وقتی میاد تمام اموال اوکراینی هایی که روسی تبار حتی اگه ضد روسیه باشن رو مصادره میکنه این یعنی چی ؟؟
          تمام این موارد داره میگه دولت اوکراین دوست داره غیرنظامی ها کشته بشن حالا چرا ؟؟
          احتمالا برای بسیج کردن فشار جامعه جهانی به نفع خودش علیه روسیه هستش
          دوست عزیز ببین بزرگی میگفت اگه شخصی اومد پیش تو و گفت فلانی با من چنین کرده و چنان کرده و تو بدون اینکه سخنان طرف مقابل رو بشنوی بخوای قضاوت یا اقدامی کنی ظالم هستی
          من از وقتی از روایت رو شنیدم همیشه وقتی میخوام پیگیر جریانی باشم صحبت هر دو طرف رو گوش میکنم
          من سخنرانی پوتین درباره دلایل حمله به اوکراین رو دیدم با زیرنویس / حرف حساب میزد میگفتش که طبق توافق نباید ناتو هم مرز روسیه بشه و این برای ما یه مساله ی امنیتی هست و گفتش ما که به سمت اونا (امریکا) نرفتیم ما موشکهامون توی مرز مکزیک و کانادا مستقر نکردیم اونا به سمت ما میان و مارو تهدید میکنن
          ناتو موشکهای اتمی رو توی تمام کشورهای عضو ناتو مستقر میکنن الان محض اطلاع 80 تا موشک اتمی توی ترکیه مستقر هست
          الان نیگل فاراگ رهبر سابق استقلال بریتانیا گفته ما به قولهایمان به روسیه عمل نکردیم مسبب اوضاع اوکراین هستیم
          خودشون عملا اعتراف میکنن مقصر چه کسی هس
          خوده امریکا این وضعی که برای روسیه پیش اورده رو برای خودش نمیپذیره و در همین رابطه دکترین مونرو رو اختراع کرده
          خب دیگه ولش این قضیه رو در هر صورت خوشحال شدم که دوباره دیدم شما رو در بین کامنتها فک کردم کلا از سایت رفتید
          منم دیگه مثله قدیم دل و دماغ چک کردن پدال رو ندارم هفته ای دو هفته ای یک بار
          دلایل ش هم همه میدونن تقریبا

          موافقم 11
          مخالفم 8
        2. MC20

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مخلصم ارسلان عزیز . . . لطف داری . . . من در کامنتم هم گفتم بخشی از حرف شما درسته و جای بحثی نمی مونه . . . حرف من اینه اگر به فرض که تمام دلایل پوتین درست باشه ، باز هم تبعات این تصمیم ناجوانمردانه ، خیلی بیشتر از سودش برای کشور روسیه ، برای خود دولت روسیه و مردم اکرایین ضرر داره . . . حفظ تمامیت ارضی واجبه موکده اما آخه به چه قیمتی ؟ نه هنوز این بدبخت عضو ناتو شده بود نه هنوز از طرف ناتو ساپورت تسلیحاتی شده بود . . . پوتین خیلی مغرور شده و اوکرایین رو ضعیف گیر آورده و حساب کرده تووی این خلا ایجاد شده بین روسیه و ناتو ، برای اوکرایین ، اگر به اوکرایین حمله کنه با واکنش مستقیم و رسمی جامعه جهانی ( خاصه ناتو ) روبرو نمیشه ، گفته یه زهر چشمی بگیرم تا حساب کار دست ناتو و متحدانش بیاد . . . که کاش این کار رو نمیکرد . . . در کل به قول خودت ولش کن . . . امیدوارم هر چه زودتر آتش بس اعلام کنن . . . خوشحال شدم داداش . . . من هم دیگه مثل سابق توو سایت نیستم اما یه هفته ای هست سرم خلوت شده آخر سالی ، باز دارم سر دوستان رو درد میارم . . . سال خوبی داشته باشی داداش و همچنین همه دوستان گلم در سایت ، توام با سلامتی و دل خوش و بی نیازی . . .

