طرفداران فرمول یک و لوئیس همیلتون از تیم مرسدس به خاطر عدم حضور در مراسم سکوی گرند پری سنگاپور بشدت انتقاد کردهاند.
در مسابقهٔ سنگاپور، لوئیس همیلتون مقام سوم را کسب کرد اما تیم مرسدس در مراسم سکو حضور پیدا نکرد و این انتقادات زیادی را به دنبال داشته است. البته این اولین باری نیست که چنین اتفاقی رخ میدهد زیرا تیم مرسدس در مراسم سکوی گرندپری استرالیا هم غایب بود. در مراسم سکوی سنگاپور، قهرمان هفت دورهٔ جهان به دلیل غیبت اعضای تیم خود، با تیمهای فراری و مکلارن خوشوبش میکند و این اصلاً به مذاق طرفداران خوش نیامده است.
در ادامه تعدادی توئیتهایی که طرفداران دراینباره گذاشتهاند را مرور میکنیم:
بسیار ناراحتکننده است که میبینم هیچ مهندسی از مرسدس در مراسم جشن سکو با لوئیس نیست. آیا شما فقط هنگام پیروزی از او حمایت میکنید؟ مرسدس AMG هرگز فراموش نکن این مرد تو را ساخته است. او باید به فراری میپیوست. مرسدس لیاقت وفاداری او را ندارد.
این عکس چقدر دردناک است. هرچند میدانم تصادف جورج راسل برای مرسدس ویرانگر بود و راسل رانندهٔ آیندهٔ آنها است ولی مرسدس باید برای سکوی لوئیس حضور پیدا میکرد.
من از رفتار شما با سر لوئیس همیلتون بسیار ناراحتم. چگونه میتوانید با او اینقدر بد رفتار کنید؟ چه اتفاقی برای جشنهای سر لوئیس افتاده است؟ تیم کجا بود؟ من یکی از طرفداران مرسدس هستم که چیزهای زیادی از این برند میخریدم اما حالا از پوشیدن آنها شرم دارم.
به نظر میرسد او خیلی تحقیر شده است. فرصتی را از دست داده که فکر میکنم میتوانست پیروز این مسابقه شود و ناامیدی از اینکه دیگر در مرسدس هیچکس به او اهمیت نمیدهد.
ARIAN
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ببین اونا چقد بیکارن که از اینکه نمیدونم مهندسهای بنز نبودن ناراحت شدن! دغدغه هاشونو خدااااا😂 کاش منم دغدغه این چرت و پرت ها بود. ما ایرانیا فعلا دغدغه مون اینه از گشنگی نمیریم با این قطار اقتصاد لوکوموتیرررر دولت که بزودی کمر تک تکمون رو خورد میکنه
MehdiTurbo
۳۰ شهریور ۱۴۰۲نه داداش اونا شعور دارن
دقدقه شان احساسات همدیگه است
وقتی میفهمن به یکی ظلم شده بدی شده حرف میزنن
دقدقه ایرانیا گشنگی نیست ایران خیلی ککتر از خیلی کشورا از امریکا انگلیس بگیر کارتن خواب داره
ایرانیا گشنه ی غذایی نیستند که از گشنگی بمیرند گشنه درک و شعور اگاهین
گشنه ی دیدن صرف خودشان و جمع کردن همه چی برای خودشانن تازه مظلوم نمایی ام میکنن
MehdiTurbo
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دغدغه ایرانیا که پشت اتوبوس رونالدو دویدن از شهرای دور اومده بودندم دیدیم اینقدر مظلوم نمایی نکنین
توحید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲لوئیس راننده بزرگ و فوق العاده ای است
تنها راننده ای که به رکورد افسانه ای شوماخر نزدیک شد و حتی اون رو میتونست بشکنه که بنا به دلایلی نذاشتن
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت بنظرم جناب توحید بدلایلی نذاشتن اصلا درست نیست بله لوییس راننده بزرگیه و ۷ قهرمانی هم داره و به رکورد شوماخر رسید اما در فصل ۲۰۲۱ مغلوب نابغه ای بنام مکس شد طبق صحبتها قرار نبود مسابقه ابوظبی پشت سیفتی کار تموم بشه و این به اطلاع رانندگان دو تیم رسیده بود حتی در ابتدای مسابقه هم لوییس تخلف کرد اما ردشو پس نداد همون موقع داشتم مسابقه رو میدیدم گفتم احتمالا یه آوانس هم به مکس میدن که نهایتا اون اتفاق آخر رخ داد که سیفتی کار فقط برای مکس و لوییس خارج شد بنابراین به شخصه نمیتونم بپذیرم در فرمول یکی که تا حد زیادی بریتانیاییه به راحتی یک راننده انگلیسی رو قربانی کنند هر چند اون فصل حرف و حدیث داشت اما فراموش نکنیم این بحث ها برای هر دو راننده و دو تیم بود یه نکته هم اضافه کنم که اینو حسم بهم میگه که هم لوییس و هم مکس قبل از ابوظبی میدونستن چه کسی قهرمان میشه.