          موافقم 3
          مخالفم 1
        3. Ferrari

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          ارسلان
          دوست عزیز تنها کشورهای ناتو که از طریق ناتو موشک هسته ای دارن ، ترکیه المان و ایتالیا هستن حالا شما برای طرفداری از روسیه این همه اطلاعات غلط نده.
          مرد حسابی چرا کلاغ رو رنگ میکنی حای قناری میفروشی؟ دولت روسیه به مردم شهرهای اوکراین که تصرف کرده اولتیماتوم داده که فقط میتونن به روسیه یا بلاروس پناه ببرن و حق رفتن به شهرهای دیگه اوکراین رو ندارن.
          تا الان صدها هزار شهروند اوکراینی به لهستان پناه بردن از جمله ایرانی هایی که اوکراین بودن
          یه دروغی بگید که حداقل ادم شاخ درنیاره. این مردم اوکراین تو شهرهای اشغال شده جلوی تانک و نفربرهای روسی ایستادن کی هستن؟ اینا هم اسلحه روی سرشون هست؟ شهر خرسون که همین شماها ادعا داشتید جدایی طلب هستن، شدیدا جلوی ارتش روسیه مقاومت کرده.
          روسیه حق نداره کشورهای همسایه رو تهدید کنه و از طرف دیگه از پیوستن این کشورها به ناتو گلایه داشته باشه. این کشورها دیگه نمیخوان عضو روسیه باشن

          موافقم 8
          مخالفم 4
      6. Vandel

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (566 ديدگاه)

        کاملا حق با شماست , اکراین کشوریست که وقتی امریکا خواست به افغانستان و عراق حمله کنه 5500 سرباز به خاورمیانه فرستاد وقتی اسرائیل به نوار غزه چندین بار حمله کرد همین زلنسکی امد برای زنان و کودکان کشته نشده اسرائیلی اشک ریخت در صورتیکه بسیاری از کودکان و زنان و مردان بیگناه فلسطینی کشته شدن , همین اکراین تمام قطعنامعاهای سازمان ملل و شورای امنیت بر علیه ایران بهش رای مثبت داد , تعجب میکنم از بعضیا که توقع دارن ایران از اکراین حمایت کنه در صورتیکه هیچ نفعی در حمایت از اکراین برای ایران وجود نداره , شماها فکر کردید اگه امروز به جای اکراین , ایران مورد حمله قرار گرفته بود , ایا همین اکراین میامد حمله به ایران و جنگ محکوم کنه , به هیچ عنوان ( پدال جان لطفا تایید کن )

        موافقم 9
        مخالفم 7
      7. مهریار صالحی

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حقوق بشر و جدایی سیاست از ورزش و اینکه کی چه ارتباطی با یک شرکت یا شخص داره و پسرش چقدر نفع برده و…من به اینا کاری ندارم چون به نظرم افسانه است این حرفها.
        خودمو سعی میکنم بزارم جای جن هاس.

        یه تیم داره که اصلا اوضاع مالی خوبی نداره، انقدر بد بوده که مجبور شده بره سراغ یک راننده بی کیفیت چون اسپانسر قوی داره تا بتونه تیم رو سرپا نگه داره، حالا به هر دلیلی الان اون اسپانسر نیست و هاس مونده با خلا اون درآمد اسپانسرش و یک راننده ایی که نه از لحاظ پرفورمنس نه تکنیکال، چیزی به تیم ارائه نمیده، پابلیسیتی بدی هم میاره برای تیمی که الان مطمئنا در به در دنبال یک اسپانسر جدیده.تا الان تو انگلیس، شاید فردا تو چندین ریس دیگه هم نمیتونه شرکت کنه.
        شما جای هاس، یک دلیل بیارید که بخاطرش ایشونو نگه داره!
        ایشون مدیر تیمه نه ناجی انسانیت و نه تعریف کننده اصول اخلاقی تو ورزشی که از طرف مقامات بلند پایه اش این اصول نادیده گرفته میشن.
        میچسبید به این اصول و تیمتون رو از بین میبرید؟ یا با عقل تصمیم میگیرید و با پیدا کردن یک راننده با اسپانسرهای جدید و حذف کسیکه بلاک پیوستن اسپانسرهای جدیده، تیمتونو سرپا نگه میدارید؟
        چطور خیلی از کاربرهایی که رفتن فرمولا وان به عربستان رو بخاطر مسائل حقوق بشری اشتباه میدونستن و توقع حرکتی از طرف رانننده ها داشتن اون موقع جدایی سیاست یک کشور و ورزش براشون معنی نداشت تازه خواستار مداخله اش بودن و الان میگن این تداخل اشتباهه؟ تازه اون موقع تصمیم گیرنده فرمولا وان و فیا بودن که هزارتا آلترناتیو دیگه داشتن، نه یک تیم داری که به زور داره تیمشو سرپا نگه میداره و راهی نداره!

      8. مهریار صالحی

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (3 ديدگاه)

        حقوق بشر و جدایی سیاست از ورزش و اینکه کی چه ارتباطی با یک شرکت یا شخص داره و پسرش چقدر نفع برده و…من به اینا کاری ندارم چون به نظرم افسانه است این حرفها.
        خودمو سعی میکنم بزارم جای جن هاس.

        یه تیم داره که اصلا اوضاع مالی خوبی نداره، انقدر بد بوده که مجبور شده بره سراغ یک راننده بی کیفیت چون اسپانسر قوی داره تا بتونه تیم رو سرپا نگه داره، حالا به هر دلیلی الان اون اسپانسر نیست و هاس مونده با خلا اون درآمد اسپانسرش و یک راننده ایی که نه از لحاظ پرفورمنس نه تکنیکال، چیزی به تیم ارائه نمیده، پابلیسیتی بدی هم میاره برای تیمی که الان مطمئنا در به در دنبال یک اسپانسر جدیده.تا الان تو انگلیس، شاید فردا تو چندین ریس دیگه هم نمیتونه شرکت کنه.
        شما جای هاس، یک دلیل بیارید که بخاطرش ایشونو نگه داره!
        ایشون مدیر تیمه نه ناجی انسانیت و نه تعریف کننده اصول اخلاقی تو ورزشی که از طرف مقامات بلند پایه اش این اصول نادیده گرفته میشن.
        میچسبید به این اصول و تیمتون رو از بین میبرید؟ یا با عقل تصمیم میگیرید و با پیدا کردن یک راننده با اسپانسرهای جدید و حذف کسیکه بلاک پیوستن اسپانسرهای جدیده، تیمتونو سرپا نگه میدارید؟
        چطور خیلی از کاربرهایی که رفتن فرمولا وان به عربستان رو بخاطر مسائل حقوق بشری اشتباه میدونستن و توقع حرکتی از طرف رانننده ها داشتن اون موقع جدایی سیاست یک کشور و ورزش براشون معنی نداشت تازه خواستار مداخله اش بودن و الان میگن این تداخل اشتباهه؟ تازه اون موقع تصمیم گیرنده فرمولا وان و فیا بودن که هزارتا آلترناتیو دیگه داشتن، نه یک تیم داری که به زور داره تیمشو سرپا نگه میداره و راهی نداره!

    2. M.Kkarimi

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      از کی تا حالا رای ممتنع حمایت حساب شده ؟! 😂 قشنگ از آب گل آلود ماهی میگیرین ! هر کس چهار تا سخنرانی و مشروح اخبار هم که شنیده باشه و خونده باشه تا الان فهمیده موضع مقامات اول کشور در خصوص این جنگ و درگیری چیه… مواضعشون نسبت به خراب کردن زیر ساخت ها و آسیبی که به جامعه و مردمش رسیده کاملا واضح هست …
      حالا که بحث رای شد جا داره یه تحقیقی هم در مورد مواضع و رای های اوکراین در مقابل قطعنامه هایی که تا الان بر علیه ایران تنظیم شده بکنید… بالاخره جالب نیست اینقدر همه چی رو از یه زاویه ببینید …! اگه قرار باشه نقش اوکراین در عراق و سیاست های آمریکا و حماقت های مقامات اوکراین در این سال ها ؛ دوباره بازگو بشه که قطعا زیر بار دیسلایک ها و حمله هایی که بعدش میشه دووم نمیارم….

      جالبه زیر همچین مطلبی هم باز میاین کامنت میدید !

      موافقم 10
      مخالفم 20
      1. Mad.z.Max

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        یه کلمه از دهن یکیشون درنیومده واسه محکوم کردن اربابشون روسیه، ماله کشی نکنین لطفا

        موافقم 8
        مخالفم 4
        1. Clean energy (صیانت!)

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1333 ديدگاه)

          💰💰💵

          موافقم 3
          مخالفم 1
    3. " Swedish Arrogant Tiger "

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1894 ديدگاه)

      بالاخره باید هوای همو همچین جاهایی داشته باشن!

      موافقم 6
      مخالفم 4
    4. Khosrow

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2293 ديدگاه)

      چرندیات / فقط خاور میانه خ ا ر داره نه / همه جنایات در دنیا یک سرش عمریکاست / مرسی چین – روسیه – ایران – کره شمالی و واقع گراهای دنیا / نه که دموکراسی رو بزاری رو – زیرش پر از ک ث ا ف ت و جنایت / بعضی کامنت ها تاسف باره ..