LH44
۳۰ شهریور ۱۴۰۲نسخ صریح قانون رو بیخیال شدی میگی قبل مسابقه گفتن؟؟
کی گفته؟؟ ردبول؟؟
چرا بقیه تیم ها همچین حرفی نزدن؟؟
لوئیس در اون پیش در حال سبقت نبود که رده بده!!!! نتونست به پیچ برسه و از بیرونش وارد شد. اینجا نمیگن رده رو به نفر پشت سر بده!!!!!!!!!!
میگن برتری که بدست اورده باید از دست بده. لوئیس زمان بدست اورده بود و تا اخر دور و اگر اشتباه نکنم چهار دور اخر، دلتاش رو مثبت کرد و باعث شد برتری زمانیش پس داده بشه.
اونی که به ورستپن دادن اوانس نبود، کاپ قهرمانی بود. فقط لازم بود جریمه بریک چک ورستپن در جده که دیسکولیفای هست اجرا میشد.
برای اینکه بدونید هورنر تهدید کرده اگه قانون اون جوری که او میخواد اجرا نشه، ردبول رو از موتوراسپرت ( نه فقط فرمول یک) میکشه کنار. اپشنی هست که فقط برای ردبول وجود داره چون ماشین ساز نیست که بخواد بواسطه ی حضور در فرمول یک، توان مهندسی ماشیناش رو به رخ مردم بکشه و بیشتر ماشین بفروشه. میره سراغ تبلیغات در رشته های دیگه.
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت lh44 عزیز نسخ قانون از نظر شما؟ معنی نداره هر چقدر قانون باشه همون قانون نوشته برگزار کنندگانه و مدیران ریس میتونن پیش از ریس ملاحظاتی در نظر بگیرند شما به این نکته توجه نکردید و قوانین نانوشته و ملاحظات در این رشته و همه رشته های دیگه وجو داره اما شما انتظار داری به شما و من بگن؟؟؟خیر به تیم ها و رانندگان گفته میشه این اولین نکته ثانیا شما رفتی سراغ دور اول بسیار خوب اما مکس از همیلتون رد شد بدون خطا اما لوییس به پیست بازگشت جلوتر از مکس و شما به این نکته هم دقت نکردین اما چیشد؟ شما میفرمایین عربستان بله اما راجع به خطای لوییس در مقابل اوکون نظری نمیدین؟؟؟ اوکون بعد از مسابقه میگه من میدونستم این دو تا به هم باج نمیدن ولی نمیدونستم با من هم درگیر میشن البته میدونیم که مکس خطایی در برابر اوکون نداشت اما لوییس حرکتی مشکوک به خطا با اوکون داشت بازم میگم اون فصل حرف و حدیث داشت برای هر دو راننده اما این نکته که میفرمایین در مورد تهدید ردبولو به شخصه قبول ندارم چرا؟ کامنت بعدی اشاره میکنم اما باز هم تشکر از شما سرور گرامی بابت نکات مهمی که فرمودین.