      موافقم 14
      مخالفم 16
      1. Mad.z.Max

        ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        دموکراسی!! خدایا جوک قرن! همین سیستم انتخابی لیدر واسه کشورمون که از کیسه خودشون چارنفر خودی درمیارن میگن از لای اینا یکیو انتخاب کنین جوک قرن هست

        بابا شماها دیگه چه موجوداتی هستین. زندگی توی این لجنزار بخاطر انتخاب روسیه و چین به عنوان ارباب، به گ..ه کشیده شده واسه مردم عادی، بعد امثال شما باز منبر هم میرید
        البته شما از جنس مردم نیستین

        موافقم 14
        مخالفم 5
    5. mohsen

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (48 ديدگاه)

      تمام انسان های ضد جنگ و صلح طلب این هفتاد ساله حکومت اسراغیل کدوم گوری بودن که نه تنها صهیونیست هارئ تحت فشار قرار ندادن در مشروعیت بخشی هر چه بیشتر به این کفتار ها هم کم نذاشتن پوتین با تمام حرومزادگیش در رابطه با اوکراین و ناتو خیلی با صبر عمل کرده همین الانم می تونه خیلی کارا کنه که نمی کنه
      هنوز این کارا رو نکرده همه پوتین رو مسِئول اصلی میدونن

      موافقم 2
      مخالفم 9
    6. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      درود
      یه تیتاب طلایی برا همتون که انقدر بلایین
      شما چه کار به اوکراین روسیه داری مهم اینه ببینیم وقتی جنگ شه چند نفر شما برای دفاع از کشورتون میجنگید هیچ دلیلی برای حمایت اوکراین یا روسیه وجود نداره یه بر عکسش مخصوصا اوکراین خیلی جاها میبینم مردم از اوکراین حمایت میکنن اخه چرا باید ازش حمایت کنین اگه اوکراین بود از ما حمایت میکرد آیا ؟؟؟؟؟؟
      یذره واقع بین باشیم
      نه روسیه نه اوکراین

  2. آرین

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (444 ديدگاه)

    دیگه مسخره‌ش رو دراوردن.

    موافقم 10
    مخالفم 11
  3. datsun

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3953 ديدگاه)

    آدم دیگه حالش از این همه حمایت نابرابر تبعیض و نژاد پرستی حالش بهم میخوره

    موافقم 16
    مخالفم 11
  4. APL

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (67 ديدگاه)

    دستور حمله رو ورزشکارهای بدبخت روسیه دادن؟

    موافقم 12
    مخالفم 8
  5. مردیم از خوشی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1450 ديدگاه)

    یه مشت جو گیر

    موافقم 13
    مخالفم 8
  6. Hamid

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    واقعا دیگه مسخرست …
    چرا آخه اینو تحریم میکنید!
    واقعا ظالمانه هست …
    اما اتفاقی هست که داره برای مردم ما هم رخ میده …
    یه عده یه کار میکنن و جورش رو بقیه میکشن …
    کار بدی بود که نباید صورت میگرفت …

    موافقم 11
  7. Khosrow

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    زلنسکی: علاقه ای به عضویت در ناتو ندارم / 😁 تا دیروز ک ل ف ت میومدی / هوا پسه نه / جواب هر چیزی رو خودشه / عمریکا کجاست دوست و متحدت که میخواست پایگاه بزنه تو کشورت / دارن برگر میزنن با ابج – شما مشغول جنگ باش تا بعد ..

    موافقم 10
    مخالفم 16
    1. دانیال_Surrey،England

      ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (2855 ديدگاه)

      با////////////اینطوری کامنت گذاشتن خاص نمیشی جناب/////
      ..
      کلا پدال شده مهد کودک و جای افراد جو زده.

      موافقم 18
      مخالفم 7
  8. GMA

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    خب اینا هم دارن ظلم رو با ظلم جواب میدن. الان شما راننده فرمول یک که یه شخصیت غیر سیاسی هست رو تحریم کردین عادلانه هست؟! این بدبخت چیکار کنه؟ خود شهروندان روسیه با این جنگ مخالفن! دیگه یه حد و حدودی داره، کلا از هر نظر دارن ارتباط روسیه رو با دنیا قطع میکنن، بنظرم از نظر ورزشی دیگه خیلی مسخره هست
    من نه طرف ناتو هستم نه روسیه، من با هر کسی که خون مردم بی گناه رو میریزه و دیگر سرزمین ها رو غارت میکنه مخالفم، برام فرقی نداره مردم یمن باشن یا اوکراین، چون انسان جدا از رنگ پوست و نژاد و ملیت از هر چیز بالاتر و مهم تره، چقدر آدمیزاد میتونه پست باشه که هم نوع خودش رو بکشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
    1. Ferrari