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲در مورد تهدید ردبول و هورنر من نظرمه که نه ردبول نه مرسدس نه فراری با اون عظمتش هیچگاه نمیتونن سازمان f1 و تشکیلات فیا رو تهدید کنن lh44 عزیز اگر ما از غربی ها و پیشرفتشون میگیم بخاطر اینه که تعارفی با من و امثال من ندارن چرا؟؟ شما گردش مالی فرمول یک و همین الان متقاضیان ورود به اونو ببینید آیا تشکیلات مثلا از هورنر و ولف میترسه؟ نه ردبول خارج شه منم که دوستدارشم میگم بشه برای اینکه اصل جایگاه حرفه ای اتومبیلرانی و نقش اون در جهان موتوراسپرته نه مثلا قهرمانی مکس یا لوییس من زمانی فرمایش شما رو میپذیرم که فقط یه تیم و یه راننده تخلف کنه و زورگو باشه بقیه پاک ولی هم تخلف از مرسدس و راندگانش دیدیم هم از فراری و هم بقیه قدرت چانه زنی اینها هم طبیعیه بیشتر از بقیه باشه ولی اینکه شما میفرمایین باج گیری نه این نیاز به مستندات زیادی داره که حداقل الان موجود نیست در مورد ردبول هم بنظر من اصطلاحات نوشابه سازه و خودروساز نیست و اینا در دنیای کل کل اشکالی نداره و کری ها جذابه ولی واقعیت اینه ردبول سازمان حرفه ای و تشکیلات منظم و ارزشمندی داره قرار نیست شما حتما خودروساز باشید مکلارن از چه زمانی خودرو ساخت؟؟ خیلی پس از موفقیتهاش در f1 ردبول هم وارد دنیای خودرو سازان خواهد شد.
LH44
۳۰ شهریور ۱۴۰۲جناب یوسفی
از نظر بنده نه. در قانون نوشته شده هر(any) ماشین لپ شده باید از ماشین ایمنی سبقت بگیره و دور بعد فرایند خروج ماشین ایمنی و شروع مسابقه انجام بشه. هیچ کدوم از دو مورد بالا انجام نشد. ردبول گفت هر با همه(All) فرق داره!!!!!!!!!!!!
برای اینکه چرا اون یه دورم صبر نکردن همون حرف شما رو زد. حرفی که هیچ تیمی جز الفاتوری تاییدش نکرد!!!!
فرمودید همه چیز رو به من و شما نمیگن. مگه ج. الف ایرانه!!!!؟؟
کوچک ترین تغییری که میدن یا تصمیم میگیرن رو بصورت رسمی قرار میدن تا در اختیار اول تیم ها و بعد عموم قرار بگیره.
اینکه میفرمایید ورستپن رد شد رو نمیدونم چطور میگید. در نقطه اپکس لوئیس جلو تر بوده و این یعنی سبقتی انجام نشده بوده. خطای مشکوک! لوئیس جلوی اوکون؟ کدوم ریس رو میفرمایید؟ جریمش دیسکولیفای بود؟؟ هر دو راننده به قول شما کم خشونت نسبت به خودشون و بقیه انجام ندادن. من کارهای ورستپن رو لیست نمیکنم که چه کارها کرد و فیا در قبالش چه تصمیماتی نگرفت! فقط به تاثیر گذار ترین اشاره کردم. حتی لندو نوریس با هم طعنه بعد اون گفت حریفام رو بریک چک میکنم. اشکالی نداره که. جریمش فقط 5 ثانیست!!!!!!
در مورد پاراگراف اخرم. شما درست میفرمایید. مستندات محکمی راجع به حرفم نیست. اما کسایی در توییتر این رو اعلام کردن که سابقه خوبی در بیان اتفاقات پشت پرده داشتن. مثل داستان موتور فراری 2019. از طرفی اگر از سال 2018 به این طرف نگاه کنیم، می بینیم همون مرسدس و فراری که فرمودید توان ایستادن در برابر خواسته های ردبول رو نداشتن یا نتونستن داشته باشن. ردبول هرچی میخواست میشد.
برای من به عنوان بیننده فرمول یک، اون اتفاقات به هیچ عنوان قابل پذیرش نبوده و نیست.
من حرف از نوشابه ساز و اینا که متاسفانه بعضی ها برای تحقیر ردبول میگن، نزدم. فقط گفتم خودروساز نبودن ردبول این اپشن رو بهش میده خیلی راحت تر و با ضرر کمتر از فرمول یک خارج بشه و از این قضیه به عنوان اپشن استفاده کنه.
واقعیت من خیلی این غربی و شمال شرقی و… رو کاری ندارم. اتفاقن بنظرم فیا از رفتن ردبول و سرمایش بشدت میترسه.
در سال های اخیر فقط یه ائودی اعلام امادگی کرد برای حضور در اف وان. فیا برای اینکه ائودی رو راضی بکنه، موتورها رو بشدت ساده کرده و mgu-h رو حذف کرده. پس اتفاقن برای ورود پول به فرمول یک، باج میده. اگر منظورتون تیم اندریاتی هست که اون هم اعلام امادگی کرده، باید بگم مشکل ورودش نیست. داستان اینه نتونسته تیمی رو از این ده تیم حاضر بخره و وارد بشه و تیم یازدهم برای فرمول یک فعلی بشدت پروسه پیچیده ای داره و تیم ها هم اکثرن موافق نیستن. میگن شاید الپین رو خرید!
موفق باشید
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان سایت جناب lh44 عزیز در مورد all و any فرمایش شما در مورد استناد ردبول درسته نکته مهم اینه مدیر مسابقه مفسر قانونه و این ایرادی نداره هر چند باید پاسخگو باشه اما اختیار هم داره پس میتونه با توجه به اهمیت رقابت مکس و لوییس به همون استدلال ردبول عمل کرده باشه طبیعیه با حرف من در مورد اینکه مسابقه قرار نبوده پشت سیفتی کار تموم بشه کار مایک مسی غلط نبوده نوعی تفسیر بوده ضمنا خودروهای پشت سری هم بعدا مسابقه دادن و حقی از کسی ضایع نمیشه یادآور میشم سبقت های گسلی و سنودا از بوتاس ممکنه کسی بگه ساینز میتونست مثلا از مکس سبقت بگیره خب پرز هم رفت بیرون و قبلش جلوی ساینز بود نکته دیگه در مورد لوییس و اوکون منظورم مسابقه جده بود که صحنه ای مشکوک با اوکون داشت بله دیسکوالیفه نبود جریمش اما خب مشکوک چرا بود در مورد حرکت لوییس در ابوظبی هم نگفتم برتری از سبقت بلکه گفتم تخلف یعنی خروج از پیست و بازگشت جلوتر از مکس حالا اینکه حتما باید بعد از سبقت باشه و تفسیرش برمیگرده به نظر داور و البته قانون صریحش اما در کامنت بعدی میگم چرا قرار نیست همه موارد به من و شما گفته بشه.
علی یوسفی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اول بگم منظورم مایکل مسی بود نه مایک اما اینو گفتم سندشم دارم بله شفافیت جهان از کشور ما خیلی بیشتره ولی ملاحظات و داستانها در اونجا هم هست فقط میگم شما ماجرای وزنه برداری و داستان نصیری نیا در المپیک ۲۰۰۰ سیدنی رو تحقیق کنید یا ماجرای دوپینگها و چشم پوشی فدراسیون جهانی که کامل افشا شد پس جناب lh44 به من و شما سال ۷۹ نگفتن اما به تیم ما گفتن اگه نصیری نیا وزنه بزنه کل تیم ایران محروم میشن چرا؟؟ ما کاری کرده بودیم؟ دوپینگی داشتیم؟؟شاید، بنابراین ما سکوت کردیم تا از خطایی که کرده بودیم حالا هر خطایی جان سالم بدر ببریم اینجا هم همینه من گفتم حسم میگه هم لوییس و هم مکس میدونستن کی قهرمان میشه و الا آیا مرسدس میتونه مظلوم صرف باشه؟؟نه هر چقدر ردبول بزرگ و قوی باشه خود من که طرفدارشم صادقانه میگم طرفدار و وزن مرسدس خیلی بیشتر از ردبوله و ما طرفدارای ردبول در برابر شما طرفداران مرسدس و البته فراری عددی نیستیم پس دوست عزیزم اینگونه نیست که راحت سر مرسدس در برابر ردبول بریده بشه مگر همون که گفتم خطایی بوده و چشم پوشی و حالا آوانسی به دیگری من هم مدرکی ندارم اما نمیتونم بپذیرم مرسدس و توتو ولفی که خیلی جاها قدرت و نفوذشو نشون داده اینجا خنثی باشه یه نکته هم در آخر بگم ریشه این اتفاق مسابقه آخر اون تصادف سیلوراستون بود و تحرکات هورنر و ردبول روی رفتار غیر ورزشی لوییس و این با توجه به رقابت مستقیم دو راننده و برتری امتیاز کامل لوییس و بعد هم اون اتفاق مجارستان بنظر من موجب یه آوانس به مکس شد که طبیعی هم بود فراموش نکنیم با تفسیر رفتار غیر ورزشی لوییس شاید جریمه ای بیش از اون جریمه مسابقه ای به لوییس داده میشد.