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      این اقا و پدرش جزو الیگارش های روس و جزو افراد نزدیک پوتین هستن. ضمنا اون شرکت روسی که از تیم هاس حمایت مالی میکرده دیگه با هاس قرارداد نداره و هیچ دلیلی نداره مازپین رو نگه دارن.این راننده درجه سوم بخاطر همون حمایت مالی صندلی داشت تو فرمول یک

      موافقم 2
      مخالفم 2
      1. GMA

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (1662 ديدگاه)

        جالبه یعنی ایشون هم مثل نیکولاس لطیفی با پول پدرش اومده؟ 🤔
        اگر واقعا اینطوری باشه و روابط سیاسی داشته باشه که همون بهتر که اخراج شد. من فکر میکردم فقط پدرش با پوتین روابط نزدیک داره! شاید یکی از دلایلی که به جنگ اشاره نکرده همینه!

      2. Hamid

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        عه؟!
        نمیدونستم حقیقتش …
        چه مسخره!
        طرف پول میداد که بتونه تو اف وان رانندگی کنه؟!
        اینطوریه همون بهتر شوتش کردن بیرون …

        موافقم 2
        مخالفم 1
        1. Ferrari

          ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          امار نیکیتا مزپین رو با همتیمیش که میک شوماخر هستش مقایسه کنید. شوماخر با تریلی از روی همتیمش رد شده. تازه پدر مازپین که رییس شرکت اوراکلی( اسپانسر هاس) هستش فصل قبل به تیم فشار میاورد که شاسی ماشین میک شوماخر رو با مازپین عوض کنن تا شاید اوضاع تغییر کنه. نمیدونست پسر خودش بی استعداده.
          نیکلاس لطیفی از مازپین خیلی بهتره

          موافقم 2
          مخالفم 2
      3. ارسلان

        ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
        سوابق: (272 ديدگاه)

        Ferrari
        فراری جان گربه های روسی همجزو افراد نزدیک به پوتین هستن آیا ؟؟ گربه های روسی هم در مسابقات بین المللی گربه ها تحریم شدن
        راستی شما به سازمان های اطلاعاتی غربی وصلی که میدونی این راننده و باباش به پوتین وصلن ؟؟ یا باهاش رفاقت نزدیک و چندین ساله داری؟؟ یا شاید فقط ماله کشیه
        اخه بنده خدا برو لیست تحریم ورزشی و مسابقات بین المللی رو یه نگا بنداز بعد ربطش بده به پوتین
        هیچی دیگه با حساب کتاب شما همه ی جمعیت روسیه به پوتین نزدیک هستن !! خوشبحال مردم روسیه که همشون پارتی شون پوتین هست !!

        موافقم 2
        مخالفم 2
  9. مجتبی

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (47 ديدگاه)

    اون راننده روسی چه گناهی کرده، مسخرس

    موافقم 5
    مخالفم 2
  10. Vandel

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (566 ديدگاه)

    مگه همین غربیا دائما به ایران نمیگن ورزش سیاسیش نکنین , حالا خودشان سر اکراین همه چی سیاسی کردن که .

    موافقم 11
  11. تحت پیگرد

    ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (359 ديدگاه)

    سالی که زوره سیزده ماهه عین این جنگ رو اگه آمریکا راه بندازه هیچ کس جرئت محکوم کردنو و محروم کردن نداره مثل عراق و افغانستان و یمن ولی کلا جنگ افروزی روسیه هم به شدت محکومه ولی ورزش باید از سیاست جدا باشه

    موافقم 5
    مخالفم 4
    1. Ferrari

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1956 ديدگاه)

      مگه امریکا علیه مردم افغانستان درحال جنگ بوده؟ چرا جوک میگید
      خجالت نکش بیا بگو از طالبان حمایت میکنم. چرا پای مردم افغانستان رو پیش میکشی؟

      موافقم 1
      مخالفم 5
  12. Porsche 911

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1222 ديدگاه)

    این موضعی که علیه مردم روسیه گرفته میشه درست نیست
    آخه این راننده بیچاره چه سهمی از وحشی گری های روسیه داره یا داشته؟خود مردم روسیه هم مخالف جنگ هستن
    کسانی هم که پشت روسیه هستن با دقت میشه پی برد که برای مثال اگر ایران از روسیه حمایت نکنه اونم به راحتی تمامی قرار داد های ایران رو فسخ میکنه و زیر پا میگذاره و باید شاهد درگیری تو ایران خودمون باشیم
    حالا اینکه چرا به راحتی پای این قضیه به جنگ باز میشه وحشی گری کمونیست هاست که عیان هست