LH44
۳۰ شهریور ۱۴۰۲ریس دایرکتور مفسر نیست، مجری اجرای قانونه. باید قانونی رو که نوشته شده اجرا کنه نه اینکه به سلیقه خودش اون رو تغییر بده. هر چند که رادیوی مایکل مسی و جاناتان ویتلی در اسپانیا، قضیه رو برای خیلی ها روشن کرده بود…
در مورد ماشین های پشت سر هم کاملن خلاف قانون رفتار شد. هفتا راننده باید از سیفتی کار سبقت میگرفتن. ماشینای بین لوئیس و ورستپن گرفتن، پشت سری ها نه!!!!!!!!
برای دور اول ابوظبی. لوئیس جلوتر بود. مثلن یک دهم جلو تر بود. به پیچ نرسید و وقتی برگشت سه دهم جلو تر درومد. اینجا قانون میگه باید برتری زمانی رو که بواسطه مسیر خارج از پیست بدست اورده از دست بده. لوئیس هم میاد و دلتای خودش رو دو دهم بیشتر میکنه و اینطوری برتریشو بر میگردونه. تلمتری لوئیس در دور اول هم کاملن این رو بیان میکرد.
LH44
۳۱ شهریور ۱۴۰۲دست عزیز داستان فرمول یک با خیلی از ورزش ها فرق داره. مثلن فوتبال طرف کارت زرد میده. دیگه کسی بهش نمیگه بالا چشمت ابرو. اما در فرمول یک نتایج تصمیماتی رو که میگیرن بصورت یه فایل پی دی اف که در اون مقصر و اتفاق و تصمیم و داورها و سایر توضیحات هست رو منتشر میکنن. قیاسش با وزنه برداری شاید درست نباشه.
اتفاق اخر سیلوراستون؟؟! چیکار کرد لوئیس؟؟ نکنه خوشحالیش از بردش رو میگید!؟
علی یوسفی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲lh44 عزیز منظور من از مفسر با معنایی که در فارسی رایجه متفاوته منظورم من اینه بسیاری از قوانین خلا و ابهاماتی دارند که در مقام اجرا مجری باید تشخیص و برداشتشو لحاظ کنه البته ممکنه فردی مث شما مخالف باشه و ایراد بگیره و این ایراد هم وارد هم بحقه از گذشته در حوزه های حقوق هم رایج بوده اما اینکه انتظار داسته باشیم مجری خیلی ربات گونه فقط در یک چارچوب و با یک قرائت قانونو اجرا کنه نه اینطوی نیست حداقل در همین فرمول یک و کشتی و وزنه برداری که من دنبال میکنم موارد زیادی بوده که در صحنه های مشابه تصمیم متفاوتی گرفته شده حالا چه ریس دایرکتور چه هیئت ژوری چه داور اینم که گفتم بله شما درست میفرمایین همه خودروها در ابوظبی از خودروی ایمنی سبقت نگرفتن اما منم با استناد به استدلال ردبول گفتم همون بحث هر و همه و البته این نکته که ماشینای موثر و دارای شانس امتیازگیری مسابقه دادن و طبیعیه که با وجود اهمیت تعیین قهرمان و فاصله اندک تا پایان ریس رقابت رده های پایین برای مدیر مسابقه مهم نباشه ولی در مورد خروج لوییس و زمان کسب شده هم ممنون بابت اطلاعاتی که دادین اتفاقا بازم اون صحنه رو با دقت بیشتری میبینم ولی به طور کلی در مورد ریس دایرکتور و اون بخش تصمیم گیری بر اساس برداشتش میتونم به تفاوت در تصمیم گیری آغاز مسابقات در شرایط بارونی اشاره کنم.
علی یوسفی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲lh44 عزیزم من چون بد نوشتم شما فکر کردین اتفاق آخر مسابقه سیلور استون نه منظورم این بود ریشه اتفاقات مسابقه آخر یا ابوظبی برمیگرده به ریس سیلور استون و اونچه گفتم اصلا شادی لوییس منظورم نبود نکته دیگه بله درست میفرمایین در مورد f1 و شفافیتش اما بازم میگم دنیای ورزشها و هر ورزشی برای خودش بخشی داره که حداقل تا چند وقت محرمانست و اینم که وزنه بردتری مثال زدم برای این بود که بگم در سطح حرفه ای هم این مسائل وجود داره و بعدا درز پیدا میکنه و تازه اونم در حد برخی افشاگریها و این مسائل در مورد فوتبال هم نکته مهمی فرمودین اما همون تفسیر در فوتبال هم مثلا رخ داده جریمه کارت قرمز در مواردی سه جلسه محرومیت داشته چرا چون بعد از مسابقه برداشت رفتار غیر ورزشی کردن مواردی هم بوده رفتار غیر ورزشی بعد از مسابقه بازیکنو محروم کرده مواردی نه بنابراین گفتم وجود داشتن بحث تفسیر و برداشته که من شخصا دیدم.
LH44
۳۱ شهریور ۱۴۰۲حرفتون درست. اما یه سوال. سیفتی کار ابوظبی جزو اون شرایط مبهم یا نقاط تاریک قانون محسوب میشد که ریس دایرکتور بیاد و اون رو تغییر بده؟
شرایط خیلی عادی بود. تصادف بوجود اومد و سیفتی کار وارد پیست شد. نه بارونی هست و نه هیچ اتفاق غیر معمول دیگه ای. ده ها بار ها از 2019 که مایکل مسی روی کار اومده این شرایط پیش اومده بوده و قوانین همون طور که نوشته شده بوده، اجرا شده.
یه سوال دیگه از شما و بقیه دوستان. الان بنده بگم تمام کسایی که وارد این پست شدند، فرمول یک رو دنبال میکنن یا اینکه بگم هر کسی وارد این پست شده فرمول یک رو دنبال میکنه، فرقی داره؟
جواب اینها در رابطه مایکل مسی و جاناتان ویتلی هست که یکم بهش اشاره کردم.
این رو هم بد نیست اشاره کنم که اگه استدلال!! ردبول درست بوده، چرا فیا به دست و پای مرسدس افتاد که موضوع رو به دادگاه عالی ورزش نکشونه؟ مرسدسی که وکلای من سیتی رو داشت.
علی یوسفی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲lh44 عزیز از نظر من نه شرایط عادی نبوده دو راننده با امتیاز یکسان با هواداران میلیونی و با اون پخش زنده و میزان بیننده دارن در مسابقه آخر برای قهرمانی رقابت میکنن استدلال ردبول و حرف من اینه که همونطور که برگزار کنندگان قبل ریس هشدار به دو تیم و راننده دادن که اتفاقی مشابه شنا و پروست و شوماخر و هیل نیفته اینم گفتن که ریس پشت سیفتی کار تموم نمیشه چرا؟ فرض کنید مکس جلوتره و لوییس داره فشار میاره ناگهان سنودا که اتفاقا پتانسیلشم داره میره تو دیوار! خب پشت مسابقه ایمنی مسابقه تموم میشه اتفاقی که من طرفدار مکس و ردبول هم در مونزای فصل قبل اصلا خوشم نیومد چون شاید اگه ادامه پیدا میکرد مثلا لکلرک اول میشد پس استدلال ردبول بر چیزی سوار شده اینو مطمئنم که اون همون بحث تفسیر و تموم نشدن پشت سیفتی کاره در مورد سوال شما از هر و همه در مثال شما هیچ تفاوت ظاهری معنایی نیست اما اینم بگم در جمله خبری بکار بردن هر نمیتونه درست باشه؟چرا چون هر برای شرطه و شرط هم آینده رو شامل میشه اما همه بله گذشته و حالو فقط در بر میگیره اینجاست که میگم اون نقاط و تفسیرها هم میتونه موثر باشه.در کامنت بعدی هم یه نکته در مورد شکایت مینویسم.
علی یوسفی
۳۱ شهریور ۱۴۰۲در مورد شکایت نه من نظرم اینه سازمان f1 و فیا ترسی از شکایت مرسدس ندارن بازم میگم در دنیای حرفه ای تعارفی وجود نداره نه مرسدس نه ردبول بزرگتر از جهان موتور اسپرت نیستن و مرسدس هم مطمئنا از نظر حقوقی مالی و اعتبار و خوشنامی قدرت زیادی داره پس میتونسته شکایت کنه چرا نکرده؟ من نظرم اینه اولا حتما شکایت در دادگاه عالی به نفع مرسدس پیش نمیرفته ثانیا مرسدس هم مث بقیه شرکتها منجمله ردبول نمیاد فقط محض رضای خدا قید شکایتشو بزنه مس میمونه همون بحث آوانس و بخش ناپیدای هر رشته ای شاید مرسدس هه به گرفتن امتیازی در آینده امید داره اما نکته مهم اینه که مرسدس همینو خواسته نه شکایت در دادگاهو پس در واقع به همون آوانس های دنیای f1 رضایت داده همونی که گفتم همیشه در f1 بوده و هم مرسدس هم ردبول و بقیه اینو پذیرفتن و در همین فضا فعالیت کردن اما این نکته که مرسدس میدونسته در دادگاه پیروز میشه و قید شکایتو زده نه به شخصه قبول ندارم با شناختی که از مرسدس و توتو ولف دارم اینو میگم.
Persian boy
۳۰ شهریور ۱۴۰۲بشکنه؟…؟! لوئیس کدوم از رکوردهای شوماخر رو نشکسته که میگی میتونست و به دلایلی نتونست؟
gfhjada
۲ مهر ۱۴۰۲لوئیز یک راننده ای هست که باید پیست رو براش خالی کنن شاید یک سکو گرفت .با پول ملکه الیزابت چنتا قهرمانی گرفت . این به کنار ولی شخصیتش جوریه که باهاش سیب زمینیم نمیشه تبلیغ کرد
*ALI*
۳۰ شهریور ۱۴۰۲من میگم چقدر لوئیس همیلتون موقعی که رفت روی سکو خیلی خوش حال نبود و ناراحت بود پس دلیلش این بوده خیلی عجیبه که همچین اتفاقی افتاده ولی دلیلش هرچی که هم که هست مهمه و باید ببنیم نتیجه این ماجرا ها چه خواهد شد
بهزاد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲معمولا فقط نفر اول به همراه یکی از اعضای تیم به جشن سکو میره و و نفرات دوم و سوم بدون حضور همراهان تیم جشن میگیرن.
اگر جای دیگه جشنی برگذار میشه ما بی خبریم.
LH44
۳۰ شهریور ۱۴۰۲این موضوع اینقدر وایرال شد که جیمز الیسون در خلاصه مسابقه مجبور شد توضیحی در باره این داستان بده.
الیسون گفت: ما بشدت از اینکه راننده ما میره روی سکو و ما اون پایین تشویقش میکنیم لذت میبریم و هیچ دلیلی نداره که عمدن خودمون رو از این لذت محروم کنیم. این اولین مسابقه فصل بود که یه ردبولی برنده نمیشد. از اون طرف برنده هم از تیم فراری بود خودش توجه بسیاری رو جلب میکنه. برای همین توجه رسانه ها و دوربین ها سمت همون تیم میره و در سنگاپور عکس یا فیلمی از گاراژ مرسدس گرفته نشده وگرنه بودن( خودم با این حرفش موافق نیستم). اتفاق دیگه ای که افتاد این بود که بخاطر تصادف راسل، مکانیک ها و مهندسا درگیر انتقال ماشین از پیست به گاراژ بودن و نمیتونستن در مراسم شرکت کنن.
این نکته رو باید گفت که چند نفر از تیم مرسدس اومده بودن اما فراری و مکلارن از شدت خوشحالی تقریبن گاراژشون رو در جایگاه خالی کرده بودن و تیم مرسدس جایی نداشته که اونجا بایسته و خوشحالیش رو با رانندش تقسیم کنه. بنده خدا ها پشت مکلارن ها و فراری ها گیر کرده بودن.
بنظرم به هیچ عنوان دلیل حال لوئیس بعد مسابقه این نبوده.
Enzo Ferrari 2008
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دلم سوخت
EbrahimLH44
۳۰ شهریور ۱۴۰۲واقعا متاسفم برای تیم مرسدس که تو این لحظه مهم که وجود تیم برای راننده دلخوشی بود حضور نداشتن همیلتون با همه چیه مرسدس ساخت ۲ فصل تراکتور بهش دادین باز موند همون فراری میرفت بهتر بود. لیاقت همیلتون ندارید
بهزاد
۳۰ شهریور ۱۴۰۲دادا مگه نمیگی مرسدس را ساخت خوب همین تراکتور که تیم دومه بسازه و قهرمانش کنه.
اصلا چرا مکلارن ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲ را نساخت و قهرمان نکرد؟
۷۰۰ نفر در یک مجموعه شب و روز کار میکنن بعد میگن یک نفر ماشینو قهرمان کرد!