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      👍👍👍👍👍
      کاملا درسته

      موافقم 1
      مخالفم 1
  13. AMG GT R

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    ربطی به روس بودن طرف نداره
    این داداشمون از افراد نزدیک به پوتین هست و خودش سیاسی

    موافقم 2
    مخالفم 2
  14. حسین دهمرد

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    جالبه دو روز دیگه میرن بحرینی که سالهاست مردم خودش رو تو خیابون تیرباران میکنه. اونجا ورزش سیاسی نیست. چند وقت دیگه میرن اماراتی که تو بمباران یمن با عربستان همدسته.اونجاها ورزش سیاسی نیست. این جنگ ذات خیلیا رو نشون داد.(باز چارتا ماله به دست میان توجیه میکنن ) جالبه اروپاییا خودشون میگن اینجا خاورمیانه نیست که ماشاهد جنگ باشیم یعنی واسه شما خاورمیانه ایها پشیزی ارزش قائل نمیشن اونوقت شماها خودتونو واسه اینا کردین کاسه ی داغ تر از آش.
    تازه اروپاییها دارن میفهمن جنگ چیز بدیه.تازه بعد از هشت سال آنجلینا جولی سر از یمن در آورده. آمریکا از اونور بمب و هواپیما میفرسته از اینور سلبریدی.
    اگر خدای ناکرده همین اتفاق برای ایران میوفتاد موضع اوکراین چی بود؟ ایران هم همون موضع رو گرفته. چهل تا کشور که بیش از نصف جمعیت جهان رو دارن تو دنیا همین موضع رو گرفتن.چون میفهمن بهشون ربطی نداره و نمیخوان خودشونو درگیر کنن.

    1. MƛӇƳƛƦ (Ninja سابق)

      ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
      سوابق: (1162 ديدگاه)

      👍👍👍👍👍
      کاملا درسته

  15. مهریار صالحی

    ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    حقوق بشر و جدایی سیاست از ورزش و اینکه کی چه ارتباطی با یک شرکت یا شخص داره و پسرش چقدر نفع برده و…من به اینا کاری ندارم چون به نظرم افسانه است این حرفها.
    خودمو سعی میکنم بزارم جای جن هاس.

    یه تیم داره که اصلا اوضاع مالی خوبی نداره، انقدر بد بوده که مجبور شده بره سراغ یک راننده بی کیفیت چون اسپانسر قوی داره تا بتونه تیم رو سرپا نگه داره، حالا به هر دلیلی الان اون اسپانسر نیست و هاس مونده با خلا اون درآمد اسپانسرش و یک راننده ایی که نه از لحاظ پرفورمنس نه تکنیکال، چیزی به تیم ارائه نمیده، پابلیسیتی بدی هم میاره برای تیمی که الان مطمئنا در به در دنبال یک اسپانسر جدیده.تا الان تو انگلیس، شاید فردا تو چندین ریس دیگه هم نمیتونه شرکت کنه.
    شما جای هاس، یک دلیل بیارید که بخاطرش ایشونو نگه داره!
    ایشون مدیر تیمه نه ناجی انسانیت و نه تعریف کننده اصول اخلاقی تو ورزشی که از طرف مقامات بلند پایه اش این اصول نادیده گرفته میشن.
    میچسبید به این اصول و تیمتون رو از بین میبرید؟ یا با عقل تصمیم میگیرید و با پیدا کردن یک راننده با اسپانسرهای جدید و حذف کسیکه بلاک پیوستن اسپانسرهای جدیده، تیمتونو سرپا نگه میدارید؟
    چطور خیلی از کاربرهایی که رفتن فرمولا وان به عربستان رو بخاطر مسائل حقوق بشری اشتباه میدونستن و توقع حرکتی از طرف رانننده ها داشتن اون موقع جدایی سیاست یک کشور و ورزش براشون معنی نداشت تازه خواستار مداخله اش بودن و الان میگن این تداخل اشتباهه؟ تازه اون موقع تصمیم گیرنده فرمولا وان و FIA بودن که هزارتا آلترناتیو دیگه داشتن، نه یک تیم داری که به زور داره تیمشو سرپا نگه میداره و راهی نداره!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا